Peutertopic II
maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
vrijdag 28 juni 2019 om 09:36
Whoopsadaisies schreef: ↑28-06-2019 08:55Hier ook modderdag op het KDV, maar peuter gaat niet op vrijdag. Weet niet of ik dat nou heel erg vind.
Hoe gaat het met de bezichtigingen Glitter? Hopelijk snel een mooi bod! Mist peuter trouwens al het speelgoed nog steeds niet?
Pip, de vaseline er nog uit gekregen?
Oh wij zien die modderdag helemaal zitten!
Bezichtigingen gaan snel. Vandaag ook weer rond de 12-14. Peuter vroeg gister naar 1 ding van zijn speelgoed dat in de opslag staat. Toen zei ik dat dat in de opslag stond en hij pakte wat anders om mee te spelen
vrijdag 28 juni 2019 om 10:05
Ik had nog nooit gehoord van modderdag, is dat iets wat alle kdv's op dezelfde dag doen?
Fijn van de bezichtigingen Glitter, hopelijk krijgen jullie snel een goed bod! Het klinkt alsof de huizenmarkt nog steeds behoorlijk oververhit is bij jullie.
Dochter is vandaag voor het eerst op schoolreisje, zonder mij
Elke peuter moest een eigen begeleider mee, maar ik zag dat niet zo zitten met een 12 dagen oude baby. Man is aan het werk, dus ze is met oma.
Fijn van de bezichtigingen Glitter, hopelijk krijgen jullie snel een goed bod! Het klinkt alsof de huizenmarkt nog steeds behoorlijk oververhit is bij jullie.
Dochter is vandaag voor het eerst op schoolreisje, zonder mij
vrijdag 28 juni 2019 om 11:05
dat kan natuurlijk ook
Fiona, logisch dat je niet mee kan op het schoolreisje, maar snap dat je baalt dat je zo'n 'eerste keer' moet missen! Hopelijk heeft je dochtertje een leuke dag, wat gaan ze doen?
Glitter: bedoel je 12 tot 14 bezichtigingen?!? Wow! Dan moet je toch snel een bod krijgen zou ik denken!
Hier controle gehad bij consultatiebureau. Zoon is klein voor z'n leeftijd (84cm bij 2j2m). Z'n gewicht past dan wel weer bij z'n leeftijd
happiness = reality - expectations
vrijdag 28 juni 2019 om 12:35
Onze peuter is ook helemaal happy dat ie al de hele week met water kan klooien. Toen ik gister voor het slapen zei dat hij morgen modderdag had keek hij mij verontrust aan en vroeg wat dat was. Dus ik leg uit dat hij dan met modder kan spelen. Nou zijn ogen werden groot, trok de lakens over zich heen en brulde ‘SNEL SLAPEN DAN!’
vrijdag 28 juni 2019 om 12:46
Whoopsadaisies schreef: ↑28-06-2019 11:05dat kan natuurlijk ook.
Fiona, logisch dat je niet mee kan op het schoolreisje, maar snap dat je baalt dat je zo'n 'eerste keer' moet missen! Hopelijk heeft je dochtertje een leuke dag, wat gaan ze doen?
Glitter: bedoel je 12 tot 14 bezichtigingen?!? Wow! Dan moet je toch snel een bod krijgen zou ik denken!
Hier controle gehad bij consultatiebureau. Zoon is klein voor z'n leeftijd (84cm bij 2j2m). Z'n gewicht past dan wel weer bij z'n leeftijd. Over een paar maanden nog eens meten en als tip: misschien wat minder brood geven. Uhhhh wha? Ja hij eet goed (met gemak 2 boterhammen 's ochtends en 2 's middags) maar moet je 'm anders honger laten lijden dan? (moest t even kwijt
. denk dat we 't maar even naast ons neerleggen - hij krijgt verder weinig snoep / koek / sap - en over een paar maanden maar zien.
Ik vind dat ze er niet zo kort op moeten zitten bij het CB. Maar ik ga dan ook niet meer naar het CB. Onze peuter klokte fles na fles weg als baby/dreumes, eet 6/8 boterhammen per dag en oké wij doen niet aan koek/snoep/sap. Bij de vaccinaties werden we er telkens op gewezen dat hij te veel at. Maar nu hij bijna 3 is vliegen de spekrollen er af. Hij is motorisch veel sterker geworden en rent wat af. Eten neemt ie veel minder tijd voor, er moet eerst die heuvel op gerent worden en van muurtjes gesprongen
We hebben nu 15 biedingen gehad en 2 hebben zich teruggetrokken. Vanmiddag staat het op Funda en de makelaar heeft het er maar druk mee.
vrijdag 28 juni 2019 om 12:53
Haha GC jouw peuter is zo grappig.
En dat gaat hard dus met jullie huis. Lekker wel, zal wel wat overwaarde opleveren dan.
@fiona snap dat je daar van baalt maar snap ook dat je nu niet mee gaat/kan. Oma vindt het vast ook super om het met haar te doen. Hoe gaat ie verder met jou en met baby?
@whoopsiedaisies ik zou me er ook maar (proberen) niet druk om te maken. Een peuter honger laten lijden is echt zelf kastijding dus niet aan beginnen. Ik kan me hier ook verbazen over hoeveel hij kan eten maar hij is dan ook de hele dag in de weer. Hij gaat waarschijnlijk binnenkort wel de lengtr in.
Zoon is vandaag op kdv en ik heb een chill dagje. Vanmiddag pre logopedie voor baby. Ik hoop dat zij ons verder kan helpen. Volgende week weer kinderarts.
En dat gaat hard dus met jullie huis. Lekker wel, zal wel wat overwaarde opleveren dan.
@fiona snap dat je daar van baalt maar snap ook dat je nu niet mee gaat/kan. Oma vindt het vast ook super om het met haar te doen. Hoe gaat ie verder met jou en met baby?
@whoopsiedaisies ik zou me er ook maar (proberen) niet druk om te maken. Een peuter honger laten lijden is echt zelf kastijding dus niet aan beginnen. Ik kan me hier ook verbazen over hoeveel hij kan eten maar hij is dan ook de hele dag in de weer. Hij gaat waarschijnlijk binnenkort wel de lengtr in.
Zoon is vandaag op kdv en ik heb een chill dagje. Vanmiddag pre logopedie voor baby. Ik hoop dat zij ons verder kan helpen. Volgende week weer kinderarts.
vrijdag 28 juni 2019 om 13:04
Haha. Ik heb nog geen reden gevonden waardoor mijn peuter vrijwillig gaat slapen.GlitterCupcake schreef: ↑28-06-2019 12:35Onze peuter is ook helemaal happy dat ie al de hele week met water kan klooien. Toen ik gister voor het slapen zei dat hij morgen modderdag had keek hij mij verontrust aan en vroeg wat dat was. Dus ik leg uit dat hij dan met modder kan spelen. Nou zijn ogen werden groot, trok de lakens over zich heen en brulde ‘SNEL SLAPEN DAN!’![]()
vrijdag 28 juni 2019 om 13:56
@Glitter: heerlijk, dat "snel slapen dan"
. En jeetje, 15 biedingen! Wat fijn zeg.
@consultatiebureau: dank voor de feedback. Denk dat het net zo wordt als bij jou Glitter, goede eter maar ook flink rennen en spelen. Hij ziet er ook minder spekkig uit dan een half jaar geleden en begint wat meer te emmeren met z'n avondeten. Dus die boterhammen houden we er inderdaad wel in. Hij heeft wat dat betreft mijn genen denk ik, ik was zo'n bollig kind.
@Teckel: is de logopedie om baby te helpen drinken / aanhappen? (sorry als ik dat gemist heb). Hopelijk baat het!
@consultatiebureau: dank voor de feedback. Denk dat het net zo wordt als bij jou Glitter, goede eter maar ook flink rennen en spelen. Hij ziet er ook minder spekkig uit dan een half jaar geleden en begint wat meer te emmeren met z'n avondeten. Dus die boterhammen houden we er inderdaad wel in. Hij heeft wat dat betreft mijn genen denk ik, ik was zo'n bollig kind.
@Teckel: is de logopedie om baby te helpen drinken / aanhappen? (sorry als ik dat gemist heb). Hopelijk baat het!
happiness = reality - expectations
vrijdag 28 juni 2019 om 14:10
Geeft niet. We zijn inmiddels al ruim 2 maanden aan het tobben met het drinken van baby. Toen ze borst weigerde en we overgingen op flesvoeding groot drama. Ze dronk veelste weinig. Nouja moeilijk moeilijk. Nu kma voeding en maagzuurremmers en gaat wel beter (alsin niet meer krijsen tijdens elke voeding en meer drinken) maar ze drinkt nog steeds zeer weinig en eer ze een x de fles pakt kan zo 1, 5 uur duren (ook nadat vorige fles 12u geleden was zoals in de nacht). Dus er klopt iets niet. Voor we weer andere voeding doen of Andere medicijnen wilde ik eerst deze weg in slaan (was ook voorstel vd ka.) gelukkig groeit ze nog steeds en is ze verder echt een hele tevreden en makkelijke baby. Dus je denkt er is niks maar dat voeden daar is dus iets mee. Ben benieuwd ze komt over een half uurtje. Even snel de beneden verdieping een grote beurt gegeven hihi.Whoopsadaisies schreef: ↑28-06-2019 13:56@Glitter: heerlijk, dat "snel slapen dan". En jeetje, 15 biedingen! Wat fijn zeg.
vrijdag 28 juni 2019 om 14:21
Peuterdochter heeft het geweldig gehad op schoolreisje (en oma ook). Ze gingen naar een grote speeltuin hier in de buurt.
@Teckeltje: Met mij en de baby gaat het goed, lief dat je het vraagt. De nachten gaan wel redelijk, alleen overdag wil ze alleen maar aan me vastgeplakt zitten. Slapen doet ze dan alleen op mij en ook in de box is ze niet stil. Dat is dus wel lastig als ik iets wil doen (plassen/eten/huishouden/voor peuter zorgen). Ik heb haar gisteren voor het eerst in de draagdoek gehad en dat ging goed, dus ik denk dat ik dat maar vaker ga doen.
@Lavendel: Dochter eet ook veel minder met die warmte, en bijna geen avondeten. Ik snap dat je je snel zorgen maakt omdat ze niet zoveel reserves heeft. Hier merk ik dat dochter wel weer eet als ze echt honger heeft.
@Teckeltje: Met mij en de baby gaat het goed, lief dat je het vraagt. De nachten gaan wel redelijk, alleen overdag wil ze alleen maar aan me vastgeplakt zitten. Slapen doet ze dan alleen op mij en ook in de box is ze niet stil. Dat is dus wel lastig als ik iets wil doen (plassen/eten/huishouden/voor peuter zorgen). Ik heb haar gisteren voor het eerst in de draagdoek gehad en dat ging goed, dus ik denk dat ik dat maar vaker ga doen.
@Lavendel: Dochter eet ook veel minder met die warmte, en bijna geen avondeten. Ik snap dat je je snel zorgen maakt omdat ze niet zoveel reserves heeft. Hier merk ik dat dochter wel weer eet als ze echt honger heeft.
vrijdag 28 juni 2019 om 16:12
Fijn Fiona, kreeg je wel veel foto’s? Lastig als je niet mee kan de eerste keer.
Wat goed Glitter! Onze makelaar had het ook druk met de aankoop en de verkoop maar ja daar krijgt hij een mooi bedrag voor
Wij hebben net nieuwe schoenen gekocht, ze heeft even een enorme groeispurt gehad. Dochter is net twee en heeft maat 25. Ze is wel lang volgens iedereen. Dat heeft ze van haar vader, ben ik straks de kleinste thuis haha
Wat goed Glitter! Onze makelaar had het ook druk met de aankoop en de verkoop maar ja daar krijgt hij een mooi bedrag voor
Wij hebben net nieuwe schoenen gekocht, ze heeft even een enorme groeispurt gehad. Dochter is net twee en heeft maat 25. Ze is wel lang volgens iedereen. Dat heeft ze van haar vader, ben ik straks de kleinste thuis haha
vrijdag 28 juni 2019 om 16:29
Hahah, die vaseline. Dochter had hier (twee keer! Wij leren langzaam..) de zinkolie te pakken, dat is ook een bende. Groot voordeel: dat gaat er af met billendoekjes, dus ik heb haar daarmee gepoetst en toen werd het beter (net als haar bed, kast, muur, verwarming, dekbed, pyjama, en vloer..). Dekbed en pyjama heb ik vervolgens nog eerst met dreft uitgeschrobt, want zinkzalf in de wasmachine werd alleen maar een lelijke witte vlek. Gelukkig ging dat er na de tijd nog wel uit.
Succes met de verkoop GC, leuk! Hier ook zo'n verkooptraject, binnen 'n week was 'ie weg, superfijn.
Succes met de verkoop GC, leuk! Hier ook zo'n verkooptraject, binnen 'n week was 'ie weg, superfijn.
vrijdag 28 juni 2019 om 22:32
Fijn dat het goed met jullie gaat. Hier heeft baby ook veel in de doek gezeten want de eerste weken sliep ze (buiten de kraamweek) idd nauwelijks ergens anders dan op ons. Ze is nu bijna 4 maanden en doet nagenoeg elk slaapje in haar bedje. Dus komt vast bij jullie ook goed! Fijn dat peuter dochter het zo goed heeft gehad vandaag!fiona2018 schreef: ↑28-06-2019 14:21Peuterdochter heeft het geweldig gehad op schoolreisje (en oma ook). Ze gingen naar een grote speeltuin hier in de buurt.
maandag 1 juli 2019 om 11:59
Dat biedt hoop Teckeltje! Ik kan het 'geplak' me ook nog wel herinneren van de oudste, maar toch vergeet je dan hoe snel dat ook alweer overging.
Ik was vanochtend heel trots op peuter. Sinds twee dagen hebben we Sam het Schaap de Slaaptrainer, dochter is er helemaal gek op. De eerste dag kwam ze evengoed veel te vroeg uit bed, maar vandaag kwam ze heel zachtjes om 6.30 de slaapkamer binnen. "Mama, schaap heeft oogjes open!" Ze heeft dus echt liggen wachten tot ze eruit mocht (of ze werd exact om 6.30 wakker, tegelijk met het schaap, maar dat zou wel heel toevallig zijn).
Glitter, hebben jullie al een bod geaccepteerd?
En waar is Aapje gebleven?
Ik was vanochtend heel trots op peuter. Sinds twee dagen hebben we Sam het Schaap de Slaaptrainer, dochter is er helemaal gek op. De eerste dag kwam ze evengoed veel te vroeg uit bed, maar vandaag kwam ze heel zachtjes om 6.30 de slaapkamer binnen. "Mama, schaap heeft oogjes open!" Ze heeft dus echt liggen wachten tot ze eruit mocht (of ze werd exact om 6.30 wakker, tegelijk met het schaap, maar dat zou wel heel toevallig zijn).
Glitter, hebben jullie al een bod geaccepteerd?
En waar is Aapje gebleven?
maandag 1 juli 2019 om 12:15
Ik hoop ook dat aapje terugkomt..
Modderdag weet ik niet, maar zoon gaat op vrijdags ook niet naar het kdv.
Fiona, wat goed van je dochter! Fijn dat het werkt. Ze hebben echt wel de leeftijd om het te snappen, dus denk dat ze het gewoon snapt. (Willen is vaak anders
)
Pff lijkt me lastig, een pasgeboren baby in deze warmte. Dan is het 'plakken' al snel warm, voor beide.
Deze week weer wat koeler. Voor werken is dat niet erg
Modderdag weet ik niet, maar zoon gaat op vrijdags ook niet naar het kdv.
Fiona, wat goed van je dochter! Fijn dat het werkt. Ze hebben echt wel de leeftijd om het te snappen, dus denk dat ze het gewoon snapt. (Willen is vaak anders
Pff lijkt me lastig, een pasgeboren baby in deze warmte. Dan is het 'plakken' al snel warm, voor beide.
Deze week weer wat koeler. Voor werken is dat niet erg
maandag 1 juli 2019 om 13:28
Wat goed van je peuter Fiona!!! Super zeg! Het klinkt ook heel schattig hoe ze jullie kamer dan binnen kwam om te vertellen dat het schaap wakker was 
Werkt het ook bij het inslapen? Dat Sam het schaap gaat slapen en zij dus ook?
Wij zijn vanmorgen lekker op pad geweest met een vriendin en haar kindjes. Nu veel te laat het middagslaapje dus op tijd wakker maken.
Werkt het ook bij het inslapen? Dat Sam het schaap gaat slapen en zij dus ook?
Wij zijn vanmorgen lekker op pad geweest met een vriendin en haar kindjes. Nu veel te laat het middagslaapje dus op tijd wakker maken.