Ongedaan maken sterilisatie man

15-08-2009 15:33 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn man wil zijn sterilisatie ongedaan laten maken. (Jippie!!!) Maar nu wil ik jullie hier graag vragen wie daar ervaring mee heeft en wat de kosten ongeveer zijn. Ik weet dat dit bijna niet vergoed wordt door de zorgverzekeraars, dus wil even weten waar ik op moet rekenen (tips en suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!) Groetjes
Aan dit langlopende topic en dit iets kortere heb je vast iets.
Je doelt er vast niet op in je openingspost, maar waar je (ook) rekening mee moet houden is dat de kansen op 'goed zaad' na een hersteloperatie kleiner worden als de sterilisatie langer dan 10 jaar heeft geduurd. Als dat zo is, zijn er nog wel mogelijkheden (aanprikken uit de bal) maar dan zit je wel in de medische molen. Geen idee of het bij jullie speelt, maar toch...
Ik ken mensen die langer dan 10 jaar gesteriliseerd waren en allen binnen een jaar gelukt hoor. Allemaal papa geworden.
Mijn man heeft ook zijn sterilisatie ongedaan laten maken en dit werd toen vergoed vanuit de ziekenfonds.....geen goedkoop aanvullend pakket!!! Maar ja, het resultaat wordt over 3 weken 2 jaar!!!
Het wordt niet meer vergoed.

Ik ken een man die de hersteloperatie na 11 jaar heeft laten uitvoeren, maar helaas is er geen zwangerschap meer ontstaan, en dat terwijl de operatie al weer 4 jaar geleden is.
Delta Lloyd vergoed het wel.
De hersteloperatie van mijn man werd niet vergoed. Maar wat veel belangrijker is; het is wel gelukt!! Eerst was het zaad goed, maar raakte ik niet zwanger. Toen bleek dat mijn man antistoffen aanmaakte (ik zei altijd; het zaad ging klonteren), dus ik dacht; dat wordt de medische molen. Maar vlak voordat we daarin zouden gaan bleek ik toch zwanger. En we hebben een prachtige tweeling gekregen. Veel succes!
Bij ons is het uiteindelijk niet gelukt. De hersteloperatie was goed verlopen, na de spermacontrole waren er 80 miljoen zaadcellen ( dus meer dan genoeg, maar helaas geen zwangerschap.

De operatie hebben we inderdaad ook zelf moeten betalen.
CZ vergoed hem ook nog, maar dan moet je wel een bepaald aanvullend pakket hebben. Zo zijn er volgens mij een aantal verzekeraars die het vergoeden. Wij hebben ongeveer net zoveel aan premie betaald als dat de operatie kost maar nu vonden wij het minder pijnlijk als het niet zu lukken dan wanneer je hele spaargeld weg is....(het was nu 3 jaar lang dat de verzekering duurder was)
Een vriendin van mij wil graag kinderen van haar vriend en hij wil ook graag een kindje met haar. Hij heeft zijn sterilisatie ongedaan laten maken. Het kostte ongeveer 1000 euro, veel pijn en een week niet werken. Dit leek gelukt maar bleek uiteindelijk niet gelukt te zijn. Een 2e operatie ondergaan (weer 1000 euro) en nu hebben ze 1 keertje IUI gedaan in afwachting van IVF. Zijn zaad moet nog geteste worden maar de kans is aanwezig dat het weer op 0 zit, net als een paar maanden na de 1e operatie.
Ik vraag me oprecht af waarom het geld een punt is in deze, echt waar. Maakt het werkelijk uit hoeveel het jullie gaat kosten?
Voor ons was het geld geen punt. Niet dat wij zo rijk zijn, zo bedoel ik het niet (integendeel), maar ik had er graag mijn spaargeld voor over. Ik vind dat een hersteloperatie ook niet vergoed hoeft te worden. Mijn man heeft er voorheen zelf voorgekozen om een sterilisatie te ondergaan en we hebben er zelf voor gekozen om deze weer ongedaan te maken. Nu het niet gelukt is heb ik echt niet het gevoel dat ik het geld net zo goed in de vuilnisbak had kunnen gooien.
En hoe gaat het nu, Mutsefluts, kun je accepteren dat je kinderloos blijft, waarschijnlijk?
Ik zal wel negatief commentaar krijgen op mijn reactie , maar wat ik soms niet zo goed snap waarom er zoveel zijn die een sterilisatie ongedaan willen laten maken.

En ik bedoel nu niet perse TO hoor , maar gewoon in het algemeen.

Wat is er dan veranderd dat je nu ineens wel kids wil .Want je laat je ook niet zomaar steriliseren toch?? Als je eerst nog geen kinderwens hebt zijn er toch zat andere vormen van anticonceptie?

I
Ik denk dat het om een 2de leg gaat, Will.
Sommige mensen denken ook dat ze geen kinderwens hebben, en dan blijkt later (achteraf) dat ze met díe partner geen kinderwens hadden.

En over de kosten: ik snap niet waarom zo'n hersteloperatie vergoed zou moeten worden.
In geval van mijn vriendin gaat het om een 3e leg. Hij heeft al vier kinderen, bij 2 vrouwen.

De IUI die ze gehad hebben en de IVF die ze nog gaat krijgen wordt door haar zorgverzekering wel vergoed trouwens...
quote:kaetje schreef op 16 augustus 2009 @ 13:37:

In geval van mijn vriendin gaat het om een 3e leg. Hij heeft al vier kinderen, bij 2 vrouwen.

De IUI die ze gehad hebben en de IVF die ze nog gaat krijgen wordt door haar zorgverzekering wel vergoed trouwens...vind ik eerlijk gezegd ook niet terecht, laten ze dat geld gebruiken voor stellen die buiten hun eigen keuzes om niet zwanger kunnen raken.
quote:fleurtje schreef op 16 augustus 2009 @ 13:30:

Sommige mensen denken ook dat ze geen kinderwens hebben, en dan blijkt later (achteraf) dat ze met díe partner geen kinderwens hadden.

En over de kosten: ik snap niet waarom zo'n hersteloperatie vergoed zou moeten worden.Veel vaker hebben ze gewoon al kinderen bij hun ex, wilden geen kinderen meer et voila, knoop er in. Na het stuklopen van die relatie komt de man een ( meestal weer jongere) vrouw tegen die nog geen kinderen heeft, en een spijtoptant is geboren.
quote:arwen173 schreef op 16 augustus 2009 @ 13:44:

[...]

vind ik eerlijk gezegd ook niet terecht, laten ze dat geld gebruiken voor stellen die buiten hun eigen keuzes om niet zwanger kunnen raken.Hhmm, het lijkt me dat in elk geval de helft van het stel (namelijk zij) er niet voor heeft gekozen om niet zelf zwanger te kunnen raken. Mij iets te kort door de bocht, eerlijk gezegd...
leeuwedraak,je weet waar je aan begint bij een dergelijke relatie, en als je daar voor kiest, vind ik ook dat je de eventuele gevolgen daarvan zelf moet betalen. Juist omdat de onvruchtbaarheid een gevolg is van eigen keuze. (anders krijg je natuurlijk als argument bij andere vormen van onvruchtbaarheid dat je daar soms ook vanaf weet als je aan een relatie begint, en dat vind ik toch echt een ander verhaal)
Ja, ik vind het ook heel moeilijk. Ik zie mijn vriendin en gun haar netzoveel een kindje als dat ik het ieder ander gun. Maar als ik haar vriend zie die bijna net zo oud is als haar vader dan vraag ik me wel af waarom ze (28 jaar) juist met hem een kind wil. Ik kan me dan nog wel voorstellen dat ze er voor kiest om een relatie met hem te hebben maar een kind van een man van 49 die al een kind heeft van 24, dan krijg ik twijfels. Maar goed, dat is een heel ander verhaal en een voorbeeld waarbij nog heel veel andere dingen spelen waardoor de alarmbellen bij mij pas echt gaan rinkelen...

Ik snapte in dit geval niet dat ze een relatie met hem aan ging terwijl ze met haar vorige vriend al plannen had om met de pil te stoppen. Ze wist dus dat ze graag kinderen wilde. En dan toch ging ze een relatie aan met een man die zijn keuze om geen kinderen meer te verwekken al jaren geleden gemaakt heeft. Heel dubbel....
Ik kan het je nog sterker vertellen, ik heb een kennis, ze is 32, die een man heeft van 58, en ze willen kinderen. Ik vind hem veel te oud.

Hij heeft 2 volwassen kinderen, en is ook gesteriliseerd maar wil dat ongedaan maken...
Das inderdaad sterker

Wat gaat er in je hoofd/hart om als je daar aan wilt beginnen? In geval van mijn vriendin is het iets waar ze gewoon niet echt goed over na denkt ben ik bang... Heb wel geprobeerd haar op wat dingen te wijzen maar ik vind toch dat ieder zijn/haar eigen keuzes moet maken dus echt erg uitgesproken ben ik er niet over. Soms best moeilijk om mn kop te houden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven