Overmatig contact kind [Lege op]

17-09-2020 09:51 267 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:22
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.41% gewijzigd
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:51
Reden: Herkenbaarheid
99.58% gewijzigd
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:44
Ik snap jullie reacties wel hoor, uiteraard mag en moet er contact zijn!
Voordat ze haar smartphone had kon haar vader haar bereiken via haar ipad, zij had geen tablet of pc bij hem dus moest ik dan via hem contact opnemen.
Ik heb haar vorig jaar op haar verjaardag niet kunnen bereiken, papa nam gewoonweg niet op en de rest van de week ook niet...
Dat laatste kan natuurlijk gewoon niet. Maar staan daar geen afspraken over in het convenant/ouderschapsplan. Van de mensen die ik ken staan daarover afspraken op papier. Hebben jullie in het convenant ook niet een afspraak staan om af en toe samen in overleg te gaan over de afspraken die zijn gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:52
Mijn dochter op haar verjaardag niet kunnen feliciteren is inderdaad frustrerend, ja..
Natuurlijk. Maar dan had je daar een topic over moeten starten en niet over zijn contact met haar. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. En het was handig geweest als je haar dan wat eerder een telefoon had gegeven.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:51
Reden: Herkenbaarheid
99.46% gewijzigd
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:52
Mijn dochter op haar verjaardag niet kunnen feliciteren is inderdaad frustrerend, ja..
Vind je het dan daardoor ook zo erg dat hij veel contact met haar heeft? Volgens mij zijn die berichtjes namelijk niet het probleem, maar zit er een veel groter onderliggende frustratie/probleem.
PietjeBello schreef:
17-09-2020 12:59
Vind je het dan daardoor ook zo erg dat hij veel contact met haar heeft? Volgens mij zijn die berichtjes namelijk niet het probleem, maar zit er een veel groter onderliggende frustratie/probleem.
Precies, dat denk ik ook. Probeer alsjeblieft eens samen in gesprek te gaan. En beiden te stoppen met al die verwijten. Dit is echt niet in het belang van je dochter!
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
17-09-2020 12:59
Vind je het dan daardoor ook zo erg dat hij veel contact met haar heeft? Volgens mij zijn die berichtjes namelijk niet het probleem, maar zit er een veel groter onderliggende frustratie/probleem.
Ja, dat maak ik ook op uit TO’s berichten.
TO, gelukkig heeft ze nu wel een eigen telefoon en kun je gewoon contact met haar hebben. Contact met je ex is straks helemaal nauwelijks nog nodig en als hij op je loopt te zeiken, negeer het dan gewoon. Nog een paar jaartjes doorzetten en je bent overal vanaf. En ondertussen niet zeuren over zijn contact met haar.
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:44
Ik snap jullie reacties wel hoor, uiteraard mag en moet er contact zijn!
Voordat ze haar smartphone had kon haar vader haar bereiken via haar ipad, zij had geen tablet of pc bij hem dus moest ik dan via hem contact opnemen.
Ik heb haar vorig jaar op haar verjaardag niet kunnen bereiken, papa nam gewoonweg niet op en de rest van de week ook niet...
Het is wel duidelijk dat jij en je ex niet meer overeenkomen, dat is best te begrijpen, maar dat zou volledig los moeten staan van je kind. Wat jullie vetes of verwijten naar elkaar ook zijn, je kind heeft daar niets mee te maken en zou daar ook geen last van mogen hebben. Je kind heeft ook recht op privacy wat haar contact met haar vader betreft, die berichten lezen vind ik dus absoluut not done. Dat je haar telefoon- en internetactiviteiten in het oog houdt is natuurlijk prima, zouden meer ouders moeten doen, maar berichtjes van haar eigen vader vallen niet onder verdacht contact en je hebt dus geen enkele goede reden om die te gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:04
Als ze bij hem is stuur ik enkel als er iets dringend is.
Ik heb vertrouwen in hem als vader dat hij haar schooltaken en dergelijke in zijn week kan bolwerken maar andersom voelt het nu voor mij niet zo...
Begrijp werkelijk niet waarom je dit op jezelf betrekt. Dit gaat niet over jou maar een vader die bezorgt is om zijn dochter en haar graag wil helpen.

Begrijp dat het waarschijnlijk een moeilijke scheiding is voor jou geweest maar denk dat jij omwille van je dochter je eigen onlustgevoelens opzij moet zetten en misschien ook niet meer in haar telefoon kijken...

Wilde dat mijn zoon zo’n toegewijde vader had...echt je zeeeeuuurrrtttttt.
Alle reacties Link kopieren
Zeur zeur zeur
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:52
Mijn dochter op haar verjaardag niet kunnen feliciteren is inderdaad frustrerend, ja..
jij moet stoppen met jouw frustraties uitvechten over de rug van je kind
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 13:18
jij moet stoppen met jouw frustraties uitvechten over de rug van je kind
Vooral dit dus.
Ok.
Het gaat dus gewoon heel ergens anders over, en niet wat in de OP staat.
Als jullie nog bij elkaar waren, zou hij toch ook elke dag contact met zijn kind hebben en zijn kind aan dingen herinneren? Dat lijkt me dus eigenlijk heel normaal, helemaal als kind net de overgang heeft gemaakt naar het VO. Maar al was dat niet zo, dan nog.
Alle reacties Link kopieren
Jij vraagt of je zeurt. En als de meesten van ons dan zeggen dat je inderdaad zeurt, ga jij steeds uitleggen waarom je volgens jou niet zeurt. Waarom vraag je het dan?!
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:52
Mijn dochter op haar verjaardag niet kunnen feliciteren is inderdaad frustrerend, ja..
Nou, dan is het toch alleen maar fijn dat ze nu een eigen mobiel heeft waarop je haar kan bereiken?
Dat heeft verder toch niks met het contact tussen hem en je dochter te maken?
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:12
Omdat, reeds in de basisschool, als dochter bij bepaalde opdrachten een onvoldoende haalde, ik het serieus op mijn neus kreeg door vader, dat ik haar zogezegd niet genoeg had gestimuleerd.
Misschien zelf ook eens er achteraan zitten dan. Als ze blijkbaar vaak dingen als boeken vergeet zou JIJ haar daar ook aan kunnen herinneren En wat is dat gedoe met JOUW week? JULLIE zijn haar ouders. Of stopt het ouder zijn met het wisselen van de wacht.
Zegt meer over jou dan over de vader.
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:44
Ik snap jullie reacties wel hoor, uiteraard mag en moet er contact zijn!
Voordat ze haar smartphone had kon haar vader haar bereiken via haar ipad, zij had geen tablet of pc bij hem dus moest ik dan via hem contact opnemen.
Ik heb haar vorig jaar op haar verjaardag niet kunnen bereiken, papa nam gewoonweg niet op en de rest van de week ook niet...
Háár ipad? En pa kan daar wel contact mee opnemen en jij niet?
Of mocht ze van jou haar pad niet meenemen soms...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 13:18
jij moet stoppen met jouw frustraties uitvechten over de rug van je kind
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:44
Ik snap jullie reacties wel hoor, uiteraard mag en moet er contact zijn!
Voordat ze haar smartphone had kon haar vader haar bereiken via haar ipad, zij had geen tablet of pc bij hem dus moest ik dan via hem contact opnemen.
Ik heb haar vorig jaar op haar verjaardag niet kunnen bereiken, papa nam gewoonweg niet op en de rest van de week ook niet...
Want die mocht ze niet meenemen van jou? Leuk, een kind een tablet geven die ze de helft van de tijd niet kan gebruiken ......
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
17-09-2020 13:41
Háár ipad? En pa kan daar wel contact mee opnemen en jij niet?
Of mocht ze van jou haar pad niet meenemen soms...
O wauw, die is scherp 👍🏻. Maar waarschijnlijk spijker op de kop.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:52
Reden: Herkenbaarheid
99.71% gewijzigd
Arm kind! Klinkt als een rotsituatie voor haar, gescheiden ouders en dan nog steeds bergen frustratie. Pffff, heb met haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:48
Iemand zei hier dat ze droomde van zo’n betrokken vader...wel...be careful what you wish for...

Omdat?!
Zyphere schreef:
17-09-2020 13:48
Helaas, samen in gesprek gaan is een onmogelijke opdracht, en raadt mijn dokter ook ten stelligste af (Ik heb dus inderdaad reeds hulp gezocht) Omdat er inderdaad onderliggende problemen zijn.
Hoe jullie/de meesten het zien, is me nu wel duidelijk en heb er nu spijt van.
Ik heb hun privacy niet gerespecteerd, had dat niet mogen doen..

Iemand zei hier dat ze droomde van zo’n betrokken vader...wel...be careful what you wish for...
Serieus?! Wat een kinderachtige en egoïstische houding zeg. Ooit was hij blijkbaar ook zo leuk dat je er een kind mee wilde. Dat nu niet alles op jouw manier kan gaan is dan jammer voor je, maar ik vind het wel heel sneu voor je dochter. Je praat onaardig en minachtend over haar vader. Vele kinderen zouden wíllen dat ze zo’n betrokken vader hadden.

Bovendien. Wat denk je dat je dochter je over 15 jaar meer kwalijk neemt; geen contact met vader of veel contact met vader? Precies.
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:56
12.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven