Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie


Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor de zieke peuters! Hier is dochter al sinds zaterdagavond ziek. Lijkt nu beter te worden gelukkig, alleen nog flink aan het hoesten. Hopelijk weer een goede nacht! Ben zelf bijna 39 weken zwanger dus hoop nog op een paar goede nachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ziekteboeg, sterkte Pavo. Als je hoogzwanger bent is het nog extra zwaar. Hoe gaat het met je, heb je het idee dat je binnenkort gaat bevallen, of kwam je eerste later?

Naniene, altijd spannend zo wennen aan een peuterbed!
Arme peuters! Beterschap allen!
Pavo, sterkte met de laadje loodjes!
Hier werd peuter een week na de kraamweek doodziek en lag ik met rechts een baby aan de tiet en links een zwetende peuter. De horror was dat! Dus beter nu ziek, dan over 3 of 4 weken ;)

Ik twijfel of ik nog een maat groter ielmpak bestel voor peuter. Ik vind het zo'n hijsa met aantrekken :-?

Mijn werkweek zit er weer op. Heerlijk. Zaterdag gaan peuter, baby en ik logeren bij schoonouders. Peuter gaat dan in een echt groot bed (ipv peuterbed of camping bed) met een bedhekje. Ik ben heel benieuwd. Schoonouders passen op en ik ga naar een verjaardag van vrienden die daar in de buurt wonen. Man moet werken helaas maar zo kan ik toch naar die verjaardag. Helemaal zin in.

Peuter heeft 2 dagen achter elkaar z'n middag slaapje overgeslagen. Vandaag op kdv wel 1,5u geslapen. Maar vanavond 19u was hij zo MOE dat hij alleen maar kon huilen. Vanmorgen was hij ook zo moe (moesten hem wakker maken ivm kdv en werken) en was ook alleen maar huilen. Zo zielig vind ik dat. Op kdv wel leuk gehad en zijn ze naar het bos geweest. Fijn dat ze er lekker op uit gaan met de peuters.
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat klinkt niet relaxt idd Teckeltje. Beter ervoor maar ziek. Mja we gaan toch het virusseizoen in ;-) .

Leuk het logeerpartijtje en verjaardag!

Sneu hè als ze zo moe zijn en alleen maar kunnen huilen. Hopelijk morgen weer wat uitgerust !

@Fiona, dochter kwam morgen!! Raar idee dat ik daar waarschijnlijk overheen ga nu. Je hebt toch in je hoofd dat nummer 2 dan ook wat eerder komt. Verder gaat het oké! Fysiek er wel echt klaar mee, kan weinig meer. Aftellen!
Sterkte voor de zieke en moeie!

De reden dat rozetje dr ielm pal weinig aan krijgt is dat ik zelf geen goede regenkleding heb. Nu is ze zo'n kind dat ook 'regen bah' zegt... omdat mama er geen zin in heeft
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
10-10-2019 21:30
Sterkte voor de zieke en moeie!

De reden dat rozetje dr ielm pal weinig aan krijgt is dat ik zelf geen goede regenkleding heb. Nu is ze zo'n kind dat ook 'regen bah' zegt... omdat mama er geen zin in heeft
Haha hier is dochter ook niet echt een buitenspeelkind (als ze alleen is). Ze speelt veel liever binnen als we thuis zijn, en ik heb zelf ook geen zin om door de regen te lopen eigenlijk :-D. Op het kdv spelen ze zeker 3x buiten per dag, als er visite is met kindjes gaat ze ook wel vaak buiten spelen gelukkig.
Beterschap voor alle zieke peuters :hug:
We hadden een hele drukke dag achter de rug vandaag. Ik bracht peuter naar bed en peuter vond dat hij niet moe was. Peuter lag net plat toen:

Peuter: ik ben niet moe.
Ik: wedden van wel?
Peuter: wat is wedden?
Ik: dat is dat mensen geld of iets anders van waarde inleggen om..
Peuter: Zzzzz...


:lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier jongste met 40 graden koorts van het kdv opgehaald.. Ook 'n naar hoestje..en aangezien ze al 3 longontstekingen had in haar 2,5jarig leventje vraag ik me af of ik morgen de dokter moet bellen voor de zekerheid of even het weekend af moet wachten..
Maar even kijken hoe ze de nacht doorkomt.. Voor nu al 7x bij haar geweest omdat ze steeds haar speen uitspuugt bij het hoesten.. Olé, hopelijk valt 't mee 😉
Obelix, hopelijk viel het mee. Ik zou denk ik wel even langs de ha gaan. Beterschap

Peuter werd net wakker omdat z'n knuffel uit bed was gevallen. Hoop dat hij nog even slaapt want hij is zo moe.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met de laatste loodjes pavo! Hopelijk blijft baby even zitten tot nadat peuter beter is.

@buiten, dochter vind het heerlijk om buiten te spelen en in de regen maken wij ook wel en ommetje maar als het even kan vermijd ik dat. Springen in de plassen en dansen in de regen vindt ze heel leuk maar op een gegeven moment zijn haar sokken doorweekt en is ze er ook wel weer klaar mee. Geef mij maar gewoon droog weer en anders ergens een leuke binnenactiviteit, ook makkelijker met baby.

Dochter wilde gister voor de tweede keer niet mee naar huis van het kdv. Man was redelijk op tijd met halen en zij wilde liever nog spelen met haar vriendjes daar.
Ohhh heel veel beterschap voor de zieke peuters. Het snot seizoen komt er duidelijk weer aan!

Pavo succes met de laatste loodjes.

Obelix hoe was de nacht?

Hier dochter 07:30 wakker wist niet wat me overkwam en dreumes ligt nog te slapen? Zelf om 6 uur wakker en geen oog meer dicht gedaan, ik zit dan bijna soort van te wachten dat ze wakker worden!

Jullie nog plannen voor het weekend?

Glitter jij al weer stromend water?
Haha quest, jammer dat je niet meer kon slapen maar wel lekker dat de kids zo lang blijven liggen! Heb je wel even tijd voor jezelf gehad al had je misschien liever geslapen.

Ik heb mijn plannen al gedeeld. Jij plannen?
Alle reacties Link kopieren
@pavo: beterschap voor dochter en succes met de laatste loodjes!

En een algemene beterschap voor alle snottebellen, hoestjes en koortsige kindjes... Obelix hoe was de nacht? Ik zou denk ik ook wel de HA bellen voor de zekerheid gezien haar geschiedenis.

@Glitter: da's ook een leuke manier om ze in slaap te krijgen ;-).

Hier geen grote weekendplannen. Bijslapen... zoontje hoest ook nog steeds, al lijkt de koorts wel echt minder. Dus ja al de hele week gebroken nachten :facepalm: .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even de huisarts bellen Obelix. Hoe was jullie nacht?

Quest, heerlijk van die uitslapers!

Dochter haar koorts is gezakt maar ze zit nog onder de rode bultjes. Ze voelt zich echt ziek en is heel hangerig. Ik heb haar ziekgemeld en onder een dekentje op de bank voor de tv gezet. Weten jullie of baby's ook de vijfde ziekte kunnen krijgen?

Glitter, wat ik me nog afvroeg, slapen jullie nou al in het nieuwe huis? En zo ja, hoe gaat dat met peuter op zijn eigen kamer?

Ben ik dan de enige die zo van de regen houdt? Wij gaan er soms echt bewust op uit in de regen om in de plassen te stampen. Dochter had laatst haar laarzen halfvol water staan en toen wilde ze nog niet naar huis.
Alle reacties Link kopieren
@Naniene: er zit een Monkeytown in Arnhem, ik zou daar eens beginnen. Op doordeweekse ochtenden hebben ze peutertarief en zijn er geen oudere kinderen, dus dan is het wat rustiger (behalve in de schoolvakanties natuurlijk). Vaak heb je ook een peuterhoek.

@zieken: hier is iedereen tot nu toe alleen verkouden.

@buiten: zoon miept wel altijd als het regent, maar voor dochter hoef je alleen de tuindeur maar open te zetten en je bent haar kwijt.

@plannen weekend: we krijgen op beide dagen bezoek, en als ik zo om me heen kijk betekent dat dat ik nog flink moet opruimen :-|
Teckel wel goed geregeld zo, dan kan jij indd nog naar de verjaardag en kindjes mee uit logeren.
Ben benieuwd wat hij van het bed vindt!

Envelop dochter vindt hier de plassen ook zo leuk, ik ga niet perse met regen maar buiten maar goed nu is het even droog maar liggen er plassen voor de komende 10 jaar haha

Whoops groot gelijk even bijslapen!

Ik ben gewoon in bed blijven liggen haha! Zometeen boodschappen doen rondje action. En dan morgen met droog weer even lekker naar het bos!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor iedereen!

Weekendplannen: misschien zo naar het winkelcentrum als het weer mee zit. Ik heb vanavond een babyshower. Morgenochtend gaan we even naar een vriendin en haar kindje. Verder hebben we niks gepland, ik wil alleen zondagochtend sporten :)
Alle reacties Link kopieren
@naniene, monkey town idd in Arnhem Noord, daar gaan wij ook met enige regelmaat naartoe. Ik ben ook één keer in Balorig in Zuid geweest maar vond dat echt niks aan. Monkey town is ook een wat donker en druk hol maar dochter vind het fantastisch. Als je verder nog andere aanraders hebt voor leuke dingen in Arnhem houdt ik me aanbevolen.
Wij gaan ook graag naar Waar! voor tosti en de goede speelhoek en brasserie Zypendaal als we zelf goed willen lunchen en dochter willen laten spelen (zijn we nog maar 2x geweest want wel iets prijziger).
Verder is het openluchtmuseum en de kinderboerderij favoriet.

@weekend, wij vieren morgen verjaardag van zwager bij opa en oma thuis en blijven daar slapen. Man heeft zondag een bokbierendag dus ik ben dan alleen met de kinderen, nog geen plannen gemaakt dus moet maar eens kijken wat we gaan doen.

Nu eerst aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand het verschil tussen luierbroekjes en oefenbroekjes? Zit het verschil hem in het materiaal ofzo? Of is er eigenlijk geen verschil?
@Quest Jammer een gemiste kans om uit te slapen :-D Wij hebben stromend en bovenal: warm water! :cheer2:

@Fiona: Jazeker, we slapen op zolder o_o De etages onder ons zijn nog niet beslaapbaar. Peuter snapt steeds beter dat hij straks een andere kamer krijgt dan wij. Hij mocht zijn eigen behang en bed uitzoeken en heeft mij ‘geholpen’ met het uitkiezen van dingen voor mans en mijn kamer. Ook heb ik zijn foto op zijn kamerdeur geplakt met een moodboard van zijn kamer erbij, dito voor onze kamer. Zo ziet hij dat er toch echt een muur tussen ons in zit straks. Wat alleen nog niet is geland is dat we straks ook geen kledingkast meer delen. We stonden bij een handel zijn kledingkast uit te zoeken en toen zei hij bij de laden "la voor peuter, la voor papa, la voor mama..." :-| Én wat gek is, is dat hij bij een kamer zegt "kamer voor baby" dus "kamer voor peuter, kamer voor papa en mama en kamer voor baby" Het is echt godsonmogelijk dat ik zwanger ben. Die kamer is wel voor een toekomstige baby maar dat hebben we nooit gezegd :-? Hij vraagt ook sinds een maandje om een broertje of zusje..

@Weekend: Wij gaan naar de 112 dagen hier :cheer2: Heel veel zin in :-D
Ik zou ook even de huisarts bellen obelix, in ieder geval even overleggen met de assistente.

Zoon werd vannacht huilend wakker, 38,8. Hele rode wangetjes. Zo zielig.
Paracetamol gegeven en hij is lekker gaan slapen tot 8:45.
En nu geen koorts meer, heeft veel praatjes. Hopelijk blijft dat zo!

Zoon gaat vandaag logeren bij opa en oma, wij gaan uit eten met werk van vriend.

En ook die 112 dag als zoon fit blijft. Anders houd dat op 😥
En ik heb me daar zo op verheugd haha. Vooral omdat ik denk dat zoon het fantastisch vind.


Toch maar een testje doen glitter? Kinderen voelen dingen vaak goed aan.

Ik zat trouwens nog te denken, op zijn dwarse gedrag. Kan ook komen door de onrust die jullie hebben betreft verhuizen, verbouwen etc.
Wanneer denken jullie klaar te zijn met het groffe verbouwwerk?

Iedereen, veel plezier het weekend!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
11-10-2019 09:36
Weet iemand het verschil tussen luierbroekjes en oefenbroekjes? Zit het verschil hem in het materiaal ofzo? Of is er eigenlijk geen verschil?
Zoals ik het heb begrepen zijn luierbroekjes volledige luiers en houden dus de plas en poep tegen. Oefenbroekjes houden alleen kleine plasjes tegen, bij een grote plas voelt het ook nat aan zodat de kinderen leren dat ze naar de wc moeten omdat ze anders nat worden.
Maar, ik kan het ook mis hebben.
sneeuwball schreef:
11-10-2019 10:01
Ik zou ook even de huisarts bellen obelix, in ieder geval even overleggen met de assistente.

Zoon werd vannacht huilend wakker, 38,8. Hele rode wangetjes. Zo zielig.
Paracetamol gegeven en hij is lekker gaan slapen tot 8:45.
En nu geen koorts meer, heeft veel praatjes. Hopelijk blijft dat zo!

Zoon gaat vandaag logeren bij opa en oma, wij gaan uit eten met werk van vriend.

En ook die 112 dag als zoon fit blijft. Anders houd dat op 😥
En ik heb me daar zo op verheugd haha. Vooral omdat ik denk dat zoon het fantastisch vind.


Toch maar een testje doen glitter? Kinderen voelen dingen vaak goed aan.

Ik zat trouwens nog te denken, op zijn dwarse gedrag. Kan ook komen door de onrust die jullie hebben betreft verhuizen, verbouwen etc.
Wanneer denken jullie klaar te zijn met het groffe verbouwwerk?

Iedereen, veel plezier het weekend!

Fijn dat de paracetamol hielp :) Ik hoop dat je ook naar die 112 dag kan. Als ik de posters mag geloven wordt het heel vet.

Ik hoef geen test te doen :lol: Voor een zwangerschap moet ik seks hebben en mijn man is als de dood dat ik per ongeluk zwanger wordt. De vorige keer was ik de hele zwangerschap ziek en dat ziet hij niet zitten tijdens de verbouwing. In de "maar het kan nog maaaaanden duren voor ik zwanger ben" trapt hij deze keer niet :-P)

Over 4 weken is het grove verbouwen klaar. Zijn gedrag zal er idd wel van komen maar ik had het eerder verwacht dan. Het kwam pas na 4 weken verbouwen/verhuizen.
Aardbei-banaan schreef:
11-10-2019 10:02
Zoals ik het heb begrepen zijn luierbroekjes volledige luiers en houden dus de plas en poep tegen. Oefenbroekjes houden alleen kleine plasjes tegen, bij een grote plas voelt het ook nat aan zodat de kinderen leren dat ze naar de wc moeten omdat ze anders nat worden.
Maar, ik kan het ook mis hebben.

Ik heb bij luierbroekjes het idee dat het voor kindjes is die niet meer liggend verschoon willen/kunnen/hoeven worden.

In oefenbroekjes heb je nog heel veel opties. Sommige sluiten strak aan en zijn gevoerd met plastic. Anderen zijn van dikke badstof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven