november 2010

09-03-2010 20:44 371 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een positieve test! Joehoe ik ben zwanger.

Meteen op het forum gezocht voor het november 2010 topic. Niet gevonden dus nu zelf maar geopend.

Hopelijk zijn er hier nog meer medeforummers die ook in november uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven!!

Over mijzelf: ik ben 31 jaar en nu dus zwanger van ons 2e kindje.

Volgens eigen berekening 13 november uitgerekend

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenSabine314/112eDjezz351/111e22/3 intake + echoKaetje3115/111e26/3 echoMelissa26half nov1eecho 22/3Inez21/112eLen3210/111e8/4 vk en 15/4 echoverkademeisje3019/111eMucha2613/111egyn 08/04 voor intakeSouzie2905/111 en 2e!!!15/4 echoEnnelin283/111e21/4 echoDreamer3210/111e24/3 gyn+echoTroeleke272e31/3 verloskundigeNoodles 2823/111e16 april echoMamalien265/111e2/4 gynHappinez2623/111e12/4 echo en intakeLievelotje15/112ePiekje 13/112e1/4 intake VKSoley 3017/111e23/3 gynSuusje842621/1122/4 echo, 26/4 intakeGraag-anoniem 294/111e9/4 echo, 12 april bloedprikken voor geslachtsbepaling
Hallo dames!

Mag ik ook met jullie meeschrijven?

Ik ben 26 jaar, werk ook in het VO en ben zwanger van de 1e.

Volgens de vk ben ik 1 november uitgerekend.

Tot nu toe vind ik de zwangerschap zeer slopend; ik heb nergens last van hoor (echt nergens!), maar ik vind elk steekje of pijntje doodeng.

Afgelopen donderdag hebben we een hartje gezien (wat een opluchting)..ondanks dat ik al een week bloedverlies heb.

Ik blijf gewoon positief en hoop dat we met de kerst met z'n 3-en zijn!

Fijne zondag allemaal!
quote:kaetje schreef op 21 maart 2010 @ 10:41:

Noodles, wat voor vak ga je geven? Ik geef zelf Engels.

Ik was vanmorgen heel vroeg wakker. Zat om half zeven al beneden. Ik lag er wel vroeg in maar dit was wel erg overdreven.

Hoi Kaetje,

Ik ga Tekenen/Handvaardigheid en CKV geven op een VMBO school, heel veel zin in. Alleen mss niet het beste moment voor een nieuwe baan ;)

Ook ga ik misschien wat lessen engels geven (omdat ik in Engeland ben opgegroeid)

Ben zelf sinds ik zwanger ben elke ochtend rond 6 uur wakker, en kan daaarna echt niet meer slapen. Niet echt handig als je 's avonds werkt..

Welkom tortelduifke

Wat heerlijk lijkt me dat om het hartje gehoord te hebben, zelf leef ik echt naar dat moment toe, dan wordt het echt voor mijn gevoel..

Welkom Piekje, gefeliciteerd..

p.s: zijn er nog andere ex rokers hier die het er zo moeilijk mee hebben om niet te roken?? Buiten een trekje hier en daar redt ik het goed, maar ow, wat moeilijk toch!!
Hé Noodles,

Hier ook een ex-roker. Ben nu 4 weken clean, maar ik vind het niet makkelijk. Maar ik weet waar ik het voor doe..en gelukkig is man ook gestopt, dus dat scheelt een eind.

Nadeel is dat mensen zo snel (goede) conclusies trekken als ik vertel dat ik (zonder reden) gestopt ben met roken... Ze kijken allemaal gelijk naar mijn buik...haha.
hihi ja dat ken ik tortelduifke..

heb net maar een topic geopend over het net meer roken..

alles ter afleiding van die sigaret...

Als ik het niet meer hou, ga ik maar posten hoe moeilijk het is in plaats van door het huis ijsberen..

Enige voordeel is dat alles nu zó sterk ruikt dat een sigaret me alleen maar misselijk zou maken, aan die gedachte hou ik me vast..

liefs
Hoi meiden,

Was ik ook weer even. Ik zie dat er een aantal nieuwe meiden zijn bijgekomen. Welkom! En ik lees dat bij sommigen de zwangerschapskwaaltjes al aardig beginnen toe te slaan...

Madelief, ik weet niet of je nog meeleest, maar ook van mij een dikke knuffel en veel sterkte.

Helly, wat een schrik zeg! Gelukkig dat het met een sisser lijkt af te lopen. Ik hoop maar dat je je snel weer beter voelt en dat het bloedverlies ophoudt. Wat dat betreft is de misselijkheid wel een goed teken...

Wat grappig dat hier zoveel juffen zijn. Ik geef ook les op een VO school. Ik geef gym en met mijn enorme misselijkheid en vermoeidheid momenteel is dat echt geen pretje. Vorige week ging ik al een keer bijna van m'n stokje tijdens de les. Na een dag werken ben ik ook helemaal gesloopt en de volgende dag ook echt ziek. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook een tijdje thuis geweest, omdat ik het fysiek niet meer trok en toen heb ik mijn collega's ook al heel vroeg op de hoogte gebracht, maar eigenlijk wil ik dat dit keer niet. Tot nu toe hebben we het ook nog niemand verteld en dat willen we eigenlijk nog even zo houden. Ik ben benieuwd hoelang dat nog gaat lukken...
Hoi,

Nog ruimte voor nog een zwangere?? Op 10 maart positief getest, maar was nog wat vaag. Omdat mijn cyclus een beetje onduidelijk is, wist ik ook niet precies wanneer ik kon testen, maar vorige week zondag was ie al een stuk duidelijker! Ik ben 30 en dit is ons eerste kindje. Nou ja, poging 3 voor het eerste kindje dan toch. In het verleden al een miskraam met mijn ex, en afgelopen november heb ik een miskraam gehad met 10 weken. Alles ging eigenlijk wel goed, alleen het rare was, zoals ik voor de test toen al wist dat ik zwanger was, had ik met 5 weken ook heel sterk het idee dat het niet goed zat. Werd 's nachts wakker met een hele rare kramp, en dacht nee dit is mis. Maar nergens last van verder. Heeft nog bijna vijf weken geduurd, toen had ik op een ochtend een heel klein beetje bruin bloedverlies, geen krampen. heb echt moeten aandringen op een echo, en toen bleek dat mijn gevoel klopte. Heb helemaal geen krampen of rood bloedverlies gehad toen. Na de curretage half november kwam mijn cyclus die altijd mooi regelmatig was niet meer zo goed op gang, zat ineens op 38 dagen ipv 28.

Omdat we het druk hadden afgelopen periode hebben we ook niet echt ons best gedaan moet ik bekennen, onder het mom van laat eerst die cyclus maar eens "reguleren". Laatste weekend februari gingen we naar de bibliotheek en komt er ineens een enorme drang op om boeken over zwangerschap mee te nemen, en ja hoor, verassing! Heb de vrijdag na de eerste test wel een kleine bloeding gehad toen ik na het opstaan naar het toilet ging, waar ik me rot van schrok, dacht dat het weer mis was, maar het is bij een keer gebleven. Nu ben ik nog steeds als de dood dat het weer mis is, maar kan niks anders dan afwachten. Komende dinsdag naar de gyn voor de eerste echo, dan twee weken later weer om te kijken of het hartje klopt, en nog een keer met 12 weken en dan kan ik weer "overgedragen worden" naar de VK.

Kwaaltjes? Valt wel mee eigenlijk. Af en toe een vlaag misselijkheid (vooral in de auto als ik niet zelf rij) of duizeligheid (met opstaan of bukken). Af en toe wat last van maagzuur (groene appels eten helpt!) en wat krampjes en steekjes. Als ik te lang aan het werk ben voel ik vooral wat kleine prikkeltjes richting mijn liezen. En trek! Kan de hele dag door eten, maar ik zit ook zo vol, heel raar. Mijn geheugen is een zeef, concentratie is nul, en ik voel me al moe en duf als ik nog maar net uit mijn bed kom rollen....maar gelukkig niet misselijk. Kwaaltjes zijn eigenlijk hetzelfde als de vorige keer, en ja, aangezien dat misging (de kwaaltjes bleven nog tot een week na de curretage!) ben ik er niet gerust op. Ik voel nu opvallend weinig, niet of het goed is of fout is, ben niet blij ofzo, een beetje alsof er een dikke deken omheen zit die er pas af mag als alles goed is, om te voorkomen dat het weer pijn doet als het misgaat...

Sorry, het is meteen een heel verhaal geworden! Voor de tabel dan nog even: Soley-30 jaar- 1e kindje- uitgerekend ongeveer rond 17 november- 23-3 afspraak gyn
Hallo allemaal,

Welkom, alle nieuwe meiden! Wat een verhalen weer, het dringt steeds meer tot me door dat het toch echt heel speciaal is als alles gewoon goed gaat... Ik hoop voor iedereen dat we snel die kritieke weken voorbij zijn, en mogen / kunnen genieten!

Toch verbaas ik me wel: ik lees dat heel veel meiden al een echo hebben gehad, terwijl ik mijn intake pas in week 10 van mijn zwangerschap krijg, en dan een nieuwe afspraak moet inplannen voor de 1e echo. Is dat omdat sommigen al een verleden met miskramen ed hebben? Of is het per praktijk zo verschillend?

Ik vind het niet erg om 'zoooo lang' te wachten, hoor... Maar ben natuurlijk wel heel

nieuwsgierig hoe het ervoor staat in mijn buik!

Grappig, al die puisten die ineens opdoemen en enorme grootte aannemen! Ik heb normaal een vreselijk droge huid, met regelmatig eczeem. Maar ik moet zeggen, dat mijn huid nu inderdaad wat vetter wordt, wat in mijn geval alleen maar goed is! En die puistje hier en daar neem ik dan maar gewoon voor lief, die heb ik normaal nooit, dus is wel eens leuk voor de afwisseling! ;)

Fijne zondag allemaal, geniet van de zon!
He Ennelin,

Ik denk dat het per situatie en praktijk kan verschillen. De vorige keer heb ik de intake gehad bij de verloskundige bij 7 weken, en zou ik rond de 10/11 weken de echo kunnen laten doen. Dat gebeurt hier niet bij de vk zelf. Ik had de afspraak gepland staan voor 10,5 week, uiteindelijk een week eerder een spoedecho gehad. Ik ben toen doorverwezen naar de gyn, en gezien het feit dat het de 2e keer was vroeg ze of ik het fijn zou vinden om de volgende keer de eerste twaalf weken bij haar onder controle te zijn. Ja dus! Een vriendin die ook net een miskraam heeft gehad, en nu weer zwanger is, zit ook de eerste periode bij de gyn. Stukje extra zekerheid dat ze je willen geven denk ik. Ik vind het wel fijn, zeker omdat het vorige keer zo ontzettend lang duurde voordat mijn lichaam zelf een seintje gaf dat het niet goed zat. Voordeel van een echo bij 12 weken is wel dat het, als het dan goed is, in de meeste gevallen ook goed blijft. Als ze dadelijk een minifrummeltje zien op de echo, moet ik toch nog een paar weken wachten om te zien of het hartje dan klopt, dus nog een keer zenuwachtig...

Fijne zondag, ik zoek de zon nog even, heb hem hier nog niet gezien
Allemaal een goed weekend gehad? Ik wel! Vandaag heerlijk genoten van het mooie weer. Vanmorgen werd ik even helemaal niet lekker. Ineens heel warm, flinke kramp een keer of 3 en misselijk. Ben gaan liggen en daarna werd het minder. Pffff, was wel even heel erg ongerust maar nu gaat het al weer de hele dag goed.

Ennelin, ik krijg zo vroeg een echo omdat ik zwanger ben van een ICSI behandeling. Dan gaan ze kijken of het vruchtje wel op de goede plek zit en als we geluk hebben kunnen we een hartje zien kloppen. (6 weken en 4 dagen dus het zou kunnen).

Nieuwe dames: welkom bij de club! En natuurlijk gefeliciteerd Spannend allemaal he?

Helly, is het jou ook opgevallen dat onze avatOrs op elkaar lijken? Alleen staan bij mij de bomen in bloei en is het bij jou al zomer

Fijn dat het al weer wat beter gaat. Hopelijk stopt het bloeden nu heel snel, lijkt me toch niet prettig om te zien.

Noodles, heel goed dat je probeert te minderen met roken! Je doet het voor jezelf en ook voor je kindje. Het is vast heel moeilijk maar het is echt veel beter. Ik weet zeker dat je het kunt! Doorzetten en volhouden, het wordt steeds een klein beetje makkelijker, ook de hele moeilijke momenten.

Sabine, ik vind de lucht in de gymzaal bij ons op school echt niet te harden dus ik kan me goed voorstellen dat je daar niet lekker van wordt.
Hoi Kaetje, haha, ja dat was mij al opgevallen. Inez heeft ook iets met bomen dus toen dacht ik al: veel bomen hier.

Hoi Sabine: wat erg die misselijkheid op je werk. Ben je ook al aan het spugen? Vond bij de eerste zo vreselijk, was bang dat mensen mij konden horen. Ik vind overgeven zo iets prive's. Zelf ben ik nu ook heel erg misselijk maar ik hoop zo dat het weer weg is als ik weer wat meeer opknap al ben ik bang dat ik het gewoon weer tot week 20 ga houden.

Welkom Piekje, torteldiefje en Soley.

En voor alle nieuwe ex-rokers: 6 jaar geleden gestopt dus ik weet hoe moeilijk het is. Zelf nu nog kan ik het op feestjes niet laten. Maar jullie hebben wel een heel goed doel om vol te houden!!
pfffff, ik heb vanmorgen roze slijm gezien. Ik was helemaal overstuur, heb keihard staan janken.

Ik ben nu op mijn werk en wel weer rustig maar ik ben zo bang! Ik weet dat het niets hoeft te betekenen maar toch...
Oh Kaetje, het is vast niets maar ik begrijp je helemaal...
Oh Kaetje, wat schrikken zeg! En natuurlijk moest je daarom even flink brullen! Ik hoop dat het hierbij blijft, tenslotte kan dat heel goed voorkomen... Doe rustig aan, veel succes vandaag!
Kaetje, meissie, wat schrikken!!

Is vast niets aan de hand lieverd, roze slijm klinkt heel onschuldig.

Maar ik begrijp volledig dat je je rot geschrokken bent

Als het je geruststelt, kun je even de dokter of Gyn bellen, die kunnen je vast vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken..

liefs
Kaetje, wat schrikken zeg! Sterkte!
Och Kaetje, wat een schrik! Zoals de anderen al zeggen klinkt roze slijm heel onschuldig. Het kan nog van de innesteling zijn en ook is je baarmoedermond nu wat gevoeliger voor kleine bloedinkjes.Bel inderdaad anders even, al is het alleen maar om je zorg even kwijt te kunnen.
Net een afspraak gemaakt voor de echo..

19 April, wat spannend..

Gisteren een bizar drukke avond gehad op mijn werk, lange dienst van ruim 9 uur, en het hele restaurant van 17:00 tot 22:00 propvol.. ik merk dat dit nu toch echt teveel is voor me. (Stond een paar keer op het punt om in tranen uit te barsten )

Stel ik me nu aan? of is het logisch dat ik dit niet meer trek?

(ik moet er even bij zeggen dat ik de manager ben, dus wat extra stress)

zit er echt aan te denken om me ziek te melden morgen..

(doe ik normaal niet zo snel, maar eb echt het gevoel dat dit nu haast niet goed voor me kan zijn)

liefs van een hormonaal meisje ;)
helly, haal mij maar uit het schema.......

Heb het weekend behoorlijk bloedverlies gehad, en vanmorgen bij de echo bleek inderdaad een miskraam. Niet meer zwanger dus, geen novemberkindje voor ons helaas. Ben er stuk van, kan nu even niet meer. Probeer later weer even te lezen en reageren. Succes allemaal meiden.
wat vreselijk voor je Sofia.

Sterkte in deze moeilijke tijd
oh Sofia, wat vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte...
Hey allemaal !

Wat een drukte met al die nieuwe mensen hier ! Leuk hoor ! Welkom en van harte !

Afgelopen weekend ging er van alles mis hier met het forum en mij. Ik kwam er steeds niets op en als ik erop was kon ik niets. Grrrr, vandaar ook dat mijn bericht er zo vaak op staat.

Sofia, wat vervelend zeg, sterkte !

Hoe is het met Kaetje ? Wat een spanning allemaal joh ! Ik kan me je stress voorstellen !

Helly hoe is het met jouw buik ?

Bij mij is het wat rustig nu. Ik voel me wat beter, komt vast omdat ik beter eet. Gister had ik wel buikkramp en dan ben ik toch wel in de stress en spring ik gelijk op naar de toilet. Gelukkig is alles nog in orde en voel ik me wel gerustgesteld.

Ik heb wel de indruk dat ik spanning op mijn buik heb en ik zal het daar met de gyn. over hebben woensdag. Ook ga ik ook eens even navraag doen over calcium, dit omdat ik weinig tot geen zuivel gebruik. En natuurlijk wil ik wel voldoende van alles binnen krijgen.

Wij gaan woensdag al omdat ook wij in de molen zaten, het is nogal een lang verhaal. Als woensdag alles goed is dan gaan wij verder het gewone traject in.

Meiden, een fijne middag en avond nog !
Hoi Noodles,

Nee hoor je stelt niet aan. Ik zou er nu echt niet aan moeten denken om een drukke avonddienst te moeten werken. Juist nu je lichaam niet anders wilt dan al om 20.00 uur al naar bed.

Kan je niet tijdelijk je op een andere manier inzetten in het restaurant? Dus meer overdag en anders dat je tijdelijk de drukke weekenden overslaat? (geen idee of dit kan hoor, heb geen ervaring met horeca werk).
anoniem_24448 wijzigde dit bericht op 22-03-2010 19:43
Reden: knal van een spelfout...
% gewijzigd
Hallo iedereen!

Sofilala: wat rot voor je! Heel veel sterkte!

Ik zit er een beetje doorheen...ga hier even mijn verhaal neergooien:

Vorige week maandag ben ik begonnen met bloeden (vooral bruinig en met afvegen). Afgelopen donderdag voor 1e echo en ik was bijna 1,5 week korter zwanger dan gedacht (erg raar met een regelmatige cyclus van 25 dgn), maar toch kloppend hartje gezien.

Tot vandaag nog steeds bloedverlies...

Ook verzamel ik mijn plas voor MvM. Daardoor kan ik goed zien hoe mijn urine eruit ziet. Er zit in mijn urine veel weefsel (rood/roze). Zijn er meer die daar last van hebben?

Ik vind het nu bijna smerig om die plas in te leveren.

Verder had ik de eerste 3 weken behoorlijk pijnlijke borsten en dat is vanaf vorige week over...vind het zo frustrerend.

Heb inmiddels 2 keer een miskraam gehad en had over deze zwangerschap zo'n goed gevoel, maar dat is compleet weg...

As vrijdag intake gesprek met vk...in principe geen echo dan. Zou ik vk kunnen vragen of ze toch een echo wil maken?

Heel verhaal geworden...soms moet je het gewoon even ergens kwijt hè!

Succes allemaal!
Sofia, wat erg! Heel veel sterkte en een dikke knuffel
Sofia, wat verschrikkelijk. Ik weet niet of je hier nog leest, kan me voorstellen dat dat heel pijnlijk moet zijn, maar ik leef met je mee. Wat een nare droom. Heel veel sterkte!

Tortelduifke, ik zou met jouw achtergrond en angst wel vragen om een echo. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch? En het is goed uit te leggen, je hebt bloedverlies en al twee keer een miskraam gehad. Dan wil je nu toch graag even gerustgesteld worden? Vertel duidelijk al je "klachten", dan kunnen ze een gericht antwoord geven, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven