Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Crini, wat fijn dat het de goede kant op gaat met Feline en ze niet aan de sonde hoeft, dat scheelt wel een hoop. Ik hoop dat jij nu even bij kan tanken en je meisje snel weer mee naar huis mag!!

Chica, wat fijn dat het beter gaat met Anniek! vreselijk he die dagen, daar kun je echt helemaal gek van worden, daarom vind ik dit forum zo fijn, steun in dat soort momenten.

Voor t flesje een tip, laat je vriend het geven als je zelf niet heel dicht in de buurt bent, soms hoor je dat kinderen niet uit de fles willen drinken als ze mama kunnen zien / ruiken, dan willen ze the real thing.

Maar meestal gaat t gewoon goed hoor.

Milan heeft vanmorgen voor t eerst gelachen, echt super leuk!!!
crini, gelukkig gaat het weer wat beter met feline!

hier gaat alleszijn gangetje, wel begonnen met inbakeren met de pacco doeken omdat hij zo onrustig is met armen. (alleen s nachts doen we dat) verder is jamie van 3315 geboortegewicht nu 4070 gram met 4 weken dus dat gaat goed!

groetjes eef
Crini: wat fijn dat het beter gaat met Feline! Ik hoop voor jullie dat ze er straks weer tegen kan en dat jullie eindelijk kunnen gaan genieten samen.

Eef: Jamie is dus al net zo'n flinke groeier als die dochter van mij Fijn om te weten he, ik vind dat gewicht toch wel een mooi bewijs dat het goed met ze gaat. Het wegen en meten vind ik echt het allerleukste op het CB, super!

Vandaag is Lucia 8 weken. Volgens mij gaat ze lichter slapen overdag, ook komt ze moeilijker in slaap als wij met elkaar zitten te praten of muziek luisteren, terwijl ze daar anders altijd onverstoord doorheen knorde. Is dit reden om haar dan maar apart te zetten zodat ze overdag haar slaapjes kan doen? Ik heb haar nu in de slaapkamer staan en nu slaapt ze wel. Is het normaal dat kindjes van deze leeftijd overdag wel wat meer rust kunnen gebruiken? We zouden vanmiddag naar de bouwmarkt e.d. om spullen uit te zoeken voor ons nieuwe huis, maar dat hebben we maar even uitgesteld naar volgende week zaterdag. Ben woensdag ook al de hele dag met haar op pad geweest en donderdag was er visite, dus dat leek me wel weer druk genoeg voor haar.

Chica: hoeveel voedingen krijgt Anniek? Heb je al geprobeerd of ze rustiger wordt als je een extra voeding geeft? Het schijnt dat je borsten 2 uur na de laatste voeding alweer vol zitten, dus je zou het eens kunnen proberen als Anniek ontroostbaar is.

Als ik jou was zou ik precies tussen 2 voedingen in gaan kolven. Verwacht er eerst niet te veel van. Ik kreeg er bij de eerste keer 80cc uit, maar het kan ook zijn dat er de eerste keer maar een paar druppels melk uit komen. Ik hoop voor je dat het lukt. Ik heb mijn vriend destijds het eerste flesje laten geven. Dat ga ik zelf niet doen omdat ze bij mij gewend is uit de borst te drinken en het schijnt dat dat nogal verwarrend kan zijn voor zo'n kleintje. En nog even over de hoeveelheid (ik heb daar een lactatiekundige over geraadpleegd): je kunt uitgaan van 150 ml voeding x aantal kg, gedeeld door het aantal voedingen. Dus als Anniek 4,5 kilo weegt en 6 voedingen per dag krijgt, komt dat neer op 110-115 ml per voeding. Je mag echter altijd meer geven als je de indruk hebt dat ze nog honger heeft en hoeft niet bang te zijn dat je haar te veel geeft.
Hey Meiden,

Sorry, het is weer ff geleden dat ik hier was.

Ik was een beetje op door het niet slapen en vele huilen van Marit.

Nu gaat het al ietsje beter door de bakerzak en de draagdoek.

We zijn ook aan de Nutrilon AR begonnen ivm Reflux, dat lijkt ook aan te slaan.

We zijn pas voor de eerste keer naar het CB geweest.

Marit weegt 4812kg en is 56cm lang

Dus in principe groeit ze goed.

Wat een verhaal Crini!

Hoop dat het snel beter gaat met je kindjes

Weet dat het heel naar is, Chris had ook Reflux en heeft het RS virus gehad.

Dat is echt NIET leuk en dan ook nog je zoontje die een besnijdenis moet en nieuwe buisjes....

Het valt soms niet mee he, om mama te zijn.

Heel veel sterkte en hopelijk zijn ze snel weer beter.

Groetjes Catnip
Oja, hoe kan ik me trouwens bij jullie MSNgroep komen?

Ik heb me een keer aangemeld maar niks meer gehoord?
Join the club catnip, ik heb me gister ook net aangemeld en een foto plus berichtje geplaatst! Je moet op de link bovenin dit topic klikken en dan wijst de rest zich vanzelf. Misschien heb je zelfs al lang toegang omdat je je al aangemeld had???

Jouw dochter groeit ongeveer gelijk op met die van mij. Lucia is nu ietsje meer dan 57 centimeter en weegt ruim 5000 gram. Ze begint steeds meer mensje te worden i.p.v. baby, met al die gezichtsuitdrukkingen en nieuwe geluidjes, erg leuk. Heb haar net weer even lekker gebadderd, vinden we beide heel erg leuk!

Het is hier verder wel stil trouwens...hoe gaat het met iedereen? Heb Luna, Bibi, Colleke, MH en Lily hier al een tijdje niet meer gelezen, hopelijk laten jullie binnenkort weer es even weten hoe het gaat.
Haha idd Wyfke, ik kan er allang op zie ik nu.

Zal eens snel jullie kindjes bewonderen en zelf binnenkort ook wat toevoegen.
Crini, ben blij dat het weer een stuk beter gaat met je meisje!

Ik had een vraagje. Slapen jullie baby's al op hun eigen kamer of hebben jullie nog een wiegje/bedje bij jullie op de slaapkamer?

Vincent ligt nog in het wiegje naast ons en dat vind ik zelf nog wel fijn. Zit er wel aan te denken om hem vanaf volgend weekend in zijn ledikantje te leggen, maar dat lijkt zo'n groot bed voor zo'n kleintje. Ook kruipt meneer in de kinderwagenbak/wiegje altijd omhoog om zo met zijn hoofdje tegen de het hoofdeind te liggen zeg maar. Dat kan in het ledikantje niet natuurlijk.

Dus ik zit nog te dubben of ik hem nog even in de wieg laat of niet. Vind het gewoon ook moeilijk om hem al van de kamer af te doen.

Overdag slaapt hij in de kinderwagen beneden, maar daar wil ik dan volgend weekend ook mee beginnen om hem boven te leggen.

Hoe doen jullie dit?
Blink: Ok Anniek is pas 4 weken en dus nog heel jong, maar ze slaapt nu nog in de kinderwagen bak, maar overdag zet ik deze op haar kamertje. Eigenlijk om een beetje te wennen (geluiden en licht enzo). sNachts slaapt ze nog bij ons op de kamer. Ik heb toch al overwogen om haar ook snachts in haar eigen kamer te laten slapen. Dit omdat ze tegenwoordig voordat ze gaat slapen altijd een paar minuten (ongeveer 10) huilt. Das wel lang als je er elke keer vlak naast ligt. Nu Anniek ook Bv uit de fles krijgt (yeah ze drinkt ook goed uit de fles en vriend neemt nu 1 voeding snachts over) geeft hij het flesje ook op haar kamer. Ook allemaal om te laten wennen. Ik denk dus dat ik niet nog heel erg lang wacht om haar daar te laten slapen. Maar wel nog in de bak en nog niet in het grote bed. Dat komt later nog wel een keer.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Marieke en Charlotte hebben maar 1 nacht bij ons geslapen daarna zijn ze naar hun eigen kamertje gegaan. Dat bevalt goed, we worden gewoon wakker als ze honger hebben.

Afgelopen woensdag zijn we naar het consultatiebureau geweest. Ze waren weer flink gegroeid. De prikjes dat vonden ze maar niks.

Wyfke ik denk dat je een beetje over mij heen leest want ik heb deze week toch echt wel een keertje wat geschreven.

groetjes Lily
Maar no hard feelings hoor!
Eef, wat is jamie goed gegroeid zeg, netjes hoor!

wyfke, milan doet het nog niet, maar ik weet dat oudste hier op een gegeven moment ook minder geod beneden ging slapen, dus toen gign ze meer overdag ook boven slapen. Milan is echt zo'n slaapkopje, die is nauwelijks wakker te krijgen, dus die ligt nog gezellig beneden.

Catnip, leuk om weer van je te horen, en fijn dat het de goede kant op gaat. Hier zijn een hoop mensen wel enthousiast over het inbakeren he. En fijn dat je kindje zo goed groeit!

Blink, milan slaapt overdag in de kinderwagen en 's nachts in de wieg bij ons op de kamer. We hebben een vrij grote wieg, dus daar kan hij voorlopig nog wel in. (en zus ligt nog in ledikantje, dus die moet dan eerst naar een groot bed). We houden hem voorlopig ook bij ons op de kamer. Oudste heeft half jaar bij ons geslapen en dat beviel prima. Ze moeten straks kamertje delen, dus dan wil ik sowiezo dat hij eerst goed doorslaapt zodat ie niet z'n zus wakker maakt als ie honger heeft.

Dat kruipen gebuert hier trouwens ook, maar hij heeft nu een slaapzakje aan en dan gaat dat moeilijker.

Chica, fijn dat het gelukt is met de fles!! en lekker dat je vriend een voeding over neemt. HOevaak komt ze nu nog s nachts?

lily, hebben je meiden erg last gehad van de prikjes? en geef je ze nog bv? gaat dat goed met twee tegelijk?

hier eigenlijk weinig nieuws, alles gaat z'n gangeje en ben hard aan de knutsel voor een sinterklaas suprise.
blink: bij ons is jamie bij 2? weekjes (of iets later weet niet meer precies) naar zijn eigen kamertej gegaan omdat hij ook zo jammerde voor hij ging slapen en ook voor hij echt wakker werd omdat hij honger had. Op die manier kregen wij helemaal geen rust meer en omdat we toch zo'n matje gekocht hadden die alarm geeft bij wiegendood durfden we hem toch op zijn eigen kamer te leggen en dat bevalt goed, alleen 's morgens na de voeding van rond 6 a 7 uur dan gaat hij in de kinderwagenbak tussen ons in op bed...
Lucia slaapt nu sinds een maand ongeveer in de woonkamer (en wij in de slaapkamer op de begane grond). Sindsdien slaapt ze 's nachts door en slapen wij ook veel rustiger omdat we niet meer van ieder kikje en zuchtje wakker worden. Ik heb gehoord dat het voor de overgang van kinderwagenbak naar ledikantje goed is om een tijdje de kinderwagenbak in het ledikantje te zetten.

@Lily: sorry ik heb nog niet zo goed overzicht....hormonenkwaaltje? Ik ben laatst bij een vriendin geweest en ben de helft van ons gesprek alweer vergeten Ik weet nog wat ik haar gevraagd heb maar haar antwoorden zijn niet blijven hangen!

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met de eerste prikjes is gegaan bij jullie en hoe het bv geven aan een tweeling verloopt!

@Eef: wij vinden het zo gezellig om weekends na de vroege ochtendvoeding Lucia tussen ons in te leggen in bed. Ze kruipt dan helemaal tegen haar vader aan, je ziet haar gewoon wroeten. We slapen dan lekker nog een paar uurtjes.

Ik zit nog steeds een beetje met dat "overdag-ritme" in m'n maag. Hoe vermaak ik m'n baby als ze wakker is, of moet ik haar juist helemaal niet willen vermaken? Af en toe voer ik een "gesprekje" met haar, want ze begint al wat geluidjes tegen ons te maken, soms zet ik haar in het wipstoeltje, maar daar is ze meestal na 10 minuten ook al op uitgekeken of ze valt erop in slaap. Ik heb vriendinnen ook al om advies gevraagd, maar die weten het niet zo goed meer omdat hun kindjes al wat ouder zijn.
Charlotte en Marieke slapen altijd boven ook overdag. Beneden liggen ze weleens in de box maar op het moment dat ze moe beginnen te worden dan gaan ze naar hun bedjes.

Ik geef nog steeds borstvoeding, en dat gaat heel goed. Ik heb net 2 wk spruw achter de rug, dat was erg pijnlijk. Maar nu gaat het weer zonder pijn en kan er weer van genieten.

Alleen Marieke heeft last gehad van haar prikje, Charlotte heeft alleen maar meer geslapen. Ze zijn ook goed gegroeid. Charlotte weegt nu 4160gr en is 54 cm en Marieke weegt 4320 gr en is 55 cm. De kleinste is nu de grootste geworden.
Wow Lily, dat gaat echt goed met jouw meiden! Fijn dat ze zo lekker groeien! Wel vervelend van de spruw trouwens.

Je schrijft dat ze overdag boven slapen. Hoe lang zijn ze dan ongeveer in totaal beneden overdag?
He dames,

Ik ben het na een lange tijd.........

Ik ga vanaf nu mezelf voornemen wat vaker hier te komen om wat te posten en te reageren op jullie. Het komt gewoon dat ik vaak maar korte momenten achter de pc zit en om dan een heel verhaal te typen pfff, meestal geen zin in. Maar omdat ik het nog altijd erg leuk vind om hier te lezen moet ik mezelf echt vaker laten zien toch???

Met Evi gaat het nog altijd geweldig, slaapt goed, drinkt goed. Komt 's nachts meestal tussen 4 en 5, dus daar zijn wij best tevreden mee. Tuurlijk hopen we dat het tzt wel wat later gaat worden.

Overdag vindt ze het soms wel moeilijker om in slaap te vallen in haar eigen bedje, maar we gebruiken vaak de fiep om haar daarin wat te ondersteunen. Helaas is het dan wel vaak zo dat als de fiep eruit valt ze wat wakker wordt en dit ook laat weten. Daarom gebruiken we dat ding niet 's nachts en dit gaat heel goed, ze slaapt perfect in na de laatste voeding van +/- 23:00 uur en ook na de nachtvoeding slaapt ze zonder huilen fijn in.

Nu merk ik dat ze wel wat last krijgt van Berg op d'r hoofdje. Goed, al opgezocht wat ik er tegen kan doen, maar gelukkig is het nog niet zo supererg, hopelijk gebeurt dat ook niet. Maarja niets over te zeggen.

As donderdag krijgt Evi d'r 1ste inenting, ben erg benieuwd hoe ze er op zal reageren, vooral ook of ze zich er beroerd van gaat voelen die dag.

Wij hebben Evi na zo'n 3 a 4 weekjes lekker op haar eigen kamertje in haar eigen ledikant te slapen gelegd, daarvoor sliep ze al wel in de ledikant, maar dan bij ons op de slaapkamer.

Ben blij dat we dat toen gedaan hebben, want hierdoor slapen wij beter en Evi is ook beter gaan slapen.

Ook overdag probeer ik haar veelal in haar eigen bedje te laten slapen ipv box of arm. Meestal is ze de 2de helft van de ochtend wel beneden, zet wat rustige muziek op of ik ga een boodschap doen met haar, dus dan komt het wel eens voor dat ze in de box wat dut of in de kinderwagen als ik terug kom van de winkel of wandelen. Maar in de middag na de voeding leg ik haar bijna altijd op haar kamertje, ik vind het wel belangrijk dat die structuur wat blijft.

Ben nu ook begonnen met kolven, moest erg wennen aan dat app en het geluid en het zien dat er melk uitkomt.

Het lastige vind ik nog hoeveel cc ze mag hebben vanuit een flesje, want tja bij bv weet ik echt niet hoeveel ze drinkt. Misschien dat een van jullie dat weet?

Ik wil nu ook een klein voorraadje gaan maken, voor als ik wat langer weg wil of vriendlief en ik gaan samen weg en er is oppas. Nog niet voorgekomen maar we hebben al een sauna avondje gereserveerd, dus eens zal de 1ste keer zijn dat we echt samen wat langer weg zijn.

Kmoet nu ff weg, kom snel weer terug!
quote:Wyfke schreef op 24 november 2007 @ 15:03:

En nog even over de hoeveelheid (ik heb daar een lactatiekundige over geraadpleegd): je kunt uitgaan van 150 ml voeding x aantal kg, gedeeld door het aantal voedingen. Dus als Anniek 4,5 kilo weegt en 6 voedingen per dag krijgt, komt dat neer op 110-115 ml per voeding. Je mag echter altijd meer geven als je de indruk hebt dat ze nog honger heeft en hoeft niet bang te zijn dat je haar te veel geeft.

Hey Margreet,

Zie hierboven wat ik laatst voor Chica gepost heb over de hoeveelheid melk afkolven.
Ik kan me voorstellen dat het kolven in het begin wat wennen is. Ik weet niet anders, ik moest de borstvoeding op gang brengen dmv de kolf dus aan het geluid daar ben ik wel aan gewend.

Mijn record opbrengst is 200 ml uit 1 borst, maar dat is niet eerlijk want ik voed een tweeling dus de vraag is veel groter dan bij een eenling.

ze zijn zo'n 15 tot 20 min wakker na de voeding en dan gaan ze weer slapen.

Ze slapen nu langere periodes achter elkaar en zijn soms ook langer wakker, het verschilt per keer.
@Wyfke: bedankt, gewoon over heen gelezen denk ik. Dan weet ik tenminste welke hoeveelheid ik kan aanhouden.

@Lily: haha 200ml is niet mis, goed hoor. Tuurlijk is de opbrengst bij een 2-ling groter, maar dan nog. Ik had de laatste keer 130 maar dan met 2 borsten. Was ik ook al erg trots op ;o)

Evi is tussendoor wat vaker wakker ipv dat ze overdag lange ritten maakt van slapen.

Ben vandaag voor het eerst weer begonnen met wat extra beweging ipv alleen de wandelingetjes die ik maak met de kinderwagen. Vanmiddag lekker wezen zwemmen, deed me goed.
Ohja, ben begonnen vorige week met een cursus babymassage van 5 keer, morgenvroeg de 2de keer. En ik vind het zo leuk om te doen. Maar ook Evi vindt het echt heerlijk. Ze raakt dan zo ontspannen en kijkt wat rond en is heel tevreden. Heerlijk om te zien.
Wauw Lily 200 ml uit 1 borst. Ik moet vaak persen voor 40 ml uit 1 borst haha.

Net bij Cb geweest (sjeezus wat moest ik lang wachten zeg). Anniek is nu 3900 en 52 cm. Helemaal goed gegroeid dus. En goedgekeurd door de arts. Heb ook alle vragen kunnen stellen maar kreeg een beetje standaard antwoorden. Toch een erg fijn gevoel dat in principe alles goed is. Nu weet ik tenminste ook hoeveel er in de fles moet haha.

Heb weer heerlijk 5 uur achter elkaar geslapen vannacht. Nadeel van 1 flesje geven is dat die borsten dus op knappen staan en dus ook overlopen. Vertik het alleen om eruit te gaan om te kolven want dan kan ik net zo goed de borst geven

Oh ja Nitro, Anniek komt nog altijd om de 2,5 a 3 uur. Dus toch nog 8 a 9 voedingen per dag. On nee das niet waar, vannacht heeft ze ook 1 voeding overgeslagen jippie dat gaat de goede kant op (al wil ik niet te vroeg juichen)

Vraagje: Bij welke leeftijd zijn jullie al begonnen met een speentje. Ik heb deze eigenlijk nog helemaal niet gegeven maar wil dit voor in de noodgevallen toch wel gaan doen. Kan dat al bij 4 weken?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
@Chica: ik merkte aan Evi dat ze best wat zuigebehoefte had en zat met 2 weken te twijfelen of ik al wel een speentje mocht geven. Toch eerst nog wat gewacht, maar uiteindelijk toch gegeven, maar ik merkte dat ze deze moeilijk vast kon houden helaas, dus we waren best wat tijd kwijt met iedere keer dat ding weer terug in haar mondje te stoppen.

Wat later wel een ander soort gekocht, met een ander vorm van speentje.

Ik merk nu dat ze de fiep steeds beter kan vasthouden (= 7 wkn nu).

Maar met 4 weken mag ht best hoor.
Hoi meiden,

Daar ben ik weer even!! Ergens voel ik me zo schuldig dat ik hier bijna niet kom. Maar we zaten/zitten nog steeds in erg onrustig vaarwater, tel daarbij drukke weken op en een dag is zo weer voorbij.....................

Ik mis het wel eerlijk gezegd en hoop dan ook dat het me gaat lukken om wat vaker langs te komen en bij te lezen.

Ik las zo in de gauwigheid dat dat de dochter van Crini in het ziekenhuis ligt. Vreselijk zeg!! Meid, ik hoop dat je je meisje weer snel mee naar huis mag nemen. Ik wens je iig heel veel sterkte toe want het zal niet meevallen allemaal.

Hier gaat het allemaal wel goed op zich. Roán is een echte spuger waardoor we na elke voeding een behoorlijke poos met hem bezig zijn. We hebben al van alles geprobeerd maar niets lijkt echt te helpen tot nu toe. Het is trouwens geen projectielspugen wat hij doet hoor. Hij geeft gewoon veel voeding terug. Hij lijkt er ook echt last van te hebben, soms krijst hij na een voeding de boel enorm bij elkaar. Gelukkig heeft ie ook dagen dat het wat beter gaat en hij wat minder spuugt.

Roán heeft vorige week twee nachten door geslapen, we waren daar heel erg blij mee (wat is dat raar wakker worden zeg haha). Nu komt ie alweer een paar nachten 's nachts maar dat hoort er nou eenmaal bij. Hopelijk gaat hij binnenkort echt beter slapen. Hij slaapt trouwens sinds een ruime week op zijn eigen kamer, in zijn wiegje. Het ledikant vind ik echt nog te groot. Het bevalt iig goed, ik wilde het eerst niet maar ik ben blij dat we het wel gedaan hebben. We slapen allemaal beter. Wij horen niet meer elk zuchtje of kreuntje van hem en hij hoort niet alles van ons. Sindsdien slaapt hij dus ook beter (en wij ook haha).

Als Roán geen last heeft van het spugen is het een heerlijk vrolijk manneke, hij lacht en kletst wat af. Vooral zijn zus vindt hij erg interessant. Hij mag graag naar haar kijken en als ze tegen hem praat gaat ie enorm lachen en kletst hij lekker tegen haar. Grote zus vindt dit op haar beurt weer prachtig.

Tja en voor mij is het alleen maar genieten om hem zo te zien!!

Met mij zelf gaat het op en af. Ik kan echt dagen hebben dat ik absoluut niet goed in mijn vel zit en dan ben ik niet te genieten. Vooral onze dochter heeft daar last van en dan voel ik me zo schuldig.......................

Het is vooral op de dagen dat ik een slechte nacht heb gehad. Ik krijg het dan ineens in mijn hoofd dat dit en dit en dat vandaag nog moet gebeuren en dan schiet ik helemaal in de stress!! En als Roán dan toevallig een huilerige dag heeft dan wordt ik helemaal gek van het gejank. Dan hoeft mijn dochter maar iets verkeerds te doen en het is mis!! Niet leuk dus................

Ik denk dat Roán vorige week een sprongetje heeft gemaakt want hij wilde niet slapen en huilde heel veel. Dodelijk vermoeiend zeg. Als hij bij mij lag kreeg ik hem stil anders niet. Hij was toen ook 8 weken dus het kan kloppen en ik merk ook dat hij sinds die tijd ook weer meer 'kan'.

Nouja, ik hoop heel snel weer eens te kunnen reageren. Ik beloof maar niks....

Ik hoop dat het met jullie en de kids allemaal goed gaat!!

Liefs Luna
Chica: speentje geven kon hier al in de eerste week, dochter was ontroostbaar dus wij ten einde raad de Bibi-speen uit de Blije Doos gehaald! Hij werkt hier zeer goed als troost en als middel om in te slapen. Ze waarschuwen wel eens voor de tepel-speenverwarring, maar als jouw dochter al goed uit de borst drinkt en ook uit het flesje, zou ik daar niet zo bang voor zijn. Wel moet je erg oppassen met het overslaan van een voeding doordat je gekolfd hebt! Ik heb dat laatst in mijn onwetendheid ook gedaan toen ik een middagje te winkelen was en daar heb ik nog lang last van gehad.

Luna: dat spugen hadden we hier vandaag ineens. Ik heb Lucia de laatste paar dagen 6 voedingen gegeven i.p.v. 5 en blijkbaar krijgt ze nu toch te veel binnen want vanmorgen heeft ze een hele straal over m'n schouder op onze vloer (laminaat gelukkig ) uitgespuugd. Ik zou haar net in badje doen dus dat ritueel maar even afgemaakt, maar toen ze weer op het aankleedkussen lag was het krijsen!!! Echt veel harder dan ze normaal doet.

Ik kan me die stress voorstellen van jou. Volgens mij kunnen we het onszelf wel moeilijk maken, want ik zit hier nu ook lichtelijk gefrustreerd te wezen omdat ik nog niet klaar ben om naar buiten te gaan terwijl het schitterend mooi weer is....ik móet van mezelf altijd zoveel en ik ben ook een echte rasperfectionist. Maar ergens ben ik ook wel weer trots op die eigenschap haha!

Ik heb je foto's even bekeken op de groep, je zult wel supertrots zijn op twee van die mooie kindjes hoor! Twee kindjes lijkt me inderdaad een stuk drukker dan eentje. Kun je geen hulp krijgen van ouders of vriendinnen? Misschien kun je het ook 'goed maken' met je dochter als je man thuis is, ga jij er even exclusief met haar samen op uit. Of hij besteedt wat extra aandacht aan haar zodat jij je om Roán kunt bekommeren....

Margreet: toevallig had ik ook zin om weer eens lekker te gaan baantjes trekken. Maar aangezien ze het altijd hebben over oppassen met kou op je borsten als je bv geeft...hoe zit dat dan met zwemwater? En met een nat lijf weer richting verkleedhokje lopen?

En wie is er van plan om te gaan babyzwemmen of heeft dat al eens gedaan? Ik heb een schattig baby bikini'tje gekregen, dus kom maar op met de ervaringen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven