Oorthermometer
dinsdag 2 december 2008 om 20:27
hallo,
Ik overweeg een oorthermometer aan te schaffen - nou vragen voor kerst-, maar ik hoor wel eens dat je dan wel een goede moet hebben omdat je anders de kans loopt er een te kopen die vaak verschillende metingen oplevert.
Ik heb op vergelijk sites gekeken, maar wordt er niet veel wijzer van. Iemand ervaringen? Ik denk over de braun irt4520.
dank alvast.
Ik overweeg een oorthermometer aan te schaffen - nou vragen voor kerst-, maar ik hoor wel eens dat je dan wel een goede moet hebben omdat je anders de kans loopt er een te kopen die vaak verschillende metingen oplevert.
Ik heb op vergelijk sites gekeken, maar wordt er niet veel wijzer van. Iemand ervaringen? Ik denk over de braun irt4520.
dank alvast.
dinsdag 2 december 2008 om 20:47
Ik ben zelf werkzaam in het verpleeghuis. Wij gebruiken hier rectale thermometers. Volgens de arts zijn deze betrouwbaarder dan oorthermometers. Ook al hebben wij al vaker aangegeven liever met oorthermometers te werken, deze zijn ook net zo comfortabel voor de patient. Ik zou anders je eigen huisarts-assistent vragen.
dinsdag 2 december 2008 om 21:01
donderdag 4 december 2008 om 10:19
Ik heb ook een oorthermometer en afgelopen week meerdere malen per dag gebruikt. Ik moet er niet aan denken om je kind elke keer te pesten met zo'n pin in de kont. Als baby zijnde is het niet zo erg om te meten, maar als ze groter zijn is het echt geen pretje.
En ik vond het heel nauwkeurig, zal misschien 2tiende verschil zijn zeggen ze.
En ik vond het heel nauwkeurig, zal misschien 2tiende verschil zijn zeggen ze.
donderdag 4 december 2008 om 10:25
ik heb zelf ook een oor thermometer van braun maar om nou te zeggen dat het echt ideaal is, voor de oudere kids (en mijzelf )gebruik ik hem wel, ze vinden het zelfs leuk en dan doe ik het maar 2 keer in elk oor en heb dan zelde 4 dezelfde graden, neem maar het gemiddelde,
voor de baby heb ik gewoon een digitale van de kruidvat, die doet er echt nog geen 3 seconden over.
ligt er ook aan waarvoor en voor wie hij is natuurlijk
groetjes lizzie
voor de baby heb ik gewoon een digitale van de kruidvat, die doet er echt nog geen 3 seconden over.
ligt er ook aan waarvoor en voor wie hij is natuurlijk
groetjes lizzie
donderdag 4 december 2008 om 10:33
Mijn dochter schiet bij koorst nogal snel in een koorststuip én heeft een enorme hekel aan rectale thermometers dus ik heb allerlei thermometers in huis; rectaal-, voorhoofds-, en oorthermometer. Die laatste 2 zijn niet betrouwbaar terwijl ze allebei van een bekend merk zijn/duur waren. En dan gaat het niet om tienden... Heel waardeloos.
Dus nu houden we dochter in de houdgreep en met de Braun rectale met flexibele punt en supersnelle meting is het wel te doen.
Dus nu houden we dochter in de houdgreep en met de Braun rectale met flexibele punt en supersnelle meting is het wel te doen.
donderdag 4 december 2008 om 10:35
Bij mijn kinderEHBO cursus vertelde de verpleegkundige uit het ziekenhuis dat je altijd hebt beste rectaal kan meten.
Bij kinderen onder een jaar mag je ze toch al niet gebruiken. Een oorthermometer geeft vaak wel een goede indicatie maar is niet heel nauwkeurig. Als een kind buisjes heeft of door oorontsteking een gaatje in het trommelvlies is de meting al niet meer betrouwbaar.
In het ziekenhuis gebruiken ze ze wel maar dit zijn dan ook wel oorthermometers die per stuk meer dan 1000 euro kosten.
Je hebt tegenwoordig ook flexibele rectale thermometers die binnen 10 s de temp al weergeven.
Bij kinderen onder een jaar mag je ze toch al niet gebruiken. Een oorthermometer geeft vaak wel een goede indicatie maar is niet heel nauwkeurig. Als een kind buisjes heeft of door oorontsteking een gaatje in het trommelvlies is de meting al niet meer betrouwbaar.
In het ziekenhuis gebruiken ze ze wel maar dit zijn dan ook wel oorthermometers die per stuk meer dan 1000 euro kosten.
Je hebt tegenwoordig ook flexibele rectale thermometers die binnen 10 s de temp al weergeven.