Oorbel gaatjes

10-11-2009 13:39 185 berichten
Vanaf welke leeftijd laat jij bij je kind oorbel gaatjes prikken?

Mijn dochter is anderhalf en ik ben op zoek naar een goede juwelier regio Eindhoven.
quote:Dante30 schreef op 10 november 2009 @ 15:08:

Defentie.... ah, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:suske schreef op 10 november 2009 @ 15:02:

[...]

Nee mijn man is inderdaad geen bankdirecteur..hihihi.

Hij werkt bij Defentie.

Gr susBedoel je nou defensie of detentie?
Dat ook nog eens Lijn. Mijn dochter krijgt al geen armbandje om omdat ze er de hele tijd aan zit te frunniken. Dus oorbellen is bij onze wildebras helemaal vragen om problemen. Ik zie me al zitten bij de huisarts met kind en een stukje oor.

Nee, geen oorbellen voor onze uk.
quote:rainz schreef op 10 november 2009 @ 15:09:

[...]

Bedoel je nou defensie of detentie?Dat vind ik nou niet aardig van je Rainz. Solliciteren bij detentie. Da's weer nieuw.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 14:42:

Iedereen die vindt dat haar moeder iets vreselijks heeft gedaan omdat ze nu oorbellen heeft, mag het nu zeggen...Nou ja, iets vreselijks niet. Maar ik kan het me nog wel heel goed herinneren, ik was volgens mij 2 (kan wil het niet navragen) en heb de longen uit mijn lijf gehuild.
quote:keeprunning schreef op 10 november 2009 @ 14:52:

4 hellokitty: Heb jij eigenlijk niet veel opmerkingen of vragen gehad over de oorbellen bij je dochter? Of ken je meer kleine kinderen in jouw omgeving die dat hebben?

De kleine kinderen die het hebben in onze omgeving zijn op één hand te tellen. Ook zijn het meer jongens in onze omgeving dan meiden. Van andere moeders krijg ik leuke reacties. Dat haar die minipareltjes zo schattig staan.

Bij een juwelier bij ons in de buurt ben ik wel een keer afgebekt door de dame achter de balie. Ze verkocht geen oorbellen onder de zes, want het was strafbaar volgens haar. Ze vond het geen stijl en behoorde waarschijnlijk tot de antiprik beweging die hier ook actief is
itty, krab je jezelf dan niet eens achter de oren (leuk he) als er zo op gereageerd wordt? Dat niet iedereen het onverdeeld een leuke onschuldige actie vind, daar zou ik wel over gaan andenkne.
Katherine volgens mij is er iets mis met je toetsenbord.

Nee, ik raak hiervan niet onder de indruk eerlijk gezegd.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:21:

Katherine volgens mij is er iets mis met je toetsenbord.

Nee, ik raak hiervan niet onder de indruk eerlijk gezegd.Waarom kijk ik daar niet van op?
quote:Teigetje29 schreef op 10 november 2009 @ 13:41:

Ik zou het pas doen als het kind groot genoeg (lees oud genoeg) is om zelf te beslissen, ik zou pas gaan kijken /vragen rond een jaar of zeven. Misschien wil je dochter wel helemaal geen gaatjes later.

Als ze later geen gaatjes wil laat ze ze toch gewoon dichtgroeien? Heb ik ook gedaan met mijn tweede gaatjes die ik eerst wel wilden en toen bleek dat ze scheef waren geschoten toch maar niet wilde.. Ik wil mijn dochter ook gaatjes geven, vind ik leuk. Misschien egoistisch maar toch..

Heb het nog niet gedaan (ze is nu 2) omdat juweliers het hier doen bij hele kleine babies of vanaf een jaar of 5/6. Niet omdat de kids dan zelf kunnen kiezen maar omdat ze vanaf die leeftijd meestal niet meer tegenwerken (pijn) en als ze heel klein zijn ook niet.. Toen ze heel klein was heb ik er nooit aangedacht dus moet nu nog 3 jaar wachten..
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:14:

[...]

De kleine kinderen die het hebben in onze omgeving zijn op één hand te tellen. Ook zijn het meer jongens in onze omgeving dan meiden. Van andere moeders krijg ik leuke reacties. Dat haar die minipareltjes zo schattig staan.

Bij een juwelier bij ons in de buurt ben ik wel een keer afgebekt door de dame achter de balie. Ze verkocht geen oorbellen onder de zes, want het was strafbaar volgens haar. Ze vond het geen stijl en behoorde waarschijnlijk tot de antiprik beweging die hier ook actief is

Ik hoor niet bij de antiprik beweging overigens. Ik vind er niets mis mee al laat iemand 100 gaatjes in z'n oren prikken.

Ik hoor wel bij de beweging die vindt dat iemand zelf moet kunnen beslissen of hij/zij die 100 gaatjes (of dat ene gaatje) wil en dat mama daar niets over te zeggen heeft.
Ik raakte er niet van onder de indruk. Het was een enorm afzichtig type zonder oorbellen van om en nabij de 60.
quote:Belbe schreef op 10 november 2009 @ 15:30:

[...]

Als ze later geen gaatjes wil laat ze ze toch gewoon dichtgroeien? Heb ik ook gedaan met mijn tweede gaatjes die ik eerst wel wilden en toen bleek dat ze scheef waren geschoten toch maar niet wilde.. Ik wil mijn dochter ook gaatjes geven, vind ik leuk. Misschien egoistisch maar toch..

Heb het nog niet gedaan (ze is nu 2) omdat juweliers het hier doen bij hele kleine babies of vanaf een jaar of 5/6. Niet omdat de kids dan zelf kunnen kiezen maar omdat ze vanaf die leeftijd meestal niet meer tegenwerken (pijn) en als ze heel klein zijn ook niet.. Toen ze heel klein was heb ik er nooit aangedacht dus moet nu nog 3 jaar wachten..En als jouw dochter nou geen gaatjes wil als ze die leeftijd heeft bereikt? Wat doe je dan???
Ik vind trouwens 2 de max.(in elk oor 1) en heb verder niks met andere vormen van lichaamsversiering zoals piercings en tattoeages.
Eens met Yraatje: Ik heb zelf een neuspiercing en oorbellen, naar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om dat te laten zetten bij mijn dochter van 2!

Neuspiercings kun je ook gewoon laten schieten trouwens!

Hey, waarom zou niemand dat doen bij kleine kinderen en babies?
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:32:

Ik raakte er niet van onder de indruk. Het was een enorm afzichtig type zonder oorbellen van om en nabij de 60.Tja... zij had waarschijnlijk gewoon medelijden met je kind....
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:32:

Ik raakte er niet van onder de indruk. Het was een enorm afzichtig type zonder oorbellen van om en nabij de 60.

Nee, iemand zonder oorbellen van rond de 60, die neem je niet serieus natuurlijk, logisch!

(Wat is in vredesnaam een afzichtig type??)
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:33:

Ik vind trouwens 2 de max.(in elk oor 1) en heb verder niks met andere vormen van lichaamsversiering zoals piercings en tattoeages.En als jouw kind nou 2 gaatjes in elk oor wil? En een navelpiercing als ze 16 is?
quote:sharra schreef op 10 november 2009 @ 15:35:

[...]

Nee, iemand zonder oorbellen van rond de 60, die neem je niet serieus natuurlijk, logisch!

(Wat is in vredesnaam een afzichtig type??)Iemand van rond de 60, zonder oorbellen, die het niet eens is met Kitty...
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 14:25:

Mijn dochter van 2 wilde het heel graag ze kon al met 1,5 goed praten en wilde ook een princesje zijn.

Ja, mijn dochter (ook twee) wil ook wel eens prinsesje zijn, maar die zet een zeef op haar kop en dan is ze de prinses. Oorbellen horen daar niet perse bij.

Haar broer van negen maanden krijgt dan een andere plastic bak op zijn bol en dan is hij de cowboy.

Daar heeft hij in haar ogen geen peuk of pistool voor nodig...
quote:Yraatje schreef op 10 november 2009 @ 15:33:

[...]

En als jouw dochter nou geen gaatjes wil als ze die leeftijd heeft bereikt? Wat doe je dan???Wat is dat dan voor een rare vraag. Als ze niet wilt, wilt ze niet. Likt me logisch. Maar als het aan mij had gelegen had ze ze al gehad!
Erger u niet, verwonder u slechts!
quote:Lein77 schreef op 10 november 2009 @ 15:47:

[...]

Ja, mijn dochter (ook twee) wil ook wel eens prinsesje zijn, maar die zet een zeef op haar kop en dan is ze de prinses. Oorbellen horen daar niet perse bij.

Haar broer van negen maanden krijgt dan een andere plastic bak op zijn bol en dan is hij de cowboy.

Daar heeft hij in haar ogen geen peuk of pistool voor nodig...
quote:rainz schreef op 10 november 2009 @ 15:09:

[...]

Bedoel je nou defensie of detentie?

Ik bedoel inderdaad bij Defensie.

Type foutje kan gebeuren, maar in dit woord staat het inderdaad een beetje raar.

Gr Sus
Afzichtig = lelijk

Ieder zijn mening. De straatkrantverkoper van 60 hoef ik ook niet per definitie serieus te nemen omdat hij 60 is toch?

Wij kunnen hier lang of kort over discusseren. Feit blijft je vindt het mooi of niet. Maar om er meteen uitgescheurde oorlellen en jeugdtrauma's erbij te halen. Er is nog steeds niemand opgestaan die zijn moeder kwalijk neemt dat ze nu met gaatjes loopt.

De een vindt gaatjes niet mooi bij kinderen. De ander vindt bepaalde kleding niet mooi. Ik zou zeggen laat iedereen het vooral zelf weten.
quote:Belbe schreef op 10 november 2009 @ 15:49:

[...]

Wat is dat dan voor een rare vraag. Als ze niet wilt, wilt ze niet. Likt me logisch. Maar als het aan mij had gelegen had ze ze al gehad!Waarom is dat een rare vraag??? Je zegt zelf dat als het aan jou had gelegen dat ze ze dan al had gehad. Volgens mij kon ze toen nog niet zeggen dat ze ze niet wilde......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven