ontevreden over kdv

22-11-2010 20:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ontevreden over ons kinderdagverblijf.

Daardoor speel ik met de gedachte om naar een ander kdv te gaan. Wanneer zouden jullie dat doen?

Ik zal in het kort proberen uit te leggen waarom wij ontevreden zijn.

We merken dat de leidsters het zo druk hebben met de kinderen dat het ten koste gaan van veiligheid, hygiene en nalatigheid van afspraken. We hebben bij de intake een aantal dingen aangegeven die we blangrijk vinden. Maar het is toch een keer voorgekomen dat onze dochter eten kreeg wat ze van ons niet mag. Zo is het een keer voorgekomen dat onze dochter alleen op een bank zat - terwijl ze 1 is - en wij net hadden aangegeven dat ze vast moet zitten want ze klimt eruit. Zo vind ik op het aanrecht flesjes met restje melk erin. Het speentje van onze dochter waren ze kwijt en toen kreeg ze een ander. Bij het ophalen heb ik het gevoel dat ik niet 'gezien' wordt. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Oke het zijn allemaal kleine dingen. Maar ik val er wel over.

We zijn - door een verhuizing- van kdv veranderd. Ik weet dus dat het ook anders kan.Op het vorige kdv was het schoon en hygienisch. En dat vind ik vervelend. De leidsters doen enorm hun best maar ik vind het chaotisch. De ruimte is klein voor heel veel kinderen - dat waren we ook anders gewend.

Nu hebben wij aantal dingen besproken met de leidsters. Op het moment dat we met ze erover spreken zijn ze het helemaal eens met ons. Toch loop ik steeds tegen dingen aan.

Ben ik te kritisch? Of moet ik eens gaan kijken bij andere kdv's in de buurt? (die zijn er helaas niet dus dan wordt er een verder weg maar dat is dan maar zo)

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tja, zoals ik het lees heb je 3 opties:

- accepteren dan anderen nu eenmaal anders zorgen voor je kind en je erbij neerleggen met het idee 'zolang mijn kind het er maar naar de zin heeft'

- vertrekken, als er een ander kdv te vinden is, en op de koop toenemen dat je kind misschien niet zit te wachten op weer andere gezichten...

- of proberen de zaken die je storen op het kdv te wijzigen. Hetzij door zelf met de locatiemanager te gaan praten, hetzij door het via de oudercommissie te spelen.

Ik ben zelf nogal voor proberen dingen te wijzigen alvorens weg te lopen, dus drie keer raden wat míjn advies zou zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven