Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Aardbei-banaan schreef:
14-10-2019 11:29
Wat leuk! Ik denk dat zoon het ook fantastisch zou vinden. Ik ga eens kijken of het hier ook ergens in de buurt is binnenkort.

@Quest: dat zijn heftige dagen dan zeg! En inderdaad, het is af en toe net topsport.

Zoon is vanochtend echt hard tegen een deur aangelopen op het KDV :facepalm:
Hij keek om naar een leidster en ik zei nog een paar keer dat hij voor zich moest kijken, toen hij eindelijk zijn hoofd omdraaide liep hij al tegen de deur met zijn hoofd... Hij begon al een ei erop te krijgen toen ik weg ging. Hopelijk valt het straks toch mee.
"Voor je kijken, voor je kijken, voor je kijken, voooooor je..." boem!

Zo standaard :facepalm:
GlitterCupcake schreef:
14-10-2019 12:31
"Voor je kijken, voor je kijken, voor je kijken, voooooor je..." boem!

Zo standaard :facepalm:
Ook hier is dit een issue idd...
Hahaha ja als zoon op zn fietsje rijd/loopt, wil hij ook soms te lang achterom kijken.
Zo is hij ook eens tegen een lantaarnpaal gereden en gevallen. Maar vaker wel dan niet gaat het goed gelukkig.
Eigenlijk is het een wonder dat de mensheid nog bestaat en we volwassen worden als je weet wat een gemiddeld kind allemaal overkomt. :)
Nou Rosings indd

Het is heel erg maar ik moet ook altijd zo lachen om die filmpjes van kinderen die vallen of ergens tegenaan lopen, sorry is echt heel erg, want als je eigen kind valt is het helemaal niet grappig :facepalm:

Vorige week liep dochter ook achterom kijkend zo tegen het hek aan. Kon er toen niet om lachen maar als ik me bedenk dat het gefilmd was had ik er de humor weer van in gezien( ze heeft er niks aan overgehouden trouwens )
Rozetje is van de week van de vensterbank gevallen (in de slaapkamer zo'n hoge). Tsja, kusjes er op en knuffelen maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Oei ja al die botsinkjes... Hopelijk valt 't mee Aardbei!

Zoon botst niet zo veel. Heeft wel een litteken op z'n voorhoofd van een valpartijtje met z'n loopfiets. Nu heeft hij inmiddels in de gaten dat hij aandacht krijgt als'ie 'AU' roept. En als ik dan vraag waar hij au heeft, zegt hij, "oppe hoofd, valle vanne fiets" en wijst naar z'n litteken. Van 4 maanden geleden :facepalm: .

Laatste keer dat'ie z'n hoofd stootte was trouwens mijn schuld :-$ . Hij was wat ziek en dus zeurderig, hing op m'n arm, ik liep een kamer in om wat te pakken en stootte daarbij met z'n hoofd tegen de deurpost. Oeps... Even samen gehuild...
happiness = reality - expectations
Hier doet peuter zijn autodeur altijd dicht na het uitstappen. Als het kan, niet op een drukke weg. Manlief weet dat maar lette er gister niet op. Dus peuter staat uitgestrekt op de stoep met zijn handjes tegen de autodeur om de deur dicht te gooien, mikt man zonder te kijken die deur dicht.. Peuter in de goot :facepalm:

En dat is wel eens eerder gebeurt maar toen kon peuter nog niet zo goed praten. Nu "PAPA DEED DE DEUR DICHT! IK WILDE DE DEUR DICHT DOEN! PAPA IS EEN STOUTE PAPA! NIET LEUK PAPA! ZO DOE JE MIJ PIJN PAPA! GA JIJ MAAR EVEN IN DE HOEK STAAN PAPA EN VERGEET ZO GEEN SORRY TE ZEGGEN!" Sta je daar op de parkeerplaats van de Mediamarkt terwijl je op je flikker krijgt van je peuter :-P)
Oh GC, ik zit hardop te lachen om je post.
Quest schreef:
14-10-2019 13:37
Nou Rosings indd

Het is heel erg maar ik moet ook altijd zo lachen om die filmpjes van kinderen die vallen of ergens tegenaan lopen, sorry is echt heel erg, want als je eigen kind valt is het helemaal niet grappig :facepalm:

Vorige week liep dochter ook achterom kijkend zo tegen het hek aan. Kon er toen niet om lachen maar als ik me bedenk dat het gefilmd was had ik er de humor weer van in gezien( ze heeft er niks aan overgehouden trouwens )
Ik ben zo erg dat ik vaak wel moet lachen als zoon valt of z'n hoofd stoot oid. M'n man wordt daar (logisch) altijd heel boos van. Ik moet altijd lachen als een ander zich bezeerd, en zelfs als ik zelf debiel doe en me pijn doen. Hele nare eigenschap.
rozetje pakte gister iets wat niet voor haar is; ik zeg 'nee lieverd die is niet voor jou' en ik pak het bij haar weg. Staat ze voor me met haar vingertje te zwaaien: 'nie afpakke! Afpakke stout!'
rosings schreef:
14-10-2019 14:08
rozetje pakte gister iets wat niet voor haar is; ik zeg 'nee lieverd die is niet voor jou' en ik pak het bij haar weg. Staat ze voor me met haar vingertje te zwaaien: 'nie afpakke! Afpakke stout!'

:lol:

Ik pikte een frietje van peuter. "Zeg mama staat jou naam er op? Nee hè. Dan is die niet van jou! Je mag dat niet zomaar pakken!"

(O) (O)
Teckeltje88 schreef:
14-10-2019 14:02
Ik ben zo erg dat ik vaak wel moet lachen als zoon valt of z'n hoofd stoot oid. M'n man wordt daar (logisch) altijd heel boos van. Ik moet altijd lachen als een ander zich bezeerd, en zelfs als ik zelf debiel doe en me pijn doen. Hele nare eigenschap.

Lachen en huilen ligt qua prikkel heel dicht bij elkaar. Meer mensen hebben dat.
Hahaha heerlijk al die bijdehante kinderen :lol:

En Teckel, ik moet ook vaak lachen als ik iemand zie vallen, of zichzelf stoot oid hoor. Tijdje geleden stootte vriend zoon zn hoofd tegen de deurpost, ik lag zowat op de grond van het lachen :facepalm: oepssss

Zoon zegt hier af en toe: Foei, met een zwaaiend vingertje erbij.
Dan lach je je ook kapot hoor.
Ja hier ook een brokkenpiloot, gisteren headbangde ze de houten eettafel met als gevolg een ei op haar voorhoofd.

Oo glitter ik moest zo lachen om jou peuter!
Mijn kind klimt helemaal nergens op en stoot zich ook nooit.

Gaat2,5 uur alleen spelen met duplo en als ik dan mee wil doen wordt ie boos?

En dronk vanochtend 3 melkflessen van 150 ml achter elkaar weg

Soms snap ik m niet.
Ik ben 's ochtends mijn peuter zo zat. De wil ik niet fase is wel echt heel erg vervelend. Vanaf wakker worden, wil hij niets meer en werkt dan ook enorm tegen. Geen land mee te bezeilen.

Ik moet hem dan ook echt alleen op zn kamer laten gillen (mamaaaaaa) voor hij daarna iets kan doen.

Daarna gaat het eten wel weer maar naar de opvang, gaat hij weer..

Herkenbaar voor anderen en evt tips? Voor mn gevoel heb ik alles al geprobeerd.

Zullen ook best hormonen zijn waardoor ik het zo op me betrek hoor.
Peuter kan hier ook zulke ochtenden hebben. Is dan volgens mij vaak nog moe icm hangry. Meestal laat ik hem in pyjama ontbijten nog met z'n nacht luier aan en dan kan hij eerst even opladen. Soms zit hij dan ook aan tafel te huilen. Het beste werkt negeren. Uiteindelijk gaat hij dan eten en wordt het beter. Aankleden heeft ie daarna meestal geen tijd voor en op vrije dagen loopt hij gerust tot 10u in z'n pyjama. Wel een schone luier uiteraard, maar wil hij ook niet maar heb ik weinig boodschap aan. Dat moet gewoon. Vannacht was hij alleen doorgelekt dus moest hij direct kleren aan. Dat is dan even niet zo gezellig.
Sneeuwbal, herkenbaar die dagen, dochter heeft die ochtenden hier ook , en dan na haar middag slaap hetzelfde. Dat gepiep en gejammer , maar uiteindelijk niks willen. Ik zeg dan ook wel gewoon als ze door blijft gaan met haar gejammer en niks wil dan gebeurd er ook niks. En dan ga ik in de negeer modus doei.
Bij wegbrengen smorgens ga ik ook al is ze boos om alles gewoon door met alles, aankleden tanden poetsen ect en dat zo snel mogelijk zodat ze beiden zo snel mogelijk de deur uitzijn.
Ik ga idd ook in de negeer modus. Werkt meestal het beste hier.
Negeren werkt helaas niet, want zoon kan dat ook. Voor hem is dat zn zin krijgen denk ik, want op dat moment hoeft hij niet aan te kleden/tanden te poetsen ofzo.

Ik kan hem wel eens proberen mee te nemen naar beneden om eerst te eten en daarna aan te kleden. Wie weet helpt dat.

Ik kan hem ook niet gewoon aankleden ofzo, want hij werkt echt tegen. Als het me al lukt om een shirt over zn hoofd te krijgen, heeft hij die binnen 1 sec al uit (dan wel)

Super stom allemaal en word er zo emotioneel van. Het is echt een heerlijk ventje maar dit...

Ik hoop maar dat het combinatie leeftijd/er gaat wat veranderen (baby) is en snel weer voorbij.
@sneeuwbal, onze dochter heeft morgens soms een hypo en het schijnt dat heel veel dreumes/peuters daar last van hebben. Ze moet eerst eten en daarna gaat het weer. Ik had daar ook nooit bij stil gestaan maar omdat ze 2x morgens is flauw gevallen zijn we gaan kijken wat het was. Nu ze wat ouder wordt heeft ze er minder last van.

Wellicht dat het eten bij jullie ook helpt, dochter is na het eten echt beter in haar vel. Verder afleiden, doorzetten en hopen dat de fase snel voorbij is...
Herkenbaar Sneeuwbal. Zoon wilde vanochtend ook niet uit bed etc. Daarna wilde hij niet op de wc, hem er toch op gezet, klom hij er weer af, wilde hij er weer op, zat hij, wilde hij er weer af. En toen toch weer OP de wc. Vervolgens boos worden omdat hij op de wc wil zetten.
Tja, ik probeer het zo goed als mogelijk te negeren en hem dan toch aan te kleden etc. Zoon moet, net zoals zijn ouders, 's ochtends gewoon even wakker worden. Als hij eenmaal rustig is opgestart en wat heeft gegeten gaat het meestal wel weer.

Zoon is trouwens gisteren nog een keer op zn hoofd gevallen :facepalm: we waren nog even in de tuin aan het spelen en hij struikelt en valt zo met zn voorhoofd op de tegels. Weer een schaafplek en bult erbij.
Ach arme, onze dochter stoot zich gelukkig niet zo vaak als veel van de brokkenpiloten hier.

Wij zijn gister met haar naar een voorstelling geweest, wat een feest was dat. Dochter zat met open mond te kijken en zat helemaal in het verhaal. Ze was volgens mij de jongste aanwezige (baby niet meegeteld) maar ze had daar totaal geen last van. Na afloop mochten ze zelf het podium op en spelen met allerlei circusattributen. Ik zat met de baby dus kon niet makkelijk mee maar een vriendin (die zij niet zo goed kent) liep met haar kinderen naar voren en dochter ging gewoon vrolijk mee zonder naar mij om te kijken. Echt een heel erg geslaagd uitje.
Fijn om te horen dat het wel herkenbaar is. Op zulke momenten weet ik gewoon niet meer of ik het allemaal goed of slecht doe.

Ach arme peuter aardbei. Hij had wel een verkeerde dag gisteren! Hopelijk vandaag een betere dag!

Leuk envelop, zo'n voorstelling en een genietend kind. Kan je dan zelf ook zo van genieten 😍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven