Overlast van buurkinderen

03-03-2020 11:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.

Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.

Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.

Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.

Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.

Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.

Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?

Zou de gemeente wat aan overlast door speeltuintjes moeten doen?

Totaal aantal stemmen: 123

Ja (27%)
Nee (38%)
Ligt eraan, bij veel overlast wel (35%)
icequeen2000 schreef:
03-03-2020 20:07
vroeger wist een ouder hoe te moeten opvoeden! nu is een kleine tik al verboden!

Feitelijk onjuist.
icequeen2000 schreef:
vroeger wist een ouder hoe te moeten opvoeden! nu is een kleine tik al verboden!
En terecht!!!

Wat weet je van opvoeden als slaan daar een onderdeel van moet zijn.....
jouw leven is een keuze
Hetvrijewoord schreef:
03-03-2020 20:13
Feitelijk onjuist.
Want?

Ik weet niet beter dan dat sinds 2007 er in het burgerlijk wetboek is opgenomen dat geestelijk of lichamelijk geweld in de opvoedkundige zin niet is toegestaan

Of is dat dan weer een kwestie van interpretatie?
jouw leven is een keuze
icequeen2000 schreef:
Ik begrijp wel waarom er zo dom gedacht wordt na al dat gemep vroeger... :hamer:
Vooral luisteren door angst is een hele goede opvoedtip :thumbsup:
2east schreef:
03-03-2020 18:36

Ik vind namelijk iedereen die ZEIKT over geluid van kinderen, zich aanstelt.

Verhuis of houd je bek!

Nou en dat dan iets minder direct.....
Mwah... Ik heb zelf ook kinderen en ben echt wel wat gewend.
Maar mijn jongste heeft een vriendje wat ongelooflijk hard, schel en vooral vaak gilt. Hij kan niet spelen zonder te gillen.

Het is zo verschrikkelijk irritant. Het volume is niet meer normaal. En als het nou zo af en toe is, maar het is minimaal 1 keer in de 5 minuten dat je oren tuiten van zijn gekrijs. Je hoeft je ook nooit af te vragen waar hij is, je volgt gewoon het kabaal.

Moeders vind het allemaal teveel moeite om haar kind hierin te corrigeren. Jochie wil ik dan ook niet meer binnen hebben, want hij doet het ook binnenshuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven