Oorbel gaatjes

10-11-2009 13:39 185 berichten
Vanaf welke leeftijd laat jij bij je kind oorbel gaatjes prikken?

Mijn dochter is anderhalf en ik ben op zoek naar een goede juwelier regio Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:55:

Afzichtig = lelijk

Ieder zijn mening. De straatkrantverkoper van 60 hoef ik ook niet per definitie serieus te nemen omdat hij 60 is toch?

Wij kunnen hier lang of kort over discusseren. Feit blijft je vindt het mooi of niet. Maar om er meteen uitgescheurde oorlellen en jeugdtrauma's erbij te halen. Er is nog steeds niemand opgestaan die zijn moeder kwalijk neemt dat ze nu met gaatjes loopt.

Nee, omdat mijn moeder die beslissing niet voor mij heeft genomen. Ik heb zelf gezegd dat ik ze wilde!!! En dat vind ik wel een groot verschil. Btw, mijn ouders waren allebei mee toen er gaatjes werden geschoten bij mij... dus niet alleen mijn moeder...

De een vindt gaatjes niet mooi bij kinderen. De ander vindt bepaalde kleding niet mooi. Ik zou zeggen laat iedereen het vooral zelf weten.Ik vind oorbellen best leuk bij kinderen. Maar dan wel bij kinderen die zelf kunnen bepalen dat ze oorbellen willen. Bij kinderen die nog echt heel erg jong zijn en die oorbellen hebben vind ik het meestal gewoon zielig...
Klinkt wel of je een fijne jeugd hebt gehad, dat ze er allebei bij waren.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 16:03:

Klinkt wel of je een fijne jeugd hebt gehad, dat ze er allebei bij waren.Ja, hoezo? Moet ik me daar voor schamen?
Het was blijkbaar een hele happening, aangezien pa en ma mee zijn geweest om de oorbellen uit te zoeken. Lees: leuke gebeurtenis. Vind je het nu echt zielig of maak je, je druk wat een ander ervan denkt als jouw kind oorbellen heeft?
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 15:55:

. Er is nog steeds niemand opgestaan die zijn moeder kwalijk neemt dat ze nu met gaatjes loopt.

De een vindt gaatjes niet mooi bij kinderen. De ander vindt bepaalde kleding niet mooi. Ik zou zeggen laat iedereen het vooral zelf weten.

Het gaat niet om de gaatjes, maar om de leeftijd waarop de gaatjes gemaakt worden. Bijna alle vrouwen die ik ken, hebben gaatjes in hun oren maar zij hebben deze, op een uitzondering na, niet zo jong gekregen.

Buiten dat ik het ordinair vind voor baby's en peuters m/v , begrijp ik niet dat je je kind pijn gaat doen omdat jij het wilt. En dat kledingargument is geen vergelijk. Kleding doet geen pijn, laat geen littekens achter en is vergankelijk. Dit in tegenstelling tot het laten schieten/prikken van gaatjes. Laat die dan toch schieten/prikken als het kind er zelf om vraagt. Dan nog overziet ze de gevolgen niet, maar dan is het in ieder geval háár wens ipv de jouwe.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 16:08:

Het was blijkbaar een hele happening, aangezien pa en ma mee zijn geweest om de oorbellen uit te zoeken. Lees: leuke gebeurtenis. Vind je het nu echt zielig of maak je, je druk wat een ander ervan denkt als jouw kind oorbellen heeft?

Om dit voor mezelf te beantwooden: ik vind het gewoon zielig!

Je gaat je kind toch geen pijn doen voor iets wat:

a) hij/zij zelf nog niet begrijpt

b) hij/zij misschien helemaal niet wil

c) in veel kringen gezien wordt als "Tokkie" (bij babies dan he?)

d) gevaar op kan leveren bij het spelen.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 16:08:

Het was inderdaad een leuke gebeurtenis. En het was niet een giga happening ofzo, we werden niet met toeters en bellen binnengehaald ofzo. Gewoon op een zaterdag toen we toch al de stad ingingen om kleren te kopen ofzo...

Ik heb geen kinderen, maar als ik ze wel zou hebben zou ik ze geen oorbellen geven omdat IK dat mooi vind. Ik zou ze dat zelf laten kiezen. Verder zou het mij niet uitmaken wat een ander daarvan vindt. Als iedereen in mijn omgeving zou besluiten om zijn kind met een half jaar aan de oorbellen te doen, wil dat niet zeggen dat ik dat ook moet.

Verder vind ik het inderdaad zielig wanneer ik van die kleine ukken zie die al oorbellen in hebben. Dat heeft er niets mee te maken met hoe mensen al dan niet over me zouden denken...
quote:sharra schreef op 10 november 2009 @ 16:11:

[...]

c) in veel kringen gezien wordt als "Tokkie" (bij babies dan he?)

d) gevaar op kan leveren bij het spelen.Helemaal eens
Gewoon omdat ik het mij afvraag. Ik vind het soms ook ordinair staan bij baby's maar niet bij alle babys. Net zoals ik het ordinair kan vinden bij pubers of bij kleuters. Terwijl het bij andere kinderen niet ordinair staat.

Het is toch niet ordinair omdat het een jong kind is. Het is denk ik een combinatie van het algehele voorkomen van een kind.
quote:sharra schreef op 10 november 2009 @ 16:11:

[...]

c) in veel kringen gezien wordt als "Tokkie" (bij babies dan he?)d) gevaar op kan leveren bij het spelen.

He, Sharra, ik dacht het, jij zegt het.

Kitty, waarom zou je iets willen doen bij je kind dat pijn doet? Dat druist toch tegen je gevoel in?
quote:Yraatje schreef op 10 november 2009 @ 15:55:

[...]

Waarom is dat een rare vraag??? Je zegt zelf dat als het aan jou had gelegen dat ze ze dan al had gehad. Volgens mij kon ze toen nog niet zeggen dat ze ze niet wilde......

Ja maar dat is iets anders in mijn ogen. Tot 6 maanden kunnen ze uberhaupt niets zeggen. Geef je ze dan ook maar geen eten meer? straks vinden ze het niet lekker maar dat kunnen ze niet zeggen. Of nee wacht, dat is natuurlijk nishandeling.

ik vind het heel raar om te vragen wat ik zou doen wanneer mijn kind duidelijk ja of nee aan kan geven. En zolang ze dat niet kan, is het in onze maatschappij heel gebruikelijk dat ouders de beslissingen nemen, waarom dan in eens niet als het gaat om oorbellen? Het is niet iets waarmee je je kind verminkt of iets dat voor altijd is. Als zij later beslist dat ze ze wil, en dan een jaar later toch maar niet dan laten we ze dichtgroeien simpel zat. Dat kan dus ook wanneer je ze al laat schieten voor ze zelf kunnen beslissen!
Erger u niet, verwonder u slechts!
Kitty, dat is het hem dus. Veel mensen vinden het ordinair staan, juist omdat het een jong kind is. Omdat pa en moe zonodig hun kind moesten versieren, heeft zo'n kleintje oorbellen.

Als ouders zeg je dan eigenlijk dat je het niet erg vind dat je kind pijn lijdt voor iets wat geen enkele noodzaak heeft en waarvan ze zich ook helemaal niet bewust zijn dat het leuk zou moeten zijn.

Dat vind ik er ordinair aan.
Ik persoonlijk zou pas gaatjes laten schieten wanneer mijn dochter zelf zou aangeven dat leuk te vinden.

Vind het altijd een beetje raar staan, van die kleine baby's met oorbelletjes in.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 16:19:

Gewoon omdat ik het mij afvraag. Ik vind het soms ook ordinair staan bij baby's maar niet bij alle babys. Net zoals ik het ordinair kan vinden bij pubers of bij kleuters. Terwijl het bij andere kinderen niet ordinair staat.

Het is toch niet ordinair omdat het een jong kind is. Het is denk ik een combinatie van het algehele voorkomen van een kind.Bij sommige ukken (baby's, peuters, alles onder de leeftijd waarop ze zelf aan kunnen geven dat ze oorbellen willen) staat het super ordinair (Denk aan een jongetje uit een bepaalde familie met een oorbelletje in zijn oor, vaak ook nog met de naam Wesley of Joey ofzo.....), bij anderen vind ik het echt gewoon zielig....
quote:Belbe schreef op 10 november 2009 @ 16:22:

[...]

ik vind het heel raar om te vragen wat ik zou doen wanneer mijn kind duidelijk ja of nee aan kan geven. En zolang ze dat niet kan, is het in onze maatschappij heel gebruikelijk dat ouders de beslissingen nemen, waarom dan in eens niet als het gaat om oorbellen? Het is niet iets waarmee je je kind verminkt of iets dat voor altijd is. Als zij later beslist dat ze ze wil, en dan een jaar later toch maar niet dan laten we ze dichtgroeien simpel zat. Dat kan dus ook wanneer je ze al laat schieten voor ze zelf kunnen beslissen!Maar in alle andere situaties is er geen enkele ouder die een beslissing neemt waarvan het kindje pijn heeft zonder dat er een medische noodzaak is. Dat vind ik er zielig aan.
Kitty: zou jij je kindje een neuspiercing geven als je dat mooi zou vinden?
quote:Belbe schreef op 10 november 2009 @ 16:22:

[...]

Ja maar dat is iets anders in mijn ogen. Tot 6 maanden kunnen ze uberhaupt niets zeggen. Geef je ze dan ook maar geen eten meer? straks vinden ze het niet lekker maar dat kunnen ze niet zeggen. Of nee wacht, dat is natuurlijk nishandeling.

Ehm... misschien ben ik nu wel achterlijk, maar in mijn ogen is eten een eerste levensbehoefte. Lijkt me dat een kind daar niet veel over te vertellen heeft --> hoewel... als een kind echt iets niet blieft ofzo, dan krijg je dat er ook niet in hoor.... Oorbellen zijn in mijn ogen géén eerste levensbehoefte....

ik vind het heel raar om te vragen wat ik zou doen wanneer mijn kind duidelijk ja of nee aan kan geven. En zolang ze dat niet kan, is het in onze maatschappij heel gebruikelijk dat ouders de beslissingen nemen, waarom dan in eens niet als het gaat om oorbellen? Het is niet iets waarmee je je kind verminkt of iets dat voor altijd is. Als zij later beslist dat ze ze wil, en dan een jaar later toch maar niet dan laten we ze dichtgroeien simpel zat. Dat kan dus ook wanneer je ze al laat schieten voor ze zelf kunnen beslissen!Omdat je bij oorbellen een ver- of ontsiering op het lijf aanbrengt. Op háár lijf! En dat zijn dingen die ik not done vind totdat kind zelf kan beslissen...
Kom op zeg Katherina de juwelier zegt blaas een kaarsje uit en die oorbel zit er door geprikt, niet geschoten. Ze heeft niet gehuild niks en daarna heeft ze geen pijn gehad omdat ze van die fijne oordruppels had voor op het gaatje. Ze had hooguit een uur in de gaten dat die dingen erin zaten. Dat vergeten ze heel snel hoor. Maar wel trots in de spiegel kijken dat ze van die mooie blinkerd had.
Sharra; Nee NOOIT! Dat vind ik dus ordinair.
quote:4Hellokitty schreef op 10 november 2009 @ 16:29:

Sharra; Nee NOOIT! Dat vind ik dus ordinair.Kan je je dan niet voorstellen dat heel veel mensen oorbellen bij zo'n kleintje ook heel ordinair vinden? Terwijl het bij een volwassene of ouder kind wel leuk is?
Ik vind het zoooo grappig dat dit topic regelmatig terugkomt! Hebben we al de link gelegd tussen oorbellen en vogelaarwijknamen? Of komt dat nog?
Ik zou het alleen al niet doen om de risico's van een infectie. Zo'n kleintje kan niet aangeven dat het pijn doet.

Buiten dat hoort het niet bij een baby van een paar maand.
Grief is just love with nowhere to go
Ha, ik ben de strengste, want mijn dochter mag ze pas als ze uit huis is.

Ze heeft er wel omgezeurd toen ze op de kleuterschool zat omdat er toen een reeks klasgenootjes oorbelletjes kregen.

Nu jaren later maalt ze er niet meer om.

Sommige klasgenootjes droegen ook al van die enorme hangers in hun oren, ik vind dat link, i.v.m. uitscheuren.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:misschicken schreef op 10 november 2009 @ 16:38:

Ik vind het zoooo grappig dat dit topic regelmatig terugkomt! Hebben we al de link gelegd tussen oorbellen en vogelaarwijknamen? Of komt dat nog? Nóg niet, kip, nóg niet.
Kom op een neusbel bij een baby, dat kan toch niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven