overdreven reacties of denk ik er te licht over?

28-02-2009 21:44 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het borstvoedings forum stond een moeder die haar kind naar het KDV brengt. Nou waren ze daar op een keer vergeten het kindje een flesje te geven. Het was blijkbaar heel hectisch geweest. De moeder was hier enorm boos en verdrietig over.

Op de eerste plaats: kan me echt wel voorstellen dat je dat niet tof vindt als moeder zijnde. En dat je daar best de ander op mag aanspreken.

Maar de reacties waren enorm fel, er zou een klacht moeten komen, het was belachelijk dat het kindje daar werd verhongerd etc.

Hierop reageerde ik dat ik de emoties wel snapte, maar dat het ook zo is: waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik heb zelf op een KDV gewerkt en daar was echt geen hoge werkdruk ofzo, maar daar gebeurden ook incidenten. Misschien maar 1 keer per jaar, maar ze gebeurden wel. Bijvoorbeeld een collega die al 15 jaar daar werkte en toen éénmaal een bedhekje vergat dicht te doen en het kindje viel uit bed. De ouders reageerden heel rustig, ze waren geschrokken maar gaven ook aan dat hen dat ook had kunnen overkomen (moeder gaf zelfs aan dat ze ook wel eens het traphekje vergeten was dicht te doen, kind had toen dus ook van de trap kunnen vallen)

Natuurlijk was het niet goed van die collega, maar helaas gebeuren dat soort dingen.

Maar goed, er werd vervolgens op mij gereageerd of ik ik-weet-niet-wat had gezegd.

dan denk ik; ben ik nou zo'n nuchtere kip of reageren anderen nou zo over-emotioneel?

ik heb ook een baby en natuurlijk wil ik ook dat er goed voor hem gezorgd wordt. Maar ik kan niet uitsluiten dat ik ook niet een keer een fout zal maken bij hem. En dat ik dus ook niet kan verwachten dat anderen die voor hem zorgen helemaal perfect die verzorging doen. En als ik dat niet trek, dan moet ik hem niet naar een oppas/kdv brengen.

Toch??
Maar als je dat tot op de letter volgt, mag je beeb toch ook geen boter op brood? Of kaas? Dat vind ik namelijk weer zo krom. Géén melk voor het eerste jaar, maar yoghurt, danoontje, boter en kaas is weer prima.
Tuurlijk mag iedereen zelf weten wat ie doet. Maar ik vind ook dat mensen die bv in het openbaar geven aan kinderen boven de 1 jaar het ook moeten accepteren dat mensen dat raar vinden. Dat is ieder zijn mening.

@piximama

Natuurlijk is het balen als je graag Bv wil geven en het gaat niet. En daar mag je je frustraties over hebben. Maar is dat dan zo zalig makend? ( en ja ik heb zelf BV gegeven tot de 9 maanden)
quote:Supersmollie1 schreef op 01 maart 2009 @ 20:25:

[...]

Ik reageer even hierop.

Wat ik altijd raar vind is dat je bv geeft, na een half jaar gaat afbouwen om je kind dan bewerkte koemelk te geven. Let wel, koemelk die dusdanig is bewerkt dat ie meer op moedermelk lijkt. Krom als een hoepeltje in mijn ogen.

Wat betreft de motto's en de tickers op het bv forum. Het forum gaat over bv geven. 1 heel specifiek onderwerp. Ik vind het dus helemaal niet gek dat je motto op dat forum met bv te maken heeft en dat mensen daar tickers hebben waarin staat hoe lang ze bv geven. Sterker nog, ik vind het haske logisch.Tja die logica mis ik dan.
JA! BORSTVOEDING GEVEN IS ZALIGMAKEND! IK WIL OOK EEN TICKER DAT AL MIJN KINDEREN (EN WHATEVER: MIJN MAN OOK NOG) BORSTVOEDING DRINKEN BIJ MIJ

Zucht. Eigenlijk meen ik dit ook nog. Behalve dan mijn oudste en mijn man, dan. Maar hé, ik zit onder de hormonen.
quote:lily_lamb schreef op 01 maart 2009 @ 20:23:

Nou Ding ik zeg helemaal niet dat koemelk zo slecht is maar als je het hebt over het voeden van een zuigeling dan is borstvoeding simpelweg de logische keuze.

En iedereen mag echt echt écht doen wat ie zelf wil met zijn kind. Wel of geen bv, het is ieders eigen keuze en dat is áltijd ok. Net zoals bv gewoon áltijd ok moet zijn.

En op je bv/croissant kwestie heeft pixymama treffend antwoord gegeven. Doh.

Edit: dikke lul zeg, kap eens met je berichten zo editten dat wat ik hierboven zeg zonder twijfel kul is.

Sooo doe eens rustig. Ik vind het inderdaad kul. Maar ik edit ze echt niet expres zo. Last van je hormonen???

(en die laatste zin is een grapje hoor!!!)
quote:pixymama schreef op 01 maart 2009 @ 20:34:

JA! BORSTVOEDING GEVEN IS ZALIGMAKEND! IK WIL OOK EEN TICKER DAT AL MIJN KINDEREN (EN WHATEVER: MIJN MAN OOK NOG) BORSTVOEDING DRINKEN BIJ MIJ

Zucht. Eigenlijk meen ik dit ook nog. Behalve dan mijn oudste en mijn man, dan. Maar hé, ik zit onder de hormonen.Maak je het dan niet groter dan het is?
Nou ik zit ook onder de hormonen Pixymama maar zodra mijn vriend ook maar probeert bij me te drinken is ie binnen een minuut eunuch
quote:ding schreef op 01 maart 2009 @ 20:33:

[...]

Tja die logica mis ik dan.

Zal wel vrouwenlogica zijn dan

Kom zeg, je kunt het toch wel enigszins snappen? Als je als man op het Voetbal International forum zit (bestaat dat?) en je zou een motto hebben dan zou dat toch ook over je favo club gaan, of jouw ultieme topscorer? Dan is het toch logisch dat op een forum over bv je motto over bv gaat? Op het forum dragen en voeden gaan de motto's over draagdoeken. Ook vrij logisch in mijn ogen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:pixymama schreef op 01 maart 2009 @ 20:28:

Maar als je dat tot op de letter volgt, mag je beeb toch ook geen boter op brood? Of kaas? Dat vind ik namelijk weer zo krom. Géén melk voor het eerste jaar, maar yoghurt, danoontje, boter en kaas is weer prima.

Ik spreek alleen voor mezelf natuurlijk, ik wil ook graag dat mijn kind tot sowieso 6 mnd niets anders krijgt dan bv, en daarna nog zoveel mogelijk bv ipv flesvoeding.

Maar het gaat mij toch te ver om van mijn bv boter te karnen en er kaas van te maken...
Ga eerst effe checken of ik geen man ben!!
Mijn motto zou zijn 'Cannavaro is fuckable'. Maar da's geheel off topic
Dat het zaligmakend is, is natuurlijk flauwekul.

Maar dat het voeding is dat je lichaam (nouja, in 98% van de gevallen dan) speciaal aanmaakt voor je baby is helemaal waar. Dus dat is het beste van het beste. (Als je er zelf tenminste geen wijn en sigaretten enzo bij gaat gooien en welke moeder doet dat nou...) Uiteraard ben ik zeer dankbaar dat mijn zoon en ik nu leven, anders had mijn zoon in ieder geval niet meer geleefd. Dat neemt niet weg dat ik 100 miljoen keer liever borstvoeding zou geven.

Zonder ticker. En alleen voor de baby.
quote:ding schreef op 01 maart 2009 @ 20:41:

Ga eerst effe checken of ik geen man ben!!??? Of ik nu zomaar denk dat jij een man bent? Jij bent een vrouw. Maar vrouwenlogica kan ook voor vrouwen onderling volkomen onbegrijpelijk zijn. Zo lopen hier op het forum meer dan genoeg vrouwen rond die ik totaal niet snap.
quote:Iris26 schreef op 01 maart 2009 @ 20:41:

[...]

Ik spreek alleen voor mezelf natuurlijk, ik wil ook graag dat mijn kind tot sowieso 6 mnd niets anders krijgt dan bv, en daarna nog zoveel mogelijk bv ipv flesvoeding.

Maar het gaat mij toch te ver om van mijn bv boter te karnen en er kaas van te maken... Dat heeft hier een keer op een topic gestaan... Wel flauw hoor, je kunt dus zo door naar de ontaarde moeders
quote:pixymama schreef op 01 maart 2009 @ 20:42:

Dat het zaligmakend is, is natuurlijk flauwekul.

Maar dat het voeding is dat je lichaam (nouja, in 98% van de gevallen dan) speciaal aanmaakt voor je baby is helemaal waar. Dus dat is het beste van het beste. (Als je er zelf tenminste geen wijn en sigaretten enzo bij gaat gooien en welke moeder doet dat nou...) Uiteraard ben ik zeer dankbaar dat mijn zoon en ik nu leven, anders had mijn zoon in ieder geval niet meer geleefd. Dat neemt niet weg dat ik 100 miljoen keer liever borstvoeding zou geven.

Zonder ticker. En alleen voor de baby.Zelfs met wijn en sigaretten is bv te prefereren boven kv. Mooi spul he!
quote:Star schreef op 01 maart 2009 @ 20:39:

Nou ik zit ook onder de hormonen Pixymama maar zodra mijn vriend ook maar probeert bij me te drinken is ie binnen een minuut eunuch Ja maar jij hebt ook helemaal nog geen melk, toch? Dan zou het ook raar zijn van je vriend
quote:Star schreef op 01 maart 2009 @ 20:41:

Mijn motto zou zijn 'Cannavaro is fuckable'. Maar da's geheel off topic Dat zou mijn motto beslist niet zijn. Goed lijf, maar dat hoofd...
quote:Supersmollie1 schreef op 01 maart 2009 @ 20:43:

[...]

Zelfs met wijn en sigaretten is bv te prefereren boven kv. Mooi spul he!Wrijf het er maar in
Nog geen melk nee, maar toen ik het wel had, had hij het ook niet moeten proberen

Maar Pixy, wanneer ben je uitgerekend? Ga je bij deze baby weer bv proberen? Hopelijk gaat het deze keer goed!
quote:pixymama schreef op 01 maart 2009 @ 20:43:

[...]

Dat heeft hier een keer op een topic gestaan... Wel flauw hoor, je kunt dus zo door naar de ontaarde moeders Joepie!! Wist ik eigenlijk wel, ik wil namelijk ook geen pannekoeken bakken van de bv. Maakte daar laatst een grapje over tegen mijn man en hij viel van de bank van het lachen.
quote:Supersmollie1 schreef op 01 maart 2009 @ 20:46:

[...]

Dat zou mijn motto beslist niet zijn. Goed lijf, maar dat hoofd...Ach, vlag over zijn kop...
pfff...ik volg deze discussie niet meer...koemelk, danoontje en een croissant, opvliegende hormonen, tickers en mottos....

hou de zondagavond rustig dames

ik weet trouwens ook zeker dat ik de leidsters zou aanspreken als ze een flesje waren vergeten of als mijn kind hard was gevallen of als het een uur op de pot had gezeten en ze waren hem vergeten...

maar een ander aanspreken op iets of meteen klacht indienen, smijten met zware termen zoals verhongerd zijn etc, dat vind ik echt way too far gaan. Als je niet kan accepteren dat dit soort foutjes gemaakt worden, moet je je kind echt niet uit handen geven. En iedere dag bellen hoe de ochtendvoeding gegaan is...pfff....

en ja, ik geef ook bv en ja, ik ben ook nog aan het ontzwangeren, mocht dat er allemaal iets mee te maken hebben...
Eens hoor Royanne, ik zou er wel iets van zeggen denk ik, maar een officiele klacht indienen vind ik veel te ver gaan.
Ben 2 april uitgerekend, maar word rond week 38 ingeleid. Volgende week maandag afspraak met lactatiekundige om plan van aanpak te bespreken.

Als het goedgaat, ga ik een walgelijk motto aanmaken en mogen jullie me allemaal uitlachen en uitschelden. En belachelijk maken. En dan moet iedereen proeven. Enzo.
quote:Iris26 schreef op 01 maart 2009 @ 20:47:

[...]

Joepie!! Wist ik eigenlijk wel, ik wil namelijk ook geen pannekoeken bakken van de bv. Maakte daar laatst een grapje over tegen mijn man en hij viel van de bank van het lachen.En mijn lactatiekundige zei (niet tegen mij) dat je er ook lekkere cappuccino van kunt maken. Hmmmm!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven