Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Ons lijstje voor zoon bevat:

Dokterssetje
Verkleedkleren brandweer
Domino (niet het spel)
SCHEETKUSSEN!!!
Speelmaïs
Toren van Pisa (spelen zonder wiebelvoet)
Rolschaatsen (kwam mijn broer mee)
Playdoh
Magneetletters (+evt magneetbord)

Scheetkussen was hier met 2 al een succes, maar hij ging maar een paar weken mee, dus nu nog een keer in de herhaling.
Fiona, we hebben 2 uitzondering op de duplo, de duplotrein haha. Die hebben we nu geleend van de spelotheek en zoon blijft ermee spelen.

Wat is domino maar niet het spel?

Verkleedkleren heeft hij al. Hii heeft al zoveel haha.
Dokterssetje is wel leuk maar zoon speelt nooit lang met dat soort speelgoed, dus vind dat zonde.

Ik heb er ondertussen ook stickers en stempels opstaan!
sneeuwball schreef:
04-09-2019 17:44
Fiona, we hebben 2 uitzondering op de duplo, de duplotrein haha. Die hebben we nu geleend van de spelotheek en zoon blijft ermee spelen.

Wat is domino maar niet het spel?

Verkleedkleren heeft hij al. Hii heeft al zoveel haha.
Dokterssetje is wel leuk maar zoon speelt nooit lang met dat soort speelgoed, dus vind dat zonde.

Ik heb er ondertussen ook stickers en stempels opstaan!
Dat je ze achter elkaar moet bouwen en dan omgooien zeg maar, als "domino d day" ;-)
Die domino stenen zijn hier ook een hit! Tip: een set die is uit te breiden, oudste bouwt nu van die torens enzo. Peuter lacht vooral als ze omgegooid worden, bouwen wil nog niet echt zelf. Hij is nu 2,5
Oh nu klinkt die domino heel logisch 😅
Wat een goede speelgoedtips! Ik onthou ze ook even.

Docher had vannacht 3x een nachtmerrie. Het was ook erg koud in haar kamer en ze had geen pyjama aan, dus ik denk dat ze daardoor ook sneller wakker werd. Om half 6 was ze wakker. Ze bleef keurig in bed, want het schaapje was nog niet wakker, maar bleef mij roepen. "Mama, alsjeblieft even boekje pakken" "Mama, mag een doekje?" "Mama, alsjeblieft even kaartje knippen" (labeltje van haar nieuwe knuffel eraf)

Om half 7 zijn we maar naar beneden gegaan. De baby kwam ook opeens weer voor twee nachtvoedingen, dus ik ben gesloopt :yawnee:

Zo dochter naar de peuterspeelzaal brengen en dan kruip ik met de baby op de bank.
O pittig Fiona! Ik hoop dat je lekker met de baby op de bank zit nu!
Ah vervelend fiona. Gelukkig de ochtend even bijtanken met baby!

Zoon is nog steeds ziek, zo sneu. Hij kwam op me liggen en vroeg om zn speen en dat hij op mama mocht slapen.
Zou het zo doen, maar dan wil hij dalijk nooit meer in zn bedje slapen.
Om 11:15 zei hij, mama mag ik naar bed?

Hij ligt nu dus lekker te slapen en hoop dat hij straks wat fitter wakker wordt.
Pittig Fiona!

Peuter heeft vannacht gal overgegeven :-( Mar verder nergens last van.

Momenteel ligt baby op schoot te slapen, maar peuter deed dat toen hij nog middagdutjes deed ook wel eens. Ik kan daar echt van genieten :love: maar baby slaapt alleen nog Mar op schoot als peuter er niet is.
Pittig Fiona! Hopelijk een rustig ochtendje gehad met baby op de bank.

@Due is gal overgeven niet vanwege honger?

@sneeuwbal zielig dat peuter nog ziek is. Maar ik denk van een keertje bij mama op schoot slapen als hij ziek is dat hij dat echt niet altijd wil. Ik zou er bij onze peuter aan toe hebben gegeven, ook omdat ik weet dat ik hem wel uitgelegd krijg dat het alleen is als hij ziek is.

Wij genieten met volle teugen in Frankrijk. Zoon spreekt nu ook Frans, hij zegt merci en au revoir. Zo schattig :love:
Wat schattig Teckeltje :heart:

Pittig zo Fiona!
Beterschap voor je zoon sneeuwball.
Due, lekker met baby knuffelen! Heerlijk!

Ik kom even klagen.
Sinds zoon weer beter is na het ziek zijn geweest is hij héél vaak boos, begint dan daarna flink te huilen en stopt niet vanzelf met huilen. Hij huilt zo een kwartier als we niks doen. Als hij maar het idee heeft dat hij iets moet doen wat hij niks wil begint hij al te schreeuwen en te gillen/huilen. Super vermoeid en ik merk dat ik er steeds minder geduld voor heb.
Dinsdag gaan we op vakantie en ben zo bang dat hij ook zoals nu is op vakantie dat gaat niet leuk worden dan...
Klaagmodus uit.
Aardbei-banaan schreef:
05-09-2019 16:46
Wat schattig Teckeltje :heart:

Pittig zo Fiona!
Beterschap voor je zoon sneeuwball.
Due, lekker met baby knuffelen! Heerlijk!

Ik kom even klagen.
Sinds zoon weer beter is na het ziek zijn geweest is hij héél vaak boos, begint dan daarna flink te huilen en stopt niet vanzelf met huilen. Hij huilt zo een kwartier als we niks doen. Als hij maar het idee heeft dat hij iets moet doen wat hij niks wil begint hij al te schreeuwen en te gillen/huilen. Super vermoeid en ik merk dat ik er steeds minder geduld voor heb.
Dinsdag gaan we op vakantie en ben zo bang dat hij ook zoals nu is op vakantie dat gaat niet leuk worden dan...
Klaagmodus uit.

Je hebt daar wel geduld voor gehad? Dat vind ik wel knap. Dat bedoel ik niet sarcastisch. Als onze peuter gaat krijsen/schreeuwen puur omdat hij iets normaals niet wil dan komt er bij mij iets uit van ‘stop daar eens heel snel mee’ en als peuter dan ‘neeeee’ roept krijgt hij de keuze: door schreeuwen en in de hoek of stoppen en verder met het leven.
Wij zijn vandaag peuter gaan inschrijven op de basisschool. Ik bedacht mij dat ik na mijn kindertijd nooit meer op een basisschool was geweest :-D

Het was een leuke rondleiding en man en ik zijn enthousiast :)
Beterschap voor je zoon sneeuwball, wat vervelend dat hij nog steeds ziek is. Ik zou in jouw geval dochter gewoon op mij laten slapen. Als je uitlegt dat het alleen is omdat hij ziek is, dan snapt hij het misschien wel? Die peuters begrijpen meer dan je denkt. Het is niet zo gek natuurlijk dat hij bij je wil zijn als hij ziek is.

Due, is jouw zoon ook al ziek, of bleef het alleen bij het overgeven? Hier heeft baby ook weinig rust meer om op schoot te slapen. Grappig is dat, want twee weken geleden deed ze nog al haar slaapjes op schoot.

Teckeltje, wat schattig! :love:

Aardbei, pittig zeg. Dochter heeft ook wel eens zo'n periode en dan helpt echt niets. Glitter, stopt jouw zoon als je hem in de hoek zet? Hier werkt dat dus 9 van de 10 keer niet..

Dochter gaat vanaf deze week een extra ochtend naar de peuterspeelzaal. Ik vertelde haar net dat ze morgen ook gaat en ze keek heel verbaasd. Normaal gaat ze natuurlijk nooit twee dagen achter elkaar. Ik ben benieuwd hoe ze het vindt en of ze dan wat losser komt daar.
Denk wel dat zoon het zou begrijpen, 1 keer omdat hij ziek is.
Maar hij zal zeker vaker proberen haha.

Ik heb er toch voor gekozen om hem lekker in bed te stoppen, met zn gewone ritueel. Zodat hij ook rustig kan slapen. Kan toch minder bij mij en bovendien moet ik 100x naar de wc in een kwartier 😄
Hij heeft vanmiddag bijna 3 uur geslapen, had het echt nodig.

Mijn zoon vond het wel makkelijker met 2x per week naar het kdv (eerst alleen gastouder) en kon daardoor beter wennen.
Hij wil er nog steeds niet heen en huilt af en toe nog steeds bij wegbrengen, maar als ik weg ben, heeft hij het naar zn zin.
Ik dacht trouwens al dat je dochter 2 x naar de psz ging fiona, maar zal het wel verkeerd bedacht hebben.
Zoon gaat hier vanaf maandagmiddag een dagdeel extra naar de peuters, want dan zit hij in de 3+ klas. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, want hij gaat ook gelijk overblijven dus dan zal het wel een lange zit worden.
GlitterCupcake schreef:
05-09-2019 17:25
Wij zijn vandaag peuter gaan inschrijven op de basisschool. Ik bedacht mij dat ik na mijn kindertijd nooit meer op een basisschool was geweest :-D

Oh ja dat is dan gek kan ik me voorstellen. Voor m'n werk kom ik nog wel eens op basisscholen. Ik verbaas me erover dat het op al die scholen altijd hetzelfde ruikt,haha.
Wij gaan binnenkort ook moeten inschrijven. Enige lastige is dat we mogelijk nog wel uit deze stad verhuizen naar een andere stad of mogelijk dorp mits locatie in afstand tot trein en snelweg ok is. Dus dan moeten we mogelijk weer opnieuw inschrijven. Dat zal over anderhalf a 2 jaar zijn. Dus ik hoop dat we dan nog wel wat te kiezen hebben :-?

Peuter heeft vanmiddag voor het eerst écht samen gespeeld met een ander jongetje. Ze hebben een half uur samen tikkertje gespeeld (of iets wat daar op leek). Ze hebben non stop gelachen. Ook heeft hij toch zeker een kwartier in de speeltuin gespeeld terwijl wij op een bankje zaten. We moesten wel steeds kijken en hem verbaal aansporen af en toe maar het begin is er hoop ik :-D
@teckel: kom gezellig bij ons in het dorp wonen ;-)

Dat samen spelen is echt leuk om te zien als dat zich een beetje ontwikkeld :flirting:
En het maakt een middag in de speeltuin voor jezelf ook gelijk een stukje makkelijker.
Maartje2016 schreef:
05-09-2019 19:40
@teckel: kom gezellig bij ons in het dorp wonen ;-)

Dat samen spelen is echt leuk om te zien als dat zich een beetje ontwikkeld :flirting:
En het maakt een middag in de speeltuin voor jezelf ook gelijk een stukje makkelijker.
Ik weet geloof ik in welk dorp je woont en die staat (afhankelijk van mans werk) zéker op de short list ;)

En idd een middag in de speeltuin is dan een stuk aangenamer, zeker met baby erbij.
Klopt Sneeuwball, maar ze gaat nu dus drie ochtenden :)
fiona2018 schreef:
05-09-2019 17:37

Due, is jouw zoon ook al ziek, of bleef het alleen bij het overgeven? Hier heeft baby ook weinig rust meer om op schoot te slapen. Grappig is dat, want twee weken geleden deed ze nog al haar slaapjes op schoot.
Het bleef bij overgeven. Hij is snotverkouden dus hoestte het gewoon zodanig omhoog dat het overgeven werd.
GlitterCupcake schreef:
05-09-2019 17:25

Ook weer een mijlpaal. Wij willen binnenkort bij 2 of 3 scholen rondleiding doen :-). Gebied waarheen we willen verhuizen heeft 3 basisscholen.
Glitter, ik heb er geduld voor weten op te brengen ;) zit niet in mn aard om geduldig te zijn haha.
Heb hem overigens ook in de hoek gezet hoor als hij aan het huilen was ik niks. Resultaat: nóg harder krijsen en het duurde een eeuwigheid voor hij afgekoeld was.
Vriend heeft hem tijdens het avondeten met kinderstoel en al in de gang gezet toen hij niet wilde eten en aan het krijsen was. Heeft wel enigszins geholpen, hij was er wel een beetje van onder de indruk.
Hopelijk is deze fase heeeeeel snel voorbij :byee:
@aardbei: misschien een stomme vraag hoor, maar zit hij dan nog echt in een kinderstoel of heb je het over een triptrap ofzo?
Hij zit nog in een kinderstoel, zo'n bloom fresco. Toevallig met vriend erover gehad om misschien eens voor zo'n triptrap te kijken waar hij zelf op en af kan. Ben alleen bang dat hij er dan af gaat zodra hij niet meer wil eten. Wij vinden dat hij moet wachten tot wij klaar zijn met eten en daarna pas van tafel af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven