Overlast van buurkinderen

03-03-2020 11:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.

Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.

Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.

Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.

Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.

Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.

Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?

Zou de gemeente wat aan overlast door speeltuintjes moeten doen?

Totaal aantal stemmen: 123

Ja (27%)
Nee (38%)
Ligt eraan, bij veel overlast wel (35%)
kerst schreef:
03-03-2020 12:03
Kinderen van nu leren vaak ook niet meer rustig te spelen.
Ouders corrigeren hun gegil en geschreeuw niet.
Doe normaal wat een onzin
.
mienbillekesjeuken wijzigde dit bericht op 28-06-2021 18:00
99.75% gewijzigd
Nergens voor nodig om tot 22.00 uur te schreeuwen in een speeltuintje en tegen je huis aan te trappen met een bal. Hou op schei uit zeg. Ik zou er ook werk van maken.
Hier een binnentuin en altijd tegen dochter gezegd, niet schreeuwen en krijsen want het klinkt vreselijk door, net of er een kind naast je staat te krijsen.
Niet luisteren, dan naar boven, klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
K79 schreef:
03-03-2020 13:58
Doe normaal wat een onzin
Het is waar.
Ik heb ook buur kinderen die zodra het warm is in hun zwembad zitten en de hele dag aan her gillen zijn
Worden ook niet gecorrigeerd door hun ouders.
Daar gelden geen regels en normen en waarden, die wij vroeger leerden kennen ze niet (of willen ze niet kennen)

Mijn kinderen halen het niet in hun hoofd om zo veel herrie te maken
Mocht het naar mijn idee iets te luidruchtig worden dan benoem ik naar mijn kinderen dat de buren niet hoeven mee te genieten
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Hetvrijewoord schreef:
03-03-2020 12:58
Want er bestaan waar TO wonen geen personen langer dan 1.60?
Probeer je eens te bezeren aan iets dat zo hoog uitsteekt, in dit geval gaat het (vooral) om kinderen.

Nog een tip voor To: organiseer met medestudenten een voetbalwedstrijdje, waarbij de schuren van de overburen ook beschoten worden.
Als daar een reactie op komt, kun je zeggen dat ze nu weten wat voetballen tegen een schuurtje voor overlast geeft.
En dat jullie voortaan uitsluitend op maandag, vrijdag en zaterdag een toernooi houden... :puh:
anoniem_395038 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 16:14
Reden: Alleen = uitsluitend
1.44% gewijzigd
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
mama-inge schreef:
03-03-2020 14:38
Het is waar.
Ik heb ook buur kinderen die zodra het warm is in hun zwembad zitten en de hele dag aan her gillen zijn
Daar gelden geen regels en normen en waarden, die wij vroeger leerden kennen ze niet (of willen ze niet)

Ja dat zal ook wel waar zijn maar dat is niet iets van alleen nu. Toen ik jong was waren er net zo goed van die schreeuwkinderen met minder opvoeding. Dat is écht niet iets van nu.
mama-inge schreef:
03-03-2020 14:38
Het is waar.
Daar gelden geen regels en normen en waarden, die wij vroeger leerden kennen ze niet (of willen ze niet kennen)

Mijn kinderen halen het niet in hun hoofd om zo veel herrie te maken
Mocht het naar mijn idee iets te luidruchtig worden dan benoem ik naar mijn kinderen dat de buren niet hoeven mee te genieten
Je spreekt jezelf tegen of je bent er heilig van overtuigd dat jij de enige goede opvoedster op deze planeet bent.....
jouw leven is een keuze
K79 schreef:
03-03-2020 16:49
Ja dat zal ook wel waar zijn maar dat is niet iets van alleen nu. Toen ik jong was waren er net zo goed van die schreeuwkinderen met minder opvoeding. Dat is écht niet iets van nu.
Kinderen zijn niet harder en vaker gaan schreeuwen, volwassenen zijn intoleranter geworden....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-03-2020 17:25
Kinderen zijn niet harder en vaker gaan schreeuwen, volwassenen zijn intoleranter geworden....
nee kinderen zijn harder gaan schreeuwen omdat volwassenen tegenwoordig niet meer kunnen opvoeden en tablets als babysit gebruiken!
2east schreef:
Kinderen schreeuwen al terwijl ze naast elkaar staan.
2east schreef:
Ook niet. In mijn jeugd had je ze ook al, de zeikburen. En mijn ouders en grootouders konden er ook van meepraten.
icequeen2000 schreef:
03-03-2020 17:31
nee kinderen zijn harder gaan schreeuwen omdat volwassenen tegenwoordig niet meer kunnen opvoeden en tablets als babysit gebruiken!
Altijd grappig, die mensen die de hele dag op internet zitten te schreeuwen dat de kinderen te hard schreeuwen omdat ze teveel achter een schermpje zitten :D
Ik vraag me wel af wat je studeert:
Het gebeurd ..... het pant .......

Zet inderdaad een koptelefoon op.
*2020* schreef:
03-03-2020 17:33
Kinderen schreeuwen al terwijl ze naast elkaar staan.
Ja en dat deden we 40 jaar geleden ook al en over 30 jaar nog steeds.

Intolerantie in een steeds drukker land, dát is het probleem.

Kortzichtige domme mensen die vergeten datbze zelf ooit kind waren.

Hier niet natuurlijk..... viva-vrouwen waren als kind al perfect......
jouw leven is een keuze
Lady*Voldemort schreef:
03-03-2020 17:35
Ook niet. In mijn jeugd had je ze ook al, de zeikburen. En mijn ouders en grootouders konden er ook van meepraten.
Misschien heb je daar ook een punt.we delen het nu makkelijker op fora als deze
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-03-2020 17:41
Ja en dat deden we 40 jaar geleden ook al en over 30 jaar nog steeds.

Intolerantie in een steeds drukker land, dát is het probleem.

Kortzichtige domme mensen die vergeten datbze zelf ooit kind waren.

Hier niet natuurlijk..... viva-vrouwen waren als kind al perfect......
Ja nu weten we het wel to moet de hele zomer met oordoppen in zitten en andere moeten alles maar accepteren
Dat zeg je de hele tijd.
Ik vind het rot voor je, TO. Geluidsoverlast in welke vorm dan ook gaat op je zenuwen werken, en je kan steeds minder hebben. Je kan er in dit geval alleen weinig aan doen, vrees ik. Toch maar die koptelefoon proberen.
*2020* schreef:
03-03-2020 17:46
Ja nu weten we het wel to moet de hele zomer met oordoppen in zitten en andere moeten alles maar accepteren
Dat zeg je de hele tijd.
Ik zeg helemaal nergens dat TO alles maar moet accepteren.

Ik zeg, enigzins verkapt, dat TO een aansteller is die gewoon wil horen dat ze gelijk heeft, horen dat ze zielig is en vindt dat ze alle aandacht verdient, want haar probleem is het grootste probleem ter wereld.

En ik zeg, ook weer enigszins omslachtig, dat TO geen eigen verantwoordelijkheid neemt door in de aanlegfase van dat speeltoestel zich niet te laten informeren, laat staan zienswijzen indienen of bezwaar maken, TO alle oplossingen alleen maar buiten zichzelf zoekt, en blind is voor de eigen rol, en de eigen beleving, die ze heeft.

Ook weer heel beperkt en ingehouden zeg ik ook dat TO eens wat moet doen met adviezen die ze wèL krijgt in dit topic en niet alleen maar aandachtsgeil, huilie-huilie moet gaan zitten doen

En dat zich ik allemaal een beetje voorzichtig en omfloerst, omdat ik probeerde (verleden tijd!!) Nog een beetje netjes te blijven en ik niemand wilde kwetsen. En dát niet vanwege het kwetsen maar vanwege de ban die ik dan weer krijg!!!!

Ik vind namelijk iedereen die ZEIKT over geluid van kinderen, zich aanstelt.

Verhuis of houd je bek!

Nou en dat dan iets minder direct.....
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-03-2020 18:36

Ik vind namelijk iedereen die ZEIKT over geluid van kinderen, zich aanstelt.

Verhuis of houd je bek!

Nou en dat dan iets minder direct.....
Kijk had ik de boodschap vanmiddag toch goed begrepen
2east schreef:
Dat zal het zijn..
icequeen2000 schreef:
03-03-2020 17:31
Ook al zo iets waar komt dat toch vandaan van alles maar de sschuld geven... En oh wat waren ze vroeger beter en wat doen we het nu toch fout... alsjeblieft zeg sommige mensen maken een tering herrie, sommige kinderen zijn irritant en sommige mensen zeuren omdat ze kunnen zeuren. TO koop oordoppen en een koptelefoon en anders ga op een fatsoenlijke manier met die ouders in gesprek en kom tot een compromis.
2east schreef:
03-03-2020 17:22
Je spreekt jezelf tegen of je bent er heilig van overtuigd dat jij de enige goede opvoedster op deze planeet bent.....
Ik bedoel dat ze niet zo veel lawaai maken als de buurkinderen
Maar ook mijn kinderen proberen hun grenzen wel eens uit te testen door net over de grens van wat toelaatbaar is te gaan.

En nee ik ben niet perfect En ook ik maak fouten.

Moet je zelf maar eens naast zulke buren wonen.
Kun je je lol op, de hele zomer lekker binnen zitten broeien omdat je oren pijn doen van het gegil.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
K79 schreef:
03-03-2020 19:08
Ook al zo iets waar komt dat toch vandaan van alles maar de sschuld geven... En oh wat waren ze vroeger beter en wat doen we het nu toch fout... alsjeblieft zeg sommige mensen maken een tering herrie, sommige kinderen zijn irritant en sommige mensen zeuren omdat ze kunnen zeuren. TO koop oordoppen en een koptelefoon en anders ga op een fatsoenlijke manier met die ouders in gesprek en kom tot een compromis.
Ja maar vroeger was alles ook beter hoor! Zonder BH, maandverband, antibiotica, 4G internet.

Vroeger ging je met den anderen vrouwsmenschen, met enen teil of den tobbe (heurlijke woorden) naar de kreek om den wasch te doen. Vroeger had je geen wasmachine nodig, je had buren!
jouw leven is een keuze
Vroegah werd er door volwassenen toch minder gezanikt, gejankt en geklaagd.
Vroegah was dus echt alles beter.
Hetvrijewoord schreef:
03-03-2020 20:05
Vroegah werd er door volwassenen toch minder gezanikt, gejankt en geklaagd.
Vroegah was dus echt alles beter.
vroeger wist een ouder hoe te moeten opvoeden! nu is een kleine tik al verboden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven