Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wij hebben nog nul plannen voor het weekend, ze is een beetje raar hoesterig en een beetje warm, als dat niet doorzet nog even bedenken wat we gaan doen. 112 dagen klinkt leuk! Kan online alleen voor Veldhoven vinden das wel wat ver, geen zin in te veel auto dit weekend.

Yay stromend water Glitter!

rozetje wou gister iets voor de zoveelste keer:

mama: Nee, het blijft geen feest.
Rozetje: Feets! Feets! Taat! Taat!

ehm, nee schatje, ook geen feest en taart. sorry. je moet nog al op je woorden letten zeg maar :)
rosings schreef:
11-10-2019 10:31
Wij hebben nog nul plannen voor het weekend, ze is een beetje raar hoesterig en een beetje warm, als dat niet doorzet nog even bedenken wat we gaan doen. 112 dagen klinkt leuk! Kan online alleen voor Veldhoven vinden das wel wat ver, geen zin in te veel auto dit weekend.

Yay stromend water Glitter!

rozetje wou gister iets voor de zoveelste keer:

mama: Nee, het blijft geen feest.
Rozetje: Feets! Feets! Taat! Taat!

ehm, nee schatje, ook geen feest en taart. sorry. je moet nog al op je woorden letten zeg maar :)


Van arrestatie tot reanimatie :-D https://www.denbosch.nl/nl/veiligheidsdag
ik zocht op 112 dag :)

als het droog is even met de fiets de stad in dus!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen naar de efteling :mrgreen: en zondag vier ik mijn verjaardag dus moet ook nog cakes en taart bakken. En we gaan zo met het werk als afdeling iets voor het goede doel doen.
Alle reacties Link kopieren
@Fiona: wat sneu voor je dochter, beterschap! Geen idee wat de 5e ziekte voor baby's kan betekenen, wellicht even bij de assistente van de HA navragen?

@Glitter: wat apart zeg, dat hij zo over een baby begint! Wellicht heeft hij onlangs bij iemand anders een jonge baby gezien ofzo?

@regenkleding: ook een groter ielm pak overwogen maar denk dat we gewoon een los regenbroekje kopen. Ook prima. En ik ga trouwens ook met regen wel eens naar buiten, soms omdat we gewoon even boodschappen moeten doen, of omdat zoon in regenplassen wil stampen :heart: .

@rosings: haha, grappig, 'taat'!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Poging 2 in het winkelcentrum is wél geslaagd :yes: heb zoon wel omgekocht met een kaasstengel en zijn maar 2 winkels in geweest voor hem. En zonder kinderwagen!
Heb nieuwe schoenen voor hem gekocht en ook regenlaarzen. Ik vind ze afschuwelijk, maar zoon vond ze meteen fantastisch en hij moet ze aan, dus top. Hij liep er alleen wel een beetje onwennig op :lol:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor de zieken!

Fijn glitter stromend water! En haha een doodsbange man. Maar je weet het nooit hoe een 2e zwangerschap is, kan altijd meevallen.

Jippie aardbei banaan! Ja herkenbaar qua smaak, op vakantie mocht dochter in de dierentuin een knuffel uitzoeken, nou ze koos de meest lelijke knuffel ooit! Een gifgroen met zwarte cheeta..

Wij gaan vanmiddag cupcakejes maken. Van het weekend is man weg voor werk maar mijn ouders komen een nachtje logeren, dat is gezellig!
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
11-10-2019 10:09
Fijn dat de paracetamol hielp :) Ik hoop dat je ook naar die 112 dag kan. Als ik de posters mag geloven wordt het heel vet.

Ik hoef geen test te doen :lol: Voor een zwangerschap moet ik seks hebben en mijn man is als de dood dat ik per ongeluk zwanger wordt. De vorige keer was ik de hele zwangerschap ziek en dat ziet hij niet zitten tijdens de verbouwing. In de "maar het kan nog maaaaanden duren voor ik zwanger ben" trapt hij deze keer niet :-P)

Over 4 weken is het grove verbouwen klaar. Zijn gedrag zal er idd wel van komen maar ik had het eerder verwacht dan. Het kwam pas na 4 weken verbouwen/verhuizen.
Maar heb je dan helemaal geen seks tot jullie weer gaan proberen om zwanger te worden? :woa:
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
11-10-2019 13:44
Maar heb je dan helemaal geen seks tot jullie weer gaan proberen om zwanger te worden? :woa:
Hebben wij hier ook een paar maanden gehad :$

De minipil viel niet echt lekker bovenop de bv-hormonen, een spiraaltje was voor die korte tijd niet de moeite en condooms lagen nooit in de buurt. Eerder zwanger zou geen optie zijn, dus dan maar geen sex...

Maar dat was in de maanden dat de oudste jonger dan een jaar was, dus toen waren we toch bekaf.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
11-10-2019 10:02
Zoals ik het heb begrepen zijn luierbroekjes volledige luiers en houden dus de plas en poep tegen. Oefenbroekjes houden alleen kleine plasjes tegen, bij een grote plas voelt het ook nat aan zodat de kinderen leren dat ze naar de wc moeten omdat ze anders nat worden.
Maar, ik kan het ook mis hebben.
Deze uitleg is wel de moeite om ze te overwegen.

We zijn al overgestapt naar slechtere luiers, dus hij begint het al minder prettig te vinden en vaker aan te geven dat hij naar het potje wil. Op de psz in de 3+klas zijn ze er ook actief mee bezig, dus we gaan de goede kant op.
Geen idee trouwens het verschil tussen die luiers.
Ik heb wel luierbroekjes gehaald een poos terug, maar zoon wil ze niet aan. Hij wil de normale luiers.

Nu je het over minder lekker zitten hebt is dat misschien wel de reden. Geen pampers zoals hij gewend is.

Mijn schuld, ik noemde het 112 dag. Maar het heet bij ons veiligheidsdag 2019.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwball schreef:
11-10-2019 15:06
Geen idee trouwens het verschil tussen die luiers.
Ik heb wel luierbroekjes gehaald een poos terug, maar zoon wil ze niet aan. Hij wil de normale luiers.

Nu je het over minder lekker zitten hebt is dat misschien wel de reden. Geen pampers zoals hij gewend is.

Mijn schuld, ik noemde het 112 dag. Maar het heet bij ons veiligheidsdag 2019.
Voor iedereen die dit wil proberen, wij zijn overgestapt van pampers active fit (die ze opeens weer eens nergens verkochten) naar zwitsal luiers (relatief nieuw op de markt, de eerste periode met alleen maar slechte recensies en toevallig de helft goedkoper dan de pampers). 's Nachts hebben we nog wel pampers, want dan gebruiken we een ander type.
Ik gebruikte ook pampers activr fit. Zo stom dat die er ineens uit was.
Nu heb ik baby dry geloof ik. Maar doe zwitsal kan ik ook wel eens proberen.

Voor de baby heb ik een gratis pakket huggies gekregen om te proberen, wie weet is dat ook wel wat.
Envelop schreef:
11-10-2019 13:44
Maar heb je dan helemaal geen seks tot jullie weer gaan proberen om zwanger te worden? :woa:


Jij mag door voor de koelkast! :lol: Niks aan toe te voegen.


Behalve dan dat ik hoop dat die verbouwing snel klaar is :-*
Alle reacties Link kopieren
Dit is al de tweede keer dat ze er overal uit zijn, de vorige keer was toen zoon 1 werd. Toen dachten we dat we ze wel even op vakantie konden halen, maar waren ze ook opeens nergens meer te vinden (ook niet online, behalve bij van die vage partners van bol). Was er nu een beetje klaar mee.

Voor dochter hebben we nu huismerk van de etos, waren in de aanbieding 25 euro voor een maandbox. Die doen het wel een stuk beter dan de zwitsal :-D

Babydry gebruiken we bij allebei in de nacht.
Oh grappig dat het van de Pampers Active fit bij meer mensen was opgevallen. Ik dacht dat ik niet goed keek of gewoon pech had met bestellen. Wij zijn over naar Pampers Baby-Dry. Die ruikt sneller en lekt soms als peuter een volle beker water mee naar bed heeft gekregen. Verder is die goedkoper.
Hier ook baby dry
Eén poos etos gehad maar zoon heeft zo snel uitslag en baby zo nodig nog sneller. Met de baby dry is het enigszins onder controle te houden. Maar nu met de hoektanden...
Alle reacties Link kopieren
Het kansloze is dat ze de vorige keer opeens weer te bestellen waren, zonder dat er iets aan de luier of de verpakking veranderd was... :bonk:
Alle reacties Link kopieren
TVP, mijn zoon is nu 20 maanden. Even kijken of ik nog leuke/handige dingen uit dit topic haal.. :-D
Etos heeft zoon bij de opvang. Hij lekt daar sneller bij door en ook eerder rode billen.

Dat had hij altijd al wel bij een ander merk dan pampers, dus uit automatisme blijf ik daar toch in hangen. En ik laat ze altijd thuis bezorgen, ideaal.

Haha oke glitter, laat die test dan maar zitten :P
Misschien heeft zoon opgevangen en onthouden dat jullie in het nieuwe huis voor een baby gaan?
Hi Flymania! Er is ook een dreumestopic, dat sluit wellicht beter aan 😊
Alle reacties Link kopieren
Niemand fan van Kruidvat luiers? Die vind ik echt top en zijn vaak erg goedkoop als je ze in de aanbieding haalt. Dochter heeft andere luiers op de peuterspeelzaal, volgens mij van de Albert Heijn. Wat een ondingen zijn dat, daar lekt ze echt steeds direct mee door. Maar misschien is dat dus voor zindelijk worden wel handig..

Dochter heeft geen koorts meer maar is nog wel ziek. Ze heeft nu ook diarree en baby poept ook al de hele dag. De teller staat vandaag op 9 poepluiers tot nu toe..
Hier op 7. Waarvan 6 van peuter. Lang leve de hoektanden.
Alle reacties Link kopieren
Hier valt het ondertussen wel weer mee met de poepluiers icm de hoektanden. Bij dochter zijn ze nu al alle 4 door, dus nog 4 kiezen en we zijn van alle tandenpoep af! Maar ze eet om eerlijk te zijn op dit moment ook beroerd, leeft eigenlijk op soepstengels en pasta met kaas, dus er is ook niet zoveel om uit te poepen...

@fiona: wij zijn eigenlijk altijd in de pampers blijven plakken, onder het mom dat je niet vervangt wat bevalt en werkt.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
11-10-2019 17:30
Niemand fan van Kruidvat luiers? Die vind ik echt top en zijn vaak erg goedkoop als je ze in de aanbieding haalt.
Ik ben fan. En kdv gebruikt ze hier ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven