Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

hallo allemaal

hier ook weer eens een berichtje van mij..

met jamie gaat alles gelukkig goed, de nachten zijn wel zwaar want hij meld zich echt om de 3 a 3,5 uur terwijl overdag ik best soms wat langer zou kunnen wachten.. verder ook darmkrampjes dus ook aan de ABC dophilus begonnen sinds eergisteren...

sex... daar moet ik echt nog ff niet aan denken!!!! maar bij de meeste van jullie is het ook al wat langer geleden... vandaag 2 weekjes bij mij...

misschien een beetje rare vraag hoor maar vloeien jullie nog en wat voor kleur heeft het? bij mij een beetje bruin maar ook soms soort groenig/slijmerig en het jeukt ook rm erg daarzo maar ook weer pijn... dus ben bang dat het niet helemaal goed zit daarzo... maar durf er ook niet mee naar arts omdat die er straks in gaat zitten vroeten en ik daar dus nog ff niks kan hebben...

groetjes eef
Hoi Eef, bij twijfel zou ik toch een arts raadplegen! Straks heb je een vervelende ontsteking en die kan maar beter snel behandeld worden! Een arts wroet vast wel voorzichtig zo kort na een bevalling.

Zelf vloei ik amper meer. De bevalling is komende zaterdag 6 weken geleden en ik ga morgen voor de nacontrole. Volgens mij ben ik in de tussentijd ook alweer ongesteld geweest, want het vloeien was gestopt en begon na een paar dagen weer maar was nu echt rood met menstruatiekrampjes.

Weet iemand ook of het vloeien helemaal gestopt moet zijn voor de nacontrole?
Eef, ik zou toch even naar je arts gaan hoor, volgens mij hoort het niet groen te zijn, bruin is normaal, dat is gewoon oud bloed. En dat het jeukt lijkt me ook niet helemaal goed.

Gisteren was Roán 6 weken en ik ben nu eindelijk van het vloeien af.

Sex ik moet er nog even niet aan denken maar dat komt omdat ik zo moe ben. Roán meldt zich sinds een week weer 2 keer per nacht en daar tussen door spookt ie ook, korte nachten dus hier. Hopelijk gaat ie snel beter slapen 's nachts.
Hoi Dames, ik breek even in

Ben van de november mama's maar mijn dochter Anniek is geboren op 30 oct dus eiggenlijk stiekum toch nog een oct baby. Ik lees al wat langer zo af en toe met jullie mee en aangezien er bij de nov mama's nog niet veel baby's zijn geboren (aantal arme meiden lopen echt over tijd, heb echt met ze te doen) spiek ik af en toe bij jullie voor goeie tips over BV, darmkrampjes, vloeien,kolfen enz enz. Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik jullie reeds "ervaren" moeders zo heel af en toe lastig val met een vraag????

xxx Chica
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
hi dames,

eef, kan je anders niet je verloskundige bellen, want het klinkt inderdaad niet goed. hier houden ze tot 6 weken na de bevalling je gegevens paraat voor dit soort dingen. En niet te lang mee wachten hoor, als t ontstoken is oid kan je er het beste zo snel mogelijk bij zijn!

margreet, fijn dat het bij jullie goed loopt, en wat is evi netjes aangekomen zeg! leuke foto's trouwens ook op de groep. en 's nachts 5 a 6 uur klinkt goed! dan kan je toch nog redelijk slapen.

wyfke, volgens mij hoeft t vloeien nog niet gestopt te zijn voor nacontrole. maar nu al ongesteld? dat kan toch bijna niet?

luna, vermoeiend he, hier de laatste week ook weer 2 keer per nacht. zal blij zijn als ie doorslaapt :-) hoe gaat t verder bij jullie?

Hi Chica, allereerst nog gefeliciteerd met je dochter! en natuurlijk mag je altijd mee komen schrijven, of vragen stellen hoor, gezellig!

wij zijn vandaag voor de eerste officiele afspraak op t consultatiebureau geweest, milan was afgelopenweek 235 gram aangekomen, echt veel want die weken ervoor telkens ruim 100, dus echt even een groeispurt. En verder alles goed.

Had wel een brief van de kinderuroloog vandaag bij de post dan ze hem ipv in augustus nu al in december willen zien. ben dus erg benieuwd naar die afspraak.
Wat tref ik het toch met mijn baby die iedere nacht doorslaapt! Toch voel ik me overdag ook vaak moe/duf, misschien hoort die vermoeidheid er ook gewoon bij zo kort na de bevalling???

Ben vanochtend voor de nacontrole geweest. Stelde niet zoveel voor: alleen m'n bloeddruk is gemeten en de anticonceptie is besproken. Vind het ook wel best zo.

@Luna: heb je al eens geprobeerd om Roán strak in te wikkelen in een handdoek of wikkeldoek? Lucia slaapt als een roos op deze manier. Laatst heb ik haar midden in een huilbui op deze manier "ingebakerd" en ze was meteen stil en ging slapen. Ze kunnen zichzelf erg wakker houden met die maaiende armpjes en beentjes. Ben je al op het cb geweest met Roán? En alles besproken waar je tegenaan loopt? Ben benieuwd of ze nog bruikbare adviezen voor je hadden. En hopelijk kan je man hier en daar dingen van je overnemen: je bent altijd met z'n tweeën!

@Nitro: ik heb wel last gehad van menstruatiepijn, maar of het echt ongesteldheid is geweest dat weet ik dus niet zeker. Het kan er ook bij horen natuurlijk.

Hoeveel is Milan nu gegroeid sinds de geboorte? Die dikkerd van ons is al ruim 1100 gram aangekomen. Ik las dat borst- of flesvoeding verschil kan maken, maar waar zouden ze nou het meest van groeien dan? Flesvoeding zeker?

Waarom moeten jullie naar de kinderuroloog?

Nou, verder geen nieuws hiero.
Ik ben sinds eersgisteren begonnen met inbakeren met de pacco doeken.(www.pacco.nl) Ontzettend makkelijk, en zoals Wyfke al schreef, beeb slaapt nu stukken beter!! Vooral het inslapen was bij ons een probleem(nou ja, groot woord 'probleem', voor baby die nog zo jong is) maar het mannetje kon gewoon niet in slaap komen(en wij kregen hem ook nauwelijks in slaap overdag)Nu is ie heel rustig,, kijkt wat om zich heen, pruttelt soms nog wat en valt dan in slaap. En ik moet hem echt wakker maken om te eten(overdag iedere 3-4 uur) Volgens mij heeft ie heel wat slaap in te halen als ik hem zo bekijk. Ik kreeg hier de tip trouwens van de doeken, nog bedankt!

Trouwens, groenige afscheiding, klinkt niet goed. Maar echt als n ontsteking ook niet. Ik heb in mijn kraamweek een baarmoederontsteking gehad, en 1 van de dingen die dan echt opvalt, is de geur. Ook verloskundige herkennen die geur meteen als ontstekingsgeur. Toch zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan, zeker als het ook jeukt oid.Dan zou het best eens een schimmelinfectie kunnen zijn.

GRoetjes, NJB
hallo allemaal

bedankt voor jullie reacties..

het is trouwens niet echt groen (dan moet het wel een ontsteking zijn) maar bruin met een groenige kleur en het ruikt niet als een ontsteking dus ik kijk het nog maar ff aan heb ook geen koorts ofzo dus zolang dat niet zo is zal het allemaal wel goed zijn. jeuk wordt al minder maar wat wil je als het een hele dag opgesloten zit daarzo... verder wordt het vloeien ook al een stuk minder, vooral 's nachts is het bijna niets meer, gelukkig.

njb: ik dacht trouwens dat inbakeren niet zomaar mag, zag ik op internet staan toen ik voor jamie aan het kijken was omdat hij zo onrustig is met armpjes in zijn slaap

wyfke, heerlijk een baby die al d

groetjes eef
wyfke, heerlijk een baby die al doorslaapt

de computer doet raar ineens tijdens mijn verhaal verstturt hij het bericht al!
Echt inbakeren doen wij ook niet, want dat moet je eerst leren, heb ik begrepen. Wij slaan alleen de wikkeldoek strak om de armpjes (wanneer ze recht langs het lijfje liggen) zodat ze er niet meer mee kan zwaaien en zetten de doek vast met tape. Dit op advies van het cb. Als wij het zo mogen aanpakken lijkt me dat voor andere baby's ook geen probleem! Bij de eerste keer worden ze waarschijnlijk even nijdig (die van ons tenminste wel), maar nu vindt ze het prima om ingewikkeld te worden.
Wyfke ook ik ben al weer ongesteld hoor. Dus dat kan echt wel. Het komt hier weer langzaamaan op gang. Ik had ook gehoopt dat dat nog even zou duren, maar helaas... Begin binnenkort ook weer met de pil. Ik ga eerst flink van dit kindje genieten en moet nog lang niet aan een tweede denken. Vond de bevalling verschrikkelijk!

Gisteren ook naar het consultatie bureau geweest. Nou Wyfke, Vincent is nu met 6 weken 4890 gram. Hij was 3210 dus 1670 gram gegroeid in 6 weken. Was gelukkig niet teveel en ze zei dat hij het goed deed met de aantal voedingen die hij nu krijgt. Ben wel blij dat alles goed is dus en dat ik het wel goed doe. In lengte is hij 5 cm gegroeid. Dus het wordt al een grote kerel hahaha.

Verder niet veel beleeft. Ik blijft voor het ritme vaak thuis. Gaan jullie vaak de deur uit met de kleine?
Hoi Dames, helemaal lief dat ik hier vragen kan stellen want ik breek toch maar zo even in bij jullie kluppie.

Vraag voor alle oct moeders:

Anniek is nu bijna twee weken en ze krijgt duidelijk haar huil uurtjes. Om 1700 a 1800 uur 's avonds is nu al standaard. Ze is dan klaar wakker en huilt veel, niet de hele tijd want ze is ook veel aan het rondkijken, maar in bed krijg je haar maar moeilijk, laat staan natuurlijk slapen (en dat kan soms wel 3 uur doorgaan). Volgens mij zijn het geen darmkrampjes want erg trappen of overstrekken met haar beentjes doet ze niet.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben het boek regelmaat en inbakeren (Ria blom) ook aan het lezen maar heb het nog niet uit en tja ga eerlijk gezegd meer twijfelen aan mezelf en aan wat ik moet doen. Laten liggen en even huilen, oppakken en troosten, bij jou in slaap wiegen, nog even de borst of....ik weet het echt niet. Soms hoor je dat je een twee weken oude baby nog niet kan verwennen, maar het boek heeft het wel over voorzichtig zijn want ze gewennen er wel aan.

De rest van de dag slaapt ze allemaal goed en drinkt ook goed. Hellup, wat is nu het beste? Wordt er maar onzeker van hoor.
---
Een huiluurtje op de namiddag is niets mis mee en helemaal als het huiluurtje op een vaste tijd terugkeert iedere dag weet je dat er niets bijzonders aan is. Gewoon even laten huilen. Is moeilijk en tegennatuurlijk, maar wel het beste en rustigste voor de baby. Vermoeidheid is de meest voorkomende reden voor een huilbui, dus vaak helpt het ook om prikkels weg te nemen door de baby in bed te leggen en niet te vaak gaan kijken en oppakken.

Inmiddels weet ik dat als mijn dochter vanaf 's ochtends vroeg de hele dag door ontroostbaar krijst en amper slaapt, het hoogstwaarschijnlijk een regeldag is. Vaak/vaker aanleggen en dichtbij je houden is dan het beste.
Dank je wyfke dat zijn goede tips en ga ik zeker proberen. Vind het inderdaad lastig om haar te laten huilen. Moet er echt nog aan wennen denk ik (en zij aan mij :-). Maar als het het beste is en ze er uiteindelijk alleen maar beter/rustiger van wordt is het het natuurlijk waard.

En ga toch ma maar abc dophilus halen want volgens mij is het een combi, misschien een regeldag met wat krampjes en cinababy lijkt niet echt te helpen. Waar kan ik dophilus kopen? Bij de tuinen misschien?
chica: abc dophilus hebben wij bij de rode pilaren gekocht, weet niet of ze het bij de tuinen ook hebben.

verder geen bijzonderheden te melden eigenlijk...
Hi meiden!

Tjonge EINDELIJK ff de tijd en gestel om te posten.

Zoals jullie weten ben ik 01 November bevallen van onze prachtdochter Britt. De bevalling zelf was uiteindelijk een klein drama geworden. De toeloop naar de bevalling ging ook eigenlijk bijna te goed. Binnen no time had ik 10 cm ontsluiting en de weeen waren tot 8 cm redelijk goed op te vangen. Alleen de laatste 2 cm en dat duurde echt maar 45 minten dus zo lang was dat niet. Maar ik had giga last van been weeen en die zijn niet op te vangen. Toen ik eindelijk mocht gaan persen dacht ik DIT DOEN WE FF! Niet dus. Na 2 uur persen kon ik echt niet meer. Het lukte me niet om haar voorbij mn schaambeen te krijgen. Na nog 30 minuten proberen is uiteindelijk de gynaecoloog erbij gehaald en die zag meteen dat dit niet ging lukken. De vacuumpomp werd erbij gehaald. Ik werd verdoofd voor evt inkinppen. Pomp erop (dat deed echt zeer) en met 2 extracties was ze eruit. Ik voelde wel dat ik gefaald had op dat moment maar uiteindelijk bleek dat ze met dr koppie net verkeerd lag en ook nog een opgeslagen armpje had. Dus het was nooit gelukt!

Maar alle pijn was t waard zoals jullie al zeiden.

Heb wel heel veel last gehad van de knip en de hechtingen. Een grote bloeduitstorting naast de knip, gaf ook nog veel ongemak. Pas gister en vandaag kan ik weer "gewoon" zitten.

Met de kleine (alhoewel kleine Gaat alles goed. Borstvoeding verloopt prima vanaf dag 1. Ze heeft alleen gigantisch veel krampjes. En dat is zo zielig. Iemand nog tips? De kraamverzorgster heeft gezegd dat t niet uitmaakt wat ik eet. Dat t achterhaald is om bepaalde dingen niet te eten. Ervaringen en tips, welkom!

Liefs bibi
He Bibi gefeliciteerd met je dochter. Grappig jij bent een oct moeder bevallen in nov en ik (30-11) andersom. Tja die krampjes had ik hier ook al gepost.

Zooo zielig, maar moet zeggen dat het nu iets beter gaat. Misschien is het toch de cinababy (homeopatische dingen doen er altijd even over voordat het werkt) of wellicht is het de BV die ik nu even anders doe. Ik heb de volgende tekst op internet gevonden. (ga trouwens nog wel zometeen de ABC Dophilus halen voor de zekerheid).

1. verwarm de buik van de baby met een (niet te hete!) kruik of met warme doeken;

2. doe de baby in een warm badje;

3. draag de baby rond op uw onderarm, zodanig dat hij met zijn buik op de muis van uw hand ligt (de druk op zijn buik is prettig);

4. draag de baby over uw schouder, zodanig dat de schouder druk uitoefent op zijn buik.

Geeft u borstvoeding, dan kunnen ook de volgende tips een nuttig effect hebben:

1. laat uw baby tijdig boeren;

2. laat uw baby de eerste borst zelf helemaal leegdrinken vóór de tweede borst wordt aangeboden;

3. voed uw baby zodra u de eerste hongersignalen waarneemt (wakker worden, onrustig gedrag vertonen, de handjes naar de mond brengen, smakken) en voorkom huilen van de honger. Bij dat huilen kan er namelijk lucht worden ingeslikt, wat ook voor een vervelend gevoel kan zorgen. Let op: wat ook wel eens voorkomt (bij borstvoeding) is dat er darmkrampjes ontstaan als de moeder te veel melk heeft, of als de toeschietreflex te sterk is. De baby kan dan moeite hebben om de grote melkstroom te verwerken, waardoor er veel lucht mee naar binnen komt. Onze lactatiekundige adviseert in dat geval het volgende:

1. als een baby erg veel en snel en hoorbaar slikt om de melkstroom weg te werken, is het verstandig om de baby even van de borst te halen en de melkstroom van dat moment op te vangen;

2.je kunt ook beginnen met kolven tot de toeschietreflex begint en dan deze eerste melkstroom opvangen (stop met het kolven, maar laat de melk verder lopen);

3. als de toeschietreflex voorbij is – dus als de melkstroom gestopt is – of als het alleen nog maar druppelt, kan er opnieuw aangelegd worden. Ondertussen heeft de baby mooi een boer kunnen doen;

4. vervolgens kun je de baby weer aan dezelfde kant aanleggen en hem laten drinken tot hij zelf loslaat. Laat dan weer een boer doen en leg hem weer aan dezelfde borst aan. Herhaal dit totdat de baby vaker zuigt dan slikt. Dat is een mooi moment om over te gaan naar de tweede borst, als hij dat nog wil.
hi bibi,

Goed om van je te horen, en dat klinkt idd als een zeer heftige bevalling. Wel irritant dat ze niet eerder zagen dat het niet ging lukken, dan had je niet zo lang voor niets hoeven te persen. Hoe zwaar is ze eigenlijk?

En hoe gaat het nu met jou?

Tegen krampjes gebruik ik nu ABV Dolphius van Solgar, kan je bij de meeste reformwinkels krijgen en vind ik beter dan bv cinababy. Hoop dat het snel minder wordt want het is wel zielig he!

Wat groeien alle kindjes hier goed zeg! echt netjes hoor!

milan heeft hier ook een keer 8 uur geslapen, alleen dan vanaf 8 uur 's avonds dus moest nog wel een keer ;s nachts mn bed uit, maar vond het toch heel goed!

en oudste was t weekend uit logeren dus hadden we lekker alleen maar de baby, wat een rust is dat dan, en heb je echt even tijd om lekker te knuffelen, heerlijk!!
ok, nog even een vraagje in de categorie genante-vraagjes: hebben jullie nog last van urineverlies, of niet goed je plas op kunnen houden?

we waren gisteren bij mn ouders en kwamen in de schuur oud springtouw tegen, leuk, goed voor de condite, laten we dat gaan doen.

Dus ik springen, maar dat ging dus niet helemaal goed, ik lekte echt (niet leuk!!) hebben jullie daar ook nog last van? en is dat normaal 5 weken na de bevalling?
Hoi hoi,

Hier even een berichtje van mij. Nitro urineverlies bij springen betekend dat je bekkenbodem erg zwak is. Je moet echt beginnen met bekkenbodem oefeningen. Ben je naar zwangerschapsgym geweest? Zo ja dan heb je oefeningen gehad voor je bekkenbodem, die moet je gaan doen. Blijf je urineverlies houden dan raad ik je aan om een afspraak te maken met een bekkenfysiotherapeut. Het is nl. niet de bedoeling dat je urineverlies blijft houden.

Voor de nieuwe meiden, welkom hier, gezellig dat jullie meeschrijven.

Hier gaat alles zijn gangetje, helaas heb ik al 1,5 week last van spruw, dat is echt geen pretje. Heel pijnlijk.

Ik moet stoppen, het eten is klaar, en de meiden huilen.

Schrijf binnenkort verder

Daag
Nitro, ik heb dat ook nog steeds. Alleen wordt het door middel van de oefeningen gelukkig een stuk minder. Ik had het op een bruiloft toen ik enthousiast de polonaise liep. Ben rennend naar de wc gegaan! Echt niet leuk. Maar dus net als wat lily zegt. Echt die oefeningen gaan doen. Dat helpt!
Kunnen jullie die oefeningen omschrijven? Ben namelijk niet op zwangerschapsgym geweest en het lijkt me wel nuttig!
Hallo allemaal,

Zoals eerder vertelt zijn wij ons ventje ook aan het inbakeren......wat geeft dat al veel rust. We zijn er nu bijna 2 weken mee bezig en het gaat echt stukken beter!!!!! Wij hebben ook de doek van "pacco" en inmiddels een 2e tweedehandse erbij ivm uitwassen. Ook hier wordt wel eens 7 of 8 uur tussen de voeding gelaten, alleen is dat dan van savonds 20.00 tot snachts 0400, maar op zich is dit al heerlijk!!! (helemaal als ik kijk naar hoe het 2 weken geleden ging). Overdag heeft ie dan meestal wel dat hij een keer of 2 maar 2.5 uur tussen de voeding heeft zitten, dat hij die lange tijd moet inhalen ofzo.

O en voor het schema, hij woog bij de geboorte 3760 gram. Vorige week met bijna 5 weken woog hij 4550, hartstikke netjes dus.

Margreet78, ik heb ook een kolf, dat is toch wel handig, ook als er visite komt en je wilt niet de borst geven waar ze bij zijn, dan kan je dus toch voeden, maar dan met de fles.

eef_79, hoe is het nu met je? Heb je nog klachten?

Chica34, Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Luna, Slaapt Roan al wat beter nu snachts? Het duurde bij ons vannacht ook een hele poos voordat meneer weer insliep, maar gelukkig heeft ie dit niet iedere dag.

nitro, klinkt idd als je bekkenbodemspieren die weer getraind moeten worden. Hier heeft zelfs de VK al op gewezen in de kraamtijd, dat ik optijd moest beginnen met oefeningen doen. Hopelijk gaat het snel beter als je begint met oefenen.

blink2, ik probeer de dingen zo in te plannen dat ik maar 1 uitstapje per dag heb. Wel fijn dat Vincent goed groeit, ons manneke doet dat gelukkig ook.

Bibi, jeetje ook al zo lang moeten persen.....zelf had ik dat ook en mensen van mijn zwangerschapsgym ook al. Wel balen dat ze niet eerder konden zien ofzo dat het ook niet op de normale manier zou gaan (ivm het armpje)

Bij mij vertelden de arts van het consultatiebureau dat het wel uit kon maken wat je zou eten ivm krampjes. Ook melkproducten kan iets zijn waar ze hevig op kunnen reageren werd mij verteld. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Wat hier ook goed heeft geholpen zijn druppeltjes genaamd "sab simplex" (uit duitsland, maar hebben ze hier geloof ik onder een andere naam,als iemand dat wil weten zal ik het eens opzoeken), dit is vooral tegen lucht/gasvorming in de buik.

lily07, heb je al iets gekregen voor de spruw? Wij hadden er ook last van en toen we dachten dat het over was kwam het toch weer opzetten, weer begonnen met de daktarin, nu nog 2 dagen extra door gegeven (moet zowiezo 2 dagen nog als t over is, ik heb nu 4 dagen gedaan) toen was het gelukkig weg.

Wyfke, met die oefeningen span je de spieren aan die je normaal aanspant om je plas op te houden. Regelmatig aan- en ontspannen (niet tijdens plassen, maar gewoon tussendoor), dit kan ook "trapjesgewijs", dus steeds iets meer aanspannen en ontspannen. Zelf doe ik ze een paar keer per dag tijdens het voeden, dan vergeet ik het niet. Hopelijk snap je mijn uitleg een beetje.

Zo ik ga, er is er een wakker en heeft honger,

Groetjes Stier18
liily, bedankt voor je berichtje. Ik doe wel oefeningen, zoals stier ze ook beschrijft, maar merk dat ik het erg lastig vind om gericht die spieren aan te spannen. Heb t idee dat ik vaak meer mn buik of mn billen span dan mn bekkenbodem. nou ja, ik blijf lekker oefenen en mocht t echt niet beter worden dan ga ik zeker actie ondernemen.

Heb je medicijnen gekregen tegen de spruw? en helpt het?

Stier, wat fijn dat dat inbakeren zo goed helpt, en wat is vincent ook goed gegroeid zeg, netjes hoor!

wyfke, ik las je andere topic even vluchtig door en ik herken me er wel in hoor.l Je zit best opgesloten met zo'n kleintje. Ik vond het de vorige keer ook heel prettig om weer aan t werk te gaan, dan wordt je wereld weer wat groter!

en hoe is het met de rest van de kindjes en moeders?

liefs, nitro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven