Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

vrijdag 11 oktober 2019 om 18:40
Snap ik Maartje! Dat is ook de reden dat wij op Kruidvat zijn gebleven, gelukkig bevallen ze voor de baby ook. Due, Kruidvat had vorige week (misschien nog steeds?) een online aanbieding voor 4 pakken voor €40. We hebben meteen 8 pakken thuis laten bezorgen, genoeg voor de rest van het jaar. Hoop ik dan.
vrijdag 11 oktober 2019 om 19:59
Wij gebruiken Kruidvat, Etos of AH voor baby net wat in de aanbieding is. Vind het verder weinig uitmaken eigenlijk.
Één keer een Zwitsal luier gehad toen ik in de verschoningsruimte er achter kwam dat ik de luiers vergeten was, ik met half bloot kind de straat op ben gelopen en de eerste voorbijganger met kinderen me een Zwitsal luier gaf. De hele huid was knalrood en geïrriteerd overal waar de luier haar huid had aangeraakt. Geen aanrader dus....
Één keer een Zwitsal luier gehad toen ik in de verschoningsruimte er achter kwam dat ik de luiers vergeten was, ik met half bloot kind de straat op ben gelopen en de eerste voorbijganger met kinderen me een Zwitsal luier gaf. De hele huid was knalrood en geïrriteerd overal waar de luier haar huid had aangeraakt. Geen aanrader dus....

vrijdag 11 oktober 2019 om 20:08
Ahhh nog meer zieken! Het is echt weer de tijd ervoor!
Jeejjjee glitter lekker warm water dat is al heel fijn! Dus over 4 weken is het grove klaar! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het was en dan nu, ik hou van verbouwings foto’s en huizen foto’s en tuinen. En jullie project klinkt zo leuk haha!
Ik vind jullie anti conceptie wel heel slim haha. Straks maar weer wat gezelligheid in de slaapkamer laat de baby’s maar komen
Aardbei wat een top middag dus met winkelen! Super! Omkopen of niet boeiend het werkt!
Die 112 dag is alleen in de bewoonde wereld zeker? Zal hier in de polder wel niet zijn
Luiers hebben wij hier Lidl! Ben ik erg tevreden over! Etos krijgt zoon uitslag van. Luierbroekjes ene kant handig met aantrekken maar als er poep inzit niet handig een gestuntel en vooral echt goed dicht geplakt krijg je ze niet dus liggen half open in de prullenbak!
Ik wou vanmiddag nog even langs de slager en rondje dorp! Schrik om 16:00 wakker beide nog slapen in bed! Hoe dan? Heb ze maar wakker gemaakt en net pas naar bed. Hoop dat ze niet vannacht feest vieren!
Zoals rozetje zou zeggen feets en taat haha
Jeejjjee glitter lekker warm water dat is al heel fijn! Dus over 4 weken is het grove klaar! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het was en dan nu, ik hou van verbouwings foto’s en huizen foto’s en tuinen. En jullie project klinkt zo leuk haha!
Ik vind jullie anti conceptie wel heel slim haha. Straks maar weer wat gezelligheid in de slaapkamer laat de baby’s maar komen

Aardbei wat een top middag dus met winkelen! Super! Omkopen of niet boeiend het werkt!
Die 112 dag is alleen in de bewoonde wereld zeker? Zal hier in de polder wel niet zijn

Luiers hebben wij hier Lidl! Ben ik erg tevreden over! Etos krijgt zoon uitslag van. Luierbroekjes ene kant handig met aantrekken maar als er poep inzit niet handig een gestuntel en vooral echt goed dicht geplakt krijg je ze niet dus liggen half open in de prullenbak!
Ik wou vanmiddag nog even langs de slager en rondje dorp! Schrik om 16:00 wakker beide nog slapen in bed! Hoe dan? Heb ze maar wakker gemaakt en net pas naar bed. Hoop dat ze niet vannacht feest vieren!
Zoals rozetje zou zeggen feets en taat haha
vrijdag 11 oktober 2019 om 20:25
Sorry quest, ze hadden vandaag bij jullie in de polder een veiligheidsdag. Niet helemaal zoals het hier in de bewoonde wereld is, maar wel spectaculair als ik de krant moet geloven
, maar fb checken of het volgend jaar weer is. (Even zoeken op 112dag of veiligheidsdag)
https://www.pzc.nl/bevelanden/politie-e ... oogle.com/
Of even morgen naar het westland, en hopen dat ze op de terugweg in slaap vallen. Zeg maar onze omgekeerde route

https://www.pzc.nl/bevelanden/politie-e ... oogle.com/
Of even morgen naar het westland, en hopen dat ze op de terugweg in slaap vallen. Zeg maar onze omgekeerde route

vrijdag 11 oktober 2019 om 21:10
Haha dankjewel Maartje! Is indd niet ver hier vandaan! Goeie voor volgend jaar!
Weekend werkt man altijd en met mijn 2 boeven vind ik het nog een beetje een hele opgave haha!
Vandaag in de supermarkt 2 keer mensen die mij aanspraken wat een leuke tweeling
Nou schelende maar 11 maanden maar ik zie toch echt wel dat het geen tweeling is!
Weekend werkt man altijd en met mijn 2 boeven vind ik het nog een beetje een hele opgave haha!
Vandaag in de supermarkt 2 keer mensen die mij aanspraken wat een leuke tweeling

Nou schelende maar 11 maanden maar ik zie toch echt wel dat het geen tweeling is!
vrijdag 11 oktober 2019 om 21:32
Thanks voor de tip. Ik zie hetfiona2018 schreef: ↑11-10-2019 18:40Snap ik Maartje! Dat is ook de reden dat wij op Kruidvat zijn gebleven, gelukkig bevallen ze voor de baby ook. Due, Kruidvat had vorige week (misschien nog steeds?) een online aanbieding voor 4 pakken voor €40. We hebben meteen 8 pakken thuis laten bezorgen, genoeg voor de rest van het jaar. Hoop ik dan.

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:30
Haha quest, een tweeling. Had je wel maar een zwanger hoeven zijnQuest schreef: ↑11-10-2019 21:10Haha dankjewel Maartje! Is indd niet ver hier vandaan! Goeie voor volgend jaar!
Vandaag in de supermarkt 2 keer mensen die mij aanspraken wat een leuke tweeling![]()

Hier rustig ochtendje gehad. Lekker gespeeld. Peuter was in goede doen. Toen z'n zus lang te slapen hebben we een kroon geknutseld. Peuter had het op tv gezien(bij filmpje vd teletubbies gingen ze een kroon maken geloof ik) en hij is sinds de Efteling gek van koningen (met name de trollen koning). Er was toch een doos van een pakketje wat vd week was bezorgd dus we gingen aan de slag. Hij is ape trots en loopt rond te stappen met z'n kroon.
De hond moest ook een rondje dus meteen maar langs de diertjes gelopen en de schillen en klokhuizen aan de varkens en geiten gevoerd. Zoon vindt dat helemaal het einde.
Ze liggen nu beide op bed. Peuter eindelijk ook weer een middag slaapje. Heel lekker. Ik was gister te laat naar bed dus je kan me opvegen, ondanks dat ze allebei tot half 8 hebben geslapen. Ik schrok me dood trouwens want baby was niet fit en benauwd gister en die heb ik dus de hele nacht niet gehoord. Ik dacht ja hoor die is er niet meer. Maar ze lag gelukkig gewoon rustig in bed op me te wachten

Nu even de ogen dicht. Straks naar opa en oma en daar wordt voor ons gekookt. En daarna naar verjaardag. Ga ik dus waarsch weer te laat naar bed. Maandag uitrusten op kantoor

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:41
Dochter wilde vanochtend bij het opstaan geen luier aan, dus loopt al de hele ochtend in haar blote billen. Ze heeft al 4 keer op het potje geplast! Ze vraagt wel steeds om een luier, maar voelt het dus prima aankomen. Ze speelt, zegt 'nog een keer plassen', loopt naar het potje en begint te plassen. Het gaat heel bewust allemaal, zo fijn!
Maar nu weet ik niet zo goed hoe ik door moet pakken. Ze vraagt namelijk wel om een luier. En hoe doe je dat als je de deur uit wil? Ze is nu ziek, dus we zijn toch binnen. Maar hoe doe ik dat op een normale dag? En als ze naar de psz gaat? Oh, ze heeft ook nog nooit gepoept op het potje of de wc.
Maar nu weet ik niet zo goed hoe ik door moet pakken. Ze vraagt namelijk wel om een luier. En hoe doe je dat als je de deur uit wil? Ze is nu ziek, dus we zijn toch binnen. Maar hoe doe ik dat op een normale dag? En als ze naar de psz gaat? Oh, ze heeft ook nog nooit gepoept op het potje of de wc.
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:04

zaterdag 12 oktober 2019 om 13:07
Thanks voor de.tip Maartje en envelop. Monckeytown dus. Met baby wat lastiger maar als ik eens alleen ben met peuter maar eens proberen. Welke kinderboerderij gaan jullie envelop? Wij komen weleens bij Presikhaaf die vindt dochter heel leuk. Maar we wonen niet in Arnhem zelf. Openluchtmuseum ook een goed idee.
Wij zijn vanochtend bij Intratuin Duiven geweest. Absoluut een aanrader, vooral met de kerstshow nu. Peuter keek haar ogen uit en aan het einde is een draaimolen waar ze gratis in mogen.
Wat goed degenen die bezig zijn met zindelijk worden. Sinds baby er is is peuter de belangstelling helaas helemaal kwijt..
Wij zijn vanochtend bij Intratuin Duiven geweest. Absoluut een aanrader, vooral met de kerstshow nu. Peuter keek haar ogen uit en aan het einde is een draaimolen waar ze gratis in mogen.
Wat goed degenen die bezig zijn met zindelijk worden. Sinds baby er is is peuter de belangstelling helaas helemaal kwijt..
zaterdag 12 oktober 2019 om 13:48
Oh leuk is de show af in duiven, daar gaan we ook maar eens kijken! Wij gaan idd naar de kinderboerderij in Presikhaaf, dat is voor ons 15min lopen.
Van de week zijn we naar de Intratuin in Elst geweest daar is een ballenbak die bij peuter en baby in de smaak viel. Het is klein maar prima en dochter vind vooral de glijbaan geweldig.
Komende week is het sprookjesfestival en is er veel te doen. We gaan maandag naar een theatershow over acrobaten.
Van de week zijn we naar de Intratuin in Elst geweest daar is een ballenbak die bij peuter en baby in de smaak viel. Het is klein maar prima en dochter vind vooral de glijbaan geweldig.
Komende week is het sprookjesfestival en is er veel te doen. We gaan maandag naar een theatershow over acrobaten.
zaterdag 12 oktober 2019 om 14:57
Wij hebben meteen de luier helemaal afgelaten en onderbroek en makkelijke broek aan. Ook bij kdv (alleen afspraak van 3 vieze broeken is luier, maar niet nodig gehad). Zelfs vandaag bij efteling luierloos en zonder ongelukjesfiona2018 schreef: ↑12-10-2019 12:41

zaterdag 12 oktober 2019 om 14:59
Hij is af ja! Erg mooi weer. Maar ook zonder kerstshow is t leuk daar. Dochter geniet enorm van de speeltuin daar altijd. Elst is ook leuk ja! Ballenbak kunnen we ook eens proberen. Sprookjesfestival klinkt ook leuk maar ik ben veel alleen met baby deze week. Die heeft daar niet zoveel aan.
Over luiers: voor dochter altijd Kruidvat gehad maar baby is zo anders gebouwd, ik vind ze bij hem niet mooi zitten. Dus voor hem pampers of Etos, maar net wat in de aanbieding is. Vaker Etos, die gaat dan mee met de Albert Heijn bestelling.
Over luiers: voor dochter altijd Kruidvat gehad maar baby is zo anders gebouwd, ik vind ze bij hem niet mooi zitten. Dus voor hem pampers of Etos, maar net wat in de aanbieding is. Vaker Etos, die gaat dan mee met de Albert Heijn bestelling.
zaterdag 12 oktober 2019 om 17:22
Fiona wat goed zeg!! 
Ik ben er gisteren mee begonnen en toen wilde ze twee keer en vandaag is ze drie keer op het potje geweest.
O leuk, de kerstshow bij het tuincentrum! Vind dat altijd zo gezellig.
Ik ben nu onderweg naar de stad om Thais te eten met vriendinnen. Opa en oma gaan met dochter pannenkoeken eten dus dat komt helemaal goed!
Ik ben er gisteren mee begonnen en toen wilde ze twee keer en vandaag is ze drie keer op het potje geweest.
O leuk, de kerstshow bij het tuincentrum! Vind dat altijd zo gezellig.
Ik ben nu onderweg naar de stad om Thais te eten met vriendinnen. Opa en oma gaan met dochter pannenkoeken eten dus dat komt helemaal goed!

zaterdag 12 oktober 2019 om 19:49
Due en Pip, wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat met zindelijk worden!
Dochter heeft vandaag alles op het potje gedaan, zonder ongelukjes. Ze liep wel de hele dag in haar blote billen en we zijn de deur niet uitgeweest. Ik ben zo trots! Ze heeft alleen niet gepoept vandaag. Ze wilde ook geen avondeten en klaagde over pijn in haar buik, dus ik hoop niet dat ze niet durft te poepen op het potje. Maar goed, ze was tot gisteren/vannacht ook nog ziek. Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter.
Sneeuwball, hopelijk knapt je peuter snel op! Wel jammer van de 112 dag.
Naniene, dat hoor je vaak bij grote veranderingen, dat ze een stapje terug doen. Mijn dochter is bijna 3, dus het wordt ook wel eens tijd. En ze had tot nu toe echt nul interesse in het potje, zo zie je hoe snel dat kan omslaan.
Dochter heeft vandaag alles op het potje gedaan, zonder ongelukjes. Ze liep wel de hele dag in haar blote billen en we zijn de deur niet uitgeweest. Ik ben zo trots! Ze heeft alleen niet gepoept vandaag. Ze wilde ook geen avondeten en klaagde over pijn in haar buik, dus ik hoop niet dat ze niet durft te poepen op het potje. Maar goed, ze was tot gisteren/vannacht ook nog ziek. Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter.
Sneeuwball, hopelijk knapt je peuter snel op! Wel jammer van de 112 dag.
Naniene, dat hoor je vaak bij grote veranderingen, dat ze een stapje terug doen. Mijn dochter is bijna 3, dus het wordt ook wel eens tijd. En ze had tot nu toe echt nul interesse in het potje, zo zie je hoe snel dat kan omslaan.

zaterdag 12 oktober 2019 om 20:22

zaterdag 12 oktober 2019 om 22:06
Was t lekker pip?
Wat jammer sneeuwbal hopelijk is ie snel de oude.
Wat goed Fiona! En ik weet t ja we waren er bewust niet zo heel erg mee bezig omdat ik hoogzwanger was. Ze was nog niet eens 2 toen dus geen probleem. Als t wat rustiger is komt t wel weer. Inderdaad wat rosings zegt dat heeft weinig zin.
Wat jammer sneeuwbal hopelijk is ie snel de oude.
Wat goed Fiona! En ik weet t ja we waren er bewust niet zo heel erg mee bezig omdat ik hoogzwanger was. Ze was nog niet eens 2 toen dus geen probleem. Als t wat rustiger is komt t wel weer. Inderdaad wat rosings zegt dat heeft weinig zin.

zaterdag 12 oktober 2019 om 22:10
Toevallig heeft ze nu een hele rode huid en ga ik haar morgen met blote billen laten lopen nadat ze daarstraks perse met blote billen op het potje wou (en dan psssssshhhh of prtprtprt zegt, zo cute) omdat ik op de wc zat.
Ze probeert nu te rekken dat ik na het naar bed brengen naar beneden ga, super goede manier ook: 'mama knuffele mij' <3
Ze probeert nu te rekken dat ik na het naar bed brengen naar beneden ga, super goede manier ook: 'mama knuffele mij' <3

zaterdag 12 oktober 2019 om 22:13
Zo herkenbaar, de mooiste smoesjes komen voorbijrosings schreef: ↑12-10-2019 22:10Toevallig heeft ze nu een hele rode huid en ga ik haar morgen met blote billen laten lopen nadat ze daarstraks perse met blote billen op het potje wou (en dan psssssshhhh of prtprtprt zegt, zo cute) omdat ik op de wc zat.
Soms met gekrijs erbij als ik niet kom, maar t is veel beter nu er een lampje op de kamer is gelukkig.
zondag 13 oktober 2019 om 09:06
Fijn dat je lekker hebt gegeten Pip! Onze nacht was knudde. Dochter begon om 22.45 te huilen, wat ze wel vaker doet als ze een nachtmerrie o.i.d. heeft. Maar nu werd ze echt wakker en vervelend. Nephuilen, uit bed willen, ik mocht niet weg, ze haalde echt alles uit de kast. Het heeft een uur geduurd. Ik hoop dat dit eenmalig was.. Vervolgens werd baby elke 1,5 uur wakker dus ik zit weer aan de koffie!
Nog een zindelijkheidsvraag, dochter was gister de hele dag droog. Vanochtend heb ik de luier weer uitgelaten, maar ze bleef net om een luier vragen. Ze wil geen potje of stickers meer, maar een luier. Ze heeft al twee dagen niet gepoept dus ik heb het idee dat dat het probleem is. Wat zouden jullie doen?
Nog een zindelijkheidsvraag, dochter was gister de hele dag droog. Vanochtend heb ik de luier weer uitgelaten, maar ze bleef net om een luier vragen. Ze wil geen potje of stickers meer, maar een luier. Ze heeft al twee dagen niet gepoept dus ik heb het idee dat dat het probleem is. Wat zouden jullie doen?
zondag 13 oktober 2019 om 09:55
Ah Fiona, dat is echt pittig! Maar ik zou ook een luier om doen hoor. Zelf zet ik er niet teveel druk op.
Wel ben ik super enthousiast als ze plast haha we high fiven en ze mag het potje legen en de wc doorspoelen en dan zegt ze heel schattig dag plasje. Probeer het vooral losjes, leuk en positief te benaderen
Wel ben ik super enthousiast als ze plast haha we high fiven en ze mag het potje legen en de wc doorspoelen en dan zegt ze heel schattig dag plasje. Probeer het vooral losjes, leuk en positief te benaderen