Oppas

10-05-2021 14:49 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat geef je tegenwoordig voor een oppas.

Wat geven jullie en hoe ziet de situatie er uit?

Wij hebben een kind van 1,5 jaar en vinden het fijn om een vaste oppas te hebben. Het oppassen zal sporadisch in de avond een keer zijn. (Vrij- zat) en ze zal dan al in bed liggen slapen.

Ik wil wel graag een oppas van 18 jaar of ouder.
Vroeger heb ik zelf voor 5 euro opgepast op 3 kinderen die ook in bed lagen. Maar als ik een beetje rond kijk is 5 euro niet meer 'normaal' of ze vragen absurd hoge bedragen. Ik kom veel vraag tegen van tussen de 6 en 9 euro, voor oppassen als ze in bed liggen.

Dus wat geven jullie aan de oppas ?
Wat is dat toch dat (bepaalde) ouders voor de dubbeltje op de eerste rang willen zitten als het gaat om oppas voor hun kinderen?
Luci_Mster2 schreef:
10-05-2021 15:54
Nee hoor. Denk eerder mensen die niet zo knierterig doen over oppastarieven.

;-)

Okay... ben je lekker aan het flamen. Ik zet even een tr.
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2021 15:55
Wat is dat toch dat (bepaalde) ouders voor de dubbeltje op de eerste rang willen zitten als het gaat om oppas voor hun kinderen?
Heel veel mensen houden na hun vaste en variabele lasten heel weinig geld over.
Alle reacties Link kopieren
Overdag, wanneer de oppas actief met kids bezig is, minimaal €12,50
Avonduren als kids al slapen €7,50
Na middernacht €9
bia-pia schreef:
10-05-2021 16:00
Heel veel mensen houden na hun vaste en variabele lasten heel weinig geld over.

Kan, maar een brood/zwemles/kleding word ook niet ineens lekker goedkoper omdat je weinig over houdt.


Maar goed, TO heeft een idee qua prijs en Nibud en link met reële bedragen.
Hopelijk vind ze een leuke oppas en dat voor een nette prijs, ook voor de oppas.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 10-05-2021 16:07
24.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2021 15:55
Wat is dat toch dat (bepaalde) ouders voor de dubbeltje op de eerste rang willen zitten als het gaat om oppas voor hun kinderen?
Precies :cheer: zelfs voor min. jeugdloon van drie a vier euro.
Gebruikersnaam87 schreef:
10-05-2021 16:06
Precies :cheer: zelfs voor min. jeugdloon van drie a vier euro.
Die er is...voor werk dat amper tot geen echte verantwoordelijkheden met zich mee brengt. :-D
Alle reacties Link kopieren
.
gebruikersnaam87 wijzigde dit bericht op 10-05-2021 16:11
Reden: Never mind
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
..
gebruikersnaam87 wijzigde dit bericht op 10-05-2021 16:12
Reden: Uhm...
98.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
10-05-2021 14:55
Wij doen hier gewoon het minimum jeugdloon p.u, en een volle (koel)kast.
De koelkast is een secundaire arbeidsvoorwaarde? Nee grapje, maar hoeveel is dat dan voor haar...€2,92?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... mloon-2021
Het lastige is dat het welbevinden van je kinderen onbetaalbaar is - maar dat je portemonnee dat onmogelijk kan dragen.
Dat gezegd hebbende vind ik 5 euro voor een 14-jarige schappelijk en 7 euro voor een 17-jarige.
Alle reacties Link kopieren
De organisatie waar ik vroeger voor 2.5 à 3 euro per uur voor babysitte hanteert tegenwoordig 5 euro per uur.

Ik zou 5 à 6 euro dus geen heel gekke vinden.
Zeker als het om 1 kind gaat en kind al slaapt.
En dat het niet gaat om 3 wakkere kinderen met ADHD die nog moeten eten, in bad moeten gestoken worden, ...


(Ik deed het zelf als 16 à 18-jarige als veredelde hobby en hoefde er niet rijk van te worden :-).)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Onze oppas, 19 en werkende in de kinderopvang, betaalden we €10,- per uur . Heb haar door Corona ook al een hele tijd niet meer gezien, de kinderen zullen weer opnieuw aan haar moeten wennen als ze komt 😅
bia-pia schreef:
10-05-2021 16:00
Heel veel mensen houden na hun vaste en variabele lasten heel weinig geld over.
Hou toch op. Als je geld hebt voor kinderloze uitstapjes in het weekend kan een fatsoenlijk loon voor de oppas er ook wel vanaf. En anders blijf je lekker thuis.

En ik weet precies hoe het is om zeer weinig geld over te houden, dat hoef jij mij niet uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal rond de €10 per uur overdag. Dit via een oppas app. Je kan zelf het meisje (en af toe een jongen) kiezen die komt. Deze zijn in gesprek gegaan op het bureau voor ze mogen oppassen.
Het voordeel is dat er altijd wel iemand beschikbaar is. En dat ze verzekerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
10-05-2021 15:35
In de horeca serveren is wat anders dan passen op iemands vlees en bloed.

Dat jij het te hoog vind mag hoor. Je hoeft geen oppas te nemen. En de meeste krijgen dat dus niet. Maar 7-10 euro per uur en soms zelfs minder.
Ik ben het helemaal met je eens. Op andermans kinderen passen is een zeer verantwoordelijke baan.
Ik ben altijd verbaasd hoe anderen dat zien.
Mijn dochter kreeg vorig jaar een baantje aangeboden voor 5 per uur. Gelukkig heeft ze het niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is de vergelijking die ik hier tegen kom met minimumloon best gek, want dit wordt doorgaans in bruto bedragen uitgedrukt, terwijl de oppas vaak zwart betaald krijgt en daardoor is dat dan weer netto. Daarmee levert oppassen meer op dan een 'gewoon' baantje.

Als je via een oppascentrale een oppas inhuurt houdt de oppas ook niet het volledige bedrag over. Ik vraag me af wat ze dan verdienen.

Reden dat ik hier nu over nadenk is dat ik denk dat ik onze oppas te weinig betaal. Niet omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar omdat we dat ooit zo hebben afgesproken en samen dachten dat het redelijk is. Ik betaal haar 9 euro en dat is zwart en daarmee netto voor haar (tenzij zij hierover aangifte doet, maar ik vermoed van niet). Het is overdag, en 1 kind. Maar mss is dat dus wel weinig.
bia-pia schreef:
10-05-2021 16:15
Het lastige is dat het welbevinden van je kinderen onbetaalbaar is - maar dat je portemonnee dat onmogelijk kan dragen.
Mwah, een heleboel portemonnees kunnen prima een tientje per uur voor de oppas dragen hoor. Zelfs mijn portemonnee trekt dat tegenwoordig nog wel.
luiwammes schreef:
10-05-2021 17:08


Reden dat ik hier nu over nadenk is dat ik denk dat ik onze oppas te weinig betaal. Niet omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar omdat we dat ooit zo hebben afgesproken en samen dachten dat het redelijk is. Ik betaal haar 9 euro en dat is zwart en daarmee netto voor haar (tenzij zij hierover aangifte doet, maar ik vermoed van niet). Het is overdag, en 1 kind. Maar mss is dat dus wel weinig.
Negen euro per uur of negen euro per avond? Dat maakt wel wat uit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
10-05-2021 17:08


Reden dat ik hier nu over nadenk is dat ik denk dat ik onze oppas te weinig betaal. Niet omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar omdat we dat ooit zo hebben afgesproken en samen dachten dat het redelijk is. Ik betaal haar 9 euro en dat is zwart en daarmee netto voor haar (tenzij zij hierover aangifte doet, maar ik vermoed van niet). Het is overdag, en 1 kind. Maar mss is dat dus wel weinig.
zo heb ik laatst, de werkster maar even opslag gegeven
Bedacht me, dat ze al erg lang voor hetzelfde bedrag werkte
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2021 17:12
Negen euro per uur of negen euro per avond? Dat maakt wel wat uit natuurlijk.
Per uur. Ze komt overdag en ze is 40+ met ervaring. Ze vindt het zelf overigens helemaal niet weinig en ze kijkt iedere week weer uit naar haar oppasdag. Het gaat er mij om dat de beloning eerlijk is en dat er ook een waardering uit spreekt.
luiwammes schreef:
10-05-2021 17:15
Per uur. Ze komt overdag en ze is 40+ met ervaring. Ze vindt het zelf overigens helemaal niet weinig en ze kijkt iedere week weer uit naar haar oppasdag. Het gaat er mij om dat de beloning eerlijk is en dat er ook een waardering uit spreekt.
Leeftijd doet er wat mij betreft niks toe, de verantwoordelijkheid blijft dezelfde of je als oppas nou veertien bent of veertig. Maar negen euro per uur is best netjes toch, ik verdien bij de wasserij niet veel meer. Ik val meer over die knieperts die kinderen van veertien inhuren en ze dan het minimum jeugdloon willen betalen want het leven is al duur genoeg of zo :sick:
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
10-05-2021 16:00
Heel veel mensen houden na hun vaste en variabele lasten heel weinig geld over.
Met 'heel weinig geld' kan je je dan ook waarschijnlijk geen avondje uit veroorloven.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
10-05-2021 15:02
18e die voor minimum jeugdloon komt oppassen?

Haha, succes. Dat zijn er maar een paar die dat willen. Dan heb je mazzel als dat lukt, of viavia een bekende ofzo.


Hier kosten de oppas ouder dan 16 gemiddeld 7-10 euro per uur. Voor veel lager ga je het niet overal vinden. En terecht.


https://www.sitly.nl/blog/hoeveel-betaal-je-de-oppas/
Eens. Een 18 plusser afschepen met 5,- per uur :rofl:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het kostbaarste wat je bezit, laat je achter bij een oppas, en dan mag het niks kosten? Gewoon 10 euro per uur.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven