november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Soley en Troeleke: allebei gefeliciteerd met de goede echo's!

Ik kan me voorstellen dat het raar voelt om een positief bericht te plaatsen na de nare berichten, maar we kunnen deze positieve berichten goed gebruiken hoor!

Dreamer en Noodles: ik duim voor jullie woensdag en vrijdag!

Bij mij alles prima. De kwalen zijn zo goed als voorbij op de verstopping na. Wat een drama is dat zeg! Maargoed, niet meer misselijk, en haast niet meer moe. Ook weer eng.

Woensdag moet ik bloed prikken, nou, dat is een ding bij mij. Ik val vrijwel altijd flauw dus ik zie er echt ontzettend tegenop. Ik ben al weken zenuwachtig, en nu het dichterbij komt wordt het alleen maar erger. Het zweet breekt me echt letterlijk uit als ik er aan denk. Dat helpt trouwens weer tegen de verstopping haha, goed zenuwachtig zijn en je gaat vanzelf.
Jeetje Helly en Maatje, wat een nachtmerrie... Ik had niet verwacht dat sommigen van ons nog slecht nieuws zouden krijgen, voor mijn gevoel "waren" we "er" allemaal al. Bah zeg, ik ben er naar van. Ga je vol verwachting en dromen naar het ziekenhuis voor de echo en krijg je zulk nieuws te verwerken. Echt heel erg verdrietig en ongelofelijk.

Helly, als het volgende week echt niet goed blijkt te zijn is het misschien voor jou het fijnste als we een nieuw topic openen zodat iemand anders de tabel bij kan houden want dat is natuurlijk niet meer te doen dan. Als je dat nu al wilt moet je het zeggen, ik wil het wel doen maar misschien zijn er meer die het willen doen. Lijkt me erg confronterend voor je om nu die stomme tabel bij te houden....
Ook ik heb nog positief nieuws naast het verdrietige nieuws. Bij mij is er vandaag een mooie echo gemaakt met een kloppend hartje, navelstrengetje en zelfs al een stukje van de armpjes en beentjes. Het bewoog zelfs al eventjes!

Dit was de laatste keer voor ons dat we bij onze fertiliteitsarts kwamen waar we 2 1/2 jaar bij zijn geweest. Ze was zo enthousiast en blij voor ons en we hebben haar uitgebreid bedankt. Het is echt een topvrouw en ik zou haast willen dat ze de zwangerschap ook kon begeleiden maar dat zit er niet in. Met 12 weken hebben we de combinatietest en dus ook weer een echo. Dat wordt nog door de gyn gedaan en daarna kijken we verder. Ik blijk voor mijn overgewicht toch niet perse naar een gyn te hoeven dus misschien kan ik toch nog naar een verloskundige.

Hier nog erg misselijk geweest de afgelopen week en daarom ook bijna niet op het forum. Vandaag gaat het aardig en ik denk dat het komt omdat ik in het weekend heel erg rustig aan heb gedaan. Echt ook 's middags op bed gelegen en lekker gerust. Dus ik probeer het maar een beetje vol te houden zo, nog een paar weken en dan is de grootste druk van de ketel. Ik heb een paar examenklassen en het afronden voor het examen kost me veel energie merk ik.

Hoe doen de anderen in het onderwijs het? Wanneer vertellen jullie het je leerlingen? Voor de echo was ik van plan het deze week te doen omdat er zo weinig uit mij handen komt en ik soms echt zit te hikken en bijna zit over te geven. Maar als ik dan weer zien hoe klein het eigenlijk nog is vind ik het ook wel eng om het al te vertellen.
Fijn dat er ook nog positief nieuws is, naast de nare berichten. Soley, Troeleke en Kaetje van harte gefeliciteerd met jullie goede echo's. Fijn Kaetje dat je misschien toch naar de verloskundige mag. Die zitten vaak toch wat dichter in de buurt en het maakt de zwangerschap ook minder medisch. Je bent al die tijd al in het ziekenhuis geweest om zwanger te raken en ik kan me voorstellen dat het ook even heerlijk zou zijn om daar niet meer te hoeven komen.

Ik zat ook al te denken dat de tabel moet worden overgenomen van Helly. Ik kom daar zelf nog niet voor in aanmerking, vind ik. Ik heb immers nog geen echo gehad en ik weet ook niet wanneer ik die zal krijgen. Ik heb nog geen afspraak bij de verloskundige. Ze zouden mij terugbellen vorige week, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Deze week dus maar weer een nieuwe poging. Ben er nu ook wel aan toe.

Kaetje, vorige keer heb ik het de leerlingen met 13 weken verteld. Achteraf vond ik dat vrij vroeg. Met 25 weken werd voor hen pas een buik zichtbaar en ik geef nu alleen vrij jonge kinderen les (1e en 2e klas) en voor hen is het toch heel moeilijk voor te stellen. Ik denk dat ik het deze keer pas later vertel, al sta ik af en toe echt als een krant voor de klas. Gelukkig zijn voor mij de examenklassen al weggevallen, dus ik geef wel een stuk minder les. Daardoor kan ik vaak 's middags nog even mijn bed induiken. Heerlijk!
Hoi dames.

Ja lijkt me een goed idee als iemand de tabel overneemt, lijkt me niet te doen voor Helly.

Wat betreft de leerlingen inlichten: ik zat zelf aan 14 weken te denken.. Ik ben van nature erg slank, en daardoor zie je nu al een piepklein buikje uitsteken (heb ook bijna alleen maar strakke kledring, grr) en laatst vroeg een leerling al of ik toevallig zwanger was (hoe ze dat aanvoelen?) Vandaag was ik erg misselijk en moe, en vroeg een leerling: Mevrouw, voelt u zich wel goed? Of bent u een beetje ziek?" volgens haar trok ik helemaal wit weg.. Ik zie zo'n meisje dan schrikken (en normaal is het nog wel zo'n pittige tante), als ze weten dat ik zwanger ben snappen ze het misschien beter.

Maar ik wil echt het risico niet lopen dat (als ik het te vroeg vertel, en mocht het misgaan, ik moet er niet aan denken echt) ik straks uit moet gaan leggen waarom die buik niet groeit.. krijg er spontaan kippenvel van.. gatsie...

Maar goed vrijdag de echo, en als die goed is gaat het wel erg lastig worden om het geheim te houden.. ach ik zie wel.. tot nu toe lukt het op mijn werk prima om het niet te vertellen, maar voor mijn oma en opa en ooms en tantes wordt het steeds lastiger..

(toch echt leuk voor opa en oma dat ze overgrootouders worden, best uitzonderlijk toch)
Hoi meiden!

Hier even een off-day. Drukke zaterdag gehad, mijn vader vierde zijn 60e verjaardag, dus een hele dag met familie en vrienden, drank (niet voor mij natuurlijk, maar gelukkig ben ik niet de enige in de familie die zwanger is, dat scheelt!), rondleiding door de stad, en lekker eten. Maar ooooo zo vermoeiend! Er was ook een wijnproeverij, en omdat wij daar natuurlijk niet zoveel aan hebben zijn mijn zwangere nichtje en ik toen maar lekker de stad in gegaan. Twee zwangerschapsboetiekjes ontdekt, waar ik volgens mij wel moet kunnen slagen voor mijn kleding. Ik had net kleren gekocht dus nu niks gehaald, maar was erg gezellig.

Zaterdagavond kreeg ik hoofdpijn van de drukte, en ondanks dat ik zondag niks heb gedaan is het nog niet over. Als ik op de bank lig valt het mee, maar zodra ik wat ga doen wordt het erger. Heb me dus ook maar ziek gemeld voor vandaag, ben ook echt een vaatdoek. Nu aan dit forum zitten is het eerste 'actieve' wat ik heb gedaan vandaag.

Hopelijk voel ik me snel weer wat beter, ben er niet zo goed in om de hele dag niks te doen, wordt er behoorlijk chagrijnig van. Leef ook echt weer toe naar mijn volgende echo, al moet ik zeggen dat door de negatieve berichten de laatste tijd, ik er ook wel een beetje tegenop zie... Je merkt toch dat je er iid nog niet bent, zoals Kaetje al zegt...

@Kaetje, ik was idd ook al aan het denken over een nieuw topic, als Helly dat inderdaad liever wil (kan ik me eigenlijk niet anders voorstellen...). Ik wil het eventueel ook wel doen, maar vind het ook prima als jij het doet hoor, Kaetje.

@Helly, hoe is het met je meid? Kom je de dagen een beetje door? Heel veel sterkte...

Pfff... Ik had echt niet verwacht dat er zoveel meiden zouden gaan afvallen... Helemaal niet nu nog. Ik moet er echt niet aan denken....

@Maatje, hoe is het met jou? Kan me voorstellen dat je hier nu niet meer meeleest, maar als dat wel het geval is wil ik je nogmaals heel veel sterkte wensen. Hopelijk blijf je niet te lang in het 'afwacht' stadium zitten, als je begrijpt wat ik bedoel. Zou fijn zijn als je het kunt afsluiten... Hoe naar het ook is.

Liefs!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Nee zeg, Helly en Maatje! Ik dacht echt dat we er nu met z'n allen nog zo'n zeven maanden aan vast zouden plakken. Heel veel sterkte!!

Het maakt het dan voor mij wel weer extra bijzonder, wij hebben vandaag de echo gehad en een kloppend hartje gehoord. Dit forum bewijst dan wel weer hoe speciaal zoiets is als het goed gaat. We hebben het na de echo aan m'n schoonouders verteld, en die waren super blij voor ons. Gelukkig!
Hallo allemaal,

Gister een gesprek met de verloskundige gehad. Samen zijn we tot de conclusie gekomen dat het idd niet mogelijk is dat ik pas 5 weken zwanger ben. Ook omdat ik nog steeds heel erg misselijk ben en dat nu dus ook behoorlijk zat ben heb ik besloten de echo van zaterdag niet af te wachten. Zometeen heb ik een afspraak bij de gyn en eigenlijk wil ik het nu dus zo snel mogelijk weg laten halen. Ik wil mij nu gewoon zo snel mogelijk weer goed en normaal voelen....

Over het schema, als iemand dit zou willen overnemen, graag.

Het is wel handig als je iets weet van HTML anders is er op internet genoeg info over te vinden. En anders zet ik hier wel even een minicursus neer. Het schema in HTML kan ik hier neer zetten zodat jullie het over kunnen nemen.
Ha meiden,

Helly, logisch dat je niet langer meer wilt wachten. Wat moet dat een vreemd gevoel zijn: een kindje in je buik dat waarschijnlijk niet meer leeft... Fijn dat je vandaag weer terecht kunt. Maar betekent dat dan ook dat het vandaag wordt weggehaald? Heel veel sterkte...

Over de tabel: Bekend met HTML ben ik niet, maar ik kan het vast leren. Kaetje of Soezie, kunnen jullie HTML-en? Wie van ons neemt het over?

Met mij gaat het verbazend goed. Ik voel me prima! Tja, laat naar bed gaan trek ik echt niet. Maar na een goede nacht kan ik alles weer aan! Dat is fijn, maar ook beangstigend tegelijkertijd... Ik moet nu nog een dikke week wachten tot mijn eerste echo. Daarna weet ik meer. Wat een spannende tijd is dit toch, zeker na die verdrietige berichten hier op het forum van een aantal meiden!

Na de echo zal ik het gaan vertellen op mijn werk. Mijn bazen en liefste collegaatje weten het al, de rest nog niet. Een week na de echo hebben we een bijeenkomst met z'n allen, dan is iedereen eindelijk weer eens bij elkaar (wij werken veel in projecten voor andere organisaties, soort van detachering dus). Dus dat lijkt me een mooi moment om iedereen in te lichten! Als de uitslag van de echo positief is, natuurlijk...

Leuk ook, dat de meesten hier inmiddels ongeveer toe zijn aan het vertellen van het goede nieuws! Veel plezier, het is zo leuk om te doen!

Denken jullie eigenlijk al na over kinderopvang? En hoeveel jullie straks gaan werken? Ik vind het wel lastig, hoor! Heb nog niks geregeld, maar denk dat ik voor gastouders ga, ipv een creche. Daarvoor zijn gelukkig niet zulke wachtlijsten!

En wat betreft werken: ik werk nu 4 dagen vast, en freelance daarnaast op mijn 5e dag. Dat freelancen wil ik sowieso graag blijven doen, sterker nog: het zou mooi zijn als ik over een tijd daarmee de kost kan verdienen! Maar zover is het nog niet, en ik wil ook na de bevalling graag nog mijn vaste baan aanhouden. Is namelijk ook erg leuk en interessant! (en handig natuurlijk).

Mijn vriend wil ook één dag in de week ouderschapsverlof opnemen. Hij werkt in het basisonderwijs, en daar zijn goede regelingen. Vind ik ook een fijn idee: dat hij op die manier tijd kan doorbrengen met ons kleintje.

Maar goed, das allemaal ver vooruit gedacht. Eerst maar eens een kijkje in mijn buik nemen, volgende week!
Volgens mij weet ik hoe het werkt. Net even gegoogled en uitleg gevonden, onderstaand is het resultaat:

NaamLeeftijdUitgerekendKindjeBijzonderhedenSoezie295/111e en 2e15/4 2e echo

Ik wil het dus wel doen, vind dit soort dingen wel leuk om te doen! Maar als iemand anders het liever wil doen mag dat ook hoor. Ik zit iig iedere dag achter het forum, dus kan de tabel goed up-to-date houden (jeetje, lijkt wel een sollicitatie... zo is het niet bedoeld hoor!).

@Helly, meid, ik kan me je beslissing zo goed voorstellen! Ik zou denk ik hetzelfde hebben. Heel veel sterkte meid!

Liefs!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Oké Soezie, fijn dat jij er zo handig in bent!

Wat mij betreft: ga je gang! (je bent aangenomen! )
hallo allemaal,

Donderdag ben ik aan de beurt. En ik zie er zo tegenop.

Ze doen de curretage hier poliklinisch, vantevoren krijg ik cytotec en nog iets om alvast de boel open te zetten en paracetamol en nog een andere pijnstiller. Zelf had ik gehoopt op een roesje maar dat doen ze dus niet....
Soezie: Hier is het schema:

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderheden
Sabine314/112e
Djezz351/111e22/3 intake + echo
Kaetje3115/111e26/3 echo
Melissa26half nov1eecho 22/3
Inez21/112e
Len3210/111e8/4 vk en 15/4 echo
verkademeisje3019/111e
Mucha2613/111egyn 08/04 voor intake
Souzie2905/111 en 2e!!!15/4 echo
Ennelin283/111e21/4 echo
Dreamer3210/111e24/3 gyn+echo
Troeleke272e31/3 verloskundige
Noodles 2823/111e16 april echo
Mamalien265/111e2/4 gyn
Happinez2623/111e12/4 echo en intake
Lievelotje15/112e
Piekje 13/112e1/4 intake VK
Soley 3017/111e23/3 gyn
Suusje842621/1122/4 echo, 26/4 intake
Graag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
en dan alleen nog [/table] erachter en hij zou moeten werken.

De laatste regel kopieerde ik telkens wannneer ik een nieuwe regel erbij wilde in het schema. Dan kan je zo alle gegevens erin zetten zonder dat je telkens weer opnieuw met al die codes aan de gang moet.
Ha Helly,

Nou, het is nu in ieder geval ingepland...Wat zei je gyn vandaag?

Hmm, geen roesje dus... ik kan me voorstellen dat je daarop hoopte, maar misschien is het ook wel goed om het bewust mee te maken. Want het is wel iets ingrijpends (emotioneel dan), en dan lijkt het me ook een beetje vreemd om het allemaal amper door te hebben! Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe het voelt om in jouw schoenen te staan... Heel veel sterkte deze dagen!
Nou lieve meiden,

Ik ga dan nu maar afscheid van jullie nemen.

Zal van het weekend nog wel even laten weten hoe het mij vergaan is.

Verder wens ik jullie allemaal een heerlijke probleemloze zwangerschap toe met fantastische bevallingen en mooie blozende baby's. Ik heb het geluk dat ik al een prachtige dochter heb en die knuffel ik momenteel dus ook behoorlijk veel!

Zo nu en dan zal ik hier nog wel even rondstruinen om jullie te volgen.

dikke kus,

Helly
Pfff... Helly, het doet me allemaal wel wat hoor, jouw verhaal. Ik weet zó goed hoe het voelt!!! Gelukkig duurt de curretage niet zo lang, maar ik wist helemaal niet dat ze het uberhaupt zonder roesje zouden doen. Krijg je ook geen Dormicum? Anders zou ik er gewoon om vragen meid, het is allemaal al rot genoeg, waarom zouden ze dan niet op zijn minst iets geven om de lichamelijke ellende te verzachten?

Meid, ik wens je echt heeeeeeeeeel veel sterkte, hopelijk valt het allemaal mee (voor zover dat kan dan)...

Ik zou willen dat ik je even een flinke knuffel zou kunnen geven, maar dan maar even digitaal...
Hoi meiden,

Ik heb maar een nieuw topic geopend, dit keer met de naam November 2010 tweede deel.

Het is gelukt om de tabel over te nemen, dus die zal ik vanaf nu gaan bijhouden.

Hopelijk blijft het verder goed gaan met ons allemaal, er zijn al veel te veel meiden afgevallen!

Liefs, Soezie
Hallo Meiden

Ik weet dat jullie een nieuw toppic hebben maar het voelt niet goed om daar nog een berichtje te plaatsen.

Hier in een emotionele achtbaan... er is verder nog niets gebeurd. Soms wat lichte buikpijn, maar zet niet door. Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de gyn. als er dan nog niets gebeurd is dan ga ik denk ik wel een afspraak maken voor curretage. Hier in het ziekenhuis doen ze het wel met een roesje. Hoewel ik daar ook niet zulke goede ervaringen mee heb (heb bij een darmonderzoek 4 maal de hoeveelheid ge3had, maar ik lag nog "vrolijk" mee te kijken. Dus ik zie er hoe dan ook best tegen op!!!

Helly!! Ik wil jou ook heel veel sterkte wensen!! Wat een drama ook voor jou!!

Geen idee of iemand dit nog leest, maar ik wens iedereen echt nu zeker een heel voorspoedige zwangerschap!! Met een mooi eindresultaat in November!!

Veel liefs Maatje!!

X
**sorry breekt even in na aanleiding van curretages**

Maatje en Helly, ik snap echt niet dat jullie wakker moeten blijven bij een curretage, zelf een roesje zou ik niet pikken hoor!

Ik heb ook wel een een roesje gehad voor een darmonderzoek en dat was nog geen pretje, en een curretage daar WIL je toch niet bij zijn??

Ik heb zelf 4 keer een curretage gehad vanwegen missed abortions maar altijd onder volledige narcose hoor!

Ik zou ook echt niet anders willen, ze hebben het wel eens over een ruggenprik gehad maar nooit over een roesje.

Ruggenprik wilde ik ook liever niet en een narcose beviel mij prima.

Laat je niet afschepen hoor!

Verder heel veel sterkte en ga alsjeblieft niet te snel weer aan het werk .(heb ik 1 keer gedaan en dat ging op zijn zacht gezegd niet goed)

sterkte
Hoi meiden,

@Sadie, ik ben het echt helemaal met je eens! Probleem is alleen dat je onder deze omstandigheden al zo labiel als de pest bent, weinig hebben dan nog de kracht om voor zichzelf op te komen. Maar ik zou idd ook zeggen, ga voor die narcose! Ook al is het maar een kwartier, als ze het in veel ziekenhuizen gewoon standaard met narcose doen, waarom dan zonder als optie geven? Die gynaecologen die dat adviseren weten echt niet wat het emotioneel inhoudt.

@Maatje, ik snap heel goed dat het niet goed voor je voelt om bij het nieuwe topic wat te schrijven. Ik hoop voor je dat er de komende dagen wat schot in komt. En anders ook voor jou een curretage... Hoe dan ook, als je het maar kunt afsluiten meid! Heel veel sterkte!

Liefs, Soezie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven