opvolgmelk vs gewone melk

29-12-2010 17:29 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
kan ik ipv s middags opvolgmelk K ( nu 11 maanden) ook een bekertje gewone melk geven?

s morgens en s avonds krijgt ze dan nog gewoon borstvoeding.
Ik zou er nog heel even mee wachten. Maar goed, dat ben ik hè.
Nee, pas na twaalf maanden is gewone melk geschikt om te geven. Nog even een maand wachten dus. (Maar daar is opvolgmelk voor uitgevonden!)
ik wil hier mee beginnen omdat ze namelijk tussen de middag geen bv meer wilt

en karnemelk mag dat nu al wel??
Dan dus opvolgmelk. Of thee en ergens anders op de dag nog een toetje of zo.
Je kunt ook een bekertje Yoghurt geven, eventueel in tuitbeker, met 1/4 water
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
jacjac, bij het CB adviseren ze hier vanaf 12 maanden en geen moment eerder. Maar bij andere CB's in nederland doen ze niet zo moeilijk en zeggen ze het kan best, zeker als je kind geen allergie heeft.

Anders koop je kant en klare opvolgmelk in een pakje !!! Dan hoef je niet zo'n heel blik te kopen. (alleen denk ik dat je met een blik wel goedkoper uit bent)
Karnemelk mag ook pas vanaf 12 maanden.
opzich komt ze wel aan de geadviseerde 500 cc melk dus dat is niet het probleem. ga gewoon nog even een maandje wachten.

maar wat ik me nu eigenlijk door eerder geposte antwoorden afvraag wat is het verschil tussen (karne)-melk en een toetje??
Veel toetjes zijn op kwark basis, en dat mogen ze dan weer wel (vraag me niet waarom)
500 cc melk bij 11 maanden? Volgens mij is het 300 cc hoor, dus dan zit je met 2 keer bv een heel eind in de goede richting volgens mij.
Met 12 maanden werd tegen mij gezegd dat twee keer melk (BV of gewone) en een toetje genoeg is. Maar of dat ook zo was voor 11 maanden? Volgens mij kreeg mijn dochter toen ook nog een keer BV tussen de middag.
Je hebt dit topic een paar dagen geleden toch ook al geopend?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Wachten... Ben geen voorstander van melk bij kleine kindjes, maar voor 12 maanden is gewoon echt niet slim!
Ze mogen kwark omdat dat een andere melkstructuur is, er zitten minder zuren in.. Melk is zuur, daarom mogen kindjes voor het eerste jaar ook geen melk dit tast de darmpjes aan.
quote:Juniper_ schreef op 29 december 2010 @ 17:49:

Je hebt dit topic een paar dagen geleden toch ook al geopend?dat was iemand anders volgens mij
quote:Juniper_ schreef op 29 december 2010 @ 17:49:

Je hebt dit topic een paar dagen geleden toch ook al geopend?dat was ik niet... wel heb ik een tijdje geleden een topic geopend dat ze tussen de middag geen melk meer wilde drinken en wat ik dan aan kon bieden
9-12 mnd Naar behoefte 1 - 2 x 200 ml Bij borstvoeding vit. D

* 2 x broodmaaltijd met dieetmargarine en beleg, een beker opvolgmelk of pap van opvolgmelk

* fruithapje

* warme maaltijd (zie 7-8 maanden) evt. yoghurt toe

* Tussendoor: zie 7-8 maanden

Bron: Voedingsschema

http:// www. allesoverkinderen. nl/
Ik zat soms ook met BV te puzzelen, en gaf dan extra yoghurt.

In een tuitbeker, met 3/4 yoghurt, en 1/4 water

Verteerd langzamer dan gewone melk, juist omdat het zuurder is

Dus beter te verdragen
Je baby heeft de vetten nog nodig voor de groei. Tegenwoordig wordt volle yoghurt geadviseerd, later gecombineerd met halfvolle melk (vanaf 1 jaar). Je baby/kindje krijgt dan de beste hoeveelheid vetten binnen.
RE: yoghurt en vla bij 6 maanden?

Het cb bij mij zei volle yoghurt!!

Met als uitleg ook dat je kind de vetten nodig heeft, nu het zo in de groei is.

Ik geef het altijd aangelengd met wat water (zonder suiker, vla of fruit) en laat mijn dochter dat uit een gewone beker drinken. Vindt ze fantastisch en erg lekker. Meteen een goede oefening ook.

-------------------------------------------------

Nou ja, ik heb ff gegoogeld, succes er mee
Toen mijn dochter 11 maanden was, ben ik begonnen met gewone melk. Het pak nutrilon was op en mijn dochter heeft nooit allergieën oid gehad. Maar als je het niet aandurft, niet doen natuurlijk.
Hier idd ook advies gewone melk bij 12 maanden. Mijn dochter is bijna 1 en krijgt sochtends en savonds nutrilon, smiddags volle yoghurt en water, thee of sap.

Yoghurt smoothie is ook groot succes, dat geef ik uit een rietjesbeker. Gewoon fruitjes en yoghurt in de blender.

Straks dus gewone melk. En kreeg het advies om dan wel weer vit D bij te geven.

Heb ik direct ook een vraag: geef je dan eigenlijk volle melk of halfvol? En hoeveel eigenlijk?
Oh duh, halfvolle melk lees ik net. Goedemorguh!
Ik geef idd halfvol, omdat we dat zelf ook drinken en mijn dochter hard genoeg groeit ;) Ze krijgt het 's ochtends in de pap (200 cc) en bij de lunch een bekertje (ik denk ong 120 cc).

Inderdaad wel vitamine D bijgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven