Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

GEFELICITEERD Bibi en Biebman met jullie dochter!!!!!!

En Sunlight bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden en voor het goede nieuws.

Bibi is vast blij met zo'n lieve vriendin als jij.

Jij ook gefeliciteerd Eef, dat je zoon eindelijk naar huis mag.

Jullie zullen wel dolblij zijn.

Geniet van je kleine ventje en van elkaar.
Bibi gefeliciteerd met je dochter!!!! Ben erg benieuwd naar de naam!!! Het is dus op de valreep nog net een november-baby geworden ha ha!!!
Bibi, gefeliciteerd met je dochter!!

wat fijn dat het strippen nu toch geholpen heeft. Maar de bevalling klinkt minder fijn, ik ben benieuwd naar je verhaal, en naar de naam van je dochter!

Eef, wat fijn dat je zoontje nu meer naar huis mag! Hoop dat het genieten nu lekker kan beginnen!

Colleke, fijn dat het bij jullie allemaal goed gaat! Maar t is wel wennen he! :-)

Wyfke, moet je idd even kijken of de kolf wel helemaal goed zit, anders even uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten, dat wil nog wel eens helpen. Verder heb je over het algemeen 's ochtends het meeste melk, dus je kan het best gelijk na de ochtendvoeding kolven, en evt nog een keer tussendoor.

Ik voel trouwens ook geen stuwing meer, en dat is alleen maar goed, dat betekent dat vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgestemd!

heb je wel al geprobeerd of ze uit een flesje wil drinken?

Dagje met de twee kinds ging eingelijk prima, wel druk, maar verder heel ok! wel minder was dat milan 's nachts veel gehuild had en ik dus weinig geslapen, en tijdens dochters middagsdutje ook heel de tijd huilde. En vannacht vanaf een uur of een ook elke tien minuten.. ahhh dus ik ben redelijk kapot. maar goed, hij ligt nu lekker te slapen en ga er vanuit dat die dat vannnacht ook gewoon gaat doen!!

ik haal bonny uit het schema omdat ze volgens mij maar eens per maand of nog minder langs komt..., bonny als je dit leest, ik kan je er natuurlijk altijd weer in zetten als je wilt.

En omdat we nu compleet zijn haal ik 1 schema bovenin weg, is een beetje dubbelop zo.

liefs, Nitro
Bibi, van harte gefeliciteerd met je dochter!

Nu eindelijk je meisje knuffelen en genieten!

liefs crini
Whatever, I do what I want
@Nitro: kolf is helemaal nagekeken en er is niets mis mee. Ik krijg er echter nog steeds geen drup uit (nou ja, twee druppels dan...) dus het huilen staat me even nader dan het lachen. Had me zo verheugd op een middagje weg zaterdag en dat gaat nu dus waarschijnlijk niet door....ik begrijp er helemaal niets van dat ik afgelopen weekend, toen ik voor het eerst kolfde, zomaar 80cc eruit kreeg in 20 minuutjes tijd, en dat het nu ineens niet meer wil!!!!

Ik zou Lucia nog mee kunnen nemen komende zaterdag, maar dan moet ik haar ergens (op een parkeerterrein ofzo??) in de auto voeden en verschonen. Hmmm....
wyfke, wat vervelend!

misschien foto van je dochter er naast houden, of haar zelf in de buurt, dat schijnt toeschietreflex te bevorderen.

anders kan je altijd even een borstvoedingsverenigign bellen, die hebben vaak ook wel goede tips. T is vooral vreemd omdat het de eerste keer wel zo goed ging. Hoop dat het alsnog lukt.

En anders kan meenemen idd ook altijd en je kan ook altijd in een restaurant ofzo een rustig hoekje opzoeken om te voeden, of in de auto idd. en veel grote winkels (als v&d, bijenkorf, hebben speciale babyverschoonplekken in de toiletten).

succes!
Hey Nitro, wat fijn dat je zo snel reageert. Ik zit hier echt even VET te balen. In het openbaar voeden...daar heb ik toch wat moeite mee geloof ik. Heb zelf nog nooit een moeder in het openbaar zien voeden, zouden mensen dat niet vervelend vinden?
Hallo Allemaal,

Ik zie dat inmiddels iedereen is bevallen, voor alle dames: GEFELICITEERD.

Pfff het ging hier de laatste tijd niet zo heel erg geweldig. Ons meneertje sliep maar 4 uur per nacht en dan over dag hazeslaapjes van ongeveer 10 tot 15 minuten en slapen tijdens het drinken!!! Dat is dus ook de reden dat ik zo heel erg lang niet heb gehoord en nog niet ben bij gelezen. Gisteren begonnen met inbakeren en het heeft nu al een positief effect, ik heb zelfs gewoon kunnen poetsen beneden en dat in 1 x!!!!

O ik hoor hem, ik ga voeden tot snel.

Groetjes Stier18
BIBI GEFELICITEERD!!!!!!

eindelijk ben jij dan ook aan de beurt gekomen pfff wat zal het moeilijk voor je geweest zijn om als laatste nog vol te moeten houden terwijl iedereen al zo'n kleintje in zijn armen heeft... gelukkig kan jij nu ook je dochter in je armen houden. Jammer dat de bevalling zo zwaar geweest is.

sun: fijn dat je het even hebt laten weten ik was echt nieuwschierig of het nog doorgezet had want het klonk net zo als het bij mij begonnen had dus ik had al hoop dat het nu toch echt begon. jij ook gefeliciteerd in elk geval!

groetjes eef
hi wyfke,

ik heb mijn dochter ongeveer 15 maanden gevoed, en t hangt er helemaal vanaf hoe je het doet of mensen het raar vinden.Ik had vaak een hydrofiel bij me, en als je dan in een hoekje zit, met hydrofiel er half over dan is er eigenlijk niets te zien. (mensen zien dus vaak niet eens dat je zit te voeden, maar denken gewoon dat je met een baby op schoot zit)

en wat je ook nog altijd kunt doen is in een grote winkel in een paskamer gaan zitten. dan heb je echt privacy.

ik heb er echt nog nooit commentaar op gekregen en heb toen ze klein was echt heel veel in het openbaar gevoed, maar wel altijd discreet.

bij mijn vriend zit heel veel astma en allergieen in de familie, dus vond het erg belangrijk dat ze bv kreeg.

nog een tip voor kolven, ik weet neit wat voor kolf je hebt, maar als je het ritme in kan stellen dan is het vaak goed om snel te beginnen ,dat doen baby's namelijk zelf ook en daardoor komt de melk beter op gang.

Op borstvoedingsforum.nl zitten ook heel veel ervaringsdeskundigen die je graag willen helpen, (daar staan ook nummers van La Leche League en een andere bv organisatie die je kunt bellen met vragen) en op dit forum is ook een topic met borstvoedingsvragen en daar schijven ook een paar dames die er echt veel verstand van hebben, heb ik ook veel aan gehad.

en ben zelf ook redelijk ervaringdeskundige dus je mag mij ook altijd alles vragen :-) (voor meer privacy, staat mijn email en mobie in de ak)

liefs, nitro
stier, wat fijn dat je effect merkt van het inbakeren, want je zult wel kapot zijn met zo'n ritme! hoop dat het goede effect doorzet!
Thanks Nitro, ik heb inmiddels ook gepost op het borstvoedingstopic, zal daar zo ook even bijlezen.

Ik heb trouwens een handkolf van Avent. Heb afgelopen weekend maar wat gedaan en na eerst wat gedruppel kwam de melk echt met stralen! Ben gister dus op dezelfde manier te werk gegaan en toen wou het ineens niet meer. Ik ga morgenochtend tussen de twee voedingen maar even een wekker zetten geloof ik, misschien dat het dan beter wil...
Bibi, gefeliciteerd met jullie dochter! Ben benieuwd naar je verhaal en naar de naam!
Schaam schaam schaam

Mijn vriend heeft de borstkolf net aan een grondig onderzoek onderworpen en het blijkt dat hij verkeerd in elkaar zat Opnieuw geprobeerd en wat een zuigkracht ineens!!!

Nitro: in ieder geval bedankt voor je reactie vanmiddag.
* sluipt even binnen *

Ik was benieuwd of iedereen hier al bevallen was, en las dat het kolven bij Wyfke ineens niet meer wilde...

Ga je er alsjeblieft niet druk om maken, lukt het niet, lukt het niet. Hoe drukker je jezelf erom maakt, hoe groter de kans is dat het niet lukt. En dan wordt het alleen maar meer frustrerend.

* sluipt weer weg *
Crosspost tieger

Ik heb m'n mysterieuze kolfprobleem inmiddels opgelost, sufferd die ik ben.
Hoi,

Volgens mij zie ik het goed en is iedereen hier inmiddels bevallen.

Allemaal gefeliciteerd met jullie beeb!

Misschien zijn er nog wat die me nog kennen, ik heb heel in het begin meegeschreven. Ik wil toch even vertellen dat ik inmiddels voor de derde keer zwanger ben dit jaar Nu maar hopen dat het dit keer wel blijft zitten.

Veel geluk met de kleintjes!

X Caro
haha wyfke, volgens mij overkomt dat iedereen die kolft wel een keer (mij wel in iedergeval) maar dan weet je dat in iedergeval voor een volgende keer :-)

gelukkig dat het zo het weer doet!

Caro, gefeliciteerd!!! hoe ver ben je nu? ik zal hard voor je duimen!
**Ben ik weer **

Ik ben fliefd....en heb het mooiste meisje van de wereld gezien vanmiddag, en ze heet BRITT

Haar tweede naam is Mar, vernoemd naar de Engelbroer van Bieb, die grote lieverd, die over haar schouder heeft meegekeken!!!

Bibi is heel erg moe maar vreselijk gelukkig en heeft zich kranig door de bevalling heengeslagen.

Britt kon uiteindelijk niet langs het schaambot, floepte steeds weer terug, dus na 2.5 uur persweeen heeft de gynaecoloog een knip gezet en is Britt met vacuumextractie geboren. Au.

Ze weegt 4280 gram, dus was al met al toch gewoon een flink gewicht...waarvan je dus echter niets terugzag vanmiddag, want t was gewoon een puntgaaf ongekreukeld en bloedmooi klein meisje!

Bieb doet de groetjes en komt gauw verslag uitbrengen van haar bevalling!
Ha sunlight,

Bedankt voor de update!!! Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven!!! We zien wel wanneer Bibi er weer aan toe is om zich hier te melden, als ik het zo lees is de bevalling wel behoorlijk heftig geweest! Mooie naam inderdaad, Britt. Wanneer mag Bibi weer naar huis???? En de eerste ervaringen met borstvoeding zijn er ook vast al, ik hoop dat alles een beetje wil.

@Nitro, ik ben ook heel blij dat het kolfprobleem zo eenvoudig opgelost kon worden. Heb inmiddels 110cc verzameld, dus nog een kleine portie erbij en ik kan shoppen. Heb gisteravond precies tussen twee voedingen gekolfd, want na 2 uur zitten je borsten voor 80% weer vol, aldus een lactatiekundige die ik om advies heb gevraagd. Maar toch had ik het idee (of maak ik mezelf dit wijs?) dat er bij de volgende voeding iets te weinig te drinken was voor m'n dochter, ze was nl. heel snel klaar met drinken en daarna nog een beetje onrustig. Ze heeft vannacht ook een minder zware luier geproduceerd dan op andere dagen.

Ik maak het mezelf wel ineens heel druk dit weekend: zaterdagavond gaan we samen naar een concert en hebben we voor het eerst oppas voor onze baby. En zondag gaan we een bakje doen bij m'n schoonouders en op kraamvisite bij vrienden. Ben benieuwd hoe onze dochter daarop reageert. Misschien is ze de hele maandag wel van slag maar misschien ook niet, wat dat betreft hebben we nog niet zoveel met haar ondernomen sinds haar geboorte!!
Bieb is alweer thuis hoor gisterochtend om 7 uur mocht ze naar huis, om 13 uur toen ik er was had Britt al drie keer gedronken dus de bv gaat als een trein!!
Hartstikke mooi voor Bieb en Britt! Doe haar de hartelijke groeten en zorg dat ze flink geniet op haar roze wolkje
Hoi,

Ik ben ook een oktober moeder(23 okt is onze zoon geboren)Las tijdens de zwangerschap al met jullie mee, maar reageerde nooit. Nu heb ik(net zoals velen van jullie) tiwijfels over hoe eea aan te pakken. Jake (onze zoon) slaapt snachts goed(genoeg) maar overdag valt hij maar moeilijk in slaap. Ik probeer de structuur van Ria Blom (Tracy Hogg) aan te houden. (als jullie die kennen) Maar ik weet niet goed hoe ik hem nu in slaap moet krijgen. Ik wil hem eigenlijk eventjes laten huilen,(zo moeilijk!) Maar vraag me af hoe jullie dat doen(of jullie dat doen) en zo ja, hoe lang) Wanneer is een baby echt overstuurd?! (en moet je hem echt oppakken?) Troosten terwijl hij in zn wiegje ligt(en ik in bed) lukt wel, maar dan blijven zn oogjes wijd open en valt ie niet in slaap. Ik heb het idee(hij huilt nu) dat er echt niets is, schone broek, net gegeten, en het huilen is echt in golfbewegingen, echt op en neer, dan even niet, dan weer wel, Het is volgens mij meer mopperen. Maar ik wil wel dat ie gaat slapen! Kortom, hebben jullie tips of advies voor me, want ik baal er flink van dat ik hierin zo onzeker ben.

Groetjes, NJB
* breekt even in *

hoi, gefeliciteerd allemaal!

las het berichtje van njb en moest even reageren!

mijn kleintje (half augustus) had dat ook; 's nachts prima slapen, maar overdag huilen, huilen, huilen.

even een hart onder de riem: dit hield na ong. 6 wkn ineens op... maar goed, daar heb je nu niets aan.

het boek van ria blom 'regelmaat en inbakeren' bracht heel veel uitkomst. en als je dat op de rit hebt (slapen-voeden-knuffelen-tijd in de box-slapen) dan inderdaad laten huilen; onze wijkverpleegkundige gaf de volgende tip:

neem voor jezelf een acceptabele tijd, bijv. een kwartier (half uur wordt aangeraden). als je weet dat hij geen honger heeft of verschoning nodig heeft, laat je die tijd laat je kindje liggen in bed, huilend of niet. zodra hij de eerste pauze neemt ben je goed bezig, dan stel je voor één keer je tijd opnieuw in, dus opnieuw een half uur.

naarmate je dit vaker doet zul je het huilen herkennen als in slaap vallen of echt heel verdrietig krijsen.

heel moeilijk om te doen, maar het werkt wel.

ik ging op een gegeven moment na dat half uur troosten, maar vaak was dit niet meer nodig. als ik hem dan troost, dan zorg ik dat ik weinig zeg, hem in bedje laat en ik neem hem zeker niet mee naar beneden (op hoge uitzondering na...)

Nu, hij is bijna 13 weken, gaat ie pas na 2 minuutjes mekkeren gewoon slapen, kostte behoorlijk wat doorzettingsvermogen.

We hebben hem ook ingebakerd gehad. Dit maakte niet uit voor het huilen, maar wel voor het diepe slapen. Had hele makkelijke doeken besteld: www.pacco.nl

maar als eerste; lees het boek van ria blom, echte aanrader!

succes!

*zwaai nog een keer en ga gauw terug naar mijn groepje! *
Hoi NJB,

Ik weet natuurlijk niet precies om wat voor reden je zoontje huilt.

Maar zoals je het omschreef (het huilen in golfbewegingen) moest ik denken aan darmkrampjes.

Die komen en gaan (beetje net als weeen) en dan trappenen ze ook erg heftig met hun beentjes erbij.

Al;s je je and tegen zijn voetjes zou houden zou hij ze met veel kracht willen wegduwn en ze strekken.

Als dat het geval is kan je over zijn buikje aaien in cirkels met de klok mee.

Bij een reformhuis verkopen ze ABC Dophilus dat werkt erg goed tegen darmkrampen.

het het bij mijn zoon ook gebruikt en nu weer net mee begonnen met mijn dochter.

Het is een poeder dat bestaat uit goede bacterien die de darmpjes helpen sneller te rijpen.

Je doet een mespuntje in elke voeding en je kunt het later ook bij de fruit en groente hapjes gebruiken.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het krampjes zijn bij jou zoon maar als het zo is helpt dit dus erg goed, beter dan cinababy dat had bij mijn kinderen nauwelijks effect.

Heel veel succes ermee.

Groetjes Catnip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven