Overlast van buurkinderen
dinsdag 3 maart 2020 om 11:16
Beste iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.
Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.
Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.
Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.
Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.
Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.
Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?
Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.
Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.
Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.
Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.
Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.
Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.
Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?

dinsdag 3 maart 2020 om 13:16
Ook jij zal wel in een tokkiebuurt wonen. Ik herken niks van wat een aantal van jullie schrijven.Schriftje schreef: ↑03-03-2020 12:21Ho nou... al die mensen hier die zeggen dat je maar een koptelefoon op moet zetten of ergens anders gaan zitten. Dat werkt niet altijd hoor. Waar ik woon heb ik aan 1 kant 2 kinderen. Aan de andere kant 1 huis verderop ook 2. Eindje verderop nog 1. Sinds die buiten komen, nu zo'n 6-7 jaar, is het de héle dag een krijsen als een oordeel. In de zomer begint het al om 07.00 als ze óver de schuttingen heen naar elkaar krijsen of ze al wakker zijn. Dat gaat door tot 8.00 als ze naar school gaan. 's Middags zijn ze thuis, dan gaat het door tot 18.00 want dan eten ze, en om 18.30 begint het weer tot 21.00. In het weekend gaat het door, mooi of lelijk weer, zeker 6-8 uur per dag.
Als ze een voetbal hebben, ballen ze tegen onze schutting. Als ze stoepkrijt hebben, krijten ze er niet mee maar slaan ze het stuk met stenen. Het 'spelen' bestaat uit het zo hard mogelijk elkaar slaan, met allerlei voorwerpen. Onze voortuin moesten we verbouwen van een leuk geheel met plantjes tot een grote plek vol vuurdoorn, omdat dat de enige plant is die ze niet vernielen. Zo kunnen ze ook niet meer voor het voorraam gaan staan om er op te slaan. Dat doen ze nu bij andere buren. Ze hebben stepjes en karretjes met van die harde wieltjes en rijden soms uren voor het huis langs. Het speelveld aan de overkant van de straat bezoeken ze nooit, en ook niet het speeltuintje vlak om de hoek. Alles moet altijd bij ons voor de deur.
Als we de ouders er op aanspreken krijgen we doodsbedreigingen en de kinderen gillen alleen maar.
Ik laat het hierbij. Dus 'zet maar een telefoon op' is niet altijd een handige tip en 'ga maar verhuizen' ook niet want wat moet je als je daar geen geld voor hebt? Ik vind het vrij kortzichtig om te zeggen dat kinderen 'mogen spelen' als dat spelen tot een grote mate van overlast leidt. Het woord 'opvoeding' is er tegenwoordig vaak niet meer bij.
En o ja: wij hebben nog nooit iets tegen die kinderen zelf gezegd. Ze kunnen er niets aan doen dat ze niet opgevoed worden.
dinsdag 3 maart 2020 om 13:16
Dan is de snelste en meest effectieve oplossing oordoppen, desnoods een paar voor in je oren en een voor over je oren.helpmetocheven schreef: ↑03-03-2020 13:08Er is een soort van klimhuisje hier, met een glijbaan, paal, touw enzo eraan. Ze gaan hier in spelen als het regent. Dan zijn ze aan het tekenen of met krijt bezig. De jongens vinden het geweldig om te voetballen in de zeik regen. Mij ook niet gezien hoor; ik zat vroeger met slecht weer op bed te kleuren of met vriendjes binnen te spelen.

dinsdag 3 maart 2020 om 13:18
welke kinderne? En welke ouders?
Allemaal?
Er worden 180.000 kinder per jaar geboren. uit zo'n 360.000 ouders dus..... Allemaal tokkies? (denk na, je weet hoe het heet als je hele bevolkingsgropeen in 1 keer weg zet....)
jouw leven is een keuze

dinsdag 3 maart 2020 om 13:19
Nee, ik draag ze ook. Maar ik vind het onredelijk om als ouders maar te verwachten dat iedereen je aanpast aan je kinderen, want zoals ik al vaker zei; er zitten in dit complex veel meer mensen dan mij die er last van hebben.Hetvrijewoord schreef: ↑03-03-2020 13:12Heb jij principiële bezwaren tegen oordoppen of koptelefoon?
En voordat het argument ‘maar iedereen moet zich wel aan jou aanpassen’ komt, ik vind het niet erg om ze te horen, geen van mijn buren die ik erover heb gesproken, maar om nou 15 man zich te laten aanpassen aan 4 kinderen gaat mij ver. Vooral als het zo’n simpele oplossing is als een toontje lager.
En ik de oordoppen toch wel verdomt hoog zetten om het niet meer te horen; ik zit niet te wachten om op mijn 40e doof te worden.

dinsdag 3 maart 2020 om 13:20
En jij moet naast je schooldagen ook alle avonden studeren? Je studielast lijkt me een groter probleem dan dat speeltuintje.helpmetocheven schreef: ↑03-03-2020 13:11Ik zeg niet dat het enkele avond tot 22:00 is, 2, 3 avonden in de week. Vooral de woe, vrij en za avond
Doorstuderen sinds een februari heet dat.

Na 21.00 wordt het klimhuisje hier overgenomen door blowende jongere.helpmetocheven schreef: ↑03-03-2020 13:08Er is een soort van klimhuisje hier, met een glijbaan, paal, touw enzo eraan. Ze gaan hier in spelen als het regent. Dan zijn ze aan het tekenen of met krijt bezig. De jongens vinden het geweldig om te voetballen in de zeik regen. Mij ook niet gezien hoor; ik zat vroeger met slecht weer op bed te kleuren of met vriendjes binnen te spelen.

dinsdag 3 maart 2020 om 13:22
helpmetocheven schreef: ↑03-03-2020 13:19Nee, ik draag ze ook. Maar ik vind het onredelijk om als ouders maar te verwachten dat iedereen je aanpast aan je kinderen, want zoals ik al vaker zei; er zitten in dit complex veel meer mensen dan mij die er last van hebben.
En voordat het argument ‘maar iedereen moet zich wel aan jou aanpassen’ komt, ik vind het niet erg om ze te horen, geen van mijn buren die ik erover heb gesproken, maar om nou 15 man zich te laten aanpassen aan 4 kinderen gaat mij ver. Vooral als het zo’n simpele oplossing is als een toontje lager.
En ik de oordoppen toch wel verdomt hoog zetten om het niet meer te horen; ik zit niet te wachten om op mijn 40e doof te worden.
Zo'n vermoeden had ik al: het gaat niet om dat je wilt kunen studeren want dat kan gewoon, het gaat om gelijk krijgen of afdwingen.
Ik zou zeggen pick your battles, je wint het niet van luidruchtig spelende kinderen.
De gemeente kan niets voor je betekenen
De eigenaar (woningbouw vereniging) bellen en daar de klacht neer leggen.
En dat moet iedereen doen die er last van heeft
De woningbouw vereniging moet bij meerdere klachten contact opnemen met de huurder en ze hier op aanspreken
De eigenaar (woningbouw vereniging) bellen en daar de klacht neer leggen.
En dat moet iedereen doen die er last van heeft
De woningbouw vereniging moet bij meerdere klachten contact opnemen met de huurder en ze hier op aanspreken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Yep en die kast kostte eerst 200 euro en 3 tellen later 700 euro.
Zeker een privacy dingetje

dinsdag 3 maart 2020 om 13:23
Oh die

dinsdag 3 maart 2020 om 13:28
Dan pak je je fiets en rij je nu even naar de opticien voor een paar oordoppen erbij die in je oor gaan. Met 2 paar oordoppen hoor je echt niets meer en word je ook niet doof.helpmetocheven schreef: ↑03-03-2020 13:19Nee, ik draag ze ook. Maar ik vind het onredelijk om als ouders maar te verwachten dat iedereen je aanpast aan je kinderen, want zoals ik al vaker zei; er zitten in dit complex veel meer mensen dan mij die er last van hebben.

dinsdag 3 maart 2020 om 13:31
Er kan best overlast zijn, de vraag was wat ze eraan kan doen.
Antwoord: vrij weinig.
De gemeente gaat echt niets doen aan 'normaal' spelende kinderen in een speeltuin.
En TO kan oordoppen indoen of een koptelefoon opzetten.

dinsdag 3 maart 2020 om 13:31
Wel grappig dit dit probleem hebben wij ook gehad ( inmiddels verhuisd) maar om een handje vol kinderen konden wij alle buren met oordoppen in ons eigen huis gaan wonen?