Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

quote:mostlyhappy schreef op 20 september 2007 @ 09:28:

Kom vanmiddag verder reageren hoor.

Nu alleen een MELD en de melding dat ik sinds vanochtend wat oud bloed verlies..... Misschien het begin van de slijmprop???? Ik heb gedurenede de hele zwangerschap geen bloed gezien dus dit lijkt echt een voorzichtig begin te zijn!!! Spannend!

Nu maar een kraamverband in de broek en ga zo of visite bij m'n schoonmoedertje!Spannend!!! ik hou t forum goed in de gaten vandaag.
Meld!!

MH, spannend!! Wie weet gaat het nu wel heel snel! Houdt ons op de hoogte!

Monkey, ben zo benieuwd of je al moeder bent!!

Luna, succes bij gyn!

Verder niet zoveel te melden.... Vanmiddag vk.
@MH: als je idd in de hele zwangerschap geen bloed gezien hebt en nu ineens wel staat er idd mi wel iets gebeuren. Ben erg benieuwd.

@Nitro: ik zei gister al tegen vriendlief onder het avondeten dat alle dames hier zo nieuwsgierig zijn als er iets staat te gebeuren. Dus dat hij dan ff een berichtje moet plaatsen als het mij niet meer lukt of na de bevalling ff iets laat weten.

Ik vind het een heel gedoe idd zo'n bed op de juiste hoogte te brengen, we zijn er nog niet uit wat te doen. Komt wel in orde.

@Cip: fijn dat je weinig klachten hebt. Houden zo.

Babywinkels vind ik altijd erg leuk om door te wandelen, zoveel leuks te zien.

Wel logisch dat ze je niet meer naar een vk sturen, maar dat je gewoon in het zh mag blijven.

@Blink: buikgrootte zegt idd niet zo veel over de grootte van het kindje. Maak je daar niet te druk over. En idd ff navragen bij de vk dan ben je weer gerustgesteld.

@Luna: ik voel het kindje niet echt meer hard schoppen ofzo het zijn meer draaibewegingen of uitrekbewegingen, dan voel ik ineens een kontje of een voetje oid naar voren komen, voelt dan ff wat harder en dan is het weer weg. Of gewoon dan heel mijn buik aan het golven slaat als het wat meer beweegt. Blijft leuk.

Succes bij de gyn en ctg.

Ben zo benieuwd hoe het met monky is en de 2 kindjes. Ik hoop dat we snel iets horen.

Hier verder niets bijzonders, hetzelfde als gister.
MH, heb je dr vk al gebeld, of wacht je het even af? Voel je de beeb nog wel goed bewegen? Het zou wel leuk zijn om op je uitgerekende datum te bevallen!!
Heb sinds vanacht ook wat weeen......

Vanmorgen dacht ik dat het wat krampjes waren maar onderweg naar schoonma werden het er steeds meer. Ik ben net terug en ben gaan timen; iedere 2 a 3 minuten weeen van 30 a 40 seconden!!!! Ze zijn niet heftig. Schoonma heeft niets gemerkt en ook tegen mijn man moet ik zeggen dat ik een wee heb want zien doet hij het niet.

Net de VK gebeld, ze komt over een uurtje even kijken........

Baby voel ik nog duidelijk bewegen hoor.

Wie weet ben ik wel nummertje twee!

Vanacht gedroomd dat ik een zoon kreeg van 8 pond, 52 cm en rood haar, haha!

Ik houd jullie op de hoogte!
MH spannend! het lijkt erop dat het dan echt gaat beginnen. En om de 2 a 3 minuten is al best veel.

ben benieuwd wat de vk zegt, hou je ons op de hoogte?

en ehh, sterkte!!
Nou meiden,

er is al welgeteld 1 cm ontsluiting!!!!!!!!!

Kan dus echt nog alle kanten op. Het kan het begin zijn maar het kan ook stoppen.

De weeen komen wel snel achterelkaar maar ik heb er totaal geen last van en kan nog steeds alles (ik ga dus ook nog even boodschappen doen, want ik wil, als het kindje echt komt, nog wel een taart bakken, haha!).

Mocht het echt op gang komen dan zal het nog wel een poosje duren dus jullie moeten vannacht maar goed het forum in de gaten houden....
MH, jee dus het gaat nu echt gebeuren. Dat heb je wel goed getimed zeg!

Veel succes en we horen wel hoe het gaat verlopen!! Zijn je vliezen ook gebroken dan?
Hier weer even een berichtje van een meelezer...ik lees hier zoveel herkenbaars dat ik even moet reageren!

Het is maar goed dat ik nu verlof heb, want ik zou echt niet meer kunnen werken met al die gebroken nachten. Ik ga doodmoe naar bed, maar slapen: ho maar! Verder moet ik er zo'n 4 keer uit om te plassen of word ik wakker van mijn eigen moeilijke ademhaling cq. gesnurk. Het lijkt wel of m'n luchtwegen vernauwd zijn.

Ook ik word erg zenuwachtig van die 37 weken grens. Ik zit nu in de 38e week en de huisarts heeft gezegd dat de baby er klaar voor is en dat het nu ieder moment kan gaan beginnen. Maar dan zou het kindje toch 3 weken te vroeg komen, als je tenminste uitgaat van de uitgerekende datum???!! Ik durf de deur dus bijna niet meer uit, en dat terwijl ik me had voorgenomen om nog heel veel leuke en gezellige dingen te gaan doen!

Ook bedenk ik me nu dat ik heel veel dingen nog niet in huis heb, zoals een kraambed, een voedingsbeha, borstcompressen, etc. Heb dus net snel gebeld met de thuiszorg en het bed komt morgen of begin volgende week. Er schijnen zelfs speciale regels te zijn voor het opmaken van een kraambed, lieve hemel. Volgens mij sta ik met de handen in 't haar op het moment dat het zover is en moet de verloskundige hier alles gaan regelen. Ik vind het geen prettig gevoel zo. Ik had steeds het idee dat ik alles zo mooi op tijd geregeld had, maar nu heb ik net zo'n gevoel of ik nog maar net weet dat ik zwanger ben en maar drie weken krijg om me daarop voor te bereiden!
Nee, de vliezen zijn nog niet gebroken. Vandaar dat het dus echt alle kanten op kan gaan..... Voor hetzelfde geld zijn dit nog maar voorweeen, stopt het straks weer en beval ik pas over twee weken...... We zullen het maar gewoon moeten afwachten.

Spul voor de appeltaart is in ieder geval in huis dus als het wel serieuzer gaat worden, dan kan ik aan het bakken!
@MH: goed teken dat je nog zin hebt om te gaan bakken! Het bakken van een appeltaart is wel een leuk idee voor een thuisactiviteit!
@Wyfke; relax joh!

Op je vorige posting had ik al gereageerd, dat je dus het beste een waterdichte molton kan halen voor je kraambed (dat en de klossen in het enige wat nodig is) en had ik ook gezegd dat je nog prima de deur uit kan. Ik ben vandaag uitgerekend en was gister nog lekker een avondje uit (zonder man) op een uur afstand van mijn huis en ik moest alleen terugrijden. Niets aan het handje hoor!

Vodeingsbh hoef je ook nog niet aan te schaffen. Je weet nu niet hoe groot je borsten worden gaan dus kan je man het beste die gaan halen op het moment dat je het nodig hebt, de kraamhulp kan hem wel vertellen welke maat hij hebben moet. Deze tip heb ik gekregen in de lingeriezaak...

Je baby klan inderdaad nu komen, maar het kan ook nog 4 1/2 week duren, ben je van plan die zittend op de bank door te brengen?????? Hihihi.
Je hebt gelijk, ik laat me veel te veel opnaaien door iedereen. En dat was nou net de reden dat ik geen zwangerschapscursus ben gaan volgen, omdat ik bang was daar bedolven te worden onder de kwaal- en angstverhalen.

Bedankt voor de tip over de voedingsbeha, da's een goeie!
Oeh wat is het spannend hier!!

MH, het lijkt er dus op dat jouw bevalling aanstaande is. Spannend hoor. Zou wel lachen zijn dat je precies op de uitgerekende datum bevalt. Ik hoop iig voor jou dat het doorzet. Haha je gaat straks dus al puffend nog een taart bakken?

Succes meid en hou ons op de hoogte zolang als het lukt.

Ief, fijn dat de darmen weer tot rust zijn gekomen. Je bent flink aan het fröbelen hé voor de baby!! Leuk hoor.

Margreet, super dat je bloeddruk goed is, dat zal wel een hele opluchting zijn of niet? Irritant hé dat plassen 's nachts, helaas hoort het er een beetje bij. Ik slaap ook zo licht, ben ook echt hardstikke moe steeds maarja kunnen we vast weer wennen aan de gebroken nachten haha.

Blink, ja ik had dat wel na de bevalling dat ik het getrappel in mijn buik zo miste, mijn buik voelde ineens zo leeg, heel gek al die maanden groeit er leven in je en dan 'ineens' ben je weer 'alleen!! Nouja gelukkig kun je je kindje dat wel vasthouden maar het is zo iets intiems wat alleen jij voelt.

Maak je niet druk om de grootte van je buik hoor,dat zegt namelijk niets, de vk kan alleen voelen of je buik wel goed groeit. Iedereen draagt nu eenmaal anders.

Cip, hier gelukkig ook (nog) geen striae!! Hopelijk blijft dat zo.

Jij blijft dus ook onder controle van de gyn, ja ach voor die paar weekjes zou ik denk ik ook niet meer terug gaan naar de vk.

Nog geslaagd voor de kinderwagen?

Nitro, bij jou dus ook drama met het wegbrengen? Ik voelde me ergens gewoon schuldig, ik hoef niet te werken en toch breng ik haar weg, maarja het is zo fijn om even alleen te zijn. Ik heb later nog wel even gebeld hoor. Het huilen was zo over, ze was nog wel wat hangerig bij de leidster maar dat is prima, meestal is dat ook na een poosje wel over en gaat ze lekker meespelen. Ze heeft het normaal gesproken ook hardstikke naar haar zin daar hoor. Pff zullen mijn hormonen wel zijn, ging bijna zelf in tranen weg daar vanmorgen.

Ben het trouwens helemaal met je eens dat wij hier snel moeten weten dat iemand bevallen is haha!! Misschien is het anders ook wat dat degene die bevallen is een smsje stuurt naar iemand van ons. Of idd familie instrueren hier een berichtje te plaatsen.

Vanmorgen weer de hele ochtend doorgebracht in het ziekenhuis. Eerst CTG, die was prima, beebje was enorm druk, deed me af en toe echt pijn, frummel schopte af en toe echt keihard in mijn ribben. Daarna dus de controle. Ik had aangegeven dat ik wat pijn bij het plassen heb dus moest weer een plasje inleveren ook aangegeven dat ik volgens mij weer een schimmelinfectie heb (grrrrrrrr) daar ook een receptje voor meegekregen. Toen dus de groeiecho. Kindje ligt gelukkig nog steeds met het koppie naar beneden en zal als het goed is ook wel zo blijven liggen. Het hoofdje, buikje en beentje gemeten, hoofdje en beentje groeien keurig volgens de curve maar helaas loopt het buikje achter, de arts is vrij lang bezig geweest met meten maar het zag er dus echt naar uit dat het buikje een aantal weken achterloopt. Dat kon te maken hebben met de placenta, dat die niet goed meer werkt. Weer een domper dus. Hij wilde graag dat ik vandaag nog een flowecho liet maken. Gelukkig kon ik direct bij een andere gyn terecht voor die echo. Ze meten dan de bloedtoevoer naar de baarmoeder, de navelstreng ed. Gelukkig zag dat er allemaal goed uit. Ook deze gyn heeft nog weer een meting gedaan en het buikje loopt idd wat achter maar absoluut niet dramatisch. Het viel dus achteraf allemaal reuze mee. Gelukkig, want ik schrok wel enorm. Het kindje doet het dus uitstekend en ik mag over 2 weken terug komen. 4 oktober dus weer een controle bij de gyn!!

Daarna maar even in het zh gelunched en toen door naar de stad. Voor dochter een gave winterjas gekocht (hopelijk past ie ook en anders moet ie terug) en voor mezelf nog wat ondergoed en nog een voedingsbeha. En ik heb mezelf getrakeerd op een heerlijk boek. Want ik krijg zo het gevoel dat ik nog wel even zwanger ben dus dan ga ik maar eens heerlijk onderuit met een spannend boek haha.

Maar wat viel het me tegen zo dat gesjouw in de stad, kreeg echt enorm last van mijn bekken, liep op het laatst echt te waggelen, dus maar gauw weer naar de auto en naar huis.

Nou, ik hou het forum in de gaten hoor!! Zet ém op MH!!

Liefs Luna
@MH: jij bent de volgende.......spannnend hoor, ik kom hier heel vaak kijken vanaf nu. Probeer ons zoveel mogelijk op de hoogte te houden zolang het kan he.

En heerlijk zeg als je nog een appeltaart kan maken. Is ook weer wat anders dan beschuit met muisjes hihi ;o)

Succes meid!!!!!!
@Luna; jeetje jij had dus ook weer even een spannend dagje....... Vervelend dat het dan eerst verkeerd wordt beoordeeld en je je direct zorgen gaat maken.

Hier worden de weeen heftiger. Ze zijn echt nog makkelijk te doen, kan gewoon door blijven gaan met waar ik mee bezig ben en hoef er echt niet bij te puffen. Toch lijkt het er nu dus wel op dat het gaat doorzetten....... Spannend hoor!

Ik heb mijn man trouwens instructies gegeven hoe hier te posten, jullie zullen het dus snel te horen krijgen als het zo ver is.

Lukt het niet omdat we in het ziekenhuis zijn bv, dan stuur ik een sms naar een digindinnetje van een ander topic. Zij zal hier dan ook wel een berichtje achterlaten.

MH, spannend. het lijkt echt te gaan gebeuren he!

Ben benieuwd hoe snel het gaat, als je nog alles door kan blijven doen, dan valt het nog mee, maar dat zegt natuurlijk niets over hoe snel t verder gaat.

Veel sterkte in iedergeval! en leuk dat we snel op de hoogte worden gebracht.

Ben ook heel benieuwd hoe t met monky is!

Wyfke, laat je niet gekmaken hoor. Je hebt bijna niets echt nodig, en anders kan dat altijd a la minute door kraamverzorgster of man gehaald worden.

Gewoon lekker genieten van je laatste weekjes rust en leuke dingen doen. Als t begint heb je echt nog tijd genoeg.

Op de rest komt ik later nog ff reageren, eerst ff kind naar bed brengen.
Oewh MH, spannend.................het gaat vast doorzetten meid. Succes en zet hem op!!

Ben zo benieuwd...........................

Nou meiden, het serieuze werk is begonnen. Leuk hoor. Hoop dat ik volgende week of de week erop aan de beurt ben!!
Voor degenen die nog wakker zijn;

heb net even lekker in bad gelegen zodat ik misschien wat vermoeid zou raken en het slapen goed zou komen. Daarna een half uurtje in bed gelegen maar nu er dus al uit..... De weeen zijn echt nog niet erg pijnlijk maar wel genoeg om niet te kunnen slapen, das jammer.

MHman ligt lekker te tukken en ik ga maar eens aan die appeltaart beginnen want het lijkt er toch echt op dat er morgen een MH-kindje is!
Ik ga maar weer eens naar bed. Appeltaart ziet er goed uit, weeen schieten nog steeds niet op en er is bar weinig op tv.....

Hopen dat ik een beetje tot rust kan komen en misschien zelfs wel een beetje kan slapen.

Ik zal me in de ochtend melden, dit doe ik zelf, MHman of Ellen. Als jullie even niets van me horen is dat waarschijnlijk omdat ik lekker lig te pitten (oh, wat zal dat lekker zijn), dus no worries!
Vanmorgen om half 6 ben ik het bad gaan vullen want slapen zou toch echt niet meer gebeuren en ik merkte gisteravond dat het in het bad minder pijnlijk was met een wee.

Terwijl het bad volliep ben ik nog even naar het toilet gegaan. Hier voelde ik een klomp uit mijn vagina vallen en met het afvegen zag ik een hoop slijm met wat vers bloed; tadaaa, de slijmprop.

Daarna nog wat spullen bijelkaar gepakt en MH kon gaan liggen in bad. Mijn man kwam rond dezelfde tijd uit bed en ging dus even douchen. Terwijl we wat lagen te ouwehoeren voelde ik iets knappen...... Zou dat mijn vruchtvlies zijn geweest???? Ik ben gaan staan in bad en ik verloor wat troebel/wit slijm of vocht. Als het vruchtwater is gebroken mag je volgens mij niet meer in bad ivm infectiegevaar. Dus erg jammer, maar ik kon het bad weer uit...... Toen maar gaan douchen. Bij het afdrogen verloor ik een beste klomp slijmerig oud bloed (zit er nog iemand te ontbijten?????), weer een gedeelte van de slijmprop dus.

Mijn buik is niet kleiner geworden en ik weeg ook nog hetzelfde als voordat ik het bad in ging dus ik heb geen idee of ik daadwerkelijk al wat vruchtwater ben verloren of dat dat ook wat van de slijmprop was.

Al sinds gisterochtend komen de weeen zo om de drie minuten, maar ze duren maar zo'n 30 sec. en het criterium is een volle minuut. De weeen zijn nu wel een stuk heftiger en ik ben nu ook begonnen met puffen, ik heb echt het idee dat ik het daarom wat dragelijker maak dus dat is perfect!

Over een poosje zal ik weer even de VK bellen voor een update. Nu nog even niet omdat het nog zo vroeg is en er volgens mij nog lang geen spoed achter zit.
Hi MH,

Hoop dat je toch echt een beetje hebt kunnen slapen, want je zal je energie nog wel nodig hebben straks. As je vliezen zijn gebroken zou ik wel even de vk bellen. Het kan dan ineens heel hard gaan. Succes meid!

Groet,

Ief
Hoi MH,

Meid wat een nacht!! Nou het is dus toch wel begonnen zo te lezen. Spannend hoor. Ik zou als ik jou was toch de vk even bellen aangezien je vliezen misschien toch gebroken zijn.

Ik hoop dat het serieuze werk snel begint en jij vandaag nog je kindje in je armen mag sluiten.

Succes meid!!

Liefs Luna
oeh MH, dat wordt echt spannend nu, t lijtk er op dat het echt gaat doorzetten. Wel heel leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, we leven helemaal mee.

Hoop dat het nu snel flink doorzet en dat je ontsluiting lekker opschiet!

Zet hem op!!!!!

zo eerst even naar de gyn, en dan kom ik weer kijken :-)
Ik ga de VK nu ook even bellen inderdaad. Wilde gewoon even wachten tot een christelijker tijd dan 6 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven