Onzeker....drama bij ophalen

13-07-2012 18:30 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg...hoe zeker ik normaal ben (als t over mijn werk gaat, bij vrienden, enz), zo onzeker kan ik soms als moeder zijn.

Voorbeeldje...:-)

Vandaag ga ik dochter van de vakantie BSO ophalen. Ze is in mei 4 geworden. Heeft 6 weken op school gezeten met 2 dagen BSo en nu dus vakantie met 2 hele dagen vakantie BSO per week. Ze vindt t spannend, moet wennen aan de veschillende leidsters en aan sommige kinderen die ze niet kent. Vermaakt zich wel goed en gedraagt zich daar goed.

Maar bij t ophalen...ze wil niet mee, gaat huilen, probeerde me vandaag zelfs te slaan. Di gebeurde vorige week ook al n keer bij haar vader. Heb haar apart genomen en haar de keuze gegeven; óf blijven gillen en dus mee naar huis en daar voor straf 5 minuten naar haar kamer óf ophalen, gewoon meegaan en de leiding gedag zeggen en dan mocht ze thuis even tv kijken.

Na wat tranen koos ze voor t laatste opzich goed dus,

Toch vind ik t vervelend, zeker nadat de stagiaire zei dat ze t wel heel veemd vond t t overdag zo goed ging en bij t ophalen zo'n drama was. Objectief denk ik; ja tuurlijk doet ze dat, ze moet nog wennen, houdt zich overdag goed en juist bij degene waar ze zich vertrouwt voelt ontlaadt ze zich.'

Maar uiteindeijk zit ik er toch mee; bang dat ze me een slechte moeder vinden, bang dat ze dochter niet leuk vinden (ze is op t moment nogal fel en soms tegendraads). Baal hier zo van, dat ik mezef dan gewoon niet zeker hierover voel.

Dus.,.hoe is dat voor jullie? Zijn jullie ook zo gevoelig als t over je kids gaat en is haar gehuil bij t ophalen nou zo extreem?

Alvast bedankt voor de reacties.
Hoe lang is haar dag? Klinkt wat oververmoeid?
Oh ik vind het eigenlijk wel raar dat je haar straf geeft/dreigt voor haar gevoelens.

Voor heel normaal gedrag eigenlijk, na een lange dag.

Ze is niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn.
Doet ze het niet gewoon omdat ze het daar heel erg leuk heeft?

Mijn zoontje wilde ook wel eens langer blijven, hij vond het geweldig daar.
Ik vind het raar dat een stagair daar wat over zegt, die mogen dat soort dingen niet zo maar zeggen. (weet ik uit mijn eigen stage tijd)

Ik denk dat ze gewoo nog moet wennen en idd ontlaad als ze jou ziet. Waarschijnlijk gaat het na een tijdje beter.
Mijn dochter was net zo op die leeftijd. Ze wilde gewoon niet mee naar huis, liep van me weg om zich te verstoppen. En tuurlijk vond ik dat niet leuk maar de leidster zei altijd dat ik er blij om moest zijn want dat mijn dochter het dus blijkbaar erg naar haar zin had bij hun en zo kun je het inderdaad ook bekijken natuurlijk:)
Klinkt alsof ze het gewoon heel erg naar haar zin heeft.

Mijn twee kids doen dit ook regelmatig als ik ze kom halen bij de opvang. Ze hebben het daar ook ontzettend naar hun zin.

Ik zou het niet persoonlijk opvatten
quote:galadriel schreef op 13 juli 2012 @ 18:34:

Oh ik vind het eigenlijk wel raar dat je haar straf geeft/dreigt voor haar gevoelens.

Voor heel normaal gedrag eigenlijk, na een lange dag.

Ze is niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn.Ik geef haar geen strafvoor haar gevoelens, maar wel voor de manier waarop ze het uit. Balen of huilen mag ze wel. Maar gillen en me proberen te slaan vind ik gewoon niet aanvaardbaar. Ook al begrijp ik haar gedrag wel hoor.
Dan doet mijn drie jarige ook vaker bij het ophalen van het kdv.

Ik zoe als een combi van het leuk vinden, storen in haar spel en vermoeidheid. Ik mopper dan nooit, vraag of ze erg moe is.

Waarom zou een stagiaire geen overdracht mogen geven?
quote:lilalinda schreef op 13 juli 2012 @ 18:33:

Hoe lang is haar dag? Klinkt wat oververmoeid?Ja ze is ook moe dan. Meestal is ze er van 9-17. Door alle nieuwe indrukken is t ook heftig denk ik. Kan d'r niet korter laten gaan, ik moet in die uren gewoon werken....
Vervelend maar herkenbaar, maar dan wel als rol van de leidster. Ik werk zelf ook op een bso namelijk.

Het kan zijn dat ze het vervelend vind om uit haar spel gehaald te worden.

Soms helpt het als je 10min van te voren belt dat je eraan komt. Zo weet je dochter dat ze wordt opgehaald en heeft ze tijd om af te ronden waar ze mee bezig was, en is het dus duidelijker dat het tijd is om naar huis te gaan.
Als ik op mijn stage had gezegd het raar is dat een kind gaat huilen aan het eind van de dag, had ik waarschijnlijk niet meer terug hoeven komen wegens gebrek aan inlevingsvermogen. Zodra je stage gaat lopen hoor je te weten dat een kind huilt en ga je moeders geen onzekerheid aanpraten.

Ik zei niet dat een stagiare geen overdracht mag doen.
Een kind moet ook leren gevoelens te uiten. Krijgt een kind de kans niet toe als ze straf krijgt.

Ze is nog klein en al die kleuters zijn een beetje boel toe aan vakantie. Chill.
quote:mammie_rf schreef op 13 juli 2012 @ 18:52:

Als ik op mijn stage had gezegd het raar is dat een kind gaat huilen aan het eind van de dag, had ik waarschijnlijk niet meer terug hoeven komen wegens gebrek aan inlevingsvermogen. Zodra je stage gaat lopen hoor je te weten dat een kind huilt en ga je moeders geen onzekerheid aanpraten.

Ik zei niet dat een stagiare geen overdracht mag doen.

Ik zou het erg vinden als een stagiaire om zo'n reden niet mag terugkomen, lijkt me ook erg overdreven. Waar ik meer van baal is dat ik zelf onzeker word op zo'n moment terwijl ik tegelijkertijd ook weet dat kinderen dit wel vaker doen.

Dochter is de laatste 2 weken gewoon snel van slag, is soms echt vervelend, huilt snel en brutaal. Ik snap het door alle veranderingen, maar kan haar soms ook echt even niet leuk vinden. Vind t alleen naar als ik t idee heb dat anderen haar ook soms moeilijk vinden, het is nl tegelijkertijd ook echt een leuk meisje :-)
quote:Star schreef op 13 juli 2012 @ 18:54:

Een kind moet ook leren gevoelens te uiten. Krijgt een kind de kans niet toe als ze straf krijgt.

Ze is nog klein en al die kleuters zijn een beetje boel toe aan vakantie. Chill.

Ik heb haar geen straf gegeven. Wel de keuze om voor ander gedrag te kiezen.

Vind jij dan dat ze door slaan en gillen haar gevoelens mag uiten?
Ja wel als je daarna weer normaal met haar kan praten. Laat maar uitrazen. Niet de kop indrukken.
Is allemaal vrij normaal. Zo'n dag is gewoon erg lang voor die kleintjes. En voor hen voelt het alsof ze wanneer ze net lekker aan het spelen zijn weer naar huis moeten. En ze zijn gewoon moe van zoon dag. Is heel normaal zul je volgend jaar ook merken als ze langer naar school gaat, dan zitten er ook dagen tussen dat er om alles gehuild wordt gewoon uit vermoeidheid. Slaan mag hier ook niet, maar even boos zijn of verdrietig is prima. Meestal ga ik dan even bij oudste zitten, even kletsen wat hebben ze gedaan etc. En dan is het na vijf minuten over en gaan we naar huis. Ik dreig nooit met meteen naar bed of wat dan ook als ze niet stoppen met huilen. Als je vier jaar bent dan ben je over een heleboel gewoon snel verdrietig. Ik zou bij het ophalen gewoon dus even de tijd nemen om even te gaan zitten en de dag te bespreken. Maar goed dat moet je de tijd voor kunnen en willen nemen en als ik soms de ouders zie wegscheuren op kdv en BSO dan hebben veel ouders de tijd niet voor, terwijl je kind er toch de hele dag heeft doorgebracht.

Verder zou ik me van de mening van een stagiair niet heel veel aantrekken. Als ze langer op een bso werkt zal ze merken dat dit regelmatig gebeurt. Is voor die kleintjes gewoon een manier van ontladen.
[quote]femke29 schreef op 13 juli 2012 @ 18:57:

[...]

Ik zou het erg vinden als een stagiaire om zo'n reden niet mag terugkomen, lijkt me ook erg overdreven. Waar ik meer van baal is dat ik zelf onzeker word op zo'n moment terwijl ik tegelijkertijd ook weet dat kinderen dit wel vaker doen.

Begrijp me niet verkeerd: dat vind ik ook! Je bet stagair o, te leren. Maar zo ging dat bij ons op school! Zal op elke school natuurlijk wel anders zijn!
quote:femke29 schreef op 13 juli 2012 @ 18:57:

[...]

Dochter is de laatste 2 weken gewoon snel van slag, is soms echt vervelend, huilt snel en brutaal. Ik snap het door alle veranderingen, maar kan haar soms ook echt even niet leuk vinden. Vind t alleen naar als ik t idee heb dat anderen haar ook soms moeilijk vinden, het is nl tegelijkertijd ook echt een leuk meisje :-) je vindt haar gedrag niet leuk, is iets heel anders.

Praat je ook met haar hierover?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Klinkt als een oververmoeid grietje.... heel normaal, lijkt me. Kun je haar niet eerst eens wat eerder ophalen?
quote:Star schreef op 13 juli 2012 @ 19:01:

Ja wel als je daarna weer normaal met haar kan praten. Laat maar uitrazen. Niet de kop indrukken.Ok dat is idd beter maar hielp dus bij haar niet. Ze bleef van me weglopen, ging gillen en probeerde te slaan. Heb echt wel geprobeerd haar te kalmeren, maar dat lukte niet. Had ook geen haast oid. Uiteindelijk haar dus voor de keuze gesteld, je moet toch wat hè...
quote:rosanna08 schreef op 13 juli 2012 @ 19:08:

[...]

je vindt haar gedrag niet leuk, is iets heel anders.

Praat je ook met haar hierover? Ja heb t er wel met haar over. Ze zegt dan dat ze t de volgende keer niet meer zal doen :-)
even terug:

Waar baal je van?

- haar gedrag?

- of jouw onzekerheid daarover?
quote:femke29 schreef op 13 juli 2012 @ 19:11:

[...]

Ja heb t er wel met haar over. Ze zegt dan dat ze t de volgende keer niet meer zal doen :-) hoe gaat zo'n gesprekje dan? Vraag je naar hoe ze zich voelt of zeg je vooral dat je het vervelend vind en dat ze er mee moet stoppen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:lilalinda schreef op 13 juli 2012 @ 19:11:

even terug:

Waar baal je van?

- haar gedrag?

- of jouw onzekerheid daarover?Allebei. Ik vind haar gedrag op dit moment moeilijk en ik kan haar gedrag ook echt vervelend vinden. Baal ook dat ik me zo onzeker voel dan naar de buitenwereld en ook bang ben dat anderen haar niet leuk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven