Overlast van buurkinderen
dinsdag 3 maart 2020 om 11:16
Beste iedereen,
Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.
Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.
Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.
Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.
Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.
Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.
Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?
Ik heb een vraagje. Ik ben een student en moet daardoor veel leren. Helaas kan dit niet altijd omdat een paar buurkinderen van mij continu aan het schreeuwen zijn.
Voordat u uw oordeel maakt; ik vind het echt niet erg om kinderen te horen, ik ben ook klein geweest, ik heb ook gespeeld. Maar ik ben niet de enige persoon in de buurt die er enorm veel last van ervaart.
Het gebeurd in een speeltuintje achter ons appartement. We wonen in een oud pant dat in 6 appartementen is opgedeeld, met aan de andere kant van de speeltuin nog zo’n gebouw. Het was in eerste instantie niet de bedoeling dat hier een speeltuintje zou komen, dus het argument ‘dan moet je maar niet bij een speeltuintje gaan wonen’ ben ik zat om te horen.
Het zijn kinderen van 2 gezinnen in het gebouw achter ons. Er komen heel veel kinderen uit de buurt hier spelen en van geen een heb ik zoveel last als van deze kinderen. Er is al meerdere keren contact opgenomen met de ouders, zonder effect.
Zelf heb ik de kinderen ook aangesproken. Ze vinden het namelijk ook heel leuk om te voetballen tegen onze schuurtjes aan, want dat mag niet aan hun kant (goh, ik vraag me af waarom), maar van hun ouders mag het dan wel aan onze kant. Dit maakt een enorm hard geluid. Toen ik dit tegen hun zei werden ze enorm brutaal, tot aan schelden toe.
Ik heb samen met een buurvrouw een melding gemaakt bij de gemeente dat er veel geluidsoverlast is; maar de gemeente zegt dat ze daar niks aan kunnen doen omdat het een speeltuintje is.
Verhuizen is helaas geen optie i.v.m. het feit dat wij door mijn studeren nu 1 inkomen hebben. Weet iemand wat?

dinsdag 3 maart 2020 om 11:23

dinsdag 3 maart 2020 om 11:24
Dat ja ga naar een willekeurige bouwmarkt en koop je voor 15 euries gehoorbescherming:

viva-amber wijzigde dit bericht op 03-03-2020 11:24
1.91% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 3 maart 2020 om 11:25
Nee joh, de gemeente moet gelijk de speeltuin weghalen zodat To ongestoord kan studeren.Hetvrijewoord schreef: ↑03-03-2020 11:23Wat had je zelf gedacht dat de gemeente zou moeten doen dan, surveilleren?

dinsdag 3 maart 2020 om 11:28
En die kinderen uit huis plaatsen.
We kunnen als forum trouwens ook wat doen he: een crowd funding starten voor een paar playstations. Hoeven die koters tenminste niet meer buiten te spelen.
dinsdag 3 maart 2020 om 11:30
Sommige dingen zijn gewoon leefgeluiden zeker overdag, daarnaast bestaan er andere oplossingen dan klagen. Zij kan ook in een stille bied gaan zitten te studeren of iets op haar oren zetten. Waarom valt zij andere mensen lastig met haar problemen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 3 maart 2020 om 11:31
yup!Michella_1991 schreef: ↑03-03-2020 11:29Jezus, wat een reacties!
Er bestaat toch buurtbemiddeling? en TO is niet de enige die er last van heeft lees ik, een officiële waarschuwing aan het adres van die kids doet misschien wonderen?
Maar een cursus mindfulness voor TO en een lekkere yogastudio zouden ook een optie zijn.
Drank is altijd goed, en dan is er daarna nog het escalatieniveau; Drugs....
Of gewoon niet aanstellen....... of is dat te makkelijk?
2east wijzigde dit bericht op 03-03-2020 11:34
0.10% gewijzigd
jouw leven is een keuze
dinsdag 3 maart 2020 om 11:32
Michella_1991 schreef: ↑03-03-2020 11:29Jezus, wat een reacties!
Er bestaat toch buurtbemiddeling? en TO is niet de enige die er last van heeft lees ik, een officiële waarschuwing aan het adres van die kids doet misschien wonderen?
Dat ze niet meer moeten spelen in de speeltuin? Kinderen zitten doorgaans tot 15u op school en om 18u is het donker en voedertijd, dus dan spelen ze niet meer. Dat betekent dat het door de week om 3u per dag gaat. Zet een koptelefoon op of ga naar de UB.
dinsdag 3 maart 2020 om 11:37
Dus omdat het kinderen moet het maar geaccepteerd worden?
Je hebt een verschil tussen normaal spelen met NORMAAL volume of gillen/krijsen/schreeuwen

Dat is het nadeel als je zelf aan een speeltuintje gaat wonen.
Ik heb het hier ook. Heb ik zelf voor gekozen want kinderen.
Enige waar ik wat van zeg als ze gaan voetballen tegen mijn poort of schuur, dat is echt kut qua geluid en niet tof voor de schutting.
Koop een noise cancelling koptelefoon voor het studeren. En bij echt krijsen en echt hard gillen mag je huis wel vragen of het even wat minder kan.
Gewoon vriendelijk, werkt meestal wel goed.
Ik heb het hier ook. Heb ik zelf voor gekozen want kinderen.

Enige waar ik wat van zeg als ze gaan voetballen tegen mijn poort of schuur, dat is echt kut qua geluid en niet tof voor de schutting.
Koop een noise cancelling koptelefoon voor het studeren. En bij echt krijsen en echt hard gillen mag je huis wel vragen of het even wat minder kan.
Gewoon vriendelijk, werkt meestal wel goed.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 11:38
1.32% gewijzigd

Haha, je gaat zelf aan een speelplein wonen.Michella_1991 schreef: ↑03-03-2020 11:29Jezus, wat een reacties!
Die gaan daar echt niks aan doen.
dinsdag 3 maart 2020 om 11:38
Asociale kinderen die tegen schuurtjes voetballen (maar niet de schuurtjes van hun ouders of hun vriendjes) kunnen ook na 18 uur herrie maken.
Ik zou mij ook meer ergeren aan aso's die herrie maken en brutaal zijn, dan aan de herrie op zich.
Ik denk dat er niets anders op zit dan in een bibliotheek te gaan zitten.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?