Oorbel gaatjes

10-11-2009 13:39 185 berichten
Vanaf welke leeftijd laat jij bij je kind oorbel gaatjes prikken?

Mijn dochter is anderhalf en ik ben op zoek naar een goede juwelier regio Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
quote:woezelenpip schreef op 10 november 2009 @ 14:14:

Qua pijn maakt het niet uit of je de oorbel gaatjes nu gaat schieten of als ze 4 zijn. En ik kies ervoor om het nu te laten doen omdat ik het mooi vind.

Laten we eerlijk zijn, als ouders maak je heel veel keuzes vóór je kinderen waar ze achteraf misschien ook niet blij mee zijn.

Nee, maar je kunt een kind van 4 of 6 toch echt een stuk beter uitleggen dat als ze oorbellen wil, dit pijn doet in haar oren. Daarbij: een kind van een jaar of 4 snapt wat oorbellen zijn...

Een kind van 1,5 weet niet wat haar overkomt!

Ik snap dit écht niet, werk zelf in het ziekenhuis. Als je ouders soms half huilend en paniekerig bij hun kind ziet zitten als ze een infuus geprikt/bloedafname moeten krijgen terwijl hun kind (begrijpelijk!!) helemaal overstuur is...kind krijgt zelfs vaak voordien al iets verdovends.

En dan wél lekker oorbellen laten schieten terwijl t kind niet weet wat er gaat gebeuren, vervolgens nog een weekje antibiotica...ach, wat maakt het uit! Mama vindt de oorbellen mooi, kind mag en kan nog niks zelf beslissen, dus we doen lekker wat mama belangrijk vindt...

En andere keuzes die je voor je kind maakt, doe je wrsch toch echt in het belang van je kind. Kan me niet voorstellen welk belang een kind erbij heeft om oorbellen te krijgen als ie 1,5 jaar is.
quote:Pien252 schreef op 10 november 2009 @ 14:20:

[...]

Nee, maar je kunt een kind van 4 of 6 toch echt een stuk beter uitleggen dat als ze oorbellen wil, dit pijn doet in haar oren. Daarbij: een kind van een jaar of 4 snapt wat oorbellen zijn...

Een kind van 1,5 weet niet wat haar overkomt!

Ik snap dit écht niet, werk zelf in het ziekenhuis. Als je ouders soms half huilend en paniekerig bij hun kind ziet zitten als ze een infuus geprikt/bloedafname moeten krijgen terwijl hun kind (begrijpelijk!!) helemaal overstuur is...kind krijgt zelfs vaak voordien al iets verdovends.

En dan wél lekker oorbellen laten schieten terwijl t kind niet weet wat er gaat gebeuren, vervolgens nog een weekje antibiotica...ach, wat maakt het uit! Mama vindt de oorbellen mooi, kind mag en kan nog niks zelf beslissen, dus we doen lekker wat mama belangrijk vindt...

En andere keuzes die je voor je kind maakt, doe je wrsch toch echt in het belang van je kind. Kan me niet voorstellen welk belang een kind erbij heeft om oorbellen te krijgen als ie 1,5 jaar is.Helemaal mee eens...
Tegenwoordig hebben ze goed spul om te voorkomen dat zo'n gaatje gaat zweren. Van dat antibiotica spul. Je moet er sowieso niet aankomen ook niet als je 10 bent. Daarbij komt als je goud of zilver neemt de kans kleiner is dat het gaat zweren.
Ik vind het echt not done, een baby met oorbellen. Zelfs als het kleine knopjes zijn.

Het is toch zielig om je kind pijn te doen voor iets waar geen enekele noodzaak toe is?
Ik vind het niet mooi bij kleintjes, maar wel heel schattig bij kleutermeisjes (ik heb drie jongens).

Maar goed...dat is je vraag niet. Ik denk dat je gewoon moet rondbellen en doen wat jij wilt.

Inderdaad...meningen veranderen.

Succes.
Even voor de duidelijkheid het zijn druppeltjes die je erop doet een paar x per dag en dan even aan het oorbelletje draait. Niks om in te nemen dus. Mijn dochter van 2 wilde het heel graag ze kon al met 1,5 goed praten en wilde ook een princesje zijn. Nou paar maanden uitgelegd dat het flink zeer doet om te prikken. Ze heeft geen kik gegeven en het staat haar gewoon leuk.

Ik snap echt niet waarom er altijd zoveel commotie is om zoiets wat al door de jaren heen zo normaal is bij vrouwen.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 14:22:

Tegenwoordig hebben ze goed spul om te voorkomen dat zo'n gaatje gaat zweren. Van dat antibiotica spul. Je moet er sowieso niet aankomen ook niet als je 10 bent. Daarbij komt als je goud of zilver neemt de kans kleiner is dat het gaat zweren.Ik snap dus echt niet dat je bij zo'n jong kind zomaar antibiotica (of wat voor medicatie dan ook) wilt geven puur en alleen voor het prikken van oorbellen. Als de medicatie echt nodig is ivm gezondheid: prima. Maar omdat mama oorbellen zo mooi vindt, dan maar ' gewoon' lekker weekje antibiotica slikken...?!
Is er al een boekje; Woezel en Pip krijgen oorbellen????
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dubbel!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 14:25:

Ik snap echt niet waarom er altijd zoveel commotie is om zoiets wat al door de jaren heen zo normaal is bij vrouwen.Blijkbaar is het voor sommige vrouwen wel normaal en voor anderen niet. Ik ken geen kleine kinderen die gaatjes in hun oren hebben, voor mij is het dus niet normaal.
quote:Fame schreef op 10 november 2009 @ 14:27:

Is er al een boekje; Woezel en Pip krijgen oorbellen????

Hahahaha!

Die gedachte is ook door mijn hoofd gegaan.
Pien 252 even goed lezen!
@4hellokitty: Die kleine ukkies kunnen inderdaad best van die glinsterende oorbellen prachtig vinden, maar een echte beslissing nemen lijkt me lastig als je zo klein bent. Met een jaar of zes kun je ze de gevolgen uitleggen, zodat ze zelf een beslissing kunnen nemen. Die oorgaatjes groeien (nauwelijks) meer dicht...
Wat zijn dan de gevolgen volgens jou?
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 13:47:

Woezelenpip, gewoon doen hoor. Hartstikke schattig staat het.O ja nee in dat geval :puke:
quote:keeprunning schreef op 10 november 2009 @ 14:33:Die oorgaatjes groeien (nauwelijks) meer dicht...Dat is juist het mooie ervan. Dan ben je later niet verplicht altijd oorbellen te dragen.
De gevolgen zijn dat je pijn kan hebben aan je oren en dat je die gaatjes altijd zou hebben (al is dat misschien ook lastig te begrijpen op die leeftijd). Naast deze 'gevolgen', kan een wat ouder kind beter aangeven of zij het echt wil.
quote:woezelenpip schreef op 10 november 2009 @ 14:37:

[...]

Dat is juist het mooie ervan. Dan ben je later niet verplicht altijd oorbellen te dragen.Dat vind ik dus helemaal niet mooi. Eigenlijk is het erg dat ouders dat voor hun kind gaan beslissen.
quote:woezelenpip schreef op 10 november 2009 @ 14:37:

[...]

Dat is juist het mooie ervan. Dan ben je later niet verplicht altijd oorbellen te dragen.En het nadeel daarvan is dat je altijd aan je oorlel zult zien dat je gaatjes hebt. Natuurlijk is dat maar iets heel kleins, maar het is wel een verandering aan het lichaam waar je niet zelf voor gekozen hebt, omdat je nog een baby was.
Mijn dochter krijgt pas oorbellen als ze het zelf wil en geen dag eerder.

Voor zoon geldt hetzelfde. Als hij koste wat het kost een oorbel wil hebben, dan krijgt hij er één en anders niet.

Zag laatst op het KDV een knulletje van nog geen 1 die al een oorbel in zijn oortje had, zo lelijk.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 14:34:

Wat zijn dan de gevolgen volgens jou?Het kan op je hersens slaan.
Iedereen die vindt dat haar moeder iets vreselijks heeft gedaan omdat ze nu oorbellen heeft, mag het nu zeggen...
Tja ieder voor zich, maar ons meisje van nu ruim 10 maanden mag ze pas als ze er zelf om kan vragen. Of wat ik hier las; als beloning voor een zwemdiploma ofzo. Iig niet voor ze 5 is. Ikzelf was geloof ik 8. Ik wilde ze al een hele tijd en kreeg toen van mijn tante zweerknopjes. Ze hebben bij mij altijd erg gezworen (??) dus zal nog een reden zijn om het bij mijn dochter zo lang mogelijk uit te stellen/ niet te doen.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 14:10:

Nou bij jongens vind ik een ander verhaal. Dat vind ik dus echt niet kunnen. Zeker als ze op latere leeftijd een baan krijgen waarbij ze keurig gekleed moeten en dan pronkt er zo'n gat in een oorlel.

En dus? Zijn ze dan slechter in hun werk?

Lekker vooroordeel weer
Nee star een tongpiercing die kan op je hersens slaan. Niet een oorbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven