Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

quote:Wyfke schreef op 27 november 2007 @ 11:58:

Margreet: toevallig had ik ook zin om weer eens lekker te gaan baantjes trekken. Maar aangezien ze het altijd hebben over oppassen met kou op je borsten als je bv geeft...hoe zit dat dan met zwemwater? En met een nat lijf weer richting verkleedhokje lopen?

En wie is er van plan om te gaan babyzwemmen of heeft dat al eens gedaan? Ik heb een schattig baby bikini'tje gekregen, dus kom maar op met de ervaringen!

tja, wb kou op je borsten na het zwemmen, ik sla snel een handdoek om en lekker onder de warme douche en hup aankleden. Ik weet niet of het veel invloed zal hebben, mi zal het wel meevallen.

Ik ga nu nog niet babyzwemmen en ook nog geen ervaring mee, misschien als Evi wat ouder is.

Wel erg schattig een babybikini'tje.
Ze is thuis! Mag hier verder uitzieken. Later meer, nu eerst: KNUFFELEN!
Whatever, I do what I want
@Luna: je hoeft absoluut niet schuldig te voelen dat je hier weinig schrijft. Je merkt vanzelf wel weer als je weer meer tijd daarvoor hebt en als je je weer wat prettiger voelt.

Wat vervelend dat Roan veel spuugt. Hopelijk wordt dit gauw minder.

Wel fijn dat ie al enkele keren heeft doorgeslapen zeg. Dan kijk je op de klok als je hem hoort en dan is het een hele meevaller. Heb ik 1x meegemaakt dat het 6:00 was. Vond ik erg fijn en ik had toen echt meer gerust en was meer uitgeslapen.

Probeer jezelf wel wat rust te gunnen he, zeker op de dagen dat het ff allemaal niet lekker zit. Dat huishouden komt dan wel.

Sprongetjes zijn altijd leuk NA de ''vervelende'' dagen vooraf van veel huilen etc.

Ik ben benieuwd wanneer ik er weer een van Evi kan verwachten, ze is nu 7 weken en 2 dagen.

Tot de volgende keer weer he en dat maakt echt niet uit wanneer dat is.
@Crini: ooooooooohhh wat heerlijk dat ze eindelijk weer thuis is. Geniet er lekker van en doe d'r maar heeeeeeel veel knuffelen.
Mooi dat Feline zo snel weer naar huis mocht! Goed teken lijkt me! Lekker knuffelen en we zien je later wel weer eens hier.

Lucia heeft alleen nog maar met 5 weken een sprongetje gehad. Maar het kan ook zijn dat ik er nu minder van merk omdat ze sinds enkele dagen een extra voeding krijgt. 's Middags en 's avonds zit er nu vaak 3 à 3,5 uur tussen i.p.v. 4. 's Avonds meestal twee kort na elkaar omdat ik anders ongelukkig (lees: te vroeg) uitkom met de laatste voeding voor de nacht. Hoe gaat dat bij jullie?

Verder vraag ik me af waarom ze sinds een paar dagen ineens heel hard op haar vuistje zuigt. Ook vaak vlak na een voeding. Ik denk nu natuurlijk meteen weer dat het aan de kwaliteit/hoeveelheid bv ligt. Wat is dat erg, ik denk momenteel zelfs dat fv beter is omdat ze daar meer van krijgen en sneller van groeien...wie wil me even geruststellen?

Heb ook weer een nieuw fotootje op de groep geplaatst
@Wyfke: dat op het vuistje sabbelen herken ik ook. Dat doet evi ook met regelmaat en ook wel eens na de voeding. Het is niet dat ze dan nog honger heeft, want ze is wel zelf gestopt met drinken. Ik denk dat het meer te maken heeft met het meer ontdekken van de handjes en de zuigbehoefte misschien?

Misschien dat anderen er anders over denken, ikzelf ben niet bang dat ze te weinig voeding krijgt of dat er iets mis is met de bv. Want ze is verder wel tevreden tussendoor.

Ik denk dat jij je ook niet druk daarover hoeft te maken, dat het niets met je bv te maken heeft hoor.
Thanks Margreet, fijn om te horen dat Evi hetzelfde doet. M'n verstand zegt ook wel dat alles goed met haar gaat, ze is vorige week nog gewogen op het cb. Ik weet ook niet waarom ik zo makkelijk aan het twijfelen te brengen ben, had ik ook totaal niet van mezelf verwacht.

Ik heb trouwens een andere avatar, na een kwetsende opmerking erover van één of ander iemand. Mooie foto's van Lucia zijn vanaf nu exclusief te bekijken op de groep
Evi heeft heel de nacht doorgeslapen. Ik werd pas gewekt door haar toen het KWART VOOR 7 was. WOW!

Ik zat eerst te twijfelen of dat ik misschien zo slaperig haar de nachtvoeding heb gegeven dat ik het me niet meer herinner, maar dat kan ik me niet voorstellen ;o)

Ik zal maar niet te hard hopen dat het zich voortzet, maar ik denk eerder dat het komt doordat ze gister erg weinig geslapen heeft overdag.

Maar toch, voel me lekker fit nu.
Heerlijk he, dat doorslapen! Dat begint toch met af en toe een nachtje dus ze is op de goede weg!
Fijn dat Feline weer thuis is.

Lekker van genieten en veel kroelen saampjes!

Marit zuigt ook op haar vuistjes of vingers.(en ik geef FV)

Ik denk dat het zuigbehoefte is en heb echt het idee dat Marit haar duimpje zoekt.

Wat heb je dan voor opmerking gekegen Wyfke?

Er was toch niks mis met jou avatar?!

niks van aan trekken hoor.

Is het trouwens jullie eigen kat?

Wat een lekkere dikkerd.

Wij hebben er ook 2, een rode kater en een lapjes poes.

Jammer van het spugen Luna.

Ik hoop dat het snel minder wordt.

Wel fijn dat je kids elkaar zo leuk vinden.

Dat geeft mooie fotomomenten vind je niet ? (alleen ben ik toch altijd telaat. Misschien toch camera meer bij de hand houden)

Groetjes Catnip
Dit is inderdaad onze dikke kat. We hebben er nog eentje maar die is wat jonger en minder fors.

Er was een discussie over die babyreclame op deze site (topic "kutbaby") en daar meende iemand te moeten vinden dat ik die baby niet lelijk mocht noemen met mijn eigen "bloedmooie" baby. Daar voelde ik me echt even flink naar over en ik heb besloten dat foto's van mijn bloedmooie dochter voortaan alleen op de groep te bewonderen zijn!

Ik ben ook steeds te laat met mooie foto's maken. Maar vandaag is het me gelukt om een mooie glimlach van Lucia vast te leggen! Ik mail m'n foto's rond aan vrienden en familie, hopelijk kunnen ze het waarderen
Wauw dat is echt lullig Wyfke!

Vind het echt niet normaal dat ze zoiets zeggen.

Je hebt een hardstikke mooie dochter en niet anders.

Ik snap best dat iedereen zijn eigen kind het mooiste vind (en zo hoort het ook) maar om gemene opmerkingen te maken over het kind van een ander gaat echt veeeel te ver.

Plaats maar lekker fotos van je meisje op MSN hoor, dan kunnen wij haar gewoon nog wel bewonderen.

Ik wordt hier echt heel boos van :-l
@Wyfke: wat een ontzettende rotopmerking van die persoon. Kan snappen dat je daar echt heel rot over kunt voelen. En idd zoals je al zegt, zet lekker de foto's op de group zodat je trots je meiske kunt laten zien aan ons.

Ik ben vanochtend naar het cb geweest. Evi kreeg haar 1ste inenting, maar wat is dat zielig als je je kindje zo ziet huilen. Ik kreeg toch wel een brok in m'n keel. Moest bijna meehuilen.

En ze was alweer een kilo gegroeid in minder dan 4 weken tijd. Ze weegt nu 5860gr, wat gaat dat hard zeg. Verder gaat het allemaal goed, vandaag even wat in de gaten houden of ze geen koorts oid krijgt.
Ja wat een rotopmerking he? Ik had niet gedacht dat zoiets zo hard aan zou komen zeg!

Evi groeit inderdaad goed! Fijn he? Ik vind het meten en wegen iedere keer weer een feest op het cb!!! Net of ik dan m'n oorkonde krijg dat ik het goed doe. Is Evi ook al veel in lengte gegroeid?

Lucia had vorige week d'r prikjes en dat is inderdaad niet leuk. Ik had haar nog nooit zo hard horen huilen. Tot gisteravond toen ze ineens een hevige krampaanval kreeg en een uur lang keihard gehuild heeft. Ik denk zelf aan koliek, maar ik zal dat nog even opzoeken.

Verder is het hier druilerig vandaag, dat wordt dus geen lekkere verfrissende wandeling ben ik bang
Evi is nu 58 cm lang. Ja ik ben ook iedere keer weer benieuwd hoeveel ze weegt enzo. Ik had nu ook echt niet gedacht dat ze zo hard gegroeid is mbt gewicht.

Wat vervelend dat Lucia zo hard moest huilen gisteravond en ook zo lang, dan breekt je hart toch ook wel even.

Hopelijk blijft het bij die ene keer.
Ben benieuwd hoe Evi verder zal reageren op de prikjes, of misschien wel helemaal niet. Het kan genoeg meevallen.

Ja het was me wat gisteravond. Ze keek even heel sip en liep toen ineens heel rood aan. Haar buikje moet wel vol met luchtbellen zitten want ze hapt heel veel lucht tijdens het drinken. Ze weigert dan los te laten en drinkt stug door, maar ik hoor het dan borrelen in haar lijfje. Die lucht komt er niet altijd uit met het boeren dus daar moet ze op een gegeven moment last van krijgen. Het viel me op dat ik veel rustiger reageerde dan m'n vriend, begin het nu te merken dat ik haar de hele dag om me heen heb en hij haar alleen 's avonds een paar uurtjes bij zich heeft. Hij vraagt mij nu ook heel vaak om hulp of advies, maar is dat wel goed? Moet ik hem niet meer de kans geven om net als ikzelf, zelf uit te vinden hoe en wat? Hoe gaat dat bij jullie?
ik merk ook goed dat vriendlief er veel minder is. hij vraagt ook geregeld iets, als ie het niet weet ofzo. opzich denk ik dat het ook goed is als ik bijv een keer wegben zodat hij zou kunnen ervaren hoe het is om alleen te zijn met onze meid. voor de rest is het niet fout ofzo hoor, ik vind het wel prettig dat ik hem advies kan geven.

ik merk trouwens wel eens dat hij soms toestemming vraagt aan mij om iets te mogen doen hahaha.
hallo allemaal

crini: wat fijn dat ze weer thuis is!!!!

wyfke: wat een rotopmerking zeg!! echt gemeen

ik had nog eens een vraagje: ik zie bij meerdere van jullie staan dat baby 's nachts doorslaapt maar hoeveel uur slaapt hij dan en weten jullie misschien hoe lang dit maximaal mag? ik heb namelijk eens ergens zien staan dat de max tijd 6 uur achter elkaar is en sinds een paar dagen slaapt jamie soms ook 6 uur (of langer??) maar ik maak hem dus na die 6 uur toch maar wakker om te voeden doen jullie dat ook? Wij geven nu de laatste voeding om 21 uur- 21.30 en dan komt hij 6 uur later en daarna ongeveer 3-3,5 uur later...

groetjes eef
@Eef: ik maak Evi overdag wel wakker voor een voeding, toevallig vandaag nog gedaan, want heel vaak komt het niet voor. Ook om te zorgen dat het dag/nachtritme blijft.

Maar Evi slaapt om +/- 23:30 in na de laatste voeding, en dan komt ze meestal tussen 4 en 5, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Als Jamie prima de nacht doorslaapt en ook al is dat meer als 6 uur, is dat toch goed, het is misschien makkelijk om voor jezelf een ritme te handhaven door hem in de ochtend wanneer het jou dan uitkomt (als hij nog slaapt) wakker te maken.

Maar als ik zo lees, dan krijgt hij vaak midden in de nacht ook nog een voeding van jou?? Als hij van +/- 21:00 door zou slapen tot de volgende morgen, zou het mi niet erg zijn dat hij dan meer als 6 uur slaapt.

Dat zou betekenen dat hij het dag/nachtritme goed te pakken heeft. Toch?
ha meiden,

sorry heb nauwelijks bijgelezen, ben de afgelopen dagen erg druk geweest.

Milan is super verkouden en ziekjes dus die vraagt veel aandacht, en ook dochter is niet lekker, kortom weinig computertijd.

We gaan morgenvroeg, naar ouders, en zondag naar schoonouders, dus kom maandag even uitgebreid reageren en bijkletsen.

Crini, zag wel snel dat Feline weer thuis is, fijn!!

liefs, nitro
Hoi Eef, Jamie is bijna een maand jonger dan Lucia, maar ik laat Lucia al sinds haar geboorte zo lang doorslapen als ze zelf wil. Ik ga ervan uit dat als ze honger heeft, dat ze me dan echt wel wakker maakt! Het enige moment waarop ik haar wakker maak is voor de nachtvoeding (tussen 22.00 en 23.00 uur) omdat ik anders halverwege de nacht wakker word met stuwingsverschijnselen. En ik heb in mijn opvoedingsbijbel (van dr. Spock) gelezen dat je deze voeding absoluut niet moet overslaan omdat je dan sneller kans hebt dat ze 's nachts doorslapen.

Ze slaapt trouwens niet iedere nacht even lang achter elkaar door. Soms van 22.00 uur tot 6.00 uur, of van 23.30 tot 5.00 uur en vannacht zelfs van 23.30 tot 9.00 uur.

Jamie groeit hartstikke goed toch? En inderdaad, wat Margreet ook al zegt, Jamie heeft waarschijnlijk z'n dag- en nachtritme al goed gevonden, wees daar maar blij mee!
hallo allemaal

bedankt voor jullie advies, ik heb het vannacht geprobeerd maar hij werd nu na 5,5 uur wakker dus kon helaas nog niet kijken hoelang hij anders zou slapen maar 5,5 uur vind ik ook al erg lang! tot vorige week kwam hij echt om de 3 a 3,5 uur met af en toe een keer om de 4 uur dus dit is echt heerlijk! het lijkt nu inderdaad dat hij zijn dag en nachtritme gevonden heeft, hij heeft ook net een sprongetje achter de rug en sindsdien is dit eigenlijk zo maar durf nog niet te hopen dat het zo blijft...

groetjes eef
Is Jamie ook zo veranderd na het sprongetje? Dat was bij Lucia wel het geval na 5 weken, ineens lachte en brabbelde ze en observeert en volgt alles aandachtig. Ik had me met 8 weken weer op een sprongetje voorbereid maar niets bijzonders gemerkt. Wel zitten we sinds ongeveer een week op 6 voedingen i.p.v. 5 op een dag.

We hebben sinds woensdag ook ineens een hysterisch huiluurtje 's avonds. Echt crisis, ze is dan niet te kalmeren. Behalve aan de borst dan, maar zodra ze is uitgedronken begint het opnieuw.

Het kan nog niet met 2 maanden, maar het lijkt net of ze haar eerste tandje gaat krijgen. Ze wrijft met haar vuistje langs haar kaakjes en gaat ook steeds met haar tong eroverheen en kwijlt verschrikkelijk. De speen is even minder populair.

Morgen gaan we op reis om te Sinterklazen bij m'n schoonouders, heb er erg veel zin in!
wyfke: ja hij is inderdaad veel veranderd ineens! inderdaad lachen en brabbelen en hij volgt ons echt... wij zitten trouwens nog op 7 voedingen per dag...

veel plezier met sinterklazen!
We hebben ons Sinterklaasfeest gehad. Het was op zich heel gezellig en altijd leuk om m'n schoonfamilie weer te zien, maar ik voelde me niet op m'n gemak. Ik was vreselijk druk in m'n hoofd van het reizen en het van tevoren bedenken wat voor spullen ik allemaal mee moest nemen en dus in moest pakken. Lucia was behoorlijk rusteloos en pruttelde/huilde regelmatig. Thuis maak ik me daar niet zo druk over, maar nu vroeg ik me constant af of we het wel goed deden en wat de familie ervan vond. Pakten we haar wel snel genoeg op, etc.. Laatst had ik een vriendin op bezoek en toen Lucia begon te huilen net toen ze middenin een verhaal zat, stond ze pardoes op om een speen in haar mondje te douwen! Nou ja zeg! Gelukkig gebeurde gister zoiets niet en werd ze af en toe ook liefdevol getroost door haar oma.

Het heeft ons 's avonds nog aardig wat moeite gekost om Lucia weer rustig te krijgen, ze was volledig overprikkeld. Nadat we haar ingebakerd hadden heeft ze als een roos geslapen tot 7 uur vanochtend. En nu we weer thuis zijn slaapt ze weer, maar wel met veel bewegingen en geluidjes in haar slaap.

Ik ben echt helemaal afgedraaid nu. Wat kost het nog een moeite om zo'n tripje voor te bereiden en te organiseren zeg! Verder kreeg ik tot mijn verrassing bijna dezelfde kadootjes als vorig jaar, want ik was zo stom geweest om hetzelfde verlanglijstje rond te mailen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven