Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Meisjes, meisjes, ik heb hier toch even een heerlijke dag!

Man naar het werk, kind naar het kdv en een heuse mama dag. Wiehoe. Begonnen met ons turbo gras te maaien en vele plannen voor vandaag, maar voornamelijk gezellige dingen gedaan (wat moet ik anders de rest van de vrije week ?)

Lekker liggen lezen en slapen op de bank, een medezwangere vriendin (*zwaai*) op de koffie, en veel in de keuken gestaan. Even aan mijn huisvrouwen quota komen. Ik heb citroencupcakes gebakken, een arretjescake gemaakt (de variant met heul veul chocolade) en de vegetarische lasagna staat nu in de oven. Kortom: productief, nuttig maar bovenal heerlijke dag gehad.

Gisterenavond heb ik de baby weer gevoeld. Ik ben wat ongeduldig wat dat betreft, wil de baby voortdurend voelen! (Herinner me hier even aan als het kind mijn ribben aan gort trapt). Begin toch wel erg uit te zien naar de 20 weken echo!
Beterschap Eileen, maar even lekker uitrusten. Net als mevrouwjansen he! Haha, en maar twijfelen of je zult gaan slapen of niet!

Ik voel me een stuk fitter dan een aantal weken geleden. Nog steeds wel veel slaap nodig, maar de vermoeidheid komt meer in vlagen en ben niet meer heel de dag brak.

Visje, wat een rotsituatie ben je toch in beland zeg. Sterkte er mee. Ik merk zelf op mn werk (psychiatrie) dat ik heel slecht tegen 'gezeur' kan momenteel. Ik zou het dus echt niet trekken daar.

Enne...als je het gevoel hebt dat dit echt je gezondheid gaat beinvloeden dan snel naar de arbo-arts lijkt me.

Tsja, vreselijk he. Dat verhaal van mijn ex-collega. Het spookt me ook nog steeds door mn hoofd....dat je dan moet bevallen van een dood kindje, brrrrr.

Maar, toch...heb ik er bij mezelf gewoon (nog steeds) alle vertrouwen in dat het goed komt. Gek he!

Vandaag heb ik het echt heel vaak gevoeld! Superleuk. Ik kreeg van andere moeders altijd van die omschrijvingen als plopjes, schokjes en tikjes..................Nou, ik vind het gewoon voelen als ieniemienie getrappel!

Nichtje laat maar op zich wachten. Net contact gehad, het komt nog niet echt op gang en ze wachten zo lang mogelijk met het toedienen van hormonen zal vanacht of morgen worden.
Even vanaf de bank met notebook op schoot terwijl man in een andere hoek van de kamer op zijn pc zit ( dit klinkt nu vast als een superhuwelijk )

Mw. Jansen, "kloemel" is een limburgs woord voor onding. Ben geboren en getogen Limburgse en houd er sommige woorden gewoon in. Nu spreek ik thuis bij mijn ouders en met man ABN, maar vind sommige dingen leuker klinken in het limburgs.

Pinder, zo dat was even een reclameboodschap van Robin. Geen idee of iets dergelijks mag. Anders even een angel benaderen?

Bapauw, lekker zeg zo'n dagje er tussen.

Agnez, tja ik trek het de ene keer ook beter dan de andere keer. Soms kan ik het wel zo van me afschudden, maar sommige dagen ook echt niet. Gister was zo'n dag. Ben blij dat ik vandaag een vrije dag had. Morgen gelukkig ook. Heerlijk!!!!

Ik denk trouwens ook wel dat we positief moeten blijven over onze zwangerschappen want anders heb je een vreselijke 9 maanden, lijkt me.

Eileen, mijn manager vind ik maar een zwakke *piiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeep* Hij doet en zegt dingen dat ik denk van: 'Hoe heb je dat nu kunnen zeggen." Kan er hier niet te veel op in gaan en voorbeelden noemen ivm herkenbaarheid.

Maar goed, de stichting heeft sowieso een personeelsbeleid van lik me vestje, als je het mij vraagt. Zou het liefst een andere baan hebben/ zoeken, maar dat schuif ik voor nu maar even op de lange baan.

Zo dat was mijn relaas weer. Fijne avond.
Whahahahaha, Visje, ja hoor klinkt als een superhuwelijk. Wij zitten precies zo.En dat ook nog eens heel vaak. En ik ben zo blij met mijn man
Wiehieeeeee! Vanochtend is ons kleine nichtje geboren, helemaal compleet en supermooi en schattig! Ik moet er heel erg van huilen
Gefeliciteerd Agnez!

(ik ben erg benieuwd naar de naam kom je die nog vertellen op hyves?)
Gefeliciteerd met je nieuwe kleine nichtje!
Agnez gefeliciteerd met je nichtje!!! Gelukkig is ze helemaal gezond!
Agnez gefeliciteerd!

Ik heb eigenlijk weinig te melden, dus ik zwaai even naar iedereen!

Gister weer naar de Vk geweest, alles goed. Nog steeds niets aangekomen maar gelukkig ook niet afgevallen. Dus nu op naar die paar extra kilotjes!

Verder was mijn baarmoeder goed gegoeid, zit net iets onder mijn navel (vind het nog steeds jammer dat we niet vaker een echo hebben).

Dus nu op naar de 20 weken echo, alhoewel ik daar toch best wel zenuwachtig voor ben!

Ik dacht trouwens dat ik afgelopen weekend de baby voelde, maar goed. Het zouden net goed mijn darmen geweest kunnen zijn, dus ik wacht het nog maar even af!
Agnez, gefeliciteerd met je tante-schap!! Kan me voorstellen dat je er van moet huilen. Ik huil nu ook overal om.

Kloontje, fijn dat alles goed gaat en helemaal nog niet aangekomen? Jeempie.....ik groei als kool net als beebjelief.

Hier alles redelijk, ik heb me deze week maar vrijaf gegeven (ben nog steeds mijn stem kwijt en hoest maar verder niet ziek). Nu ik lekker thuis ben en niets om handen heb beginnen de laatste maanden een beetje op te spelen. Ik voel me regelmatig een beetje down en lig als het even kan de hele dag in bed of hang op de bank. Ik wil ook even helemaal niets niets niets. Jugh....alles is me nu toch even teveel.
Oh ja en denk dat ik beebjelief af en toe ook voel......erg fijn...
Hoi meiden,

Even snel voor ik dochter naar bed breng:

Eileen en Kloontje, wat gaaf dat jullie jullie kindjes al voelen.

Eileen, kan me voorstellen dat als je niet werkt, je ook meer tijd hebt om te malen over alles wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Hoe vervelend ook, maar ook daar zul je denk ik doorheen moeten. Als deze fase voorbij is, kun je helemaal genieten van het kleine meisje in je buik. Ben je trouwens al los aan het gaan in roze?

En als je even helemaal niets wil, dan doe je toch ook gewoon lekker even helemaal niets. Moet kunnen zo nu en dan, vind ik.

Nu even ego:

Vanochtend bij de vk geweest: eindelijk, eindelijk, eindelijk waren de 4 weken voorbij. Wat zijn die voorbij gekropen zeg. Niet normaal. Maar goed, dus naar de vk. Ik vertelde dat ik het een spannend bezoek vond, vooral na de vorige bloedingen. Wel gezegd dat ik dacht dat ik vanaf week 15 het idee had, dat ik zo nu en dan leven voel. Volgens haar kon dat best omdat ik natuurlijk al weet hoe het voelt.

Maar omdat ik het zo spannend vond, deed ze alles in omgekeerde volgorde dus zijn we begonnen met naar het hartje luisteren. Dit was vrij snel gevonden en klopte mooi regelmatig. Daarna bloeddruk gemeten: die was ook goed. Verder ben ik 2 kilo aangekomen de afgelopen 4 weken. Het enige mindere is mijn HB. Was nog steeds te laag dus moet weer aan de tabletten. Nu is mijn HB nooit erg hoog, maar nu dus helemaal door de zwangerschap.

Verder weinig nieuws. Ga zo dochter maar eens in bed leggen en dan zelf ook bijslapen. Heb last van mijn rug, niet prettig
hier heel even een kort berichtje,

Vanmiddag naar de vk geweest voor hartjescontrole. Gelukkig kon ze direct het hartje horen kloppen, was echt een grote opluchting voor me. Het kindje was duidelijk wakker, want je hoorde dat hij/zij allemaal rondjes aan het draaien was. Maar daar voelde ik niks van. Voel me in ieder geval een stuk opgeluchter.

Eileentje, beterschap!! Geef jezelf maar flink over aan het gevoel van nergens puf voor hebben. Je hebt wat dat betreft zoveel op je bordje gekregen en zoveel om over na te denken.....moet je ook niet onderschatten.

tot later.
Jakkie Visje, lekker aan de tabletten.....jugh.

Fijn hè de kleine te horen. En ook goed te horen dat alles voorspoedig verloopt. Hoe is het nu met je rug?

MevrJansen, fijn dat je weer gerustgesteld bent en dat je jouw kleine acrobaat weer gehoord hebt.

Hier alles nog hetzelfde. Ben zelf zo lui geweest dat ik de boodschappen maar heb laten bezorgen! Verder wat omkeutelen hier in huis in mijn lekkere warme positie-huis-pak. Heb het af en toe nog heel erg koud. Straks maar weer een tijdje onder de warme douche staan.

Iedereen aan het genieten van vrije dagen? Of keihard aan het werk?
Hoi dames!!

Ik ga zo weer keihard aan het werk, alhoewel het zal wel een rustige lange middag worden. blegh, maar dan weer lekker 2 daagjes vrij :D

Ik heb net even kraamzorg geregeld (*schaam*), maar goed, dat is ook weer klaar. Verder valt er tot nu toe niets meer te regelen geloof ik?

Ik heb trouwens het dochtertje van mijn vriend hier de hele week al, super gezellig maar wel super druk! Ze heeft ADHD en vreet echt mijn energie. Nou ik ga nog even het huishouden doen en dan aan het werk!

Fijne dag!!
Goedemorgen,

Eileentje, ik snap heel goed dat het er nu allemaal uit komt. Maar dat is ook goed, niet dat het nu leuk is maar hoe langer het broeit hoe langer je er over doet om het te verwerken. Oh lekker, de boodschappen laten bezorgen, ik wou dat dat hier in dit gat ook kon, dan had ik het ook zeker laten bezorgen! Rust maar lekker uit!

MevrJ, fijn dat de controle goed was! Hartje weer gehoord, super!

Visje, fijn dat bij jou de controle ook goed was! Fijn dat ze zo meedenken en eerst het hartje hebben laten horen! Bah, aan de pillen, en die zijn al zo smerig! Misschien kun je roosvicee ferro proberen, zit ook extra ijzer in.

Nog even ego, voordat dochter weer haar aandacht op komt eisen. Dochter hoort op het kdv te zijn maar ze is ziel. Arme ziel, ze klonk van de week als een zeehondje, heel erg hoesten, zere keel, heel schor, hoge koorts. Gister maar eens naar de dokter gegaan, gaat ze daar vrolijk zitten zingen met haar schorre stemmetje en een puzzel op zitten lossen. Zegt de HA: ze oogt niet ziek, toch nog maar eens de temp opnemen.....39.5. Hij vond haar een bikkel haha. Ze is verder ook wel vrolijk. Alleen was ze van de week wel bang om te slikken, ze wou niks meer drinken en ook speeksel wou ze niet doorslikken waardoor ze ontzettend kwijlde. Nou ja, om lang verhaal kort te maken, vandaag nog thuis maar het gaat al een stuk beter.

Met mij gaat het redelijk, weer een paar dagen flink over gegeven waardoor ik weer een kilo af ben gevallen.

Verder hoop ik dat het heel snel warmer wordt want ik baal ontzettend van dit weer!

Morgen is manlief jarig dus moet vandaag ook nog ergens een klein cadeautje kopen.

Ik ga maar eens even wat doen. Als ik toch moet overgeven als ik niks doe kan ik net zo goed aan de schoonmaak gaan, dan gebeurt er tenminste nog wat nuttigs.

Kom vast nog een keer kletsen vandaag......Als er nog meer komen kletsen tenminste
Oh ja, gisteravond toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en met de angelsound geluisterd, ik durfde eerst niet omdat ik veel te bang was dat ik geen hartje zou vinden maar ik had gister zo'n baaldag dat ik het echt nodig had om te horen dat er echt wat in me groeit, dat is gelukkig gelukt! We hebben het hartje luid en duidelijk gehoord!
Goedemorgen meiden,

Ik heb al een beetje gewerkt, dat wil zeggen: boodschappen gedaan voor mijn werk en toen ben ik naar huis gegaan onder het mom van thuiswerken. Nu zou je denken dat dat niet kan met mijn functie en dat is ook wel zo, maar dan doe ik een beetje achterstallig administratie op werkgebied en rapportage etc. Dochter kijkt nu naar het Zandkasteel en moeders zit met de laptop op schoot.

Caat, vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik ben het ook nog regelmatig. Vooral op mijn werk, maar dat komt doordat ze daar niet zo hygiënisch zijn en er hangen daar dus allerlei gore luchtjes die ze dan proberen te maskeren met een nog goordere luchtverfrisser. Dus als ik denk dat ik een goede dag heb omdat ik dan 's ochtends thuis niet heb gebraakt en ik kom op mijn werk, dan ga ik daar alsnog over mijn nek.

Fijn dat jullie het hartje hebben kunnen vinden en er lekker van hebben kunnen genieten.

Beterschap voor dochter, de armerd. Zo ziekjes!

Roosvicee ferro is trouwens niets voor mij: heb het wel eens geproefd toen ik zwanger was van dochter en ik vind het net alsof het te lang in een conservenblik heeft gezeten, zo smaakt het. Nee anders ga ik nog wel aan de floradix. Ook goor, maar iets minder en ik raak er niet van verstopt.

Eileen, lekker blijven niksen zolang je daar behoefte aan hebt. En idd wat lekker dat ze bij jou in de buurt de boodschappen thuisbezorgen. Ik woon niet echt in een gat ( oke het is ook geen Amsterdam of zo) maar een stad van 40.000 inwoners of zo, maar hier wordt ook niet bezorgd. Heb gelukkig vorige week zaterdag alle boodschappen tot aanstaande dinsdag in huis gehaald, dus ik hoef ook per se de deur niet uit. Dat ga ik dan lekker ook niet doen. Heb helaas nog steeds last van mijn rug en ik heb het er net niet beter opgemaakt door 2 zware boodschappentassen te sjouwen van auto naar keuken op mijn werk.

MJ, fijn dat jouw controle ook weer goed was. Toch fijn al die goede berichten.

Kloontje, veel plezier met dochter van vriend en werk ze vanmiddag.

Oke meiden. verder weinig nieuws momenteel. Ik ga zo weer eens aan de poets. Heb de laatste dagen last van opruimwoede. Ik weet niet of dat te wijten is aan nesteldrang ( dan is het hormonaal bepaald) of aan het feit dat mijn moeder een weekendje komt logeren ( dan is het erfelijk bepaald, want mijn moeder ging ook altijd stevig aan de poets als mijn opa en oma kwamen logeren). Either way..... het is dus niet mijn schuld. Helaas wordt man er ongemakkelijk van. Omdat hij dan niet ermee bezig is. Hij is nu al naar zijn werk dus kan er nu niets van meemaken haha.

Fijne dag verder en kom tijdens een break wel weer even buurten.

X Vis
Wat fijn om te horen dat iedereen positief nieuws heeft bij vk! En dat er weer lekker veel hartjes geluisterd worden.

Spannend ook dat steeds meer mensen hun kindje voelen! Ik kan niet wachten tot ik zeker weet dat ik het kindje voel en dat het niet mijn darmen zijn oid...

Bapauw, een arretjescake? wat moet ik me daarbij voorstellen?

Caro, wat jammer dat je nog steeds moet overgeven! Hopelijk verandert dat nog in de loop van je zwangerschap.

Visje, ik herken wat je zegt. Op mijn werk wordt voor de bewoners in een gaarkeuken het eten bereid en dat wordt door de gang vervoerd naar de afdelingen. Dat eten stinkt echt al heel erg en nou kan ik dus helemaaaal niet meer tegen etenslucht dus het is voor mij echt afzien om daar over de gang te lopen tussen 12.00 en 14.00... Tot nu toe kan ik gelukkig meestal alles gewoon binnenhouden maar het verpest mijn lunch wel steeds...

Ik ga nog maar even aan het werk en dit weekend gaan we gezellig bij oma logeren. Daar gaan we dan ook moederdag vieren met schoonmoeder. Vraag me ineens af of het Eileen nog gelukt is een leuk cadeau te verzinnen voor moederdag?
Eileentje is er wat moederdagkadootjes nog niet helemaal uit. Voor zus wordt het sowieso iets van een armband en voor moeders voorlopig misschien ook en dan nog iets anders maar wat weet ik nog niet.

Zijn jullie al uit de moederdagkadootjes?
Mijn moeder gaat gewoon een weekendje weg met moederdag. En ze gaat volgende maand ook nog op vakantie. Niet normaal, hoe kan ik nou 2 weken zonder mijn moeder Dus ze krijgt dit jaar mooi niks van mij.....

Nee, grapje. Ze krijgt van mij een nieuw fototoestel. Dit is tevens nog voor haar verjaardag. Maar mijn moeder is zeg maar niet zo heel goed met dingen met knopjes met een snoer eraan en batterijen erin dus we moeten even goed op zoek naar een toestelletje waar zij mee overweg kan (en het liefst mijn vader ook maar dat is eigenlijk onbegonnen werk )

Ik ga nog even met een natte dweil (nee, niet mijn man ) door het huis en dan heb ik weer genoeg gedaan en dan hoop ik dat ik vanavond nog weer uit de stoel kom.

Vandaag net zo vaak overgegeven als gister maar gister verder helemaal niks uitgevreten (behalve op de bank hangen met dochterlief) dus had gisteravond niet zo'n goed gevoel als dat ik nu al heb. Vanavond moet manlief maar wel de plaatselijke shoarmaboer met een bezoekje vereren want koken doe ik vandaag dus echt niet.
Leuk Eileen, dat je ook wat begint te voelen. Kicken he! Bij mij is het echt overduidelijk inmiddels, ik voel echt dat die beentjes met de dag sterker worden!

Doe lekker rustig aan verder dat heb je wel verdient.

MevrouwJ en Visje, fijn dat jullie het hartje weer hebben kunnen horen. Ik kijk er ook al weer naar uit, en inderdaad...wat duren die vier weken dan lang!

Sinds ik het voel bewegen is het trouwens wel beter, ik heb nu op een andere manier bevestiging.

Kloontje, klinkt gezellig maar ook supervermoeiend!

Caro heeft zelf geluisterd, wat leuk! Heb je zelf zo'n angelsound ofzo aangeschaft? Ik mag die misschien van mn schoonzusje gebruiken.

Hebben ze genoten van de shoarma? Beterschap voor je meisje.

Jeetje vis, nu al nesteldrang? Dat is iets voor de laatste weken toch? Dus ik vrees toch genetisch bepaald hoor, haha! Wel balen dat je aan die vieze pillen moet, maar ja...tis voor een goed doel zeggen ze dan he

Anneke, veel plezier met de logeerpartij! Op mijn werk zijn bewoners die niet allemaal even fris zijn. Zitten de hele dag te roken, douchen niet zo vaak.....

Die lucht....ik kan er momenteel niet tegen, bleeh!

Vandaag ook last van mijn rug, voelde wel echt als spieren want het zat echt aan één zijkant.

Gelukkig is het in de loop van de dag wat opgeknapt, want vanochtend deed autorijden zelfs behoorlijk pijn.

Zo filmpje kijken samen met man, lekker op de bank!
Vanavond heb ik de 20 weken echo gehad. Van tevoren vond ik weer heel spannend, maar alles wat er kon worden beoordeeld was goed! De rug en hartje doen ze andere keer, omdat het kindje op de rug lag en het hartje leek wel goed, maar willen ze volgende keer nog even keertje bekijken.

En het was heel duidelijk op de echo, we krijgen nog een zoontje! Superleuk vind ik het, al had ik ook echt geen voorkeur. Zelf had ik had ik het idee dat dit een meisje zou worden omdat de zwangerschap anders voelt, maar mijn man was heel stellig, dit wordt ook een jongen. Hij had gelijk.

En net als bij de oudste heeft dit kindje ook weer korte beentjes, zoals wij allemaal hebben Wel heel leuk om dat nu ook weer te zien.
Hey Thembo, gefeliciteerd! Een zoontje, de eerste blauwe streep in de tabel!

Geweldig dat alles goed lijkt, en dat hij nu al op jullie lijkt
Hoiii allemaal!!

Bij deze heb ik een nieuw topic geopend, fantasie of eerlijk bij een kindje van 5.

Het gaat over het dochtertje van mijn vriend en eigenlijk ook over onze toekomste beeb.

Ik wou het eerst hier neer zetten omdat ik toch wel veel met jullie deel in dit topic maar omdat het niet alleen over de beeb gaat heb ik maar een nieuw topic geopend. Ik heb nog geen idee hoe men hier op gaat reageren, ben best bang voor negatieve reacties tav zijn dochter. Maar het is toch iets dat me wel dwars zit en dat ik als bedreiging zie tav ons kindje.

Dus om niet hier nog een keer het hele verhaal te hoeven typen hou ik jullie even op de hoogte.

Fijne dag nog!! Oh beter gezegd, fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven