november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Hallo dames,

Hier ook nog een kort berichtje van mij voordat ik mijn bed in ga. Ben gelukkig niet de enige die zo vreselijk moe is. Bedankt voor het meedenken over het nieuws vertellen op je werk. Het heeft me over de streep getrokken om het na het weekeinde te doen... Ik krijg er nu al de bibbers van, maar zoals een van jullie ook al zei - dan heb je het maar gehad.

@madelief: sterkte!

nog een puntje -na 3 miskramen wordt aanbevolen om te testen op dragerschap van chromosoomafwijkingen bij de ouders. Is dat bij jullie ook al gebeurd? dat kan nl herhaalde miskramen veroorzaken. misschien iets om te bespreken. Is vast al gebeurd, maar wilde je het toch even gezegd hebben.
Hoi meiden!

Ik reageer alleen even op Madelief en Kaetje, ben hartstikke moe, de rest komt morgen...

Wat gigantisch rot voor je Madelief, dat het toch weer mis is gegaan!!! Echt heel erg balen... Hopelijk kun je snel in het ziekenhuis terecht en kunnen ze daar wat voor je doen.

Ik heb zelf net als Kaetje het middel Utrogestan elke keer moeten gebruiken na een ICSI poging, vanaf de punctie. Bij onze behandelingen gebruiken ze dat middel (het is een Progesteron-achtige) omdat door de vele hormonen de Progesteronproductie na de punctie niet snel genoeg op gang komt. Dit moet je dan opvangen door Utrogestan te gebruiken en zo de Progesteron aan te vullen.

Het zou dus kunnen werken als zou blijken dat het innestelen niet lukt omdat je te weinig Progesteron aanmaakt, maar voor zover ik weet speelt dat al voor de termijn dat je een positieve test krijgt. Als je positief test is het vruchtje immers al ingenesteld... Maar goed, daarvoor weet ik gewoon te weinig van deze hormonen af. Ik zou het gewoon vragen in het ziekenhuis, wie weet kunnen ze er verder onderzoek naar doen, en niet geschoten is altijd mis!

Ik hoop dat je het allemaal weer een plaatsje kunt geven, het is allemaal zo oneerlijk! Ik wens je heel veel sterkte.

Nog even snel een reactie op Kaetje, volgens mij had ik je gevraagd over die eierstokken na de ICSI behandeling, maar ik ben zelf ook echt een zeef...

Omdat ik er 5 pogingen op heb zitten heb ik flink wat littekenweefsel in mijn eierstokken, en ik heb ook regelmatig richting overstimulatie gezeten (gelukkig nooit helemaal). Omdat ik na de punctie dit keer echt flink veel pijn had, hebben ze me erop gewezen dat dit als ik zwanger raak, wel weer deels terug kan komen. Je eierstokken gaan ook weer hard aan het werk als je zwanger bent, en als ze dan al beurs zijn kun je dat voelen.

Gelukkig valt het allemaal mee hoor, ik heb af en toe wat steken, maar het blijft niet hangen en is zeker niet zo erg als vlak na de punctie. En veel drinken, dat is me idd ook aangeraden! Maar ik heb zelfs tijdens mijn eisprong behoorlijk last van mijn eierstokken, dus blijkbaar zijn ze bij mij gewoon sowieso gevoelig... (Of ik ben natuurlijk gewoon een mietje, hahaha!)

O ja, ik mocht trouwens al stoppen met de Utrogestan toen ik een positieve test had, maar zie dat jij nog aan het afbouwen bent? In het ziekenhuis waar ik zit (Nijmegen) hoef je alleen langer door te gaan als je een terugplaatsing van een ingevroren embryo hebt gehad geloof ik...

Meiden, ik ga nu echt slapen. Lees morgen verder...

Liefs, Suus
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Madelief: hele dikke knuffel en heel veel sterkte!

Wat enorm naar, Madelief!

Misschien vind je nog een beetje steun in de verhalen van Suus en Kaetje. Sterkte!
Lieve Madelief,

Wat naar om dat te horen...

Gisteren heb ik een afspraak met een Consulent van Moeders voor Moeders gehad. De urine die je voor hen inzameld, wordt veelal gebruikt in de preparaten die jij noemt.

Vind het een fijn idee dat ik met weinig moeite mensen die in dezelfde situatie als jij zitten wellicht kan helpen. Ik kan het iedereen aanraden!

Een dikke knuffel voor jou!

@ Helly: ik ben niet 5 november, maar 23 november uitgerekend
Live Madelief,

Wat verdrietig, ik denk aan je.

Dikke knuffel en veel sterkte gewenst..

Zelf voel ik steeds beter dat ik zwanger ben, ben moe moe moe,en misselijk.. Mijn borsten doen pijn en ik ben erg emotioneel..

Maar ik geniet ook wel van alle kwaaltjes. Inmiddels begint het tot me door te dringen dat het echt zo is..

Zometeen komt een vrouw van moeders voor moeders, volgende week is week 6 dus dan ga ik urine sparen voor stellen bij wie het alemaal niet zo snel gaat..

In week 16 krijg ik mijn eerste echo en in week 17 naar de VK..

Wat spannend allemaal. Geukkig komt mijn vriend vandaag deze kant op (hij woont in het zuiden) dan kunnen we samen fantaseren..

liefs aan alle november mammas
@ Helly: Ik vind het schema erg duidelijk! Niks aan veranderen

Hoe doen jullie het nu als je bij vrienden gaat eten?

Ik ging gister bij een vriend eten. Hij had champignons gevuld met blauwe kaas. Ik heb het er maar een beetje uitgehaald en in een servetje gepropt..

Morgen is mijn zusje jarig. Ik heb al bedacht dat ik maar ga zeggen dan ik aan de antibiotica ben ofzo.

Wie heeft er tips hoe je je zwangerschap kunt verbergen in je directe omgeving? (Mijn ouders en zusje zijn wel op de hoogte, maar mijn vrienden niet.)

Thanks!
Ow Madelief, wat rot voor je, heb geduimd voor je....

Alle nieuwe meeschrijvers: van harte!

Ik ben sinds het weekend misselijk, misselijk en misselijk. Nog niet hoeven overgeven gelukkig, maar de hele tijd misselijk.

Mamalien: lastig he? Wij hebben vh weekend ook een etentje met vrienden, die weten ook nog niets. Gelukkig is bedacht dat we uit eten gaan, en niet bij iemand thuis, dus dat maakt het qua eten wat makkelijker, en ik ben dan de bob, dus kan ook geen wijntje drinken...

Maar ik vind het soms ook lastig, helemaal omdat mijn hoofd er zo vol van is, moet echt mezelf dwingen niets te zeggen.

Qua eten, je zou nog kunnen zeggen dat je last hebt van maagzuur, je maag, je darmen, weet ik wat, waardoor je wat "selectiever" moet eten/drinken? En feestjes etc id afspreken dat je de bob bent, en dus niet drinkt

Moeders voor moeders... ik zit er nog over te twijfelen.. Ik woon in een dorp (lees: iedereen let op je, vooral de oudere mensen die hier wonen hebben alles in de gaten, en de buurvrouw , ze is verder wel aardig hoor, houdt helemaal alles in de gaten), en nieuws gaat altijd snel hier. Zit niet te wachten op mensen in de supermarkt die ineens gaan vragen ofzo... helemaal niet nu al, nu het zo pril is... Ben zo bang dat mocht het misgaan, dat het dan wel al het dorp rond is.... Moeilijk. Vinden jullie dat niet lastig?
Hey Noodles wat leuk dat jij je ook hebt aangemeld bij Moeders voor Moeders. Ik heb al twee flessen kunnen vullen!

Helaas heb ik nog geen afspraak kunnen maken bij de verloskundige, omdat vandaag de praktijk gesloten is. Nu maar hopen dat ik morgen weer kan bellen.

@ SofieLala: ook ik woon in een buurt waar ontzettend veel in de gaten wordt gehouden. Soms een fijn idee, maar in dit geval nog even niet. Ik kan mijn urine bij de Consulent thuis afleveren, waardoor ik het enigzins in het "geheim" kan doen. Vanaf mei komen ze de flessen bij mij thuis ophalen, want dan mag iedereen het weten!

@ SofieLala en Mamalien: in mijn omgeving wist bijna iedereen dat we een kinderwens hadden, dus gelukkig heb ik dat probleem niet. Het nadeel daarvan was dat er het afgelopen half jaar telkens aan ons werd gevraagd hoever het er mee stond.

Iedereen weet dat ik gek ben op kazen, filet american en carpaccio, dus dat zal nu wel gaan opvallen... Toch maar eens gaan bedenken hoe ik dat weer ga "verpakken". Kwam bij het boodschappen doen erachter, dat ik de helft van anders moest laten staan.

Maar goed, alles voor de gezondheid van moeder en kind!
Hallo allemaal,

nog een plekje vrij voor een november-dame? Ik heb vorige week zondag (een week voordat ik ongesteld moest worden) een test gedaan en ja hoor... helemaal positief. Als het goed is ben ik rond 15 November uitgerekend. Het wordt ons tweede kindje.

Ik zou het erg leuk vinden om alle leuke (en minder leuke) dingen de komende tijd met mede-zwangeren te kunnen delen, dus ik hoop dat er in dit volle clubje nog plek is.
Welkom lievelotje!

En gefeliciteerd natuurlijk!
Hallo allemaal,

Madelief, wat een naar nieuws zeg, sterkte !

Welkom alle nieuwe novembermama's !

Het wordt een drukke boel hier ! Gezellig !

Ik merk dat het tempo hier erg hoog ligt en ik niet alles bij kan houden. Heeft er ws ook mee te maken dat ik er moe ben waardoor ik weinig fut heb om achter de pc te gaan zitten.

Gelukkig gaat eten steeds beter en daardoor voel ik me ook beter, wat meer fut overdag. Zo tegen half 3 ben ik er wel helemaal klaar mee en ben ik blij als ik thuis kom uit mijn werk.

Zijn jullie ook zo super alert op lichamelijke zaken ? Bij het minste wat ik voel merk ik dat ik gelijk een soort schrik heb en hoop dat alles goed blijft gaan. Ik houd mezelf maar voor dat zolang ik geen bloedverlies heb alles nog oke gaat.

Ik vind het ook erg fijn om met een vriendin erover te babbelen, zij heeft een kindje. Heerlijk om gewoon mijn ei kwijt te kunnen. Als de echo volgende week goed is vertellen wij het verder aan onze naaste familie en de rest mag wachten tot 12 weken.

Mijn gegevens voor het schema; 1ste kindje, 10 nov. uitgerekend, 24ste afspraak gyn, + echo, o ja ik ben 32 jaar.
@ Dreamer, dat heb ik ook hoor. Ik ga zelfs een keer extra naar de wc om te kijken of ik geen bloedverlies heb, wanneer ik wat meer buikpijn heb.

En ook ik vind het erg lastig om het verborgen te houden. Ben ook dol op gerookte zalm, carpaccio, aioli en dat soort dingen. En ik weet niet of ze zalm in een restaurant vers hebben en of ik de aioli mag. Lastig hoor!
@ Dreamer en Verkademeisje: Ja, dat herken ik ook heel sterk. Inderdaad controleren tijdens het plassen en zou gauw ik wat meer steekjes in mijn buik voel dan ik gewend ben, dan toch nog maar eens controleren... Heel vervelend.
Hallo,

Wilde vandaag een afspraak maken met de verloskundige, maar helaas...er was niemand aanwezig.

Grappig, ik kijk nu ook altijd na het plassen even achterom. Heb ook erg last van mijn buik/darmen.

Dreamer, ik ben ook 32, en ben ook van ons eerste kindje uitgerekend op 10 november. 10 november is mijn vriend jarig, dat is wel toevallig, maar toevalliger zou zijn als het kindje ook op die datum geboren wordt.

Ik vind het wel spannend, hoop zo dat het allemaal goed blijft gaan, maar ja, invloed heb je daar niet op.
Hallo allemaal,

Ben me net rot geschrokken. Ging naar de wc, en ja hoor bloedverlies... Niet veel maar genoeg om flink te schrikken.

Heb net een half uurtje in bed liggen trillen zo'n schok vond ik het. Vriend is nu naar de winkel om maandverband te halen want dat heb ik normaal niet in huis.

Het gaat nu wel weer. Bloedverlies lijkt ook wel mee te vallen.

Maarja...

Morgen moet ik werken. Zouden jullie gaan werken met bloedverlies? Als het hier bij blijft zou ik wel gaan werken. Maar als het erger wordt, zou het dan gerechtvaardigd zijn om je ziek te melden? Ik heb een hele rare ziekteverzuim begeleider op het werk en vertel liever nog niets.

@Mucha, Vervelend voor je zo op je werk "anti" zwangere vrouwen zijn. Wat voor soort werk doe je? (als ik zo vrij mag zijn). Zou ik nu op mijn werk vertellen zullen ze er qua planning niet echt blij mee zijn maar zeker wel voor mij persoonlijk.
Hallo dames,

@lotje, dreamer en happinezz: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@helly, bloedverlies.... wat eng. Kun je je wel concentreren op je werk dan? Anders zou ik me toch ziek melden, even afwachten hoe het loopt. Hopelijk blijt het beperkt.

Wat betreft mijn werk - ik treed liever niet al te zeer in details, maar ik ben onderzoeker op een universiteit en daar gaat iedereen op mijn leeftijd vooral voor de carriere en niet voor de kindjes. Dat ik daarin een andere keuze maak, zullen veel mensen niet begrijpen en ook niet waarderen.

Bij mij gaan de verschijnselen een beetje met ups en downs. Twee dagen geleden nog erg misselijk, nu weer niet. Moeheid blijft wel, net als een licht gespannen gevoel in mijn buik. Het maakt me toch wel onzeker. Ook ik ren dus per dag heel wat keren naar de wc om te checken of het nog goed zit. Grappig om te zien dat iedereen dat blijkbaar doet!

Sterkte allemaal met de kwaaltjes!
@Helly, waar voel jij je prettig bij? Ben je meer gerustgesteld wanneer je thuisblijft? Dan kun je dat misschien beter doen. En maakt het je niet uit? Dan kun je misschien beter gaan werken, dat geeft wat afleiding.
Ik wacht af tot morgenochtend. Wordt het erger dan kruip ik morgen maar lekker onder de wol. Maar ik hoop dat het mee valt. Lees hier op het forum genoeg positieve verhalen dus daar hou ik mij maar even aan vast.
Jeetje Helly, dat is wel heel eng zeg! Ik zou zelf niet gaan werken bij bloedverlies. Ik sta voor de klas in het voortgezet onderwijs en ik zou echt niet normaal les kunnen geven dan. Aan de andere kant zou de afleiding wel fijn zijn. Maar als het morgen over is (en dat hoop ik heel erg!!!) zou ik wel gaan werken als ik jou was. Thuis zit je jezelf ook wel in de weg denk ik.

Ik ren ook heel vaak naar de wc om te kijken! En ik ben niet echt misselijk maar wel gammel, vooral als ik niet op tijd eet. Gisteravond ben ik om kwart voor negen in slaap gevallen en dat heeft me echt goed gedaan. Vandaag was ik een stuk fitter.

Maar nu kan ik niet zo vroeg naar bed want ik moet "wie is de mol" kijken, de finale aflevering wil ik niet missen!
Ha meiden,

Fijn, dat er zoveel geschreven wordt! Ik heb daar echt steun aan, om af en toe over jullie ervaringen en twijfels te lezen. Zó herkenbaar allemaal!

Helly, ik zou de nacht afwachten. Lekker nu gaan slapen inderdaad (hoop dat je niet te lang ligt te maken) en veel uren maken. En dan morgen bekijken hoe het ervoor staat. Als je nog bloedt, zou ik zelf eerlijk gezegd niet gaan werken... Of is het misschien een mogelijkeid dat je thuis werkt? Hangt van het soort werk af, natuurlijk!

Nou, ik kruip nu ook lekker in bed. Niet normaal, hoe saai ik de afgelopen tijd ben! Maar voor het goede doel, natuurlijk! Merk echt dat een lange nacht mij veel goed doet, heb ik nu echt nodig. Die moeheid, dat is een kwaaltje dat we allemaal herkennen, hè?! Enne, dat achterom kijken op de wc doe ik nu ook vaak! Moet sowieso nu veel vaker naar de wc, m'n darmen zijn behoorlijk van slag. En ook mijn blaas lijkt zich niet te herinneren dat ie eigenlijk heel lang op kon houden! ;)

slaap lekker, tot gauw!
Goeiemorgen meiden,

Helaas mag ik niet meedoen aan moeders voor moeders

(dit omdat ik tijdens mjn jeugd in Engeland heb gewoond, ze zijn dan bang voor de gekke koeien ziekte)..

Nou egenlijk is het stiekem ook een opluchting want ik ben erg geveoelig voor geurtjes momenteel ;)

@ Helly: Wat schrikken, hopelijk blijft het bij dat kleine beetje en is er niets aan de hand..

Wat is het stiekem toch ook eng af en toe.. Had er nooit bij stilgestaan dat er zoveel angsten bij zouden komen.

Gisteren met een vriendin op het terras gezeten (overal zwangeren en babys om ons heen) was echt zó moeilijk om het niet te vertellen, maar ik heb mijn mond kunnen houden..

Wat ben ik toch blij als ik de 13 weken gepasseerd ben, dan schreeuw ik het van de daken..

liefs
Goedemorgen,

@ helly: wat spannend, zal je geschrokken zijn! Hoe is het nu?

Noodles, ik vind het ook steeds moeilijker worden om mijn mond te houden, pff.

Ben zoo labiel gisteren en vandaag, hoefde gelukkig niet te werken (werk wisseldiensten), kan om niets huilen en boos worden tegelijk... Heerlijk die hormonen, not. Hebben jullie daar ook zo'n last van?
jaaa! enorm last van de hormonen, zelfs hele heftige dromen waarin ik onredelijk ben tegen iedereen om me heen..

Nog even een vraagje:

* Reken je nu vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Of vanaf de dag van de bevruchting?

Volgens de een ben ik al bijna 6 weken zwanger, volgens de ander slechts 4..

Hte is wel erg duidelijk dat dit mijn eerste is niet ;) ??
Hallo allemaal,

Wat ben ik ziek geweest vannacht. Zeker elke 10 minuten overgeven, heel veel buikpijn. Heel erg last van mijn darmen.

Kom net terug van de huisarts. Ik hoef me geen zorgen te maken voor een miskraam daar was het bloedverlies te weinig voor. Wel is hij bang dat ik een beginnende dikke/blindedarm ontsteking heb.. Hij heeft met kloppen de hele dikke darm onderzocht en daar kwamen dus de pijnklachten vandaan.

Zodra het erger wordt moet ik meteen bellen, hem danwel de dokterspost.

Ik wens jullie een fjine dag vandaag en zelf ga ik zo weer onder de wol..

gr Helly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven