Oktober 2007 # 3
zaterdag 26 mei 2007 om 09:36
vrijdag 8 juni 2007 om 07:11
Hallo allemaal,
Ik weet het een tijdje geleden, maar mijn grootvader ligt nu al 2 weken in het ziekenhuis, dus ik loop elke dag ziekenhuis in en uit na het werk.
We hopen dat hij binnenkort geopereerd wordt, daar is het wachten nu op.
Dus ik heb niet echt meegelezen de laatste tijd en probeer dit weekend bij te lezen....
Ben wel naar de verloskundige geweest. Alles was goed en ik was niet in kilo's gegroeid, dus nu was mijn gewicht weer netjes. He gelukkig maar....
De vk zocht ook het hoofdje en het kontje op en die heb ik ook even gevoeld. Was wel heel erg grappig!
Ik probeer zo veel mogelijk weer mee te lezen/schrijven, maar heb het echt ontzettend druk aangezien ik ook nog steeds 40 uur werk. (wat ik nu toch wel heel veel vind op het moment)
Nou dikke*; van Blink!
Ik weet het een tijdje geleden, maar mijn grootvader ligt nu al 2 weken in het ziekenhuis, dus ik loop elke dag ziekenhuis in en uit na het werk.
We hopen dat hij binnenkort geopereerd wordt, daar is het wachten nu op.
Dus ik heb niet echt meegelezen de laatste tijd en probeer dit weekend bij te lezen....
Ben wel naar de verloskundige geweest. Alles was goed en ik was niet in kilo's gegroeid, dus nu was mijn gewicht weer netjes. He gelukkig maar....
De vk zocht ook het hoofdje en het kontje op en die heb ik ook even gevoeld. Was wel heel erg grappig!
Ik probeer zo veel mogelijk weer mee te lezen/schrijven, maar heb het echt ontzettend druk aangezien ik ook nog steeds 40 uur werk. (wat ik nu toch wel heel veel vind op het moment)
Nou dikke*; van Blink!
vrijdag 8 juni 2007 om 09:26
Blink, denk maar even aan jezelf hoor meid. Zo te lezen heb je nu wel even andere dingen aan je hoofd dan reageren op een forum. Dat komt wel weer.
Is het ernstig met je opa? Hopelijk valt het allemaal mee. Sterkte iniedergeval.
Ja 40 uur werken is nu wel veel hé? Ik werk zelf 16 uur en dan ben ik vrijdag avond al bekaf, ik heb natuurlijk nog wel een kleine meid thuis voor ik daarnaast moet zorgen maarja, gewoon proberen rustig aan te doen maar.
*klaagmodus aan*
Hebben jullie ook 'extra' last van de warmte? Normaal kan ik er wel redelijk tegen maar nu niet zo eigenlijk, gistermiddag was ik helemaal sloom en dizzy op mijn werk.
En nu ben ik ook echt niet vooruit te branden. Pfff, wil lekker achter het huis liggen met een goed boek........................
Ik begin trouwens ook 'last' te krijgen van dat alles losser gaat zitten, qua heupen enzo, af en toe kraak ik echt als ik beweeg, en gisteren heb ik gefietst nou daar heb ik nu nog last van.
*klaagmodus uit*
Maar verder gaat het goed hoor:D
Ik lees trouwens regelmatig mee op het juni2007 forum, als mijn miskraam geen miskraam was geweest was ik namelijk ook een junimama geweest, ik heb daar toen een poosje meegeschreven, leuk om te lezen hoe ze daar de laatste loodjes doorkomen, gisteren is er weer één bevallen (de 2e). Krijg er helemaal de kriebels van. Over een paar maanden zijn wij aan de beurt, spannend!!
Nu ga ik toch maar weer eens even wat werk verzetten hier.
Alvast een fijn weekend allemaal, wij hebben morgenmiddag feest van mijn schoonmoeder, ze wordt vandaag 50 jaar!! Gisteren de boel bij hun versierd, ziet er echt leuk uit. Vanavond nog effe een kop koffie doen daar!!
Liefs Luna
Is het ernstig met je opa? Hopelijk valt het allemaal mee. Sterkte iniedergeval.
Ja 40 uur werken is nu wel veel hé? Ik werk zelf 16 uur en dan ben ik vrijdag avond al bekaf, ik heb natuurlijk nog wel een kleine meid thuis voor ik daarnaast moet zorgen maarja, gewoon proberen rustig aan te doen maar.
*klaagmodus aan*
Hebben jullie ook 'extra' last van de warmte? Normaal kan ik er wel redelijk tegen maar nu niet zo eigenlijk, gistermiddag was ik helemaal sloom en dizzy op mijn werk.
En nu ben ik ook echt niet vooruit te branden. Pfff, wil lekker achter het huis liggen met een goed boek........................
Ik begin trouwens ook 'last' te krijgen van dat alles losser gaat zitten, qua heupen enzo, af en toe kraak ik echt als ik beweeg, en gisteren heb ik gefietst nou daar heb ik nu nog last van.
*klaagmodus uit*
Maar verder gaat het goed hoor:D
Ik lees trouwens regelmatig mee op het juni2007 forum, als mijn miskraam geen miskraam was geweest was ik namelijk ook een junimama geweest, ik heb daar toen een poosje meegeschreven, leuk om te lezen hoe ze daar de laatste loodjes doorkomen, gisteren is er weer één bevallen (de 2e). Krijg er helemaal de kriebels van. Over een paar maanden zijn wij aan de beurt, spannend!!
Nu ga ik toch maar weer eens even wat werk verzetten hier.
Alvast een fijn weekend allemaal, wij hebben morgenmiddag feest van mijn schoonmoeder, ze wordt vandaag 50 jaar!! Gisteren de boel bij hun versierd, ziet er echt leuk uit. Vanavond nog effe een kop koffie doen daar!!
Liefs Luna
zondag 10 juni 2007 om 10:07
Hi Ladiez, ben ik weer, terug van weggeweest. Wat een supermooi land is canada toch, vooral de Rockies. Wat een bergen, zo gaaf. Maar we hebben echt een leuke vakantie gehad, wat rondgetrokken met een auto en eigenlijk iedere keer 2 nachtjes ergens geslapen. Ideaal vonden wij. In totaal toch wel zo'n 2500 km gereden, toch niet niks dus.
Wb het topic, ik heb besloten deze niet helemaal door te lezen om up to date te zijn, want dan ben ik volgende week nog bezig.
Maar als iemand zich geroepen voelt om de bijzonderheden door te geven die zich hier spelen, heel graag......of misschien gaat het bij iedereen goed met alles.
Wb mijn zwangerschap, sinds de eerste nacht dat we sliepen in Canada hebben vriendlief en ik SAMEN onze uk gevoeld, ik werd er gewoon wakker van zo hard was het aan het schoppen, ik had vriedlief wakker gemaakt om dit hem te laten voelen, hij vond het echt geweldig en ik ook natuurlijk. Sindsdien voel ik het iedere dag wel enkele keren schoppen en soms zie ik mijn buik naar voren gaan, heel grappig.
Verder gaat alles goed met de zwangerschap, morgen gaan we de meubeltjes ophalen die we besteld hebben en we kunnen aan de slag, heb er heel veel zin in. Deze week toch nog wel veel vrij dus alle tijd om een begin te maken.
Ik heb onze MSN groep ook even doorgelezen, leuk om zo iedereen nog persoonlijker te leren kennen, ik zal snel mijn reactie er neerzetten.
Voor nu was dit het even, tot snel weer *; van mij
Wb het topic, ik heb besloten deze niet helemaal door te lezen om up to date te zijn, want dan ben ik volgende week nog bezig.
Maar als iemand zich geroepen voelt om de bijzonderheden door te geven die zich hier spelen, heel graag......of misschien gaat het bij iedereen goed met alles.
Wb mijn zwangerschap, sinds de eerste nacht dat we sliepen in Canada hebben vriendlief en ik SAMEN onze uk gevoeld, ik werd er gewoon wakker van zo hard was het aan het schoppen, ik had vriedlief wakker gemaakt om dit hem te laten voelen, hij vond het echt geweldig en ik ook natuurlijk. Sindsdien voel ik het iedere dag wel enkele keren schoppen en soms zie ik mijn buik naar voren gaan, heel grappig.
Verder gaat alles goed met de zwangerschap, morgen gaan we de meubeltjes ophalen die we besteld hebben en we kunnen aan de slag, heb er heel veel zin in. Deze week toch nog wel veel vrij dus alle tijd om een begin te maken.
Ik heb onze MSN groep ook even doorgelezen, leuk om zo iedereen nog persoonlijker te leren kennen, ik zal snel mijn reactie er neerzetten.
Voor nu was dit het even, tot snel weer *; van mij
maandag 11 juni 2007 om 10:13
ha meiden,
Allemaal goed weekend gehad?
sjamash, ik heb t ook hoor, dat ik deze veel eerder en heftiger voel, en vk zei dat het ook normaal is dat je veel eerder rug klachtne e.d. krijgt omdat alles toch al een keer opgerekt is.
MH, lekker uitgerust in zeeland? Wat een gekl**t zeg met behangen, hoop dat het toch nog goed gaat lukken.
Colleke, misschine kunnen we op de groep een namendiscussie houden, wij zijn er ook nog helemaal niet uit... echt moeilijk!
Cip, lijkt me echt lastig, nog zo lang wachten op de sleutel, bne ik echt te ongeduldig voor!
Wel fijn dat je geen bloedingen meer hebt gehad!
Kate, leuk ff op vakantie naar nederland! en fijn dat je internet weer werkt.
Blink, sterkte met je opa!
Luna, hier geen last van de warmte. Bij oudste wel heel erg maar nu kan ik er wel goed tegen. en leuk feest gehad bij je schoonmoeder?
Margreet, klinkt lekker canada,
oh sorry moet nu in vergadering, kom vavond nog wel weer terug
Allemaal goed weekend gehad?
sjamash, ik heb t ook hoor, dat ik deze veel eerder en heftiger voel, en vk zei dat het ook normaal is dat je veel eerder rug klachtne e.d. krijgt omdat alles toch al een keer opgerekt is.
MH, lekker uitgerust in zeeland? Wat een gekl**t zeg met behangen, hoop dat het toch nog goed gaat lukken.
Colleke, misschine kunnen we op de groep een namendiscussie houden, wij zijn er ook nog helemaal niet uit... echt moeilijk!
Cip, lijkt me echt lastig, nog zo lang wachten op de sleutel, bne ik echt te ongeduldig voor!
Wel fijn dat je geen bloedingen meer hebt gehad!
Kate, leuk ff op vakantie naar nederland! en fijn dat je internet weer werkt.
Blink, sterkte met je opa!
Luna, hier geen last van de warmte. Bij oudste wel heel erg maar nu kan ik er wel goed tegen. en leuk feest gehad bij je schoonmoeder?
Margreet, klinkt lekker canada,
oh sorry moet nu in vergadering, kom vavond nog wel weer terug
maandag 11 juni 2007 om 19:50
Ladies,
Hoe is het met jullie? Wij zijn weer terug uit Curacao. Hebben het heerlijk gehad en zelfs onze kleine meid heeft 11 uur in het vliegtuig en 6 uur vertraging op de luchthaven op de heenweg zeer goed getrokken. Wij zijn trots op dr. Ze lijkt ook ineens zo groot te worden, wat ze allemaal ineens kan en doet.
Margreet ook lekker met vakantie geweest lees ik. Heerlijk he even er tussenuit en wat leuk dat je je uk zo vaak voelt.
Luna hoe was het feest bij je schoonmoeder?
Blink, fijn dat alles goed is met je uk. En sterkte met je opa!
Monk, wat spannend dat je man naar het buitenland moet voor zijn werk. Wel erg jammer dat je hem in deze periode zoveel moet missen. Kan hij wel makkelijk naar huis komen als de weeen beginnen??
Kate balen van je internet verbinding. Ik ken het probleem, wij zijn nu overgestapt op een nieuwe provider en sindsdien geen problemen meer. En lekker draadloos, dus ik kan zelfs in de tuin met de laptop internetten. Jij gaat dus lekker in Nederland vakantievieren. Hoop dat je dan mooi weer hebt. Nu is het prut.
MH is het gelukt met behangen?? Of geef je het op. Wij hebben onze dochter naar haar eigen prinsessenkamer verkast. Dus ik ben ook aan de beebs kamer begonnen. Wij laten de muren en meubels hetzelfde (lekker saai wit)maar ik probeer de kamer wel een beetje op te leuken met gekke accessoires. Nu hingen er al treinrekken boven de komode en daarop heb ik een super stoere ouderwetse hutkoffer gekocht voor 7 euro op marktplaats. En ik heb een gekke rubberen reuzekikker gekocht voor op de kast. Het schommelwiegje is ook geschilderd en het matrasje is in bestelling. Echt superleuk om met zo'n kamertje bezig te zijn, vind je niet. Dan kan ik haast niet wachten tot die kleine puk er is.
Mijn man heeft trouwens al een paar keer de naam hardop genoemd. Maar gelukkig denk iedereen dat hij een geintje maakt omdat wij daarna een woord zeggen wat erop rijmt, waardoor wij iedereen weer op een dwaalspoor brengen. Maar ik vrees dat hij zich in de komende 16 weken nog wel een keer verluld. Alleen mijn vriendin weet wat het wordt, ze heeft namelijk de vorige keer het kaartje gemaakt en dat gaat ze nu weer doen. Het wordt in principe het zelfde kaartje alleen dan in het blauw ipv roze. Origineel is het niet echt, maar wij vinden het wel grappig.
Woensdag moet ik weer werken en ik zie er nu al tegenop. Wat kun je dat hebben hè na je vakantie. Maar even op de tanden bijten en als je er bent gaat het vaak wel weer. Alleen in januari ga ik echt op banenjacht want ik ben er wel klaar mee.
Ik moet trouwens de 19e weer naar de vk en ik voel die kleine poekerd ook goed trouwens. Wel grappig want op vakantie kon ik heel goed merken dat de beeb hetzelfde ritme aanhield als in Nederland ondanks het tijdsverschil, want ik voelde hem vaak snachts.
Groet,
Ief
Hoe is het met jullie? Wij zijn weer terug uit Curacao. Hebben het heerlijk gehad en zelfs onze kleine meid heeft 11 uur in het vliegtuig en 6 uur vertraging op de luchthaven op de heenweg zeer goed getrokken. Wij zijn trots op dr. Ze lijkt ook ineens zo groot te worden, wat ze allemaal ineens kan en doet.
Margreet ook lekker met vakantie geweest lees ik. Heerlijk he even er tussenuit en wat leuk dat je je uk zo vaak voelt.
Luna hoe was het feest bij je schoonmoeder?
Blink, fijn dat alles goed is met je uk. En sterkte met je opa!
Monk, wat spannend dat je man naar het buitenland moet voor zijn werk. Wel erg jammer dat je hem in deze periode zoveel moet missen. Kan hij wel makkelijk naar huis komen als de weeen beginnen??
Kate balen van je internet verbinding. Ik ken het probleem, wij zijn nu overgestapt op een nieuwe provider en sindsdien geen problemen meer. En lekker draadloos, dus ik kan zelfs in de tuin met de laptop internetten. Jij gaat dus lekker in Nederland vakantievieren. Hoop dat je dan mooi weer hebt. Nu is het prut.
MH is het gelukt met behangen?? Of geef je het op. Wij hebben onze dochter naar haar eigen prinsessenkamer verkast. Dus ik ben ook aan de beebs kamer begonnen. Wij laten de muren en meubels hetzelfde (lekker saai wit)maar ik probeer de kamer wel een beetje op te leuken met gekke accessoires. Nu hingen er al treinrekken boven de komode en daarop heb ik een super stoere ouderwetse hutkoffer gekocht voor 7 euro op marktplaats. En ik heb een gekke rubberen reuzekikker gekocht voor op de kast. Het schommelwiegje is ook geschilderd en het matrasje is in bestelling. Echt superleuk om met zo'n kamertje bezig te zijn, vind je niet. Dan kan ik haast niet wachten tot die kleine puk er is.
Mijn man heeft trouwens al een paar keer de naam hardop genoemd. Maar gelukkig denk iedereen dat hij een geintje maakt omdat wij daarna een woord zeggen wat erop rijmt, waardoor wij iedereen weer op een dwaalspoor brengen. Maar ik vrees dat hij zich in de komende 16 weken nog wel een keer verluld. Alleen mijn vriendin weet wat het wordt, ze heeft namelijk de vorige keer het kaartje gemaakt en dat gaat ze nu weer doen. Het wordt in principe het zelfde kaartje alleen dan in het blauw ipv roze. Origineel is het niet echt, maar wij vinden het wel grappig.
Woensdag moet ik weer werken en ik zie er nu al tegenop. Wat kun je dat hebben hè na je vakantie. Maar even op de tanden bijten en als je er bent gaat het vaak wel weer. Alleen in januari ga ik echt op banenjacht want ik ben er wel klaar mee.
Ik moet trouwens de 19e weer naar de vk en ik voel die kleine poekerd ook goed trouwens. Wel grappig want op vakantie kon ik heel goed merken dat de beeb hetzelfde ritme aanhield als in Nederland ondanks het tijdsverschil, want ik voelde hem vaak snachts.
Groet,
Ief
dinsdag 12 juni 2007 om 09:30
goedemorgen!
Ief, klinkt goed curacao, en wat fijn dat je meisje zich zo goed gedroeg! hoe oud is ze nu?
vriend heeft zich de vorige keer ook ene keer versproken met de naam, dus was voor mij ouders geen verrasing meer. maar we zijn er nu nog niet uit dus dat probleem hebben we nog neit.
Zijn jullie al bezig met zwangerschapsgym oid?
Vorige week proefles zwangerschapsyoga gedaan maar ben nog niet overtuigd. Les is wel leuk, maar het is doorlopend, dus telkens andere mensen en er zit ook geen kletspraat bij, alleen maar yoga in stitle... teriwjl ik toch meer voor t gezellige contact ga, dus toch maar iets anders zoeken denk ik.
en we hebben van t weekend, eindelijk, een echt bed gekocht. We slapen namelijl al jaren, zolang we samen wonen dus al bijna 7 jaar, op een matras van 120 op de grond... En nu eindelijk een echt bed, van maarliefst 180 breed en gewoon op hoogte, zo super!
meidne, ik ga aan de slag, tot later
Ief, klinkt goed curacao, en wat fijn dat je meisje zich zo goed gedroeg! hoe oud is ze nu?
vriend heeft zich de vorige keer ook ene keer versproken met de naam, dus was voor mij ouders geen verrasing meer. maar we zijn er nu nog niet uit dus dat probleem hebben we nog neit.
Zijn jullie al bezig met zwangerschapsgym oid?
Vorige week proefles zwangerschapsyoga gedaan maar ben nog niet overtuigd. Les is wel leuk, maar het is doorlopend, dus telkens andere mensen en er zit ook geen kletspraat bij, alleen maar yoga in stitle... teriwjl ik toch meer voor t gezellige contact ga, dus toch maar iets anders zoeken denk ik.
en we hebben van t weekend, eindelijk, een echt bed gekocht. We slapen namelijl al jaren, zolang we samen wonen dus al bijna 7 jaar, op een matras van 120 op de grond... En nu eindelijk een echt bed, van maarliefst 180 breed en gewoon op hoogte, zo super!
meidne, ik ga aan de slag, tot later
dinsdag 12 juni 2007 om 14:43
Hoi allemaal,Zo, nu eerste reageren op al jullie berichtjes van de afgelopen weken. Nitro, ik ben ook voor de tweede keer zwanger en voel beeb nu ook veel duidelijker. We weten nu natuurlijk ook wat we moeten voelen. De eerste keer ben je daarin toch wat voorzichtiger denk ik. Ik ben overigens ’s nachts goed wakker gehouden door ons jochie. Die begon altijd net flink te spelen als ik wilde slapen. Manlief heeft beebje een paar dagen terug voor ’t eerst gevoeld. Helemaal blij! Fijn dat je 20-wekenecho goed was. En een jongetje. Gefeliciteerd!! Luna, ook super dat jouw 20-wekenecho goed was. Moet me snel aanmelden voor de groep, ben benieuwd naar je details. En, nog gefeliciteerd met je schoonmoeder! Crini, ook jij gefeliciteerd met een goede echo! Cip, fijn dat de bloedingen gestopt zijn. En thuis kunnen bevallen is natuurlijk ook heel prettig. Gefeliciteerd ook met de goede echo. Fijn hè. Irbaboon, wat bizar dat je te vroeg was voor je echo! Hoe kan dat nou? Heb je nu dus wel een extra echo te pakken, dat is dan weer wel leuk! Sjamash en Stier, heel veel sterkte met de BI. Begin zelf ook steeds meer last te krijgen, als we een lang stuk gelopen hebben, maar is niks vergeleken bij wat jullie schrijven. Zelfs niet meer kunnen werken lijkt me echt beroerd. Een Spaans/Hebreeuwse naam voor je kindje Sjamash? Ben je zelf Spaans? Zes weken vrij nemen van te voren kan ik je trouwens wel aanbevelen hoor. Is erg fijn. En wat iemand anders al zei, anders misschien wat dagen er achteraan plakken? Lily, hoe was ‘t in Sardinië? Klinkt goed! Knap dat je al bijna uit de namen bent. Hoe is dat bij de anderen? Iedereen al druk bezig met namen verzinnen? Gaan jullie ook vernoemen? Ik weet dat mijn ouders dat erg leuk zouden vinden, maar denk dat we ’t toch niet gaan doen (bij de eerste ook niet gedaan omdat we daar al een tweede naam voor hadden die we héél mooi vonden en vinden), de namen lenen zich er ook niet zo voor. Colleke, ook al lekker op vakantie geweest. Noorwegen heb ik ook een keer gezien. Aardige mensen daar! Mostlyhappy, balen van dat behang zeg! Hoop dat je lekker bent bijgekomen in Zeeland. Monky, wat spannend dat je man in die laatste weken zoveel in het buitenland zit. Ik zat vorige keer in een soortgelijke situatie en is helemaal goed gekomen, dus moed houden hoor! En veel tegen de beebs zeggen dat ze echt even op hun vader moeten wachten
Blink, geeft niks hoor, dat je even geen tijd hebt om te schrijven. Veel sterkte met je grootvader. 40 uur werken lijkt me ook behoorlijk veel. Ga je voor je zwangerschapsverlof afbouwen of probeer je ’t tot dan vol te houden? Margreet, fijn dat je zo’n goeie vakantie hebt gehad. Heb familie in Canada, maar ben er nog niet geweest. Moeten we misschien toch maar ‘ns doen. Leuk dat je vriend de kleine ook gevoeld heeft. Ief, klinkt ook goed, Curacao. Beviel het weer een beetje op je werk?Hier gaat 't allemaal nog steeds goed. Het weer is na een week zon helemaal omgeslagen, dus ik kijk met enige jaloezie naar jullie weersvoorspelling. Nog een klein maandje, dan ga ik weer 'ns kijken hoe Nederland er ook alweer uitziet. Volgende week dus weer een uitgebreide echo. Omdat ze in Dublin zo positief waren, heb ik er eigenlijk alleen maar zin in dit keer. Leuk om ons kleintje weer even te zien! En wie weet, kunnen ze dan zien wat 't gaat worden! Goed, ik ga kijken of ik op de groep kan komen. Liefs.

woensdag 13 juni 2007 om 11:36
Hé meiden,
Even een update van mijn vk bezoek. Van de week ga ik weer bijlezen en reageren.
Gisteren weer naar de verloskundige toe. Eerst moest ik weer op de weegschaal en ja hoor de kilo's 'vliegen' er nu aan (oeps)maarja wat wil je ook............
Daarna werd mijn plasje gecontroleerd en dat was gelukkig keurig.
Even later mochten we bij de vk naar binnen. Mijn bloeddruk was heel laag,dat is niet erg alleen komt het daardoor dat ik vaak wat duizelig ben, om de 2 uur eten dus, veel drinken en af en toe wat zouts nemen. Dit komt ook vrij veel voor bij lange, slanke vrouwen. Weten we dat ook weer!! We hebben het even over mijn harde buiken gehad, ik gaf zelf al aan dat ik ze vaak heb als ik moet plassen en dit kan inderdaad een oorzaak zijn, daarnaast komt het omdat ik door mijn slanke en lange bouw geen vet heb op mijn buik en wel strakke buikspieren waardoor elke groeistuip door mijn buik opgepikt wordt en hierdoor reageert mijn baarmoeder weer. t'Is wat!!!
Daarna mocht ik weer gaan liggen en de vk vond dat mijn buik mooi groeide, dus ik gelijk: och ik krijg zoveel reacties daarover, de een zegt: goh wat een klein buikje, de ander zegt: jee wat groei jij hard, weer een ander zegt: wat draag jij laag, om gek van te worden, de vk moest erg lachen en zei: daar heeft volgens mij iedere zwangere 'last' van, iedereen heeft wel een mening. Feit is dat de grote van de buik voor een leek niet zoveel kan zeggen. Daarom voelen de verloskundigen ook altijd. Iniedergeval mag ik heel tevreden zijn met mijn buikje, hij groeit goed, de baarmoederrand zit nu precies onder de navel. En uiteraard ben ik ook supertrots op mijn buikkie want daarin groeit, naast zijn of haar zus, de mooiste baby ooit!!!!!

Toen de vk aan het voelen was voelde ze links in mijn buik (voor jullie rechts) het hoofdje van de baby, natuurlijk mocht ik zelf ook even voelen en ja hoor, ik voelde een hard rond bolletje, wat bijzonder zeg. Daarna mochten we nog even naar het hartje luisteren en die was weer luid en duidelijk, frummel was wel enorm druk en gaf een paar flinke trappen tegen de doptone haha.
We zijn dus weer helemaal goedgekeurd. En grote zus vond het boemboem geluid van de baby weer heel erg leuk.
Vanmiddag ga ik lekker babyshoppen met mijn schoonmoeder, van het weekend willen we (eindelijk) weer verder met de babykamer. Alleen nog verven en dan nog een vloer uitzoeken!!
MH, is het bij jullie inmiddels gelukt met het behangen? Hier geen behang meer hoor, rotwerk!!
Morgen en vrijdag nog werken en dan begint mijn vakantie. Volgende week vrijdag vertrekken we lekker naar Zeeland, hopelijk wordt het weer wat beter tegen die tijd, ik heb er zin in!!
Nou meiden, ik zal van de week weer eens uitgebreid reageren op iedereen hoor.
Liefs Luna
(22 weken)
woensdag 13 juni 2007 om 16:16
Hey allemaal!!!!!
ben weer terug van het korte weekendje weg en heb even tijd gevonden om op iedereen te reageren!
@Cip; grappig dat jij (en anderen) de controle bij de VK zo ontzettend kort vind en eigenlijk wel wat langer mag. Ik heb het juist andersom. Ik heb totaal geen kwaaltjes en complicaties gehad en vidn het daarom juist zonde van mijn tijd om steeds naar de VK te gaan....... Ik weet dat ze niets raars gaat vinden en het luisteren naar het hartje doet me eigenlijk ook niet veel, stom he? Ik heb dus ook geen vragen, hou er niet van om op die weegschaal te gaan staan en vind het ook onzin omdat de meeste vk's het ook niet meer doen, bloeddruk altijd goed en dan dus even voelen aan de buik en luisteren naar het hartje. Een paar tellen later sta ik weer buiten en is dat waar ik de middag voor heb vrijgehouden.....
Wel hoor ik nu bij verschillenden dat ze hebben gevoeld hoe het kindje ligt. Dat lijkt me nog wel leuk om even mee te maken. Twee weken terug was ik naar de vk en toen was ik 24 weken maar kon ze het nog niet voelen jammer genoeg.
@Sjamash; jij dus ook al van de harde buiken???? En ons dus een beetje gerust stellen terwijl je zelf er wel van schrok, jij bent ook een mooie! Nu lekker op vakantie, lekker genieten!
@Kate; welkom in de wereld van de internetters!!!! Leuk dat jullie binnenkort naar NL komen! Kan je iedereen je toeter laten zien!
Je vroeg of er ook mensen zijn die gaan vernoemen. Wij willen bij de doopnaam (bij j en m) dezelfde doopnaam gebruiken als de peettante wat toevallig ook een doopnaam is van mijn moeder. Als we een zoon krijgen zal de eerste letter dezelfde zijn als de eerste letter van mijn (overleden) schoonvader. In combinatie met de doopnaam zal hij dan ook dezelfde initialen hebben maar dus wel een andere naam.
@Monky; jeetje, dat wordt met dat reizen van je man wel heel erg spannend..... Een beetje 'te' naar mijn idee.
Mijn man reist ook (naar Japan, China, Korea, dus erg ver....) en hij mag vanaf week 36 niet meer uit nederland hoor van mij. Stel je voor dat het begint, dan is hij nooit op tijd terug..... Gelukkig wil hij dat zelf ook niet en kan het ook met zijn baan, dat scheelt natuurlijk een stuk. Kunnen jullie hier echt niet onderuit? Of gaat hij niet zo ver weg en kan hij ieder moment terug komen mocht dat nodig zijn?
@Blink; jeetje wat een drukke en vervelende tijd voor je! Heeft je opa iets ernstigs? Wel superleif van je dat je iedere dag naar hem toegaat zeg!
@Luna; Ik heb gelukkig nog niet zo'n last van de warmte maar hoop wel dat de zomer niet zo zal zijn als vorig jaar.... We moeten 'm helemaal door komen met buik namelijk!
Wat een vreemd idee dat je nu ook op het eind zou lopen als je eerder niet een miskraam zou hebben gehad.... Ik kan me niet eens voorstellen dat ik echt dit jaar een kind ga krijgen...
Gefeliciteerd met je schoonmoeder!!!! Wat een jonkie nog, die van mij is 75, haha!
Ik hoor en lees hier veel verhalen over allerlei opmerkingen over de buik, net als dat jij het iedere keer te horen krijgt. Ik krijg die opmerkingen helemaal niet. Wel opmerkingen over mijn buik maar niet dat die erg groot of klein of wat dan ook is voor de zwangerschapsduur.....
@Margreet; leuk dat je zo genoeten hebt van Canada en je man heeft de kleine nu dus ook gevoeld!!! Grappig om te zien dat de buik af en toe echt even beweegt he?
@Ief; en??? Viel de eerste dag werken echt zo tegen????
Jullie hebben het kamertje dus al bijna af??? Jeetje wat goed!
@Nitro; die yoga klinkt inderdaad niet erg gezellig....
Ik zit sinds vorige week op zwangerschapsgym en daar hebben we een klein vast clubje en de les begint met wat babbelen. Tot nu toe vind ik het echter wel wat tegenvallen omdat het zo gebracht wordt alsof je weet ik veel wat mankeert en je zelf niet meer kan nadenken ofzo.... In les 1 hebben we geleerd hoe we moeten staan en hoe we dingen moeten optillen, alsof we dat niet weten. Daarbij komt ook nog dat we het dus moeten laten zien dat we het snappen, dus laten zien hoe we vanaf nu diengen gaan optillen, en dan niet 1x laten zien, neeeeeee 20x door de knietjes en weer omhoog.... Ik voel me een beetje een debiel. Ik hoop dat het dus wel wat gaat veranderen... Al vind ik het wel heel leuk dat ik nu wat zwangeren leer kennen in een omgeving waar ik nog niet veel mensen ken.
Het drama met het kamertje is gelukkig goed gekomen!
In totaal is het kamertje drie keer behangen en wonder boven wonder, de derde keer was het goed! Mijn man en ik hebben het vorige week namelijk eens gedaan zoals het op de verpakking van het behang staat.... Tja, daar komen mannen niet op, dus was het goed dat ik me er eens mee ging bemoeien, ik ben namelijk ook degene die het materiaal iedere keer moest halen en betalen!
De volgende dag bleek dat deze methode wel z'n vruchten afwerpte maar ipv verder te gaan, hebben we onze koffers gepakt en zijn we dus even een weekendje op pad gegaan!
Toen we terugkwamen, bleken mijn ouders het af te hebben gemaakt!!!!! Wat een fijne verassing!!!!!
Het behangen is nu dus klaar en zojuist heb ik vloerbedekking gekocht en gaan we dat waarschijnlijk vanavond leggen.
Dan gaat het dus ineens erg hard en is het gewoon al bijna klaar!!!!!
Liefs MH
ben weer terug van het korte weekendje weg en heb even tijd gevonden om op iedereen te reageren!
@Cip; grappig dat jij (en anderen) de controle bij de VK zo ontzettend kort vind en eigenlijk wel wat langer mag. Ik heb het juist andersom. Ik heb totaal geen kwaaltjes en complicaties gehad en vidn het daarom juist zonde van mijn tijd om steeds naar de VK te gaan....... Ik weet dat ze niets raars gaat vinden en het luisteren naar het hartje doet me eigenlijk ook niet veel, stom he? Ik heb dus ook geen vragen, hou er niet van om op die weegschaal te gaan staan en vind het ook onzin omdat de meeste vk's het ook niet meer doen, bloeddruk altijd goed en dan dus even voelen aan de buik en luisteren naar het hartje. Een paar tellen later sta ik weer buiten en is dat waar ik de middag voor heb vrijgehouden.....
Wel hoor ik nu bij verschillenden dat ze hebben gevoeld hoe het kindje ligt. Dat lijkt me nog wel leuk om even mee te maken. Twee weken terug was ik naar de vk en toen was ik 24 weken maar kon ze het nog niet voelen jammer genoeg.
@Sjamash; jij dus ook al van de harde buiken???? En ons dus een beetje gerust stellen terwijl je zelf er wel van schrok, jij bent ook een mooie! Nu lekker op vakantie, lekker genieten!
@Kate; welkom in de wereld van de internetters!!!! Leuk dat jullie binnenkort naar NL komen! Kan je iedereen je toeter laten zien!
Je vroeg of er ook mensen zijn die gaan vernoemen. Wij willen bij de doopnaam (bij j en m) dezelfde doopnaam gebruiken als de peettante wat toevallig ook een doopnaam is van mijn moeder. Als we een zoon krijgen zal de eerste letter dezelfde zijn als de eerste letter van mijn (overleden) schoonvader. In combinatie met de doopnaam zal hij dan ook dezelfde initialen hebben maar dus wel een andere naam.
@Monky; jeetje, dat wordt met dat reizen van je man wel heel erg spannend..... Een beetje 'te' naar mijn idee.
Mijn man reist ook (naar Japan, China, Korea, dus erg ver....) en hij mag vanaf week 36 niet meer uit nederland hoor van mij. Stel je voor dat het begint, dan is hij nooit op tijd terug..... Gelukkig wil hij dat zelf ook niet en kan het ook met zijn baan, dat scheelt natuurlijk een stuk. Kunnen jullie hier echt niet onderuit? Of gaat hij niet zo ver weg en kan hij ieder moment terug komen mocht dat nodig zijn?
@Blink; jeetje wat een drukke en vervelende tijd voor je! Heeft je opa iets ernstigs? Wel superleif van je dat je iedere dag naar hem toegaat zeg!
@Luna; Ik heb gelukkig nog niet zo'n last van de warmte maar hoop wel dat de zomer niet zo zal zijn als vorig jaar.... We moeten 'm helemaal door komen met buik namelijk!
Wat een vreemd idee dat je nu ook op het eind zou lopen als je eerder niet een miskraam zou hebben gehad.... Ik kan me niet eens voorstellen dat ik echt dit jaar een kind ga krijgen...
Gefeliciteerd met je schoonmoeder!!!! Wat een jonkie nog, die van mij is 75, haha!
Ik hoor en lees hier veel verhalen over allerlei opmerkingen over de buik, net als dat jij het iedere keer te horen krijgt. Ik krijg die opmerkingen helemaal niet. Wel opmerkingen over mijn buik maar niet dat die erg groot of klein of wat dan ook is voor de zwangerschapsduur.....
@Margreet; leuk dat je zo genoeten hebt van Canada en je man heeft de kleine nu dus ook gevoeld!!! Grappig om te zien dat de buik af en toe echt even beweegt he?
@Ief; en??? Viel de eerste dag werken echt zo tegen????
Jullie hebben het kamertje dus al bijna af??? Jeetje wat goed!
@Nitro; die yoga klinkt inderdaad niet erg gezellig....
Ik zit sinds vorige week op zwangerschapsgym en daar hebben we een klein vast clubje en de les begint met wat babbelen. Tot nu toe vind ik het echter wel wat tegenvallen omdat het zo gebracht wordt alsof je weet ik veel wat mankeert en je zelf niet meer kan nadenken ofzo.... In les 1 hebben we geleerd hoe we moeten staan en hoe we dingen moeten optillen, alsof we dat niet weten. Daarbij komt ook nog dat we het dus moeten laten zien dat we het snappen, dus laten zien hoe we vanaf nu diengen gaan optillen, en dan niet 1x laten zien, neeeeeee 20x door de knietjes en weer omhoog.... Ik voel me een beetje een debiel. Ik hoop dat het dus wel wat gaat veranderen... Al vind ik het wel heel leuk dat ik nu wat zwangeren leer kennen in een omgeving waar ik nog niet veel mensen ken.
Het drama met het kamertje is gelukkig goed gekomen!
In totaal is het kamertje drie keer behangen en wonder boven wonder, de derde keer was het goed! Mijn man en ik hebben het vorige week namelijk eens gedaan zoals het op de verpakking van het behang staat.... Tja, daar komen mannen niet op, dus was het goed dat ik me er eens mee ging bemoeien, ik ben namelijk ook degene die het materiaal iedere keer moest halen en betalen!
De volgende dag bleek dat deze methode wel z'n vruchten afwerpte maar ipv verder te gaan, hebben we onze koffers gepakt en zijn we dus even een weekendje op pad gegaan!
Toen we terugkwamen, bleken mijn ouders het af te hebben gemaakt!!!!! Wat een fijne verassing!!!!!
Het behangen is nu dus klaar en zojuist heb ik vloerbedekking gekocht en gaan we dat waarschijnlijk vanavond leggen.
Dan gaat het dus ineens erg hard en is het gewoon al bijna klaar!!!!!
Liefs MH
woensdag 13 juni 2007 om 18:33
@Ief: te gek lekker naar curacao geweest, vast supergoed weer gehad. En wat fijn dat de kleine meid het zo goed gedaan heeft in het vliegtuig, je hoort wel eens anders. Bij mij in het vliegtuig zaten ook wat kinderen, ik vind het altijd zo zielig als ze zitten te huilen ws van vermoeidheid of de oortjes.
Oei, zou jammer zijn als manlief zich echt verspreekt met de naam die jullie bedacht hebben.
Ja, ik had op vakantie ook vaak dat de beeb zich 's nachts liet voelen en hier in nederland net zo. Komt denk ik gewoon doordat je dan juist meer ontspannen ligt in bed. Overdag ben je toch drukker bezig met vanalles.
@Nitro: wat heerlijk, eindelijk een fatsoenlijk bed. Je weet niet wat je overkomt na zolang op een matrasje op de grond gelegen te hebben
@Luna: wat fijn dat je alles wederom goed was bij de vk. MAar ik herken het wel de meningen van anderen over mijn buik. Een keer vroeg iemand hoever ik was, ik antwoorde en zij zei dat ze zo'n buik als mij had toen ze bijna uitgerekend was. Maarja zij ik ook een iel meiske, ik ben vanmezelf niet de dunste/kleinste, maar zeker ook niet dik ofzo. Ach, als het allemaal maar goed groeit en goed gaat toch??
De vk zei bij mij de vorige keer ook dat ze het ruggetje voelde, ze liet het mij toen ook voelen, geweldig he.
Enne, alvast een fijne vakantie toegewenst. Hopelijk heb je goed weer.
@MH: wat fijn dat eindelijk alles goed is gekomen met het behang, ik begreep dat je het dus meerdere keren opnieuw moest doen. Ook niet echt fijn, zo blijf je bezig.
Leuke verassing dat je ouders het afgemaakt hebben.
Wij zijn ook begonnen met de meubeltjes te beitsen in een mooie warme kleur, de verf voor de muur staat al klaar, nadien gaan we daar mee beginnen, als de meubels in elkaar staan. Ik vind het echt superleuk om er mee bezig te zijn, het liefst is het ook zo snel mogelijk klaar hihihi.
Maar deze week kunnen we nog veel doen, vriendlief en ik zijn nog tot en met vrijdag vrij, ik moet het weekend weer gaan werken.
En dan binnenkort maar eens op pad voor de babyuitzet samen met mijn moeder en evt zusjes die graag mee willen.
Jaja, het komt allemaal op deze manier steeds dichterbij.
Liefs Mij *;
Oei, zou jammer zijn als manlief zich echt verspreekt met de naam die jullie bedacht hebben.
Ja, ik had op vakantie ook vaak dat de beeb zich 's nachts liet voelen en hier in nederland net zo. Komt denk ik gewoon doordat je dan juist meer ontspannen ligt in bed. Overdag ben je toch drukker bezig met vanalles.
@Nitro: wat heerlijk, eindelijk een fatsoenlijk bed. Je weet niet wat je overkomt na zolang op een matrasje op de grond gelegen te hebben

@Luna: wat fijn dat je alles wederom goed was bij de vk. MAar ik herken het wel de meningen van anderen over mijn buik. Een keer vroeg iemand hoever ik was, ik antwoorde en zij zei dat ze zo'n buik als mij had toen ze bijna uitgerekend was. Maarja zij ik ook een iel meiske, ik ben vanmezelf niet de dunste/kleinste, maar zeker ook niet dik ofzo. Ach, als het allemaal maar goed groeit en goed gaat toch??
De vk zei bij mij de vorige keer ook dat ze het ruggetje voelde, ze liet het mij toen ook voelen, geweldig he.
Enne, alvast een fijne vakantie toegewenst. Hopelijk heb je goed weer.
@MH: wat fijn dat eindelijk alles goed is gekomen met het behang, ik begreep dat je het dus meerdere keren opnieuw moest doen. Ook niet echt fijn, zo blijf je bezig.
Leuke verassing dat je ouders het afgemaakt hebben.
Wij zijn ook begonnen met de meubeltjes te beitsen in een mooie warme kleur, de verf voor de muur staat al klaar, nadien gaan we daar mee beginnen, als de meubels in elkaar staan. Ik vind het echt superleuk om er mee bezig te zijn, het liefst is het ook zo snel mogelijk klaar hihihi.
Maar deze week kunnen we nog veel doen, vriendlief en ik zijn nog tot en met vrijdag vrij, ik moet het weekend weer gaan werken.
En dan binnenkort maar eens op pad voor de babyuitzet samen met mijn moeder en evt zusjes die graag mee willen.
Jaja, het komt allemaal op deze manier steeds dichterbij.
Liefs Mij *;
woensdag 13 juni 2007 om 18:49
Hier even een ego berichtje..
Gisteren controle in het ziekenhuis, had ik precies die ochtend ook nog weer een bloeding!!! tjeetje.
Dus gelukkigdie middag heen. Na mijn verhaal gelijk even echo, en dat was allemaal goed, ze meten dan ook de lengte van de baarmoeder mond, en die was ook nog prima.
Daarna ging ze even overleggen om te kijken of ik opgenomenmoest worden. Dus ik schrok! Opgenomen?!!! Ja zegt ze; vóór deze tijd konden we gewoon niet zo veel, maar nu is het kindje al zover dat we alle zeilen bij zetten om het te laten zitten en anders goed te wereld laten komen.
uiteindelijk kwam ze terug; opnemen hoefde niet. Maar bij een volgende keer moest ik gelijk bellen (ook weekend en avond) en moet ik blijven ter observatie. Ik kreeg daarvoor en nummer van de verloskamers... Bah!!!!!! Echt helemalaniet leuk.
Misschien dat alles niet nodig ishoor, maar de schrik zit er wel even in. Over werk zei ze ook dat dat moest gaan minderen. Alles wat zou kunnen veroorzaken dat ik bloedingen krijg moet voorkomen worden, bijv stress/ drukte.
Dus ga morgen op mijn werk praten...
Allemaal even niet zo leuk, ik ga me echt proberen koest te houden....
Spreek jullie snel
Gisteren controle in het ziekenhuis, had ik precies die ochtend ook nog weer een bloeding!!! tjeetje.
Dus gelukkigdie middag heen. Na mijn verhaal gelijk even echo, en dat was allemaal goed, ze meten dan ook de lengte van de baarmoeder mond, en die was ook nog prima.
Daarna ging ze even overleggen om te kijken of ik opgenomenmoest worden. Dus ik schrok! Opgenomen?!!! Ja zegt ze; vóór deze tijd konden we gewoon niet zo veel, maar nu is het kindje al zover dat we alle zeilen bij zetten om het te laten zitten en anders goed te wereld laten komen.
uiteindelijk kwam ze terug; opnemen hoefde niet. Maar bij een volgende keer moest ik gelijk bellen (ook weekend en avond) en moet ik blijven ter observatie. Ik kreeg daarvoor en nummer van de verloskamers... Bah!!!!!! Echt helemalaniet leuk.
Misschien dat alles niet nodig ishoor, maar de schrik zit er wel even in. Over werk zei ze ook dat dat moest gaan minderen. Alles wat zou kunnen veroorzaken dat ik bloedingen krijg moet voorkomen worden, bijv stress/ drukte.
Spreek jullie snel
woensdag 13 juni 2007 om 19:39
quote:
Spreek jullie snel
Dat is dus wel even schrikken voor je. Heb je nog altijd regelmatig last van bloedingen??
Hopelijk kun je iets goed regelen met het werk. Enne, ik hoop voor je dat opname of anderzins niet gaat voorkomen. Ik duim voor je!!!!
*;
Spreek jullie snel
Dat is dus wel even schrikken voor je. Heb je nog altijd regelmatig last van bloedingen??
Hopelijk kun je iets goed regelen met het werk. Enne, ik hoop voor je dat opname of anderzins niet gaat voorkomen. Ik duim voor je!!!!
*;
woensdag 13 juni 2007 om 20:10
Cip, wat naar zeg voor je! Maar wel goed dat ze je nu zo goed in de gaten houden. Moet je nu ook vaker op controle hiervoor?MH Gelukkig dat het met het behang toch nog is goedgekomen. Hebben jullie ook de meubeltjes al? Waar zijn jullie het weekend naartoe geweest?Luna, mooi dat alles weer oke was bij de vk.Ik weet niet meer wie het precies vroeg maar mijn dochter is van november 2005. Ze is anderhalf. Ze snapt ook al goed dat er een baby bijkomt. Ze aait vaak over mijn buik en geeft er kusjes op. En als ze een koekje oid eet bij mij op schoot krijgt de baby ook een hapje(denkbeeldig) en dan maakt ze er van die grappige smakgeluiden bij. Wij hebben onlangs een neefje gekregen en die vind ze ook wel intressant. Ik hoop dat dat straks met haar broertje ook zo is.Groet,Ief
donderdag 14 juni 2007 om 15:52
quote:
Spreek jullie snel
Jee Cip meid, wat zal je geschrokken zijn zeg!! Dat klinkt allemaal vrij ernstig. Maar helemaal begrijpen doe ik het niet, is het nu zo door die bloedingen dat je kans hebt dat je kindje te vroeg komt?
Meid neem het advies maar ter harte en doe rustig aan, ik weet niet hoeveel uur je werkt maar misschien kun je halve dagen gaan werken ofzo.
Niet leuk als je je zo'n zorgen maakt hoor. Moet je nu ook extra op controle komen?
Even een *; voor jou en ik leef met je mee hoor.
Ik las het berichtje van cip en moest even reageren. Op de rest reageer ik later!!
Liefs Luna
Spreek jullie snel
Jee Cip meid, wat zal je geschrokken zijn zeg!! Dat klinkt allemaal vrij ernstig. Maar helemaal begrijpen doe ik het niet, is het nu zo door die bloedingen dat je kans hebt dat je kindje te vroeg komt?
Meid neem het advies maar ter harte en doe rustig aan, ik weet niet hoeveel uur je werkt maar misschien kun je halve dagen gaan werken ofzo.
Niet leuk als je je zo'n zorgen maakt hoor. Moet je nu ook extra op controle komen?
Even een *; voor jou en ik leef met je mee hoor.
Ik las het berichtje van cip en moest even reageren. Op de rest reageer ik later!!
Liefs Luna
vrijdag 15 juni 2007 om 09:14
Hey Cip, wat een naar verhaal. Wat zul jij geschrokken zijn! Ik hoop dat ze op je werk niet al te moeilijk hebben gedaan en dat je minder uren kunt gaan maken. Goed op jezelf passen hoor! Maar wel heel fijn dat ze direct een echo hebben gedaan en dat er dus ook goed op jou gepast wordt. Hebben ze verder enig idee waar die bloedingen door komen? Veel sterkte, liefs Kate
vrijdag 15 juni 2007 om 09:44
Dag iedereen,
bedankt voor jullie berichtjes allemaal, heel lief.
Gisteren op mijn werk gesproken, en ik ben gestopt met werken.. Leek het beste voor mij. Mijn vervanger wordt gebeld of die wat eerder kan komen, dus zo proberen we het te regelen.
Vind het niet leuk nu al thuis te moeten zijn (heb nl leuk werk!), maar is denk ik het beste voor dat kleintje denk ik. Je kan het maar één keer fout doen natuurlijk.... Zouhet mezelf echt nooit vergeven (als ik er wat aan had kunnen doen.).
Dus zo gaan we het doen, meer rust nu..... moet er echt niet aan denken dat er nu al een bevalling op gang komt!!! Vreselijk.
Ze hebben geen enkel idee waar de bloedingen vandaan komen, er is echt nergens iets aan te zien. Maar doordat het inmiddels 24 weken is, gaan ze het zeer goedin de gaten houden, en als er iets aan de hand is ; volledig plat. Ik heb nu over 3 weken weer een afspraak, maar als er tussendoor iets is kan ik gelijk heen. Dat geeft wel een goed gevoel. Mocht er een bloeding weer komen, dan moet ik sowieso blijven daar.
Angstig allemaal hoor, maar moet er niet al te druk om maken.
Zat dus ook over gym/ yogha en alles te denken. Yogha wilde ik eignelijk niet meer (vorige x gedaan), en zag iets van zwangerfit ofzo, maar wil niet het zweet op m;n rug krijgen, lijkt ook weer niet goed...
even over denken maar.
Verder voel ik me eigenlijk prima, en is er weinig aan de hand. Het hoofd het meeste zeg maar.
Ik houd jullie op de hoogte en zie jullie snel weer hier
veel lfs
bedankt voor jullie berichtjes allemaal, heel lief.
Gisteren op mijn werk gesproken, en ik ben gestopt met werken.. Leek het beste voor mij. Mijn vervanger wordt gebeld of die wat eerder kan komen, dus zo proberen we het te regelen.
Vind het niet leuk nu al thuis te moeten zijn (heb nl leuk werk!), maar is denk ik het beste voor dat kleintje denk ik. Je kan het maar één keer fout doen natuurlijk.... Zouhet mezelf echt nooit vergeven (als ik er wat aan had kunnen doen.).
Dus zo gaan we het doen, meer rust nu..... moet er echt niet aan denken dat er nu al een bevalling op gang komt!!! Vreselijk.
Ze hebben geen enkel idee waar de bloedingen vandaan komen, er is echt nergens iets aan te zien. Maar doordat het inmiddels 24 weken is, gaan ze het zeer goedin de gaten houden, en als er iets aan de hand is ; volledig plat. Ik heb nu over 3 weken weer een afspraak, maar als er tussendoor iets is kan ik gelijk heen. Dat geeft wel een goed gevoel. Mocht er een bloeding weer komen, dan moet ik sowieso blijven daar.
Angstig allemaal hoor, maar moet er niet al te druk om maken.
Zat dus ook over gym/ yogha en alles te denken. Yogha wilde ik eignelijk niet meer (vorige x gedaan), en zag iets van zwangerfit ofzo, maar wil niet het zweet op m;n rug krijgen, lijkt ook weer niet goed...
even over denken maar.
Verder voel ik me eigenlijk prima, en is er weinig aan de hand. Het hoofd het meeste zeg maar.
Ik houd jullie op de hoogte en zie jullie snel weer hier
veel lfs
vrijdag 15 juni 2007 om 15:41
Zo eindelijk weer eens even reageren!!:D
Margreet, fijn dat jullie weer veilig teruggekeerd zijn in Nederland. Jullie hebben het zo te lezen dus heel fijn gehad samen. Canada lijkt me ook een geweldig mooi land. Leuk dat je vriend de kleine uk nu ook gevoeld heeft maakt het voor hem natuurlijk ook wat reeëler allemaal!!
Ief, jij weer terug uit Curacao dus!! Wat goed dat je kleine meid het zo goed heeft volgehouden zeg. Zou ik ook trots op zijn hoor.
Inmiddels heb je alweer gewerkt, zit je er alweer helemaal in?
Nitro, ik ga zwangerschapsgym doen, bij dochter ook gedaan en beviel me goed. Het lijkt me idd niet zo leuk als je steeds anderen in de groep hebt, een vast clubbie vind ik persoonlijk leuker. Lekker met elkaar meeleven en wachten op de eerste geboortekaartjes................
Heb je je nieuwe bed inmiddels al in huis? Zal wel weer wennen zijn om niet meer op de grond te slapen (val er maar niet uit;)).
Kate, heb je de uitgebreide echo inmiddels al gehad?
Binnenkort lekker een paar weken naar Nederland dus?
MH, hebben jullie het naar je zin gehad in Zeeland?
Wat lief van je ouders dat ze het behangen hebben afgemaakt op jullie babykamer. Jullie kamertje is dus ook bijna klaar? Lekker hoor.
Ga je nog foto's op je site plaatsen? Ben wel benieuwd namelijk.
Zodra wij klaar zijn met beebs kamer zal ik ook even wat foto's maken.
Cip, je bent dus gestopt met werken? Verstandige keus meid. Tuurlijk is het niet leuk, je zwangerschap is nu niet zonder zorgen en dat is gewoon niet leuk, ik kan er over mee praten maar houdt maar in je achterhoofd dat je dit doet voor je kindje en voor jezelf. Ik vind het wel een beetje apart dat ze je nu niet iig elke week even laten komen als het zo ernstig is zoals je zegt. Dan zou je toch verwachten dat ze je extra gaan controleren ofzo. Ik wil je niet bang maken ofzo hoor maar misschien hebben ze er ook wel een goede reden voor. Ik hoop iig dat je geen bloedingen meer krijgt en dat je kindje gewoon nog een hele poos blijft zitten. Ik duim voor je!!
De verjaardag van schoonma was erg gezellig, het was warm dus lekker buiten gezeten, we waren ergens waar ze ook een hele grote speeltuin hadden dus dochterlief heeft zich ook uitstekend vermaakt. Binnenkort gaat ze nog een keer met opa en oma daarheen, hebben wij lekker een dagje voor onszelf!!
Volgens mij zijn de meesten wel lekker met het kamertje bezig. Bij ons schiet het nog niet op, we kunnen eigenlijk alleen in het weekend aan de slag daar en de meeste weekenden zijn al volgepland haha. Morgen gaat lief iig beginnen met het schuren van het hout en verven, dan moeten de wanden nog gedaan worden en als laatste dus het laminaat nog. Ik denk dat als we terug komen van vakantie we het dan wel afmaken. Het kan ook nog wel maar ik vind het ook wel leuk hoor als het straks klaar is. Kan ik lekker even gaan shoppen voor accesoires.
Sinds vorige week zie ik mijn buik regelmatig bewegen, zo grappig. Frummel is ook echt een klein druktemakertje zeg en af en toe schopt ie al flink hard, dan schrik ik soms echt haha. Ik voel 'm eigenlijk de hele dag door wel. Nou het kan me ook niet vaak genoeg want ik vind het heerlijk dat getrappel in mijn buik, is toch elke keer weer een bevestiging maar beloofd wel wat voor straks (als ie maar niet zo'n druktemaker als zijn of haar grote zus wordt

Ik heb trouwens sinds gisteren vaak onwijs last van mijn stuitje, iemand die dit herkend?
Nou nog een paar uurtjes werken en dan zit het er even op. Volgende week lekker met vakantie. Ik heb er zo'n zin in, hopelijk wordt het mooi weer.
Ik 'spreek' jullie nog wel voordat we weggaan, we gaan vrijdag pas dus.
Voor nu alvast een fijn weekend toegewenst.
Liefs Luna
vrijdag 15 juni 2007 om 17:12
@Cip; poehee, jij zult inderdaad wel geschrokken zijn!!!! Natuurlijk van de bloeding maar ook dat ze ineens van alles willen gaan ondernemen tewrijl het bij die vorige bloedingen nog niet zo was. De kleine is blijkbaar nu al zo ver dat het zin heeft om in te grijpen als dat nodig is. Ergens wel een heel fijn idee maar ik kan me ook voorstellen dat je wl schrikt van het feit dat je dan dus al zo ver bent! Zo ver dat de kleine echt geboern zou kunnen worden..... Ik moet er nog niet aan denken. Niet alleen omdat het gewoon heel gevaarlijk is en de kleine het beste nog heel lang in je buik kan zitten. Maar ook omdat je er zelf toch nog niet helemaal klaar voor bent natuurlijk.
@Luna; de foto's staan op de site hoor! Aan de ene kant ben ik blij dat we nu al zo ver zijn en het echt al een babykamertje wordt. Aan de andere kant vind ik het wel allemaal erg vroeg.... Als het aan mij had gelegen hadden we nog lang niet begonnen. Wat moet ik met een kamer die af is en een baby die nog heel lang op zich laat wachten?
De andere dingen zijn 'gelukkig' ook nog lang niet klaar. Ik heb werkelijk waar nog totaal geen kleertjes etc gekocht. Ook nog geen idee wat de kinderwagen gaat worden, haha!
Gister kreeg ik een brief van de verzekering dat komende week het kraampakket al wordt opgestuurd!!!!!! De hele wereld vindt blijkbaar dat ik snel alles in orde moet maken terwijl ik dat zelf dus nog helemaal niet heb. Komt allemaal wel, ben ik van overtuigd!
Liefs MH.
@Luna; de foto's staan op de site hoor! Aan de ene kant ben ik blij dat we nu al zo ver zijn en het echt al een babykamertje wordt. Aan de andere kant vind ik het wel allemaal erg vroeg.... Als het aan mij had gelegen hadden we nog lang niet begonnen. Wat moet ik met een kamer die af is en een baby die nog heel lang op zich laat wachten?
De andere dingen zijn 'gelukkig' ook nog lang niet klaar. Ik heb werkelijk waar nog totaal geen kleertjes etc gekocht. Ook nog geen idee wat de kinderwagen gaat worden, haha!
Gister kreeg ik een brief van de verzekering dat komende week het kraampakket al wordt opgestuurd!!!!!! De hele wereld vindt blijkbaar dat ik snel alles in orde moet maken terwijl ik dat zelf dus nog helemaal niet heb. Komt allemaal wel, ben ik van overtuigd!
Liefs MH.
zaterdag 16 juni 2007 om 20:01
MH, ik heb effe op je site gekeken, was zo nieuwsgierig naar je babykamer na al die drama's over het behang haha.
Ziet er leuk uit meid, echt waar....................niks te zien van het 'drama' dat zich daar heeft afgespreeld;).
Nu alle meubels er nog in hé en dan nog effe een kiekje maken.
Hopelijk kun je nu wel op de groep komen.
Lief is vandaag druk bezig geweest met het houtwerk verven, moet ie zeker nog 1 á 2 keer overheen, gaat ie morgen doen.
Daarna kunnen de muren gedaan worden, 1 muur wordt aqua en de andere 2 worden wit maar niet witwit. Ik zal tegen die tijd wel effe een fotootje maken.
Ik zet gelijk mijn beebiesite wel even op de groep.
Meiden, ik duik op de bank met een kopje thee, ben helemaal brak (geen idee waarvan).
Liefs Luna

zondag 17 juni 2007 om 15:53
Cip, wat ellendig weer. Wat zal je iedere keer weer schrikken. En het ging nog wel zo goed de laatste tijd! Een opname is niet leuk, maar mocht het zover komen (wat hopelijk niet het geval is) krijg je in het ziekenhuis misschien wel wat rust omdat je weet dat je daar in goede handen bent. Doe maar lekker rustig aan! Ben ervan overtuigd dat alles goed gaat komen!Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik voel ‘m wel goed bewegen, ook al is het redelijk zacht. M’n vriend heeft nog niks gevoeld. Das dan wel weer jammer.Sjamash, jongensnamen vinden we inderdaad erg moeilijk, terwijl ik al jaren een meisjesnaam in m’n hoofd heb.Monky, zijn jullie ff druk bezig zeg! Knap hoor. Jammer dat je er de komende tijd een beetje alleen voor staat. Hopelijk is manlief op tijd terug voor de bevalling! Wel spannend allemaal!Blink, hoe is het met je grootvader? Gaat het al wat beter? Sterkte!!!Luna, hier ook extra last van de warmte. Normaal kan ik er echt heel goed tegen, ik heb het liever 30 graden dan 20. Maar ik hoop dat het dit jaar geen hele warme zomer gaat worden… Begin het al snel warm en benauwd te krijgen… Af en toe klagen moet kunnen ;)Margreet, fijn dat je zo’n te gekke vakantie hebt gehad. Ben zelf nog nooit in Canada geweest. Zal er voorlopig ook wel niet van komen! Hoe schiet het op met het kamertje?Nitro, die namendiscussie lijkt me wel wat. Misschien doen we nog ideeën op! Met z’n 2-en op ’n matrasje van 120 lijkt me ook wel gezellig. Maar een echt bed na 7 jaar is ook wel lekker ;)Ief, vakantie op curacao klinkt ook lekker. Een paar vriendinnen van mij hebben daar een aantal jaar geleden een paar maanden stage gelopen. De foto’s die ik gezien heb waren erg mooi! Ook al lekker met de kamertjes bezig. Leuk he?! Hoest werken weer bevallen?Luna, zijn jullie een beetje opgeschoten met het kamertje? Voor het geval ik je niet meer “spreek”: fijne vakantie!MH, fijn dat ook jij weer terug bent! Ik vind het ook zo’n raar idee dat we nog dit jaar een kindje gaan krijgen. Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, zegt m’n vriend ineens, dat zit er over 4 maanden niet meer in. Zo’n raar idee dat we over ongeveer 4 maanden een baby’tje in huis hebben! Gelukkig is het met ’t kamertje toch nog allemaal goed gekomen. Maar goed dat jij je er even mee bemoeid hebt! Lief van je ouders trouwens! Hoe is het geworden? Ligt de vloerbedekking al?Ik heb ook nog steeds geen kleertjes gekocht. Wel al vanalles gekregen. De kinderwagen hebben we wel al gekocht, maar nog niet in huis. Tis de Stokke geworden. M´n vriend was er echt helemaal kapot van. Hier gaat alles nog steeds wel goed. Gisteren is het babykamertje behangen. Tis erg mooi geworden. Nu de rest nog. Ben nog steeds af en toe misselijk, ook al gaat het een stuk beter.Afgelopen dinsdag bij de VK geweest. Alles was goed. De baby ligt alleen iets hoger dan normaal. Waarschijnlijk ligt mijn baarmoeder is hoger dag gemiddeld. Ze zag nog geen reden om mijn suiker te testen. Zeker omdat ik pas de 20 wk echo heb gehad en dat alles goed was.MH, voor de tabel, mijn volgende afspraak is op dinsdag 10 juli.
dinsdag 19 juni 2007 om 10:44
Hoi allemaal,
We zijn ook weer terug van vakantie, gisteren weer voor het eerst gewerkt, zag er best wel tegenop. Maar ik had een rustige dag, ik heb dus veel kunnen zitten. Volgens de gynaecoloog houd het werken voor mij bij 28 week wel op, dat is over 5 wk. Ik heb het gevoel dat het ook wel zo zal zijn. Ik vind het fysiek steeds zwaarder worden. Zeker als ik veel moet staan.
We hebben een heerlijke vakantie gehad, heerlijk rustig aan gedaan, terwijl we normaal van die actievelingen zijn. (fietsvakanties, veel wandelen). Dit keer een strandvakantie, maar het beviel me wel voor een weekje dan.
Cip wat een vervelend nieuws zeg, ik hoop dat nu je gestopt bent met werken, je de rust kan pakken die je nodig hebt.
MH wat een drama met het behang zag, lief van je ouders dat ze het hebben overgenomen. Dat is denk ik een van de redenen dat wij niet gaan behangen. De muren texten met een leuk kleurtje en dan iets ophangen en klaar is kees. Er ligt al laminaat, dus dat is wel handig.
Ik voel de meiden ook steeds vaker, ze liggen in kop stuit positie aan de ene kant voel ik een voetje en aan de andere kant een handje kriebelen. Het is zo bijzonder elke keer, ik word er altijd heel vrolijk van.
Als ze zo blijven liggen dan kan ik gewoon bevallen, we zullen zien.
Tot gauw
Liefs Lily
We zijn ook weer terug van vakantie, gisteren weer voor het eerst gewerkt, zag er best wel tegenop. Maar ik had een rustige dag, ik heb dus veel kunnen zitten. Volgens de gynaecoloog houd het werken voor mij bij 28 week wel op, dat is over 5 wk. Ik heb het gevoel dat het ook wel zo zal zijn. Ik vind het fysiek steeds zwaarder worden. Zeker als ik veel moet staan.
We hebben een heerlijke vakantie gehad, heerlijk rustig aan gedaan, terwijl we normaal van die actievelingen zijn. (fietsvakanties, veel wandelen). Dit keer een strandvakantie, maar het beviel me wel voor een weekje dan.
Cip wat een vervelend nieuws zeg, ik hoop dat nu je gestopt bent met werken, je de rust kan pakken die je nodig hebt.
MH wat een drama met het behang zag, lief van je ouders dat ze het hebben overgenomen. Dat is denk ik een van de redenen dat wij niet gaan behangen. De muren texten met een leuk kleurtje en dan iets ophangen en klaar is kees. Er ligt al laminaat, dus dat is wel handig.
Ik voel de meiden ook steeds vaker, ze liggen in kop stuit positie aan de ene kant voel ik een voetje en aan de andere kant een handje kriebelen. Het is zo bijzonder elke keer, ik word er altijd heel vrolijk van.
Als ze zo blijven liggen dan kan ik gewoon bevallen, we zullen zien.
Tot gauw
Liefs Lily