Open adoptie

18-04-2011 19:47 998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb na veel gesprekken met een maatschappelijk werkster besloten om mijn ongeboren kindje ter adoptie af te staan.

Ik kan er zelf niet voor zorgen doordat ik zeer grote financiele problemen heb waar ik de komende jaren nog niet uit ben.

Nu heb ik informatie in gewonnen bij een jurist/bemiddelaar en heb ik gekozen voor een open adoptie.

Ik mag dus zelf mijn adoptie ouders uitkiezen etc.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

En hoe vind ik ze zonder een adoptie bureau in te schakelen?

Bedankt alvast!
Het Vivaforum is inmiddels ook een plek geworden om met een zielig onnozel verhaal je kind te koop aan te bieden...
quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 23:07:

[...]

Leo, meestal vind ik je postings getuigen van ontzettend veel empathie, verstand en inzicht. In dit geval niet. Een kind krijgen is leuk, pijnlijk, bijzonder en heftig. Een kind HOUDEN nog veel meer. Een kind afstaan in de eerste maanden van zijn bestaan is, als je denkt niet goed voor dat kind te kunnen zorgen, goed te doen. Als dit Kirstens besluit is, waar haalt iedereen het dan vandaan haar te vertellen dat ze het verkeerd heeft?

Verkeerd heeft ze het niet maar Kirsten had gekozen voor Open adoptie, een illegale vorm. Ze had hier voor gekozen omdat ze dan nog enige zeggenschap had betreffende adoptie en contact.

Aangezien deze vorm van adoptie dus niet mogelijk is en Kirsten enkel en alleen om haar van tijdelijke invloed zijn financiele rampspoed haar kind wil afstaan proberen mensen met haar mee te denken.

Sorry, ik praat even voor mijn beurt, maar het moest me van het hart.

quote:Iwannalive schreef op 19 april 2011 @ 23:13:

Het Vivaforum is inmiddels ook een plek geworden om met een zielig onnozel verhaal je kind te koop aan te bieden... Waar dan TO heeft dat toch niet gedaan?
Identiteitsfaude

Identiteitsfraude is het opzettelijk gebruiken van valse identificatiemiddelen, met als doel daarmee wederrechtelijke (dat wil zeggen: verboden) dingen te doen.

Dat betekent dat iemand:

1.zich uitgeeft voor een ander;

2.daarbij gebruik maakt van valse of onterecht gekregen identificatiemiddelen of kopieën daarvan;

3.met als doel daarmee strafbare feiten te plegen.

Voorbeelden zijn: vervalste handtekeningen, kopieën van paspoorten of rijbewijzen, vervalste bankafschriften, of e-mailadressen met uw naam die niet van u zijn.

Als u vermoedt dat u slachtoffer bent van identiteitsfraude, kunt u dit melden bij het CMI. Doe wel eerst aangifte bij de politie als u een strafbaar feit vermoedt (zie ook Veel voorkomende gevallen).

Het CMI kan niet namens u handelen. Daarom krijgt u van het CMI vooral advies over de stappen die u zelf moet nemen. Het CMI kan u alleen begeleiden. Verwacht dus niet dat het CMI uw probleem oplost.

Het CMI heeft goede ingangen bij overheidspartijen om uw zaak te bepleiten. Ook zijn er goede contacten met de politie, die uw zaak opnieuw kan bekijken. Wie wat doet, wordt per geval bekeken.
quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 22:53:

Wat een lieve frummers zijn jullie allemaal. Zelfs Saar, die in haar kinderblindheid niet kan kijken naar andere opties dan het kindje houden. Hulde voor jullie allen. Geen sarcasme, ik meen dit oprecht.

Ik vraag me wel iets af. Waar komt het vandaan dat de vrouwen hier allemaal menen te weten hoe Kirsten haar zwangerschap/aanstaand moederschap beleeft? Het zou zomaar kunnen zijn dat ze dat ervaart als iets wat nou eenmaal gebeurt maar niet echt deel uitmaakt van de planning die zij heeft gemaakt (schulden aflossen, loskomen van ex, leven opbouwen). Wat is dan precies de reden dat er zo gehamerd wordt op het houden van het kindje?

Zo over het algemeen genomen vinden mensen het heel moeilijk om niet op te (kunnen) groeien bij hun biologische ouder(s) en geeft dit op latere problemen veel problemen. Dat is mijn ervaring, en zelf ben ik ook blij dat ik bij mijn biologische ouders ben opgegroeid (zwak uitgedrukt). Daarnaast is de kans groot dat de moeder er later spijt van krijgt, helemaal als praktische overwegingen overheersen.

Het is niet niks hoor, adoptie. Het tast de basis van je leven aan.
Kinderbijslag en kindgebonden budget vallen altijd buiten schuldenregelingen, want die zijn, de naam zegt het al, voor kinderen.
Am Yisrael Chai!
Oveirgens werk ik zelf in de hoogdrempelige sector, heeft 70% van de 200 clienten die ik fulltime uit de misere help HBO of hoger en een CV van hier tot Tokyo, en een gemiddelde leeftijd van 35. Dus ik ben het niet eens met de stelling dat er alleen voor laagvliegers hulp is in Nederland. Het hulpverleningsnetwerk is hier beter en uitgebreider dan waar dan ook ter wereld.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Iwannalive schreef op 19 april 2011 @ 22:57:

Ik vind hier echt niks dappers aan. Vind het een ranzig verhaal. Je hebt een kind in je buik en die wil je afstaan omdat je in de schuldsanering gaat.

Wel wat cru, maar bij wat ik op de eerste pp las aan reacties moest ik toch even fronzen. Dapper? Dat is niet het eerste woord wat ik zou kiezen.

Schijnend, verdrietig, zoiets wel.
En van de kinderbijslag kun je heel prima het grootste deel van de jaarlijkse minimale benodigdheden voor 1 kind bekostigen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 19 april 2011 @ 23:11:

Ik heb er ook mijn twijfels bij, Iwannalive. Dacht eerst dat het een fake topic van iemand als babyg was, en later dacht ik dat het inderdaad weleens een topic zou kunnen zijn met andere onzuivere bedoelingen. De reden dat ik dat denk is omdat ik, hoewel ik geen hoge pet op heb van de hulpverlening in Nederland, weet dat juist voor mensen als TO de hulpverlening vaak wel goed is. Het zijn juist mensen zoals ikzelf, die redelijk veel perspectieven hebben, die altijd buiten de boot vallen in de hulpverleningstrajecten omdat die vooral zijn ingericht op mensen die dat niet hebben. Dus mensen die bijvoorbeeld heel jong zijn, of weinig opleiding of vangnet hebben, of gezondheidsproblemen hebben, of niet zo slim zijn.

Het is weliswaar zo dat hulpverlening krijgen wel een redelijk lange adem vereist, maar juist als je zo jong bent als TO heeft vrijwel elke gemeente in Nederland wel tig trajecten.

Ik wil niet heel wantrouwig overkomen, want ik weet uit ervaring dat mensen de gekste dingen kunnen meemaken in Nederland, dingen waarvan je zegt "dat gebeurt niet in NL", maar toch zit er voor mijn gevoel een luchtje aan dit topic.Als het haar echt om het kind te doen was had ze wel een wanhopig topic geopend met vragen over instanties waar ze eventueel terecht zo kunnen. Of tips van mensen die in de schuldsanering zitten en een zelfde situatie hebben gehad. Maar nee ze vraagt hoe ze haar baby buiten instanties om kan dumpen verkopen.
quote:voornu schreef op 19 april 2011 @ 23:17:

[...]

Zo over het algemeen genomen vinden mensen het heel moeilijk om niet op te (kunnen) groeien bij hun biologische ouder(s) en geeft dit op latere problemen veel problemen. Dat is mijn ervaring, en zelf ben ik ook blij dat ik bij mijn biologische ouders ben opgegroeid (zwak uitgedrukt). Daarnaast is de kans groot dat de moeder er later spijt van krijgt, helemaal als praktische overwegingen overheersen.

Het is niet niks hoor, adoptie. Het tast de basis van je leven aan.Er zijn ook heel wat gelukkige adoptiekinderen. Er zijn heel wat moeders die ook achteraf nog blij zijn met hun keuze. Het is zo makkelijk uit te gaan van je eigen gevoel als je niet de andere kant kent.
Waar wordt hier een kind te koop aangeboden? Want dat heb ik even gemist denk ik.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Meg76 schreef op 19 april 2011 @ 23:13:

Ardni, wat lost gezamenlijk gezag op t.a.v. de financiele problemen? Dat volg ik even niet.Wat bedoel je precies?Dit gaat niet over financien hoor.
quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 23:19:

[...]

Er zijn ook heel wat gelukkige adoptiekinderen. Er zijn heel wat moeders die ook achteraf nog blij zijn met hun keuze. Het is zo makkelijk uit te gaan van je eigen gevoel als je niet de andere kant kent.Ik beschrijf toch beide kanten? In mijn werk heb ik jammer genoeg ervaring met de mindere kanten, en echt, dat gun je niemand. Ik ken (heb ervaring met) moeders die leren leven met hun keuze, maar 'blij' zullen ze er nooit van worden hoor.
quote:Very Cherry schreef op 19 april 2011 @ 23:18:

Oveirgens werk ik zelf in de hoogdrempelige sector, heeft 70% van de 200 clienten die ik fulltime uit de misere help HBO of hoger en een CV van hier tot Tokyo, en een gemiddelde leeftijd van 35. Dus ik ben het niet eens met de stelling dat er alleen voor laagvliegers hulp is in Nederland. Het hulpverleningsnetwerk is hier beter en uitgebreider dan waar dan ook ter wereld.Dat zei ik ook niet, Very Cherry, ik zei alleen dat ik persoonlijk vind dat die hulpverlening moeilijker te krijgen / te vinden is. Of laat ik het zo zeggen: de hulpverleners die ik ben tegen gekomen toen ik echt heel dringend hulp nodig had, en dan heb ik het over instanties als het reguliere maatschappelijk werk, die wisten meestal niet zo goed wat ze met iemand zoals ik aan moesten. Ik ben regelmatig tegen muren aangelopen met opmerkingen als "als u nou een uitkering had, dan hadden we zo zus-of-zo voor u kunnen opstarten" of "dan zou u in aanmerking komen voor..."
Am Yisrael Chai!
Even googlen op schuldsanering en zwanger....

24-10-08 14:21 Hallo zwangere wsnp vrouwen!

Van harte gefeliciteerd met jullie wondertje(s)!

Mijn man en ik zitten nu bijna een jaar in de wsnp en ik ben 6 maanden zwanger van ons 1ste kindje en we werken allebei full-time. We zijn na oplichting in de wsnp beland.

We hebben alles netjes aan de bewindvoerder gemeld en houden haar ook op de hoogte van tests e.d. tuurlijk is het belangerijk dat je verteld dat je zwanger bent, niet alleen voor je bewindvoerder maar ook voor jezelf. Er veranderd nogal wat, bij een gezinsuitbreiding veranderd het vtlb (wordt verhoogd, als je werkt ten minste), je moet kinderbijslag gaan aanvragen, kinderopvang regelen (de eigen bijdrage hiervan wordt uit de boedel betaald) en als je 40 uur werkt mag je 36 uur gaan werken na de geboorte van je kindje.

Omdat het ons 1ste kindje is hebben we helemaal geen babyspullen en we hebben onze bewindvoeder toen om wat extra geld gevraagd, van haar hebben we geen extra geld gekregen maar moesten we een een aanvraag doen voor Bijzondere Bijstand bij het DWI voor een baby uitzet. Deze is nu in behandeling en nu krijgen we geld voor de babyuitzet over ongeveer 6 weken (de hele aanvraag neem 8 weken in beslag, voor hoogzwangere en andere speciale zaken kun je een spoedprocedure aanvragen.)

Ik wens jullie allemaal succes!

groetjes

AnneBijzondere Bijstand

bron:

http://www.hotforum.nl/fo ... et-de-schulden-afbetalen/
quote:voornu schreef op 19 april 2011 @ 23:23:

[...]

Ik beschrijf toch beide kanten? Nee, ik je post staat alleen dat mensen niet blij worden van niet bij hun biologische ouders opgroeien.quote:In mijn werk heb ik jammer genoeg ervaring met de mindere kanten, en echt, dat gun je niemand. Ik ken (heb ervaring met) moeders die leren leven met hun keuze, maar 'blij' zullen ze er nooit van worden hoor.Je gunt niemand ongeluk of verdriet. Ik ken wél mensen die hun kindje in een pleeggezin/adoptiefgezin hebben zien opgroeien en daar 'blij' om zijn. Op zich is de manier waarop in Nl een moeder bijna gedwongen wordt haar kind nog te zien ook niet echt bevorderlijk voor een goede adoptie.
quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 23:07:

[...]

Leo, meestal vind ik je postings getuigen van ontzettend veel empathie, verstand en inzicht. In dit geval niet. Een kind krijgen is leuk, pijnlijk, bijzonder en heftig. Een kind HOUDEN nog veel meer. Een kind afstaan in de eerste maanden van zijn bestaan is, als je denkt niet goed voor dat kind te kunnen zorgen, goed te doen. Als dit Kirstens besluit is, waar haalt iedereen het dan vandaan haar te vertellen dat ze het verkeerd heeft?

Niemand zegt dat ze het 'verkeerd' heeft.

Ze zegt zélf dat ze haar kind niet gaat houden vanwege financiële redenen. Ze wil het houden maar zit met een schuld en is bang dat ze haar kind niet alles kan geven.

Mensen geven aan haar met dat praktische te willen helpen. Zódat ze haar kind kan houden, áls ze dat wil.
quote:Very Cherry schreef op 19 april 2011 @ 23:20:

Waar wordt hier een kind te koop aangeboden? Want dat heb ik even gemist denk ik.

Lees de OP nog eens...

- Ik heb een kind die ik zonder tussenkomst van een bureau wil afstaan...

- Ik heb financiële problemen

- Hoe kom ik met geïnteresseerden in contact?
quote:Very Cherry schreef op 19 april 2011 @ 23:20:

Nergens.

Hoe het in elkaar zit met de legale meest open vorm van adoptie is een paar pagina's terug door iemand uitgelegd.
quote:Iwannalive schreef op 19 april 2011 @ 23:26:

[...]

Lees de OP nog eens...

- Ik heb een kind die ik zonder tussenkomst van een bureau wil afstaan...

- Ik heb financiële problemen

- Hoe kom ik met geïnteresseerden in contact?Het is maar net hoe je het leest. Iets met de waard, enzo.
Ik roep u massaal op om te STAFFEN.

STOP KINDERHANDEL!!!

quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 23:26:

[...]

Nee, ik je post staat alleen dat mensen niet blij worden van niet bij hun biologische ouders opgroeien.

[...]

Je gunt niemand ongeluk of verdriet. Ik ken wél mensen die hun kindje in een pleeggezin/adoptiefgezin hebben zien opgroeien en daar 'blij' om zijn. Op zich is de manier waarop in Nl een moeder bijna gedwongen wordt haar kind nog te zien ook niet echt bevorderlijk voor een goede adoptie.

Prima hoor, wat je wil (misschien moet je toch wat beter lezen?), fijn dat er mensen blij worden van het afstaan van hun kind. Ik vermoed maar zo dat TO niet onder de groep valt. Of nee, ik weet het bijna wel zeker gezien de twijfels waar ze mee zit.

En ze 'moet' niets natuurlijk, de keus is aan haar. Maar dan is het wel belangrijk dat ze weet wat andere mogelijkheden zijn. En niet alleen het praktische laten overheersen.
Nou jeetje, Iwannalive, waarom zo agressief? Er zijn in het verhaal inderdaad een aantal dingen die niet geheel hout snijden, maar dan hoeft er toch niet meteen gesproken te worden over kinderhandel? Kan het niet zo zijn dat TO gewoon niet goed weet hoe het allemaal in elkaar steekt?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:misspoez schreef op 19 april 2011 @ 23:30:

[...]

Het is maar net hoe je het leest. Iets met de waard, enzo.

Nou ja, 22.000 euro is nou niet echt een bedrag waarbij het een logische keuze is om je kind af te staan. De meeste studieschulden zijn hoger, en duizenden mensen in Nederland houden hogere restschulden aan de verkoop van hun huis over, bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen van de mensen die een dergelijk bedrag als doorlopend krediet hebben.

Het is ook een bedrag wat in de schuldhulpverlening als een kleine schuld wordt gezien.

Dus ja, dat deed mij ook wel fronsen, want het is absoluut geen bedrag waarbij dat ook een logisch advies is voor een hulpverlener. Dus het lijkt mij aannemelijk dat een hulpverlener dat alleen adviseert als de moeder toch het kind niet wil.
Am Yisrael Chai!
quote:ardni schreef op 19 april 2011 @ 23:20:

[...]

Wat bedoel je precies?Dit gaat niet over financien hoor.TO overweegt adoptie vanwege haar financiele problemen. Jij oppert gezamenlijk gezag. Dat kan met een ander dan de juridisch ouder, bijv. je moeder of goede vriendin, maar ik zie niet wat dat oplost met oog op de financiele problemen.... Die derde kan ook inspringen, financieel, zonder met TO gezamenlijk gezag te regelen. Snap je wat ik bedoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven