november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Oh bah Madelief, wat zul je je rot voelen! En inderdaad, er is helemaal niks wat je er nu aan kunt doen... En dat is natuurlijk juist zo naar!

Afwachten is dus het enige nu... Wat moet dat moeilijk voor je zijn...

Ik denk aan je, veel sterkte vanavond en vannacht!
Bedankt allemaal! Het is fijn dat er mensen meeleven.

Wij hebben het verder nog niemand verteld. Na 3 miskramen zitten we niet te wachten om teveel medeleven van mensen die het allemaal heel erg vinden, maar niet goed weten wat je doormaakt.

Als alles achter de rug is zullen we het wel een aantal mensen vertellen, maar nu in deze twijfelachtige situatie waarin de kans toch super groot is dat het niet goed gaat heb ik liever steun van mensen die weten hoe ik me voel...mensen als jullie! De onzekerheid kennen de meesten van ons volgens mij wel... en ik... ik wacht af... het positieve is dat ik na de laatste miskraam van anderhalf jaar geleden nu toch spontaan zwanger ben geworden. Ik heb dus toch weer even de bevestiging gekregen dat ik zwanger kan worden. Gelukkig zijn we ook al even in de medische molen, zodat ik weet dat wanneer ik er weer klaar voor ben we verder gaan.

Het enige gevoel dat ik nu heb is dus dat het misgaat, alleen zit ik te wachten op de buikpijn en nog meer bloedverlies... en tja... als het dan toch mis moet gaan... laat het dan maar nu gelijk zijn...dan kan ik daarna de draad weer op proberen te pakken voor een 5e poging..in de hoop dat die wel gaat slagen.

Thanks voor jullie steun!!
Madelief voor jouw een hele dikke . Wil je dat ik je al in het schema zet? Of wil je nog even afwachten?
Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw hier..Ik ben 26 en weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben van ons 1e kindje. Waarschijnlijk ben ik 5 november uitgerekend.

2 april heb ik de 1e afspraak met de gyneacoloog. Zou ik dan meteen een echo krijgen??

Ik heb nog niet echt veel kwaaltjes. Ben alleen ontzettend moe en heb af en toe buikpijn, vooral 's nachts.

Ik vind het allemaal heel erg spannend.

Hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat.

@ Madelief: sterkte!
hoi helly...wacht nog maar even... de buikpijn is al aan t toenemen...dus ik vrees dat ik de maand november over ga slaan.....

ga ik gewoon aan de zijlijn met jullie meegenieten...
Sterkte madelief, wat moet de teleurstelling groot zijn bij zo'n slecht bericht. Net als iedereen hier zal ik duimen dat het toch goed gaat bij jullie. Wat staan goed en slecht nieuws toch dicht bij elkaar...

Om de overstap naar goed nieuws toch te maken:

@Noodles en mamalien, welkom en van harte met de zwangerschap. Mamalien, ik vind het ook nog erg spannend en onwerkelijk. Hopelijk komt het besef een beetje na de echo.

Ik ben zelf de laatste dagen erg misselijk en ook niet erg productief op mijn werk. Ik twijfel om het al op mijn werk te zeggen want ik wil ook niet liegen over de reden, maar ik zie er wel tegenop gezien de grote kans op (zeer) negatieve reacties.Een collega van mij in dezelfde functie kreeg min of meer een zwangerschapsverbod opgelegd Als het nog misgaat, heb ik het allemaal voor niets over me heen gekregen, dus ik stel het liever uit...

Ik weet dat ik het al een keer gevraagd heb, maar heel graag tips om dit goed te brengen!
lieve Madelief,

Wat erg voor je, ik leef met je mee..

En je hebt gelijk dat dit bewijst dat je wel zwanger kunt worden..

Veel sterkte, en een knuffel
Mucha:

Ik heb hetzelfde 'probleem', ben er niet helemaal bij op mijn werk en functioneer voor geen meter, heb het toch maar aan mijn bazin verteld vandaag, met de vraag of ze het verder nog even voor zich wil houden..het is nog zo vroeg, en ik ben best bijgelovig ;)

Ze waardeerde het enorm dat ik eerlijk met haar was, en het lucht onwijs op om geen rare smoesjes te hoeven verzinnen..

succes!! en liefs
Wat naar, Madelief! Ik kan me voorstellen dat je dan zegt: laat het maar snel over zijn en laten we dan verder proberen. Sterkte!
Goedemorgen!

Madelief, hoe is de nacht verlopen? Heeft de bloeding verder doorgezet, of is de situatie nog hetzelfde? Hoe dan ook, je hebt vast een onrustige slaap gehad!

Mucha: tja, het 'goede nieuws' ( haha, voor jou dus, niet voor je werkgever!) vertellen op je werk... Het is nou eenmaal zo, toch? Daar kun je niet veel mooiers van maken, voor je werkgever dan!

Het enige wat ik kan bedenken om het gesprek gemakkelijker te laten verlopen, is dat je laat merken dat je wilt meedenken in het belang van het bedrijf. Dus dat je je meewerkend opstelt. Wat natuurlijk niet betekent dat jij niet je eigen wensen / eisen hebt!

Ik probeer het nog even voor me te houden op mijn werk. Nu ik nog niet zoveel klachten heb, is dat wel te doen. Maar ik heb inderdaad ook al bedacht dat wanneer ik veel minder productief ben omdat ik zoveel last heb, ik het gewoon vertel! Tot nu toe dus nog niet nodig...

Fijne dag allemaal!

Madelief, jij veel succes en sterkte!
Madelief, ik denk aan je. Wat verschrikkelijk.

Ik wil je niet blij maken met een dode mus maar toen ik zwanger was van mijn eerste kind heb ik in de 6e week ook helderbloedverlies gehad. Mijn zoon is nu 2.

Het kan inderdaad 2 kanten op.

Mocht het nu misgaan, kunnen ze dan niet onderzoeken wat de oorzaak is??

Ik ga ff bijlezen. Had gisterenavond geen internet dus ik loop achter.

Ff voor het tabel: 27 jaar, 1 zoon van 2. 31 maart naar de vk.
Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier en wil graag meepraten met alle mede aanstaande moeders van november!

Ik ben 26 jaar en zwanger van ons 1e kindje!

We hebben afgelopen weekend getest en blijken nu ruim een maand zwanger te zijn. Stiekem had ik al een vermoeden (zie kwaaltjes). We zijn echt dolgelukkig!

Zoals het er nu naar uitziet zullen we rond 23 november uitgerekend zijn. Morgen ga ik bellen voor een afspraak bij de verloskundige.

Qua kwaaltjes: gevoelige borsten, vlagen van misselijkheid, moe, veel plassen en kleine steekjes richting mijn liezen.

Ook ik hoop dat alles goed gaat en het kindje gezond is. Daar kan ik mij namelijk af en toe best zorgen over maken.

Alleen mijn collega is nog op de hoogte. Zij is in augustus uitgerekend, en we kunnen dus samen heerlijk dagdromen.

At least: vind het ontzettend moeilijk om nog niets te vertellen aan familie en vrienden... Hebben jullie daar ook zo'n last van?

@ Helly: zou je mij ook in de tabel willen zetten?!

@ Madelief: jeetje, lees je verhaal nu pas. Heel veel sterkte!
Ha meiden!

Jee wat gaat het hard hier, weer een aantal nieuwe november-moeders! Madelief, chocola, dreamer, troeleke, noodles, mamalien, happinez: welkom! Mocht ik iemand vergeten zijn: sorry, ook welkom natuurlijk......

@Madelief: wat een onzekerheid nu en wat een lange weg heb jij ook al achter de rug. Heel veel sterkte en ik duim heel hard voor je dat het goed zit

@Sabine: dank je voor de tip, ik ga het zeker even voorleggen aan de verloskundige volgende week. Ik heb het idee dat het alweer wat minder wordt, dus ik hoop dat het zo blijft. Ik kende mezelf echt niet terug, en betrapte mezelf op gedachten die ik hier niet eens op durf te schrijven. Maar: inmiddels een stukje beter dus!

@Ennelin: precies ja, dat opgeblazen gevoel! Ik heb met name 's-avonds het gevoel dat ik uit elkaar plof en al 10 kilo ben aangekomen haha.

@Mucha: ik begrijp het ergens wel, het is net zoiets als gaan vertellen dat je een nieuwe baan hebt: hartstikke leuk voor jezelf, maar toch een beetje ongemakkelijk om aan je baas te gaan vertellen (dat heb ik dan tenminste). Maar je werkgever heeft het er maar mee te doen, je kunt het niet anders maken dan het is. Als je er zo tegenop ziet om het te gaan vertellen moet je het misschien maar geen weken meer uitstellen. Als je het eenmaal verteld hebt ben je er ook maar 'vanaf'.

Hier verder alles zijn gangetje. Ik ben al best wel een beetje aan het aftellen naar het eerste bezoekje aan de vk volgende week maandag: spannend hoor! Nu eerst nog maar even aan het werk
Hoi Happinez,

Wat leuk, we zijn op dezelfde datum uitgerekend.

Ben echt zo blij dat ik dit forum ondekt heb..:)

Heb dezelfde kwaaltjes én zorgen,

maar bovenal heel blij..

xxx
Hoi Noodles!

Jij (en de anderen) ook gefeliciteerd natuurlijk! :-)

Ben ook erg blij dat ik mijn blijdschap over "het kleine grote wonder" met anderen kan delen.

Een gek idee 23 november, want twee dagen later (de 25e) is mijn partner jarig, dus wie weet zijn ze straks op dezelfde dag jarig als het een beetje anders loopt.

Xxx
Hallo lieve aanstaande moeders,

Hier helaas slecht nieuws... heb vandaag de hele dag al enorme buikkrampen en enorm veel bloedverlies...hetzelfde als voorgaande 3 keer...zucht...

Gelukkig was mijn vriendin hier vandaag en heb ik ff lekker mijn tranen de vrije loop gelaten. Hoop nu dat ik snel mijn oude cyclus weer op kan pakken en dat ik samen met het ziekenhuis aan de slag kan gaan. Het was namelijk deze maand eigenlijk de bedoeling dat we met IUI zouden gaan beginnen. Ik hoop dat dat mag helpen dat ik nu wel snel weer opnieuw zwanger mag worden. Heb ook ergens wat gelezen over een capsule utrogestan of zoiets. Dit wordt ook wel eens gegeven aan vrouwen die veel miskramen hebben gehad en het kan helpen bij de innesteling. Misschien dat ik dit ook maar eens met mijn arts ga bespreken...wie weet.

heeft iemand van jullie hier wel eens gehoord van utrogestan? Of er misschien ervaring mee?

Voor jullie blijf ik natuurlijk duimen dat alles goed blijft gaan en jullie lekker genieten... ook van jullie kwaaltjes :-)

Liefs Madelief
Hoi lieve Madelief,

Wat verschrikkelijk rot voor . Bespreek het idd met je gyneacoloog wat de mogelijkheden zijn. En hopelijk weet hij een oplossing en wordt je straks een trotse dec of jan moeder!
Ha Madelief, dus toch... Wat ontzettend rot dat het eitje en zaadje heus wel willen, maar zich toch niet goed kunnen nestelen!

Ik heb nog nooit van dat middel gehoord... Zou fijn zijn, als dat een oplossing zou vormen!

Djezz, vertelde jij nou iets over somberheid? Volgens mij kun je dat ècht voor een groot deel aan hormonen wijten! Niet dat wat je voelt niet echt is, maar waarschijnlijk wordt het nu wel extra versterkt... Herken het trouwens wel een beetje: ik zat tijdens de probeer-fase méér op een roze wolk dan nu! Ik ben nu Veel realistischer, twijfel meer, en maak me zorgen... Dat had ik eerder niet hoor! Gek hè, wat je lijf allemaal met je hoofd kan doen?!

Welkom alle nieuwe november-mama's! We krijgen echt een hele flinke groep nu, gezellig!
Meiden: als ik iets over het hoofd zie of verkeerd invul moeten jullie het maar even laten weten.

Zo'n schema is best chaotisch. Zo ziet het schema er nml voor mij uit:

table][tr][td]naam[/td][td]leeftijd[/td][td]uitgerekend[/td][td]kindje[/td][td]bijzonderheden[/td][/tr]

[tr][td]Sabine[/td][td]31[/td][td]4/11[/td][td]2e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td]Djezz[/td][td]35[/td][td]1/11[/td][td]1e[/td][td]22/3 intake + echo[/td][/tr]

[tr][td]Kaetje[/td][td]31[/td][td]15/11[/td][td]1e[/td][td]26/3 echo[/td][/tr]

[tr][td]Melissa[/td][td]26[/td][td]half nov[/td][td]1e[/td][td]echo 22/3[/td][/tr]

[tr][td]Sofia[/td][td]29[/td][td]begin nov[/td][td]1e[/td][td]1/4 verloskundige, 7/4 echo[/td][/tr]

[tr][td]Inez[/td][td][/td][td]21/11[/td][td]2e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td]Helly[/td][td]31[/td][td]13/11[/td][td]2e[/td][td]29/3 verlos, 10/4 echo[/td][/tr]

[tr][td]Len[/td][td]32[/td][td]10/11[/td][td]1e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td]verkademeisje[/td][td]30[/td][td]19/11[/td][td]1e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td]Mucha[/td][td]26[/td][td]13/11[/td][td]1e[/td][td]gyn 08/04 voor intake[/td][/tr]

[tr][td]Suus[/td][td]29[/td][td]05/11[/td][td]1e(en 2e??)[/td][td]24/3 echo, 8/4 verloskundige[/td][/tr]

[tr][td]Ennelin[/td][td]28[/td][td]3/11[/td][td]1e[/td][td]7/4 verloskundige[/td][/tr]

[tr][td]Dreamer[/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]Troeleke[/td][td]27[/td][td][/td][td]2e[/td][td]31/3 verloskundige[/td][/tr]

[tr][td]Chocola [/td][td]31[/td][td]half nov[/td][td]2e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td]Noodles [/td][td]28[/td][td]23/11[/td][td]1e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td]Mamalien[/td][td]26[/td][td]5/11[/td][td]1e[/td][td]2/4 gyn[/td][/tr]

[tr][td]Happinez[/td][td]26[/td][td]5/11[/td][td]1e[/td][td][/td][/tr]

[tr][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td] [/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

Mocht iemand een betere manier weten dan hoor ik het graag.
Jeetje Helly, wat ben jij digitaal technisch zeg!

De tabel in de openingspost ziet er prima uit. Mijn gegevens kloppen in ieder geval. Ik vind hem prachtig!
Nou, technisch valt wel mee hoor. Heb ook maar een voorbeeld van internet geplukt. Ik vroeg me alleen af of het niet makkelijker kan...
Hallo,

Wat veel aanstaande novembermoeders! Leuk!

Ik ga morgen maar eens een afspraak met de verloskundige maken. Vandaag ben ik precies 6 weken. Krijg je bij de verloskundige eigenlijk ook een echo?

Op mijn werk begin ik het aardig moeilijk te krijgen, vooral de ochtend is moeilijk door te komen. Erg misselijk, geen zin in eten. En die vermoeidheid... Maar ja, allemaal voor het goede doel.

Madelief, wat ontzettend rot voor je. Veel sterkte.
Madelief, wat verdrietig zeg! En moeilijk dat je nu toch nog de Medische Molen in moet voor behandelingen. Ik heb zelf 8 IUI pogingen gedaan en ze kunnen de menstruatie op verschillende manieren uitstellen. Ik heb zelf 2 manieren ondervonden. Als eerste injecties met Pregnyl. Dit is een zwangerschapshormoon en helpt je lichaam om het baarmoederslijmvlies in stand te houden. Na de inseminaties moet je 1 of 3 keer injecteren. En ook de Utrogestan waar jij het over hebt. Dit helpt ook om je baarmoederslijmvlies goed te houden. Ik heb het met de IUI gebruikt en nu met de ICSI ook. Het zijn kleine bolletjes en meestal gebruik je er 3 keer per dan 2. Het geeft een hoop troep (in je onderbroek) en je kan er wat bijwerkingen van hebben. Ik ben zelf nu aan het afbouwen en vind het eigenlijk best wel eng.

Als je wilt ben je welkom op het MMM topic waar ik ook schrijf: Kaetje en de prikbitches. Als je op mijn vergrootglaasje klikt kom je er heel makkelijk. Er schrijven hele lieve meiden en je zal er heel veel steun krijgen. Bovendien zit er heel veel ervaring en kan je dus allerlei vragen stellen aan ervaringsdeskundigen. Ook de herkenning is een hele fijne geruststelling.

Ik vind het zo erg voor je dat het nu voor de vierde keer niet zo mag zijn Het is mijn grootste nachtmerrie. Dat het ons weer afgepakt wordt, ik moet er niet aan denken...
Helly, ik heb geen tip voor de tabel. In het MMM topic houd ik de tabel bij maar die ziet er veel minder overzichtelijk uit dat deze en dat lijkt me hier niet zo handig. Wat je wel zou kunnen doen (als je handig bent) is een tabel maken in exel, die opslaan als afbeelding en dan online zetten. Dan kan je hem in je OP invoegen als afbeelding. In een ver verleden heb ik het ooit gedaan maar ik zou verder niet meer weten hoe het moet. Je zou kunnen vragen op andere topics hoe ze hun tabel doen. Maar mijn ervaring is dat het gewoon lastig is en dat je het echt moet bijhouden, anders vergeet je wat je ook al weer wilde doen. En als iedereen de veranderingen vet maakt helpt het ook heel erg!

Verder ben ik moe moe moe moe moe. Ik heb 3 enorm lange dagen gehad op het werk en ik ben nu echt uitgeput. Man is aan het koken (heb ook hoooooongeeeeeeer!!) en daarna ga ik gewoon om zeven uur naar bed. Ik heb ook last van mijn darmen en wat buikpijn. Ik merk toch wel dat er iets gaande is in mijn lijf.

Reageer dus even niet op iedereen, dat komt later deze week wel weer...

daaaaaag!
Oh ja, iemand vroeg me ook of ik last had van mijn eierstokken na de ICSI. (weet niet meer wie, sorry!!!). Ik voel af en toe wat steken maar niet extreem voor mijn gevoel. Als je het idee hebt dat de pijn echt erg is zou ik toch het ziekenhuis bellen. De reden dat ze bij IVF en ICSI een vroege echo doen is de iets grotere kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dat zou ook pijn kunnen doen en daar zou ik toch wel verdacht op zijn. Ze hebben mij ook niet gezegd dat ik pijn in mijn eierstokken kon verwachten terwijl ik wel vrij veel follikels had (20 stuks). Ik zou wel voorzichtig zijn in elk geval. En bij dreigende overstimmulatie moet je ook veel drinken dus misschien een extra flesje water in de tas?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven