okugest te gebruiken?

01-04-2010 09:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van het misselijke gevoel. Na een aantal dagen nergens last van gehad te hebben, ben ik de afgelopen dagen weer bijna continu misselijk met 's ochtends en 's avonds overgeven. Overdag gelukkig niet, maar concentreren op het werk wordt ook wat minder als je steeds een misselijk gevoel hebt.

Nu zag ik dat VSM een middeltje tegen misselijkheid en braken heeft: Okugest. In de bijsluiter staat wel dat je het voor zover bekend zonder problemen kunt gebruiken bij zwangerschap.

Zijn hier dames die dit ook wel hebben gebruikt tijdens de zwangerschap? Waarschijnlijk bel ik vanmiddag de verloskundige ook nog even of ik dit idd mag nemen, maar ik was wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee. Mocht je het hebben van de verloskundige, en hielp het?

Ik hoop nog steeds dat die misselijkheid bijna voorbij is, zit al bijna op 16 weken, dus dan mag het ook wel eens een keer. Ik hoop toch echt dat ik niet bij die 20% te zitten die de hele zwangerschap misselijk blijft.
Het mag probleemloos gebruikt worden, maar het helpt meestal niet bij zwangerschapsmisselijkheid. Ik heb hele zwangerschappen kots en kotsmisselijk doorgebracht en kreeg uiteindelijk medicatie voorgeschreven. Ik zou het gewoon proberen en anders toch om medicatie gaan vragen.
MILF in the making ;-)
volgens mij helpt dat ook niet tegen zwangerschapsmisselijkheid. Ik gebruik t weleens bij diarree of misselijkheid. Denk wel dat t meer t idee is dan dat t echt helpt. Succes.
Poelepoelepoelepoes!
Ik heb het geprobeerd, maar het hielp bij mij niks. Normaliter helpt okugest trouwens hartstikke goed, ook bij misselijkheid, alleen niet tijdens de zwangerschap, helaas...

Zou bij de huisarts om emefasene vragen. Ook niet zaligmakend, maar veelal helpt het iig een beetje. Sterkte!
Computer says nooooo
Waarom bel je je vlk niet gewoon..?
Hey Brittje,

wat vervelend voor je.....ik heb verder geen tips helaas. Ik wilde je wel wijzen op het september 2010 uitgerekend topic waar ik ook in meeschrijf. Ik ben ook bijna 16 weken. Misschien vind je het leuk om daar mee te schrijven?

Gr. Boefje
@ Brittannia: omdat de verloskundige pas begin van de middag telefonisch spreekuur heeft

Maar als ik de reacties zo lees heeft het weinig zin om hiervoor naar de drogist te rennen of haar te gaan bellen.

@ Boefje1980: ik zal eens een kijkje gaan nemen bij jullie topic. Ben niet zo'n heel actieve forummer, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Als ik mee wil schrijven meld ik me wel.

Van Emefesane hoor ik dat dat alleen helpt tegen braken toch, en niet tegen de misselijkheid op zich. En om daar nou om te vragen, het is bij mij niet elke dag. Dan weer een paar dagen wel, dan weer een paar dagen niet. Dat schrijven ze toch alleen voor als je bijna niets binnen kunt houden? Zo erg is het bij mij niet, het meest blijft wel binnen.
Gelukkig valt het dan op zich nog mee .. Emefasene is dan idd niet echt een aanrader. Bij mij ging de misselijkheid ook pas tegen 17-18 weken echt weg. Hopelijk bij jou ook! Probeer ook zo uitgerust mogelijk te zijn, veel slapen hielp mij nog het meest. Sterkte.
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven