Oorbel gaatjes

10-11-2009 13:39 185 berichten
Vanaf welke leeftijd laat jij bij je kind oorbel gaatjes prikken?

Mijn dochter is anderhalf en ik ben op zoek naar een goede juwelier regio Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zeurde al vanaf dat ze kon praten zo'n beetje al over oorbellen. Ik heb haar verteld dat je dan een gaatje moet laten prikken en dat dat zeer doet. Dan maar niet... Met haar vierde verjaardag wilde ze het toch en heeft ze haar gaatjes gekregen en zonder een kik zijn ze: één voor één (twee tegelijk doen ze echt niet overal) geschoten.

Ik vond het pas zielig toen bleek dat één van de gaatjes scheef zat. Ik ben eerst naar huis gegaan, heb me er een dag aan geërgerd en heb me bedacht hoe ik het zou vinden als mijn moeder me rond zou laten lopen met scheve oorbellen. De volgende dag zijn we teruggegaan en is het gaatje (met traantjes) overnieuw gedaan. Ik hoop dat ze me uiteindelijk dankbaar is voor deze extra prik. Met een dikke knuffel én een setje nieuwe oorbellen was ze na de prik alweer blij.... vraag me af hoe traumatisch zo'n prik is.

Bovendien denk ik dat een meisje dat met 4 oorbellen wil dat met 10 ook nog wel wil. Volgens mij wil élk meisje wel oorbellen....
Ons dochtertje is bijna 4 en als ze zelf om oorbellen vraagt een (paar keer, niet zomaar een keer in een opwelling of omdat een anders ze heeft), dan mag ze ze van mij, eerder niet.
Maar je kan het bij buitenlandse juweliers vragen, die doen dat wel.

In Den Haag ook bij de DA in de stad trouwens..
Als kind wilde ik helemaal geen oorbellen. Gelukkig hebben mijn ouders me geen oorbellen opgedrongen.
quote:Belbe schreef op 11 november 2009 @ 12:10:

[...]

Nee ik vind iets een medische noodzaak als diegene (mijn kind in dit geval) er last van heeft. In de medische wereld is iets pas een noodgeval (uitzonderingen daargelaten) als diegene er ook daadwerkelijk onder lijd in de vorm van heftige pijn, stoppen met groeien levensbedreigend etc.. Had mijn dochter dat? nee niet direct. Had ze er last van? Tja ik dacht het wel. Maar vooral kwam het in de familie voor en wilde ik voorkomen dat er medische noodzaak bij kwam kijken.

Maar die noodzaak was er niet direct, en toch heb ik het laten doen (onder luid protest van de artsen)

Maar dan gaat het hier toch om medische noodzaak? Je eerste zin zegt dat al. Je dochter had last, dus is er noodzaak.

Noodzaak is wat anders dan een noodgeval.

Ik vind dit wel even heel wat anders dan gaatjes laten prikken. (Los van of ik het zou doen of niet, de vergelijking klopt gewoon niet).
quote:Yraatje schreef op 11 november 2009 @ 12:24:

[...]

Ik heb ook nergens gezegd dat je je dochter dwingt om te eten. Ik heb alleen gezegd dat je dat nu nog zou kunnen dwingen, omdat ze nog zo jong is. Als ze ouder is lukt dat niet meer, want dan eet ze écht niet wat ze niet lekker vindt. Al worden het slachtpartijen aan tafel bij wijze van spreken.

Ik vind niet dat ik iemand veroordeel als ik zijn/haar mening veroordeel. Ik heb overigens ook nergens gezegd dat ik jouw mening veroordeel. Ik vind het alleen erg zielig wanneer een kindje wat zelf nog niet kan kiezen oorbellen heeft. Dat is mijn mening. En die mag ik geven.

Ik veroordeel jou als ik bijvoorbeeld tegen je zeg dat ik vind dat jij je kind mishandelt door het op zo'n jonge leeftijd gaatjes te laten schieten. Maar dat heb ik nergens gezegd, dus ik snap niet dat je zo moeilijk doet over twee verschillende meningen en veroordelen...

Daarbij is het nogal makkelijk om te zeggen dat jij vindt dat iemand veroordeeld wordt als een ander het niet eens is met zijn mening en dat ook uitspreekt. Vooral als je daarna ook nog meldt dat dat niet mag en kan. Dat zou betekenen dat jouw mening altijd heilig is en dat niemand daar anders over mag denken. Anders veroordelen ze jouw mening, daarmee ook jou en dat mag niet.Amen
Sinds vanmiddag heeft mijn dochter prachtige oorbelletjes!!!
quote:woezelenpip schreef op 10 november 2009 @ 14:37:

[...]

Dat is juist het mooie ervan. Dan ben je later niet verplicht altijd oorbellen te dragen.

Nou Enig.

ik had ook vanaf heel jong gaatjes.

Ik heb een bloedhekel aan oorbellen

maar je ziet dus wel altijd die gaatjes in mijn oorlellen zitten.

Hartstikke mooi
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:woezelenpip schreef op 13 november 2009 @ 19:50:

Sinds vanmiddag heeft mijn dochter prachtige oorbelletjes!!!Leuk voor haar je.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik vind het echt verschrikkelijk ordinair.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven