Peuter te zwaar?
zondag 17 december 2017 om 23:16
Hallo
Mijn meisje is 2 jaar en 3 maanden oud. Ze had vrijdag een afspraak bij het consultatiebureau. Haar lengte is 90 cm. Haar gewicht is 14,6 kilo.
Ik schrik hier best van. Dat is toch best veel? De arts zei dat het gewoon nog goed was binnenin haar curve.
Waarom ik schrik is omdat ze juist
Niet goed eet. Ze krijgt alleen thee en water en af en toe dub aangwlengde diksap. Zeler niet elke dag. Sap echt zelde. Eens per maand bij oma. Ze krijgt ook niet dagelijks iets lekkers. Ze krijgt tussendoor fruit volkoren soepstengels dat soort dingen.wat niet altijd opgaat.
Haar ontbijt is volkorenbrood met kaas, hummus of kipfilet. Ook dat gaat niet altijd op.
Avondeten gaat niet goed. Ik geef niks ter vervanging.
Hoe kan ze dan zoveel wegen?Hoop niet dat ze een kind is met aanleg voor dik zijn. Wat als ze wel weer normaal gaat eten. Zullen de kilos er dan aan vliegen?
Ze oogt ook helemaal niet dik. Ik kan haar ribben zien?
Iemand advies? Ik wil voorkomen dat mujn kind te dik word met alle gevolgen van dien. Gepest worden, gezondheid, later grotere kans op overgewicht ect.
t niet goed eet.
Mijn meisje is 2 jaar en 3 maanden oud. Ze had vrijdag een afspraak bij het consultatiebureau. Haar lengte is 90 cm. Haar gewicht is 14,6 kilo.
Ik schrik hier best van. Dat is toch best veel? De arts zei dat het gewoon nog goed was binnenin haar curve.
Niet goed eet. Ze krijgt alleen thee en water en af en toe dub aangwlengde diksap. Zeler niet elke dag. Sap echt zelde. Eens per maand bij oma. Ze krijgt ook niet dagelijks iets lekkers. Ze krijgt tussendoor fruit volkoren soepstengels dat soort dingen.wat niet altijd opgaat.
Haar ontbijt is volkorenbrood met kaas, hummus of kipfilet. Ook dat gaat niet altijd op.
Hoe kan ze dan zoveel wegen?Hoop niet dat ze een kind is met aanleg voor dik zijn. Wat als ze wel weer normaal gaat eten. Zullen de kilos er dan aan vliegen?
Iemand advies? Ik wil voorkomen dat mujn kind te dik word met alle gevolgen van dien. Gepest worden, gezondheid, later grotere kans op overgewicht ect.
t niet goed eet.
zondag 17 december 2017 om 23:16
daanlin schreef: ↑17-12-2017 23:16Hallo
zondag 17 december 2017 om 23:33
Peuters hebben maar muizehapjes nodig om te kunnen groeien. 90 cm is lang voor een net 2-jarige dus dat gaat prima. En ze is niet te dik. Dus waar maak je je druk om?
Net even de BMI-meter gecheckt. Ze zit bovenin het groene gedeelte, dus het is geen fragiel poppetje. Was mijn oudste ook nooit, ondanks matig eten.
Net even de BMI-meter gecheckt. Ze zit bovenin het groene gedeelte, dus het is geen fragiel poppetje. Was mijn oudste ook nooit, ondanks matig eten.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 17-12-2017 23:37
30.98% gewijzigd
zondag 17 december 2017 om 23:44
Probeer ook te voorkomen dat ze later anorexia ontwikkelt als gevolg van jouw ideeën, Lijkt me veel gevaarlijker dan boven aan de curve.
Probeer ook te voorkomen dat ze later anorexia ontwikkelt als gevolg van jouw ideeën, Lijkt me veel gevaarlijker dan boven aan de curve.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 17 december 2017 om 23:47
Ehm, mijn kinderen waren 12 kilo op hun 1e verjaardag. De oudste mocht niet meer voorop de fiets (dat is niet meer veilig vanaf 15 kilo) met ruim 1,5. Er is niet aan de hand. Sterker nog: zelfs het CB bevestigd dat er niks aan de hand is.
PS: Dat reusje van 17 kilo op zijn 2e verjaardag is inmiddels bijna 6 en een (bijzonder lange) kerngezonde kleuter met een gezond BMI.
PS: Dat reusje van 17 kilo op zijn 2e verjaardag is inmiddels bijna 6 en een (bijzonder lange) kerngezonde kleuter met een gezond BMI.
maandag 18 december 2017 om 00:00
maandag 18 december 2017 om 00:50
Uhm een arts heeft bevestigd dat het goed is en als je dat zelf zou checken op een BMI site kwam je tot dezelfde conclusie? En nu wil je van mensen op deze site een advies hebben? Ik geef je wel een tip, het gemiddelde IQ in Nederland is 100. Aan jou om te bepalen naar wie je het liefste luisterd
. Ohja en nog iets, ik zou niet zo obsessief bezig zijn met dat gewicht, want dat kan gevolgen hebben voor later. Je wil niet dat je kind een eetstoornis ontwikkeld.
maandag 18 december 2017 om 07:37
Hier een zoon van 3 van 15 kilo en bijna 1 meter en zoon van anderhalf van ruim 10 kilo en rond de 80 cm. Beiden eten elke dag hagelslag op brood, eten het liefst de hele dag fruit en krijgen echt wel eens een koekje of snoepje.
Elk kind is anders, leer het kind gezond met eten omgaan. Je creëert een eetstoornis bij je kind zo! Dus ook eens een koekje of een glas ranja. Dat gebeurt over een paar jaar ook op school of bij vriendjes. Ik geloof erin dat als ze thuis ook wel eens iets krijgen ze maat kunnen houden als ze iets krijgen. Omdat het normaal is.
Elk kind is anders, leer het kind gezond met eten omgaan. Je creëert een eetstoornis bij je kind zo! Dus ook eens een koekje of een glas ranja. Dat gebeurt over een paar jaar ook op school of bij vriendjes. Ik geloof erin dat als ze thuis ook wel eens iets krijgen ze maat kunnen houden als ze iets krijgen. Omdat het normaal is.