Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

Margreet, Wat lief dat je moeder je is komen helpen....Mijn moeder heeft de 1e week dat mijn vriend weer moest gaan werken ook vrij genomen om te komen helpen, ook omdat ik last had van mijn bekken.

Wel fijn dat je weer aan het opknappen bent.

Chica34, He wat sneu voor je dochter dat ze zo'n krampjes heeft. Hopelijk helpt het dieet wat je moet gaan volgen. Als is het zwaar voor jou, maar als je weet dat het helpt heb je het er natuurlijk wel over. Wel balen van je voorrad BV, dat je die nu weer weg kan gooien.

Wyfke, de wendagen op een dagverblijf zijn over het algemeen meer handig voor de ouder dan voor het kind zelf. Ons manneke gaat niet wennen, ik werk dan ook zelf op een KDV en ken de mensen dus bij wie hij op de groep komt.

Ik zou het wel fijn vinden om te wennen als ik er zelf niet zou werken. (en de leidsters niet zou kennen).

Nitro, wat lekker dat Milan ook heeft doorgeslapen, zeker als je moet gaan werken. Ik hoop dat ons manneke dat ook blijft doen als ik weer moet beginnen.

Vanmorgen zijn we naar een fotograaf geweest en hebben erg leuke foto's laken maken. We hebben een soort van abbonnement, kunnen er 6 keer naartoe ( 3,6,9,12,18 en 24 maanden) en krijgen dan de foto's in een leuk boekje mee.

Groetjes Stier18
nou duurde wat langer voor ik tijd had om te reageren..

lily, wij gaan ook voor een dakkoffer kijken omdat we in juni op vakantie gaan in een stacaravan en dus zoveel mee moeten nemen dat we anders wel met 2 auto's kunnen gaan :-))

wyfke, wat leuk dat lucia al op haar zij draaide! en nee het ongesteld zijn mis ik zeker niet!

margreet, lekker dat je moeder kwam helpen met schoonmaken! dan hoefde je tenminste niet gelijk vol aan de slag terwijl je net beter ben!

chica, wat zonde voor anniek! ik kan me voorstellen dat dat wel heel moeilijk voor jullie is en ook afzien voor jou, dat je dat dieet moet volgen, lijkt me erg moeilijk om vol te houden. Wel fijn dat je in elk geval iets voor je kleintje kan doen op die manier. Lukt het een beetje met het dieet? en zie je al verschil?
Wyfke: heb het nog even nagevraagd op het nov topic maar inderdaad als je je produktie hoog weet te houden tot 4 maanden dan is de kans groot dat dit zo blijft. Al kan ik me zelf voorstellen dat het wel iets terug loopt maar dan blijkbaar niet veel.

Hier gaat het niet heel veel beter. Sterker nog het gaat slechter. Anniek is ziek. Ze heeft vannacht echt lopen gillen van de pijn, ze heeft 38,5 koorts en drinken doet ze bijna niet, net als slapen. Volgens mij heeft ze buikgriep aangezien ik en ook vriendlief dit gehad hebben en dat erg besmettelijk is. Of ze reageert heel erg op de medicijnen waarmee ik was begonnen voor de spruw die ze heeft. Ik ben daar meteen mee gestopt, ze moet eerst beter worden. Was wel bang voor uitdroging maar heb een paracetamol zetpil gegeven. Is eigenlijk voor kindjes van 3 mnd maar in de lengte doorgesneden mag dat geloof ik. Nu heeft ze goed gedronken en ze slaapt. Ze zal wel uitgeput zijn net als ik trouwens. Ach arm meisje van me.

Eef: Ik weet dus nog niet of het dieet werkt of niet, maar blijf gewoon maar even hiermee doorgaan. Kwaad kan het niet.

oh ben vandaag trouwens voor de eerste keer ongesteld geworden. Moest heel lang zoeken naar de tampons haha.

Stier: naar welke fotograaf ben je geweest? Ik zoek ook nog een goed nl. Lijkt me zo leuk om mooie foto;s te hebben. Zijn ze goed gelukt?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jeetje, wat veel geschreven zeg! Had deze dagen geen tijd om bij te lezen. Zal het vanavond even doen.

Morgen weer voor het eerst aan het werk! Spannend hoor. Ik hoop dat alles goed gaat met Vincent bij mijn moeder. Vind het wel een beetje moeilijk. Maar dat hebben jullie vast ook!
Dag lieverds!!!!!!!!!!!!!!!!

Daar ben ik eindelijk weer!!! Ik zag dat jullie me al hebben afgeschreven. Groot gelijk, want ik ben ruim 4 maanden uit de running geweest!

Allereerst: ONWIJS GEFELICITEERD met alle baby's. Het schema was nogal vaag, dus ik kon niet alle namen lezen etc. Daarnaast: een zeer gelukkig 2008, met een goede gezondheid voor de beeb's de mama's en de papa's!

Zo, en daar ben ik dan weer. Sinds 7 oktober 2007 de trotse mama van Elian. Hij is om 10.01 geboren, na een redeljike bevalling, thuis. Hij woog 3320 gram en was 49 cm. Heeft een donker huidje en naar het zich laat aanzien, blauwe ogen! Zijn broer is apetrots! Elian is in het begin een "bijna-huilbaby"geweest. En na 6 weken aanmodderen zijn we hem maar gaan inbakeren. Een zegen zeg! Hij bleeft echter wel erg hongerig, en na nog eens 4 weken elke 2 uur voeden, besloot ik toch maar het CB eens te vragen. Wel, aangezien Elian zo goed groeide mocht ie af en toe maar even huilen dan. Dat liet ie niet gebeuren en als vanzelf dient hij zich nu elke 3 uur aan. SUPER KIND

Met mij is het heel wat minder gegaan. Ik had me zo voorgenomen jullie te gaan mailen via de pc van de bieb: wel daar kwam ik niet eens in de buurt! De BI was er al tijdens de zwangerschap, maar daarna is het nog veel heftiger teruggekomen!!!! Ik mocht van de fysio maar maximaal een half uurtje per dag wandelen buiten. Dat was net genoeg om naar de buurtsuper te sjokken en weer terug. Niet echt leuk, zeker niet als je met een onrustige baby zit. Vanaf gisteren werk ik weer. Nou ja, werken.....2 dagen per week 2 uurtjes perdag. Volgende week, 3 dagen werken en dan ook 2 uurtjes per dag. Zo zal ik nog wel 2 maanden doormodderen! Zucht, hoop dat jullie begrijpen dat ik daarom niet naar de bieb kon!

Ik ben ook nu voor het eerst op het forum, en moet zo al weer naar huis. Maar, goed nieuws: we hebben binnenkort weer een computer, dus kan ik eindelijk weer lekker forummen in mijn eigen tijd!

TJUUS!
HEEE Sjamash,

Leuk weer eens wat van je te horen, ook voor jou het allerbeste voor 2008 en alsnog gefeliciteerd met Elian. Wat leuk, hij is op dezelfde dag geboren als Evi, mijn dochtertje.

Fijn dat nu alles goed gaat met hem, helaas met jou wat minder.

Hopelijk gaat het met jou gauw wat beter en ga je wat meer tijd krijgen voor het forum, zou erg gezellig zijn.

Veel sterkte met jezelf meid en hopelijk tot gauw!

Liefs van mij!

Hi Sjamash, welkom terug!!! En nog gefeliciteerd met Elian!

Leuk dat je er weer bent, en ik hoop dat je snel weer internet thuis hebt. (ik zou echt gek worden zonder)

Fijn dat het nu goed met hem gaat, en ik hoop dat jij ook snel opknapt!

Blink, hoe is je eerste werkdag gegaan. En ging t goed met je mannetje bij je moeder?

Chica, is Anniek weer wat opgeknapt? Zielig he, zo'n ziek ukkie. Hoop dat het snel beter gaat.

Eef, dat probleem hebbe we ook, hoe krijgen we in hemelsnaam alles in de auto....

Stier, wat leuk zo'n fotoserie! En je zoontje komt dus bij jou op t kdv? Lijkt me wel lastig, wil je dan niet de hele tijd bij hem gaan kijken?

Hier gaat alles z'n gangetje, Milan lijkt het doorslapen nu te begrijpen, en slaapt vaak van 20.00 tot 07.00,. heerlijk!! Op t kdv gaat t heel goed, hij speelt, slaapt en drinkt er lekker, dus ik laat hem met een gerust hart achter.

Vind werken wel weer druk hoor, hou helemaal geen tijd over voor t forum, maar ook wel weer leuk en gezellig met de collega's.
@Nitro: Heeft milan geen voeding meer rond 23:00 uur? Of begrijp ik je gewoon verkeerd en krijgt hij die nog wel, maar leggen jullie hem gewoon om 20:00 in zijn bedje.

Zo doen wij dat ook, rond die tijd in bedje, laatste voeding om 23:00 nog.
margreet hij krijgt dan geen voeding meer, hij drinkt nu dus maar 4 keer op een dag: 07.00- 11.00 - 15.30 - 20.00 zo ongeveer.

ik deed die laten voeding sowieso niet, vind het namelijk zo vervelend, want dan kan je zelf pas na die voeding rond 23.30 / 23.45 naar bed en dat vind ik echt te laat. En daarvoor nog even gaan liggen heeft ook niet echt nut. Dus hij kreeg altijd voeding rond 19.30 - 20.00 en dan als ie wakker werd 's nachts, meestal rond 04.00. Maar die heeft hij nu dus zelf laten vallen.
z'n zus deed dat trouwens ook zo rond deze tijd. Blijkbaar zit er genoeg voeding in mn melk om ze door de nacht heen te helpen :-)
Ik zit zelf namelijk ook te denken of Evi die voeding van 23:00 nog nodig heeft. Moet er altijd wakker maken de laatste tijd om 23:00 EN om 7:00, dus ik vraag me ook af of zij die voeding nog nodig heeft.

Kzal het gewoon eens gaan proberen, eens kijken of ze dan op een heel ander tijdstip komt.

Aan de andere kant zeggen ze dat kindjes van (evi is nu 3 maanden) deze leeftijd nog aan minimaal 5 voedingen moeten zitten.

Wat is wijsheid?
Ze zeggen.. pff, daar probeer ik me zo weinig mogelijk van aan te trekken.

Ik ga er vanuit dat ze zelf wel aangeven dat ze honger hebben.

Maar ik hou wel z'n gewicht in de gaten, mocht ie te weinig groeien dan probeer ik er wel een voeding extra in te krijgen.

Maar je kan t altijd proberen om een voeding weg te laten, dan zie je vanzelf wat er gebeurt.
Nitro, Je hebt ook wel gelijk, na de geboorte van het cb een mooi lijstje gekregen met wat ''normaal'' is voor kindjes van bepaalde leeftijden.

Ik ga het gewoon proberen en xie wel, Evi groeit wat dat betreft supergoed.

Even iets anders:

Hebben jullie ook zo'n last (gehad) van haaruitval, is niet meer normaal, wordt nog kaal zo hihi. Of het ligt aan het jaargetijde of nog de hormonenkwestie van na een zwangerschap/bevalling.
@Margreet: ik moet de laatste weken m'n dochter ook steeds 's avonds wakker maken. Maar aangezien ze in halfslapende toestand dan toch nog redelijk gretig drinkt, sla ik deze voeding voorlopig nog maar niet over. Ik heb zoiets van: 's nachts slaapt ze het diepst en met een goed gevuld maagje zal ze dan wel lekker groeien. Zodra ze 's avonds niet meer goed drinkt ga ik wel eens testen of ze deze avondvoeding over kan slaan. Ik vind het trouwens ook wel een prettig idee dat ik haar dan nog even kan verschonen, dan ligt ze ook niet zo lang met 1 Pamper.

Ik heb trouwens sinds anderhalve week ook verschrikkelijk veel last van haaruitval. Het zal wel een hormonale kwestie zijn aangezien ik tijdens de zwangerschap bijna geen haar verloor. Word er helemaal gek van: de hele dag hangen er losse haren uit m'n kapsel en ik vind ze overal op de vloer. Ben dus bijna continu aan het stofzuigen

@Nitro: ik vond 23.00 uur ook vaak te laat, met name toen ze nog een paar maanden jonger was was ik zelf 's avonds ook heel moe. Als je 's avonds om 20.00 uur voedt zou je om 22.00 uur weer kunnen voeden. Zo loste ik het althans altijd op.

Ik werd trouwens gewaarschuwd voor zogenaamde spuitluiers maar dat is hier nog helemaal niet gebeurd. Bij jullie wel?

Ben vandaag begonnen met het opbouwen van een voorraadje voeding aangezien ik over 4 weken aan het werk moet. Ik deed voor de zekerheid alvast navraag op het werk en toen bleek dat ze op dit moment niet eens een kolfruimte hebben! Omdat ik nu heb aangegeven te willen kolven gaan ze een ruimte gereed maken. Anders had ik op het toilet moeten gaan zitten

Hoe pakken jullie dit aan? Steeds een beetje tussen de voedingen door kolven en dat bij elkaar gooien en uiteindelijk invriezen? Zou 's nachts de wekker zetten om te kolven ook helpen?

Als ik het rekensommetje van de lactatiekundige doe, drinkt Lucia nu 180cc per voeding. Dat betekent dat ik nog wel even werk heb aangezien ik tussen de voedingen door zo'n 70cc kolf. Maar misschien wordt dat wel steeds meer naarmate ik vaker gekolfd heb. Ik hoop het maar. Het zal voor mij een hele geruststelling zijn als ik 2 flesjes van 180cc klaar heb staan! Hoe bepalen jullie de hoeveelheid voeding?
ff OT maar wij hebben nieuwe buren die ongeveer om de dag een krat bier naar binnen sjouwen....
margreet, hier geen haaruitval, maar schijnt wel een bekend ontzwanger-symptoom te zijn.

Wyfke, met 70cc per keer, ben je toch binnen een week op twee flesjes voorraad. En idd gewoon invriezen. En als je eenmaal werkt en kolft ipv een voeding dan gaat het veel beter. En ik zou niet s nachts gaan kolven hoor, gewoon lekker slapen!!

Ik kolf in een niet afsluitbare vergaderruimte, en als die bezet is in de serverkast. Wij hebben een heel klein bedrijf, dus iets anders is er gewoon niet. Maar goed, meer dan een stoel en een stopcontact ehb ik ook eigenlijk niet nodig :-)
@Wyfke: evi slaapt gerust door als ik haar niet wakker maak om 23:00 maar maak ik haar een beetje wakker, drinkt ze ook nog best wat.

Volgens mij drinkt ze altijd, als ze zou kunnen zou ze ieder uur wel kunnen drinken, het is echt een hongerlapje hoor.

Haha wb haaruitval, heb net ook nog gestofzuigd. Is echt niet normaal, nog nooit zo erg gehad, tijdens de zwangerschap ook helemaal niet.

Ja, ik moet eigenlijk ook beginnen met een klein voorraadje aan te gaan maken, ik ga nog eens ff bekijken hoe ik dit het beste kan doen, ze zeggen idd tussen de voedingen door wat kolven. En je zou het best bij elkaar kunnen doen hoor en dan invriezen. Je kan het ook best na 2 dagen pas invriezen hoor, dus alle beetjes van 2 dagen bij elkaar doen.

Ik zou zelf niet 's nachts kolven, is toch veel te lekker om door te slapen joh. Ik denk dat je overdag best aan je voorraadje kan komen EN zoveel heb je niet nodig denk ik hoor, want als je werkt kolf je ook en dat kun je weer gebruiken voor een volgende dag toch?

Wat is een spuitluier precies? Ik merk wel dat Evi regelmatig tijdens een voeding ontlasting krijgt en dat is vaak erg dun en ze perst het er ook echt uit.

Om vervolgens soms tot haar nek toe onder de poep te zitten :o(

En ze kijkt mij dan zoooooo onschuldig aan................en dan smelt ik weer hihihi
Ik was wat aan het knutselen op lilypie (site), maar er is iets fout gegaan.......

eens kijken of het nu wel lukt.....

Lily:

Luna:

Colleke:

Blink:

Wyfke:

Cip:

Stier:

Crini:

Ief:

Margreet:

Nitro:

Catnip:

Eef:

quote:margreet78 schreef op 09 januari 2008 @ 16:28:

Wat is een spuitluier precies? Ik merk wel dat Evi regelmatig tijdens een voeding ontlasting krijgt en dat is vaak erg dun en ze perst het er ook echt uit.

Om vervolgens soms tot haar nek toe onder de poep te zitten :o(

Dat is dus precies een spuitluier!

Die hebben we hier ongeveer 10 keer per dag op t moment
quote:Nitro schreef op 09 januari 2008 @ 17:14:

[...]

Dat is dus precies een spuitluier!

Die hebben we hier ongeveer 10 keer per dag op t moment

Oke, weer wat geleerd dan hahaha!

En 10 op een dag, je blijft verschonen en kleren wassen.....
nitro, wat heerlijk zo lang slapen!!! jamie krijgt om ongeveer 22 uur zijn laatste voeding en dat vind ik ook laat genoeg!! helaas komt hij nog regelmatig tegen vieren maar ondertussen wel steeds wat vaker rond 6 uur maar wel erg jammer dat hij dan daarna niet meer wil slapen...

margreet: hier ook veel haaruitval! nu nog steeds! echt niet normaal meer, ik wordt ook echt niet goed van overal die haren!

pfoe, 10 spuitluiers op een dag??? verschrikkelijk! jamie krijgt FV dus dan heb je dat geloof ik niet toch? in elk geval tot nu toe niet! gelukkig maar want hij vind omkleden echt verschrikkelijk! zelfs zijn jas aan en uit vind hij helemaal niks!
Eef, gelukkig zit niet bij elke keer echt alles helemaal onder hoor. Maar je hoort het echt er met kracht uitkomen sinds een paar dagen. Ik hoop dat het snel weer over is.

Milan vind verschonen trouwens heel leuk, gezellig kletsen. T is echt een gezelschapsdiertje. zodra je tegen hem gaat kletsen en met m bezig bent gaat ie lachen, zo schattig. Zelfs aankleden na het bad vind ie prima.
morgenochtend trouwens onze vuurdoop: twee kindjes schoon, aangekleed en gevoed klaar en bij mama op de fiets om 7.15 uur... heb er nu al zin in :-)
Hallo allemaal,

Nou het werk viel echt mee! Ik vond het wel leuk en gezellig. Even weer andere dingen. Maar het wegbrengen van Vincent vond ik wel moeilijk hoor. Ook al is hij bij mijn moeder. Ik leg hem daar s'morgens meteen op bed en dat ging allebei de dagen goed en hij ging meteen slapen. Dus dat is wel een fijn gevoel. Mijn moeder vind het ook erg leuk dus dat is ook mooi.

Haaruitval heb ik (nog) geen last van. Maar een vriendin van mij heeft het idd heel erg. Zonde hoor van je haar! Maarja, niets aan te doen.

Vincent begint een beetje te manipuleren (voor zover een baby dat kan). Dan is hij echt heel moe en maar huilen. Als je hem er dan toch maar uit pakt dan lacht hij meteen. Dus ik probeer hem nu te laten huilen als ik zeker weet dat er niets is. Maar dat vind ik zo moeilijk!! Hoe is dat bij jullie?
Margreet leuk hoor al die banners! Heb je vast veel werk van gehad.

Nitro veel succes morgenvroeg! 2 kindjes is toch anders dan 1. Hoop dat het allemaal lukt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven