Overmatig contact kind [Lege op]

17-09-2020 09:51 267 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:22
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.41% gewijzigd
JackyBee schreef:
17-09-2020 13:51
Arm kind! Klinkt als een rotsituatie voor haar, gescheiden ouders en dan nog steeds bergen frustratie. Pffff, heb met haar te doen.
Ik ook. Die berichtjes nakijken had ik niet mogen doen, maar ik heb ten alle tijden het beste voor met mijn dochter.
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:48
Helaas, samen in gesprek gaan is een onmogelijke opdracht, en raadt mijn dokter ook ten stelligste af (Ik heb dus inderdaad reeds hulp gezocht) Omdat er inderdaad onderliggende problemen zijn.
Hoe jullie/de meesten het zien, is me nu wel duidelijk en heb er nu spijt van.
Ik heb hun privacy niet gerespecteerd, had dat niet mogen doen..

Iemand zei hier dat ze droomde van zo’n betrokken vader...wel...be careful what you wish for...
Van die halve, vage, op allerlei manieren te interpreteren boodschappen... Hoe moeten we daar nu op reageren? Wat wil je eigenlijk horen?
pamelacourson schreef:
17-09-2020 13:30
Jij vraagt of je zeurt. En als de meesten van ons dan zeggen dat je inderdaad zeurt, ga jij steeds uitleggen waarom je volgens jou niet zeurt. Waarom vraag je het dan?!
Klopt wat je zegt.... omdat er onderliggende problemen zijn.
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:56
Ik ook. Die berichtjes nakijken had ik niet mogen doen, maar ik heb ten alle tijden het beste voor met mijn dochter.
Wil je hiermee zeggen dat jouw ex niet te allen tijde het beste met haar voorheeft? Ik ga er vanuit dat jullie dat beiden hebben. Of zit ik er naast?
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:56
Ik ook. Die berichtjes nakijken had ik niet mogen doen, maar ik heb ten alle tijden het beste voor met mijn dochter.
Het gaat niet over jouw dochter.
Het gaat over jou.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:48
Helaas, samen in gesprek gaan is een onmogelijke opdracht, en raadt mijn dokter ook ten stelligste af (Ik heb dus inderdaad reeds hulp gezocht) Omdat er inderdaad onderliggende problemen zijn.
Hoe jullie/de meesten het zien, is me nu wel duidelijk en heb er nu spijt van.
Ik heb hun privacy niet gerespecteerd, had dat niet mogen doen..

Iemand zei hier dat ze droomde van zo’n betrokken vader...wel...be careful what you wish for...
Laat jouw problemen waar ze horen: bij jou!
Jij hebt zelf niet meer met de vader van je dochter te maken, dus neem er dan ook écht afstand van.

Je dochter heeft kennelijk een goede band met hem, dat is voor haar heel waardevol en dat is het enige wat telt.
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:48
Helaas, samen in gesprek gaan is een onmogelijke opdracht, en raadt mijn dokter ook ten stelligste af (Ik heb dus inderdaad reeds hulp gezocht) Omdat er inderdaad onderliggende problemen zijn.
Hoe jullie/de meesten het zien, is me nu wel duidelijk en heb er nu spijt van.
Ik heb hun privacy niet gerespecteerd, had dat niet mogen doen..

Iemand zei hier dat ze droomde van zo’n betrokken vader...wel...be careful what you wish for...
Dat laatste is nogal bizar. Zo te lezen vindt je dochter het contact op deze manier fijn. Gun je haar dat dan niet ? Het gaat niet om jou of om je ex, wat jullie ook van elkaar vinden of denken, het gaat om je dochter !
Alle reacties Link kopieren
nvm.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:48
Helaas, samen in gesprek gaan is een onmogelijke opdracht, en raadt mijn dokter ook ten stelligste af (Ik heb dus inderdaad reeds hulp gezocht) Omdat er inderdaad onderliggende problemen zijn.
Hoe jullie/de meesten het zien, is me nu wel duidelijk en heb er nu spijt van.
Ik heb hun privacy niet gerespecteerd, had dat niet mogen doen..

Iemand zei hier dat ze droomde van zo’n betrokken vader...wel...be careful what you wish for...
Ik zei niet dat ik droomde van zo’n betrokken vader (dat is ie gelukkig, en wij zijn nog samen maar dat staat hier los van). Maar dat er genoeg moeders zijn die hiervan dromen, of nog belangrijker, kinderen die hier van dromen.
Wees blij voor je dochter, en laat jullie “problemen” niet in de weg staan voor hun contact.
Alle reacties Link kopieren
Prima dat je berichtjes van je dochter leest, maar communicatie met haar vader is moet toch prive kunnen zijn?

Soms delen kinderen iets met een specifieke ouder, niet met beide ouders.
Soms bespreek je iets enkel met je vader of moeder en dan leest de andere ouder je communicatie.

Lekker is dat.
Ik heb een fijne, betrokken ex.
Ik lees hier geen fijne, betrokken vader hoor. Ik lees overcontroleren en zichzelf in het middelpunt zetten. En een moeder met zorgen daarover. Misselijke streek van je ex om jouw poging om jullie kind te feliciteren te beantwoorden met negeren van je telefoontjes terwijl ze niet bij jou was en van jullie afhankelijk was daarvoor.
Hoe is de band tussen je dochter en hem verder? Wat zijn precies je zorgen?
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:58
Klopt wat je zegt.... omdat er onderliggende problemen zijn.
Wij weten niet precies de achtergrond. Maar probeer te denken: is het in het belang van mijn kind dat ik er wat van zeg of me er druk om maak. (dochter laat zelf wel weten aan haar vader als het niet gewenst is) Zo niet, laat het lekker gaan. Probeer je eigen frustraties of ergernissen aan de kant te zetten.
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:04
Als ze bij hem is stuur ik enkel als er iets dringend is.
Ik heb vertrouwen in hem als vader dat hij haar schooltaken en dergelijke in zijn week kan bolwerken maar andersom voelt het nu voor mij niet zo...
Dus je bent gewoon ordinair jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je aan.

Het is aan je dochter om te bepalen hoe vaak ze telefonisch of app contact wil met haar vader, niet aan jou. Voordat je in haar telefoon keek, had je er geen last van. Dus gewoon niet meer naar kijken.

Je dochter ervaart er steun aan, waarom ben je niet blij voor haar?
Wat is de reden dat je dit allemaal op jezelf betrekt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MariaDeJong schreef:
17-09-2020 15:46
Dus je bent gewoon ordinair jaloers.
Euh .. neen
Alle reacties Link kopieren
Zolang hij in dat contact niets raars zegt en vooral steunt is er niets aan de hand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:53
Reden: Herkenbaarheid
99.38% gewijzigd
Ik vind het heel normaal dat je dochter en haar vader dagelijks contact hebben. Als jullie nog samen waren had hij ook elke ochtend en elke avond zijn betrokkenheid getoond. Het is belangrijk om als ouder te weten hoe het op school gaat en bij te houden waar bijgestuurd moet worden. En voor je dochter is het fijn dat haar vader weet wat er in haar leven speelt en dat hij zich hiermee net zoveel bezig houdt als voordat jullie uit elkaar gingen.

Als je niet in haar telefoon had gekeken had je dit niet geweten. Daaruit blijkt dat jij hier geen last van hebt. Zijn contact met haar kan dus bestaan zonder dat jij meer contact met hem moet hebben dan jij wil. Alle last die jij hiervan hebt, die heb je zelf veroorzaakt door in haar telefoon te kijken. Laat je eigen issues geen rem zetten op hun onderlinge contact.
Ik zou er een hoop voor geven als de vader van mijn kind ook maar 1% van die interesse toonde. Wees blij!
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 16:35
Klopt, maar is het echt steunen of Is het belasten? Dochter ervaarde altijd al enorme schooldruk, want voor vader zijn zesjes en zevenen immers niet goed genoeg.
Ik heb het idee dat je projecteert. Hij vraagt hoe gaat het met...? Vergeet dit niet?

Het zijn geen vragen als: heb je wel geleerd voor? Doe je wel je best?

Zoals je het nu schrijft zijn het gewone en steunende appjes en ben jij de enige die er een probleem van maakt.
Je man kan zijn houding ten opzichte van het verleden ook veranderd hebben, je blijft maar oude koeien uit de sloot trekken, terwijl er zoals het nu omschrijft niets raars staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:04
Als ze bij hem is stuur ik enkel als er iets dringend is.
Ik heb vertrouwen in hem als vader dat hij haar schooltaken en dergelijke in zijn week kan bolwerken maar andersom voelt het nu voor mij niet zo...
Wat ik nu schrijf ga je misschien niet leuk vinden om te lezen. Ik schrijf het toch omdat je bijna een schoolvoorbeeld bent van de gescheiden moeder die na een scheiding ook het kind in tweeën denkt te moeten splitsen omdat de pijn of boosheid uit de voorbije relatie nog een te grote rol speelt in het dagelijkse leven.

Jij ziet het vanuit jouw positie als een kwestie van vertrouwen of wantrouwen.
Voor je dochter werkt dit niet zo. Zij zal dit (als ze later terugkijkt) zien als betrokkenheid en interesse. En dan ziet ze dat haar vader dagelijks betrokken en geïnteresseerd is, en dat haar moeder alleen betrokken is in 'haar' weken.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:54
Reden: Herkenbaarheid
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is een ander verhaal, niet zo zeer de hoeveelheid maar wel de inhoud van de apps.

Hebben jullie ondersteuning als gezin?
Het risico is dat je dochter faalangstig wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:55
Reden: Herkenbaarheid
99.79% gewijzigd
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:55
Reden: Herkenbaarheid
99.62% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven