Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Hier soms ook geen middagdutje meer. Als hij wel erg moe is tussen de middag en slapen lukt niet gaan we een rondje rijden of filmpje kijken op de bank met knuffel en speen erbij. Anders als dat allemaal niet lukt doen we 's middags iets om de tijd te overbruggen zoals naar het tuincentrum of een rondje wandelen in de buggy en baby in de draagzak. Dan kan hij toch even zitten en bijkomen. Als we thuis zijn snel koken en vroeg naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
02-09-2019 13:57

@ielm-pakje: hier ook een succes (met dank aan dit forum!). Vies worden is geen probleem, maar dat pakje is wel handig bij regen en kou. Alleen voor regen is het jammer dat er geen capuchon aan zit.
Dan heb je denk ik net ander model dan wij. Die van ons heeft wel capuchon.
Woopsadaisies, wij hebben er pretecho gedaan :) die 20 weken daar moet ik nog even op wachten!
Nou de eerste IUI is mislukt. Nog vijf te gaan.

Uitslag bij de neuroloog was goed: er was niks aan de hand.

Ik zelf klauter er ook weer een beetje bovenop

Otis zelf is echt al een euter want er wordt som gestampt in razernij om helemaal niks haha.
Westerpaviljoen schreef:
02-09-2019 18:47
Nou de eerste IUI is mislukt. Nog vijf te gaan.

Uitslag bij de neuroloog was goed: er was niks aan de hand.

Ik zelf klauter er ook weer een beetje bovenop

Otis zelf is echt al een euter want er wordt som gestampt in razernij om helemaal niks haha.
Je snapt dat als jullie zwanger zijn en we datzelfde seizoen wéér kampioen worden, de toekomst van Feyenoord dan van jullie zwangerschappen afhangt, hè?

Maar even serieus: balen van de IUI, en fijn van de neuroloog!
Ah Wester :hug: lastig he dat er soms niks zinnigs over te zeggen valt. Voelt soms als roulette..

Hier wil dochter geen dutje meer doen maar dat trekt ze eigenlijk nog niet echt dus als ik merk dat ze moe is ga ik wandelen en dan sukkelt ze in slaap en ik heb beweging 😀
Maartje2016 schreef:
02-09-2019 19:07
Je snapt dat als jullie zwanger zijn en we datzelfde seizoen wéér kampioen worden, de toekomst van Feyenoord dan van jullie zwangerschappen afhangt, hè?

Maar even serieus: balen van de IUI, en fijn van de neuroloog!
Ja dan kan ik mezelf niet laten steriliseren nee.

Ja maar het is geen absurd torenhoog balen, ik vind het jammer, vrouw ook maar het is niet zo dat we tranen met tuiten huilen.
Wat leuk nog een meisje, koekiemonster! Gefeliciteerd!

Geen ervaring met geen middag slaap. Zoon slaapt gelukkig nog smiddags, hoop dat ie dat nog even volhoud want ik heb die tijd ook nodig om even op te laden :zzz:

Hoe deden jullie dat op vakantie met slapen? Bleven jullie op de hotelkamer tijdens het middagdutje en savonds? Wij gaan naar een all inclusive resort en kunnen van ons vrienden een babytel lenen. Zodra kind begint te huilen oid word je gebeld en weet je dus dat je terug naar de kamer moet.
Weet nog niet of we dat gaan gebruiken is natuurlijk ook afhankelijk hoever onze kamer van een bar/zwembad oid ligt.
Ik gebruik zelf de Babyfoon 3G app op mijn telefoon voor op vakantie. iPad bij peuter op de kamer, camera op hem gericht en dan koppelen aan de telefoon. Werkt heel fijn.
O dat vind ik ook ingewikkeld aardbei-banaan. Vorige vakanties bleven we in de avond op het balkon van de hotelkamer. In de middag slaapt ze eigenlijk overal, dat is dan niet iets waar we veel rekening mee hoeven te houden. In Parijs heeft ze een heel deel gemist omdat ze in de buggy sliep hihi.

Hoe gaat het met eten bij jullie? Dochter eet wel alles maar eet soms muizenhapjes in de avond. Ik zie dat ze goed groeit, op de opvang eet ze warm tussen de middag en daar eet ze haar bord leeg maar bij ons vaak niet.
Ze groeit goed en ziet er gezond uit en fijn dat ze haar grens aan geeft maar ik vind het toch lastig ofzo.
Wij hadden huisje op vakantie en bleven dan bij het huisje. Als we op vliegvakantie gaan wil ik kijken voor kamer met aparte slaapkamer zodat je niet meteen allemaal stil hoeft te zijn. Maar ik ben zelf geen voorstander van kind alleen op kamer laten. Ik ken wel mensen die daar geen probleem mee hebben maar man en ik vinden het geen fijn idee.

@eten: Onze peuter eet in de avond ook weinig. Deels door vermoeidheid. Hij is gezond, wel alle babyvetjes kwijt maar ook super actief.
Pip_pip schreef:
03-09-2019 13:26

Hoe gaat het met eten bij jullie? Dochter eet wel alles maar eet soms muizenhapjes in de avond. Ik zie dat ze goed groeit, op de opvang eet ze warm tussen de middag en daar eet ze haar bord leeg maar bij ons vaak niet.
Ze groeit goed en ziet er gezond uit en fijn dat ze haar grens aan geeft maar ik vind het toch lastig ofzo.
Dit vind ik ook lastig! Ik probeer het los te laten en te vertrouwen dat ze eet als ze honger heeft. Maar ik merk ook dat 'lekker' nu wel een grotere rol gaat spelen. Het is lastig :)
Ja Rosings, gisteren aten we curry met rijst en dat wilde ze opeens niet terwijl ze dat normaal heel lekker vindt. En ze wil niet twee dagen achter elkaar hetzelfde soort eten heb ik gemerkt. Dat is geen probleem want we eten gevarieerd.
Ik eet zelf best 'saai' weinig kruiden en zo, en ik merk dat zij het wel lekkerder vind als er meer smaak aan zit :) Rijst eet ik bijna niet meer, zij lust het niet en het wordt ZO EEN ROTZOOI! En inderdaad wat ze de ene keer wel lust eet ze de volgende keer weer niet. Tsja. Ik doe mn best meid. Je ziet maar. Gelukkig is er altijd nog yoghurt :)
Onze dochter slaat soms het avondeten over of eet 2 hapjes, wij houden vast aan "wij bepalen wat ze eet, zij bepaalt hoeveel ze eet". Zolang ze het verder goed doet is het prima maar ik baal er wel van. Heb ik lekker gekookt of hebben we speciaal voor haar iets besteld en vervolgens wil ze niks...

Wij gebruiken een babyfoon app en gaan nu avonds ook op een terrasje bij de camping zitten of lopen een klein rondje over de camping. Als het nodig is zijn we zo weer terug maar ze slapen nachts beide goed.:yes:
Hier ook muizenhapjes.. Maar ik probeer dat ook wel echt los te laten want ze ziet er gezond uit etc en ze drinkt wel goed ;-) ik denk dat 't ook haar manier is van ergens macht over hebben (ze zijn zo hun eigen ik aan't ontdekken) dat ik het maar laat.. Ik heb geen zin in strijd onder het eten.. Das het enige moment dat we eigenlijk rustig met z'n vieren kunnen zitten etc etc

Wij gaan bewust niet in 'n hotelkamer op vakanties vanwegr het slapen dus nemen een huis of, zoals laatste vakantie, luxe stacaravan op 'n camping. Jongste slaapt helaas niet meer in de middag maar in de avond konden wij dan gewoon lekker buiten zitten terwijl de kinderen sliepen.
Sinds ik de documentaire over maddy mccain heb gezien durf ik de kinderen niet meer alleen te laten.. Ben echt 'n angsthaas sinds ik moeder ben. ;-)

Oh, en hier ook een vieskledder van een peuter trouwens
Wat gebeurd er in die docu? Ik kan me echt niet voorstellen dat het kwaad kan zolang je maar in de buurt bent en zorgt dat je verbinding blijft houden.
In die docu lieten ze de deur open zodat iedereen van hun eigen groep hun appartement in kon. Dat was makkelijk, dan hoefde ze niet om het halfuur een sleutel mee te nemen bij het checken :bonk: Natuurlijk kan dan iedereen erin, en niet alleen je eigen club mensen, want je krijgt die sleutel niet voor niets mee om je deur af te sluiten.

@eten: peuters hebben over 3 dingen macht: slapen, eten en zindelijkheid (uit de peutercursus van het cb). Daarnaast geloven wij dat ze eten wat ze nodig hebben. Dochter zit op dit moment vooral aan de proteïne, zoon aan de koolhydraten met uitstapjes naar groenten. Ik baal wel als ik iets maak dat ze zouden moeten lusten, maar niet eten. Ik heb alleen voor mezelf besloten dat ik er geen drama van ga maken, daar schiet voor mijn gevoel niemand iets mee op.

@hier: dochter heeft op vakantie bedacht dat ze alleen bovenop mij in slaap wil vallen, dus ik ben gebroken. Dat is in de nacht opeens ook 3x eruit om in haar kamer te liggen. Ik hoop dat dat snel weer voorbij is als we thuis zijn. Zoon slaapt daarentegen als een zonnetje nu hij in het "hoge" bed mag liggen. Ik hoop dat ik dat als beloning kan inzetten als we thuis zijn voor zindelijkheid :$
Ja, in die docu is idd te zien hoe ze de deur open laten zodat iedereen naar binnen kan... Maar gewoon 't idee dat ze m'n kind mee kúnnem nemen jagen mij echt de stuipen op 't lijf.. Ik ben in dat soort dingen wel veranderd sinds ik moeder ben merk ik.. Ik zie overal gevaar, of ik kán 't in ieder geval overal zien.

Hier at ze vanavond overigens helemaal niks... Behalve wat yoghurt als toetje... Zucht
Maar als je de deur open laat staan heb je wel een extra risico ingebouwd.

Afgezien daarvan, wij slapen ook bewust niet in een hotelkamer, maar proberen altijd een huisje te boeken. Zelfs een familiekamer lijkt me te veel feest voor de kinderen, en dus te weinig nachtrust voor ons. Als ze ouder zijn kijken we er misschien anders tegenaan, maar voor nu is het een minimum van 3 slaapkamers en een woonkamer (en dan slaapkamers die niet aan de woonkamer grenzen).
Ik vind de angst voor ontvoering niet eens zo erg, maar moet er niet aan denken dat er brand uitbreekt of ingebroken wordt als mijn kinderen alleen zijn.

Wij willen voor peuter naar school gaat nog keer vliegen maar dan echt hotel of appartement met aparte slaapkamers.
De ouders van McCann leek het een top plan om lekker 100 meter verderop te gaan zitten borrelen, de deur van het appartement open te laten, niet écht kijken of de kinderen ín hun bedden lagen en in het gezelschap zich niemand aan de checktijden te houden.

Daarna bleek de politie ook een prutsclub.

Wij zouden niet elders gaan zitten met een babyfoon. Dat anderen die angsten van verliezen niet hebben snap ik maar ik heb die angst wel. Ook is onze peuter ontdekkend. We hebben van de week een beveiligingsplan opgesteld met een bedrijf waarbij we ook erg lette op hoe we peuter bínnen kunnen houden i.p.v. inbrekers buiten.. :| Peuter staat hier sinds kort doodleuk met sleutels in de hand de voordeur van het slot te draaien. Dus die sleutels kunnen we ook al niet meer laten liggen.

Hier eet peuter nog steeds de koelkast leeg :-P Alles wat we aanbieden eet hij op en slaat nooit wat af. Vanavond hadden we pompoen schotel met bonen en avocado :popcorn:
Wij boeken ook altijd een huisje met minimaal twee kamers. Vorige vakantie sliepen wij dan in de woonkamer en dochter in de slaapkamer. Dan kan je ‘s avonds gewoon nog lekker zitten. Ik zou ze nooit alleen laten, zeker niet in een tent ofzo. Misschien wel bij een afgesloten huisje, maar alleen als de babyfoon bereik heeft.

Wij zijn vandaag in de Apenheul geweest, dochter vond het echt fantastisch.
Wellicht ben ik dan te nuchter maar ik zie het gevaar echt niet zo, via de babyfoon horen we ieder geluid en uiteraard zit de deur op slot. Met een tent zou ik kinderen echt niet alleen durven laten.

Een hotel met kinderen lijkt me ook echt niet relaxt, wij gaan altijd naar een huisje/stacaravan. Maar wij zijn sowieso geen hotel liefhebbers en dus al bevooroordeeld.
Heerlijk dat jullie peuter zo goed eet glitter, daar kan ik echt jaloers op zijn!

Onze dochter gaat ook de voordeur uit als ze iets leuks op straat ziet dus wij hebben de voordeur altijd op slot en de sleutel hoog hangen. De poort achter zit standaard op de knip, dat is ons beveiligingsplan ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven