Overlast van buurkinderen

03-03-2020 11:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.

Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.

Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.

Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.

Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.

Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.

Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?

Zou de gemeente wat aan overlast door speeltuintjes moeten doen?

Totaal aantal stemmen: 123

Ja (27%)
Nee (38%)
Ligt eraan, bij veel overlast wel (35%)
Hetvrijewoord schreef:
03-03-2020 13:31
Er kan best overlast zijn, de vraag was wat ze eraan kan doen.
Antwoord: vrij weinig.

De gemeente gaat echt niets doen aan 'normaal' spelende kinderen in een speeltuin.
En TO kan oordoppen indoen of een koptelefoon opzetten.
Ook heel grappig dat to de zomer door moet brengen met oordoppen in.
ja sorry ze maar sommige die zeggen dat to zich moet aanpassen, sommige kinderen kunnen ook krijgen als een geslacht varken. bij gebrek aan opvoeding! en excuses van jij bent ook kind geweest komt vooral van mensen die zelf geen kinderen kunnen opvoeden
Hetvrijewoord schreef:
03-03-2020 13:31
Er kan best overlast zijn, de vraag was wat ze eraan kan doen.
Antwoord: vrij weinig.

De gemeente gaat echt niets doen aan 'normaal' spelende kinderen in een speeltuin.
En TO kan oordoppen indoen of een koptelefoon opzetten.
Dat is de vraag, of het normaal spelende kinderen zijn. Wijkagent bellen dus (op die suggestie reageert To heel stug niet), zodat die eens mee kan kijken.
In mijn wijk had de wijkagent wel degelijk middelen om in te grijpen bij geluidsoverlast.
helpmetocheven schreef:
03-03-2020 13:19
En ik de oordoppen toch wel verdomt hoog zetten om het niet meer te horen; ik zit niet te wachten om op mijn 40e doof te worden.
Oordoppen 'hoog zetten'?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Eze schreef:
03-03-2020 13:28
Grappig wel, die Viva-forum-dynamiek. TO schrijft een brakke op, de eerste reacties zijn van de vorm ‘het zal wel aan jou liggen’ en hop, de teneur is gezet: er is helemaal geen geluidsoverlast daar bij TO.
Er kan best sprake zijn van geluidsoverlast bij TO, maar de snelste oplossing zijn toch oordoppen.
kerst schreef:
03-03-2020 12:03
Ik begrijp je!!
Kinderen van nu leren vaak ook niet meer rustig te spelen.
Ouders corrigeren hun gegil en geschreeuw niet.

Maar ik denk dat er weinig anders opzit dan noisecancelling koptelefoon.
In mijn wijk/straat wel hoor, en als de ouders het zelf niet doen (wegens niet in de buurt oid) dan de ouwe graftakken in de straat wel, of het keurige moedertje naast ons met een stem als een viswijf, de chronisch zieke en dus altijd thuis van een blok verderop of de zwart geklede enge metalheads aan het begin van de straat (man en ik).
Net zoals dat de hond van de achterburen die weer eens is ontsnapt weer keurig wordt terug gebracht, er dagelijks even iemand komt buurten bij een oudere dame die net een heup operatie heeft gehad etc.
Volksbuurtje.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Fizz schreef:
03-03-2020 13:36
Er kan best sprake zijn van geluidsoverlast bij TO, maar de snelste oplossing zijn toch oordoppen.
Of bij overlast de wijkagent bellen zoals meerdere keren is geschreven, maar waarop TO niet lijkt te reageren.
Uit de openingspost.
elf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid.
-----

Dat de kinderen daar gaan voetballen tegen de schuurdeuren omdat het thuis niet tegen de schuurdeur mag is ook prima?
Eze schreef:
03-03-2020 13:35
Dat is de vraag, of het normaal spelende kinderen zijn. Wijkagent bellen dus (op die suggestie reageert To heel stug niet), zodat die eens mee kan kijken.
In mijn wijk had de wijkagent wel degelijk middelen om in te grijpen bij geluidsoverlast.
Hier in de stad heeft iemand 10 jaar geprocedeert tegen gemeente, vanwege zo'n speeltuintje. Tot aan de Hoge Raad. Dat heeft wel zijn probleem opgelost. Hij was namelijk failliet en werd zijn huis uit gezet. Speeltuintje staat er nog steeds.......
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-03-2020 13:38
Hier in de stad heeft iemand 10 jaar geprocedeert tegen gemeente, vanwege zo'n speeltuintje. Tot aan de Hoge Raad. Dat heeft wel zijn probleem opgelost. Hij was namelijk failliet en werd zijn huis uit gezet. Speeltuintje staat er nog steeds.......
Maar men moet gewoon alles accepteren? Is dat de juiste oplossing?
*2020* schreef:
Uit de openingspost.
elf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid.
-----

Dat de kinderen daar gaan voetballen tegen de schuurdeuren omdat het thuis niet tegen de schuurdeur mag is ook prima?

Nee, maar wat moet de gemeente daarmee?
2east schreef:
:rofl:
PikkuMyy schreef:
03-03-2020 13:41
Nee, maar wat moet de gemeente daarmee?
De ouders er op aanspreken wijkbeheer inschakelen.
Die ouders vinden het blijkbaar prima als hun lieve kroost een paar blokken verder op overlast bezorgd.
*2020* schreef:
03-03-2020 13:40
Maar men moet gewoon alles accepteren? Is dat de juiste oplossing?
Nee, maar praten wel. En de opties: "praten", "wijkagent" en "Gemeente" worden stelselmatig door TO genegeerd, evenals; "Beleving", "eigen verantwoordelijkheid" en "zelfreflectie"
jouw leven is een keuze
2east schreef:
Hier in de stad zijn meerdere speeltuintjes met bordjes dat de toegang buiten bepaalde tijden verboden is. Dat biedt alvast mogelijkheden om te handhaven bij overlast op achterlijke tijden.
Ik woon ook aan een speeltuintje en TO: i feel your pain. Het is echt bloedirritant als je een paar van die kinderen hebt die echt alleen maar aan het gillen en schreeuwen om het gillen en schreeuwen zijn. Ik snap ook niet zo goed dat dat nodig is en de kinderen daar door hun ouders niet op aangesproken worden. Ik had het niet hoeven doen vroeger. Deed het wel eens, maar dan kreeg ik gelijk van mijn vader op mijn sodemieter. Want: "je moet leren rekening te houden met andere mensen". Soms denk ik wel eens dat dat tegenwoordig niet echt meer in de opvoeding zit.

Maar dat allemaal terzijde, want je kunt er niet zo veel mee. Buurtbemiddeling is een optie, maar de beste optie is al een paar keer genoemd: norse cancelling hoofdtelefoon. Op Marktplaats kun je vrij goedkoop een Bose QC kopen en die dingen zijn echt fantastisch! Serieus, dat helpt zo met het concentreren. En daardoor word je minder snel geïrriteerd en kun je het geschreeuw af en toe ook beter aan.

Succes!
2east schreef:
03-03-2020 13:43
Nee, maar praten wel. En de opties: "praten", "wijkagent" en "Gemeente" worden stelselmatig door TO genegeerd, evenals; "Beleving", "eigen verantwoordelijkheid" en "zelfreflectie"
Beleving eigen verantwoordelijkheid en zelfreflectie is dan voor al die appartement bewoners geldig die er last van hebben? To is blijkbaar niet de enige die er last van heeft.
*2020* schreef:
03-03-2020 13:45
Beleving eigen verantwoordelijkheid en zelfreflectie is dan voor al die appartement bewoners geldig die er last van hebben? To is blijkbaar niet de enige die er last van heeft.
....maar dat zegt dus niks...... 100 appartementbewoners die allemaal "iets" vinden, al is het alemaal het zelfde is hooguit een signaal, geen feit!
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-03-2020 13:47
....maar dat zegt dus niks...... 100 appartementbewoners die allemaal "iets" vinden, al is het alemaal het zelfde is hooguit een signaal, geen feit!
En nu? Overlast accepteren?
*2020* schreef:
03-03-2020 13:48
En nu? Overlast accepteren?

wIjKaGeNT bElLeN.
PikkuMyy schreef:
03-03-2020 13:49
wIjKaGeNT bElLeN.
Ja ja maar volgens 2east is het allemaal niet geldig.
Zo lees ik dat.
Probeer via de gemeente een bord te regelen met regels. Pas als regels duidelijk worden kan er gehandhaafd worden. Was laatst een keer op het jeugdjournaal waar na schooltijd ook veel overlast was op het schoolplein, maar waar niet gehandhaafd kon worden omdat er geen bord stond. Toen werd er een bord geplaatst en kon er wel gehandhaafd worden. Enorme bureaucratie, maar het werkte daar wel. Bij een speeltuin in mijn vorige woonplaats stond ook zo'n bord bij een speelplein tussen huizen in.
*2020* schreef:
03-03-2020 13:50
Zo lees ik dat.

Ergens gaat iets mis inderdaad.
*2020* schreef:
03-03-2020 13:50
Ja ja maar volgens 2east is het allemaal niet geldig.
Zo lees ik dat.
???
jouw leven is een keuze
Als ik studeer of werk aan een opdracht heb ik altijd oordoppen in. Ik irriteer me dan namelijk aam alle omgevingsgeluiden. Terwijl ik hier geen last van heb wanneer ik niet studeer..

Kan het dat ook wellicht zijn? Dat er meerdere mensen die geluiden irritant vinden is logisch net zo goed als de ouders van die kinderen het misschien geluiden vinden van spelende kinderen das zo subjectief.

Als je al methodes weet om te ontspannen gebruik die dan om voor het studeren in te zetten en bij het studeren de geluidwerende producten gebruiken zoals hierboven is genoemd.

Oh en nu the way op mijn werk zat ik hij een collega die me ook gruwelijk irriteerde met haar eigen geluiden.. dat kan je dalijk ook treffen en zal er ook gewerkt moeten worden.. het is maar waar je je aan stoort..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven