Omgangsregeling

24-04-2019 21:53 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

2 maanden terug ben ik het huis uit gevlucht met mijn 2 jaar oude dochtertje. Huiselijk geweld. Veilig Thuis is ook betrokken. Ik mag en kan geen diagnose stellen maar het heeft er alle schijn van dat hij een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. Ik kan mishandeling van mijn dochtertje niet bewijzen dus komt er een omgangsregeling. Tot de uitspraak gaat ze 2 uur per week onder begeleiding naar hem toe. "Om mij vertrouwen te leren krijgen in hem", volgens de hulpverlening. Nu ik weg ben moet ik er vertrouwen in hebben dat hij nu wel de liefdevolle goede vader gaat zijn die hij tot nu toe nooit geweest is.
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere moeders in een soort gelijke situatie. Hoe overleven jullie de tijd dat je kind bij je ex is? Hoe ziet jullie ouderschapsplan eruit? Hoe praat je er op een positieve manier met je kind over? Hoe gaan jullie om met onbegrip van je vrienden en familie?

xx
Bezorgde moeder
Alle reacties Link kopieren
Even nieuwsgierig want ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je niet door dat er iets mis is met je partner voordat je een kind krijgt?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-04-2019 23:59
Even nieuwsgierig want ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je niet door dat er iets mis is met je partner voordat je een kind krijgt?
Zou je denken dat ze dan aan een kind begonnen was met hem?
chocolol schreef:
24-04-2019 23:59
Even nieuwsgierig want ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je niet door dat er iets mis is met je partner voordat je een kind krijgt?
Dat is idd een vraag van iemand die er zelf geen ervaring mee heeft...
Iets 'mis' met iemand, tja...
Ik denk iig niet dat ze had kunnen voorspellen dat hij op deze manier met hun kind zou omgaan...
Alle reacties Link kopieren
Heeft vader je kindje ook mishandeld? Fysiek of verbaal?
Alle reacties Link kopieren
Dat is het verraderlijke. Eerst ben je de prinses en daarna breekt hij alles langzaam af. Vaak is er een omslagpunt. De geboorte van een kindje. De aandacht gaat niet meer alleen naar hem.
Ik sprong er altijd tussen als hij agressief werd, fysiek als verbaal. Daarom denkt de hulpverlening dat zonder mij hij het wel gaat kunnen. Hij kan het niet meer aan mij overlaten en moet het zelf doen. Het heeft bij mij tijd nodig dat te leren vertrouwen. Ik ben zelf wel lichamelijk, emotioneel en seksueel mishandeld.
Ik zou graag horen hoe andere moeders dat vertrouwen gekregen hebben of omgaan met het gevoel van wantrouwen en toch positief naar de kinderen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Van dichtbij gezien hoe een vader een moeder het erg moeilijk heeft gemaakt.

Moeder probeerde haar kind te beschermen. Vader speelde mooi weer en ging het slachtoffer uithangen.

Er is nu co-ouderschap.
Kind laat bij moeder zien dat ze het erg moeilijk heeft bij papa.

Papa speelt nog steeds mooi weer.

Hulpverlening is nu van mening dat het allemaal aan moeder ligt omdat moeder vader zwart maakt.

Vader zegt nu dat moeder te beschermend is en dat ze paranoia is

Vader probeert nu met de hulpverleners aan zijn kant de omgangsregeling om te zetten naar een weekendregeling voor moeder.

Gelukkig heeft ze een goede advocaat.

Helaas is hun dochter nog te jong om zelf gehoord te worden.
sugarmiss schreef:
25-04-2019 07:28
Van dichtbij gezien hoe een vader een moeder het erg moeilijk heeft gemaakt.

Moeder probeerde haar kind te beschermen. Vader speelde mooi weer en ging het slachtoffer uithangen.

Er is nu co-ouderschap.
Kind laat bij moeder zien dat ze het erg moeilijk heeft bij papa.

Papa speelt nog steeds mooi weer.

Hulpverlening is nu van mening dat het allemaal aan moeder ligt omdat moeder vader zwart maakt.

Vader zegt nu dat moeder te beschermend is en dat ze paranoia is

Vader probeert nu met de hulpverleners aan zijn kant de omgangsregeling om te zetten naar een weekendregeling voor moeder.

Gelukkig heeft ze een goede advocaat.

Helaas is hun dochter nog te jong om zelf gehoord te worden.
En kind getraumatiseerd voor het leven.
Wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijke situatie. Poeh. Ik snap wel dat je hem niet kunt vertrouwen en dit moet echt vreselijk moet zijn. Is hij wel dol op zijn dochter of doet hij dit alleen om jou pijn te doen?
Alle reacties Link kopieren
Nou als mijn dochter bij haar vader was ging ik uit, naar vriendinnen, bleef ik thuis, ging ik zwemmen etc. Ik had niet het gevoel dat ik aan het overleven 😑 was als zij er niet was. Had lekker tijd voor mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
25-04-2019 08:03
Nou als mijn dochter bij haar vader was ging ik uit, naar vriendinnen, bleef ik thuis, ging ik zwemmen etc. Ik had niet het gevoel dat ik aan het overleven 😑 was als zij er niet was. Had lekker tijd voor mijzelf.
en jouw ex, is ook zo'n klassehufter als die van TO???
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
25-04-2019 08:03
Nou als mijn dochter bij haar vader was ging ik uit, naar vriendinnen, bleef ik thuis, ging ik zwemmen etc. Ik had niet het gevoel dat ik aan het overleven 😑 was als zij er niet was. Had lekker tijd voor mijzelf.
Jij hoefde kennelijk ook niet bang te zijn dat je ex je dochter aan het mishandelen was :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan dus een totaal andere situatie ChristianeF.

TO, heel veel sterkte toegewenst, blijf bij je goede advocaat, zorg goed voor jullie zelf en ik hoop dat jullie gauw een soort van rust vinden in hoe dit allemaal opgelost gaat worden.
Ik hoop dat je ex óf goed voor zijn kind gaat zorgen, of dat er gezien wordt door iedereen die er nu mede over gaat, dat hij niet geschikt is om méér dan begeleid bezoek te krijgen.
Sterkte.
is je dochter niet bij de huisarts geweest.
staat er niets bij de politie op papier

lastig TO , sterkte
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord TO. Het klinkt heel heftig. Heb je hulp voor jezelf hierbij? Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk!
Mijn situatie is iets anders, maar meestal is het voor mij ook standje overleven.
Netflix, extra werken, lang op bed liggen en mezelf verplichten de deur uit te gaan. Ben altijd weer blij als ze terug zijn, hoewel ik dan kan puinruimen. Want dan komen de emoties bij de kinderen los.
Hoe meer zorgen ik uit, hoe harder hij strijdt. Ik probeer de meest wijze te blijven, waardoor ik nog redelijk contact heb met de hulpverlening.

Helaas heeft vooral vader rechten (op omgang) daarna komen de rechten (op emotionele veiligheid) van de kinderen pas.
Alle reacties Link kopieren
Lastige situatie! Gaat ze naar een peuterspeelzaal of iets dergelijks? Zo ja, leiding op de hoogte brengen over de situatie. Vraag ze om je kind extra in de gaten te houden. Je hebt dan onpartijdige observaties, die je met veilig thuis kan bespreken.
Tattooaddict87 schreef:
25-04-2019 00:24
Zou je denken dat ze dan aan een kind begonnen was met hem?
Doe niet zo naïef, alsof je niet veel vaker leest/hoort dat mensen toch aan kinderen beginnen binnen een zeer slechte relatie. Zelfs dat men denkt dat een kind een relatie kan redden :facepalm:

Nu zeg ik niet dat dit het geval is bij TO, maar het gebeurt vaker dan je denkt iig.
loisnvt schreef:
25-04-2019 13:21
Doe niet zo naïef, alsof je niet veel vaker leest/hoort dat mensen toch aan kinderen beginnen binnen een zeer slechte relatie. Zelfs dat men denkt dat een kind een relatie kan redden :facepalm:

Nu zeg ik niet dat dit het geval is bij TO, maar het gebeurt vaker dan je denkt iig.
Ja of dat het kind ongewenst is, gebeurt ook vaak genoeg (nu niet van toepassing op TO, gaat mij ook niks aan)...
Alle reacties Link kopieren
Bij dit soort problematiek is het wel kenmerkend dat de sfeer omslaat in de relatie wanneer er kinderen komen. Moeder heeft dan immers niet meer de volle aandacht voor vader.
Alle reacties Link kopieren
Overigens, wat ik ook vind van vader, ik blijf neutraal naar de kinderen.
Echter wanneer de kinderen dingen meemaken die hun niet leuk vinden en die dat ook niet zijn, dan bevestig ik hun wel in hun gevoelens. En vertel ik dat een papa dat niet hoort te doen.
Wanneer je dat niet doet is de verwarring en de eenzaamheid bij kinderen alleen maar groter.
Ik hoop dat ze zo trouw kunnen blijven aan hun gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik herken veel in de verhalen. Hij probeert ook iedereen wijs te maken dat ik degene ben met de ziekte geest. Hij eiste zelfs de volledige zorg. Dat heeft hij inmiddels terug getrokken gelukkig.

Ik wil de rechten van een vader zeker niet passeren. Vaders trekken vaak genoeg aan het kortste eind en ook regelmatig onterecht. Maar hier is het recht van de vader duidelijk belangrijker dan de veiligheid van een kindje van 2 jaar jong.

Ik heb de huisarts achter mij maar de hulpverlening heeft hem gepasseerd en zelfs zijn ingeschakelde hulp van jeugdzorg de prullenbak in verwezen. Vanmorgen een gesprek tussen huisarts en hulpverlening geweest. Er blijkt een hoop fout te zijn gegaan: niet eens slechte, maar zelfs het ontbreken van alle communicatie tussen hulpverleners.

Zoals ik hier uit jullie reacties lees is dit geen uniek verhaal helaas....
Ik hoop dat het niet te laat is nu de eerste rechtszitting al geweest is.

Rug recht en doorgaan, alles om mijn dochtertje een veilige en liefdevolle toekomst te geven. Met een omgangsregeling als hij dat echt uit liefde voor zijn dochter had gewild en niet om mij te raken op het punt waarop ik het meest kwetsbaar ben. En ook niet met reden dat dit de enige manier is om nog te proberen mij te regeren.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt sterk, hou dat vast.
Bizar dat dit soort dingen gebeuren, maar nog idioter dat er dus exact hetzelfde gebeurd bij velen. Lees je goed in, er zijn wel goede sites. Lotgenoten op FB kan ook fijn zijn om je hart te luchten bij mensen die exact weten waar je het over hebt.
Sterkte en hou je taai!
Ps niet vergeten goed voor jezelf te zorgen ;-)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-04-2019 23:59
Even nieuwsgierig want ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je niet door dat er iets mis is met je partner voordat je een kind krijgt?
Sorry, zal vast aan mij liggen en is ook niet per sé tegen jou, maar ik vind dit altijd van die rare vragen. Wat maakt het uit? Het kind is er, hoe de omstandigheden voordat kind er was ook waren.
Stel TO zegt 'ja, wissikwel'. Wat dan? Dan mogen we losgaan op hoe oerstom ze wel niet was om uitgerekend van dit heerschap zwanger te worden en haar nog even een trap na geven? Hoe helpt dat?
Daar snap ik echt niks van.

TO, wat een rotsituatie. Wat krom ook dat de communicatie er helemaal niet is. Ben je vanmorgen bij de ha en hulpverlening nog wat verder gekomen?
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
25-04-2019 16:47
Sorry, zal vast aan mij liggen en is ook niet per sé tegen jou, maar ik vind dit altijd van die rare vragen. Wat maakt het uit? Het kind is er, hoe de omstandigheden voordat kind er was ook waren.
Stel TO zegt 'ja, wissikwel'. Wat dan? Dan mogen we losgaan op hoe oerstom ze wel niet was om uitgerekend van dit heerschap zwanger te worden en haar nog even een trap na geven? Hoe helpt dat?
Daar snap ik echt niks van.

TO, wat een rotsituatie. Wat krom ook dat de communicatie er helemaal niet is. Ben je vanmorgen bij de ha en hulpverlening nog wat verder gekomen?
Toch vrouwen genoeg, ook op dit forum, die zwanger-raken van iemand. Nog aan het forum vragen of het wijs is. Iedereen roept 'neeeee', en toch die baby krijgen. Want de vader zal vast bijdraaien.

Als leermoment toch aardig, als vrouwen in die situatie eens aangeven, dat het inderdada niet handig is.
(Waarbij ik niet bedoel, dat het bij TO zo was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven