Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ietsje, maar ik slik nu volop Paracetemol om de dag een beetje door te komen, dat drukt in elk geval de koorts. Ik heb gelukkig wel redelijk geslapen van 21 tot 4, toen werd de baby wakker. Ik zie het hier gebeuren dat mijn man straks ziek is met de kerst.
Hopelijk knapt iedereen weer een beetje op voor de feestdagen! Hoe gaat het met de peuters met diarree, is dat alweer wat minder?
Envelop schreef:
21-12-2019 08:45
Nou Quest daar hoef je je alles behalve schuldig over te voelen! Hoop ook dat het snel over is bij jullie.

Vraagje voor de kids die al langer zindelijk zijn. Wij zijn nu een half jaar zonder luier en dat gaat goed, dochter gaat alleen naar de wc en bij plassen veegt ze zelf af en trekt ze door. Bij poepen roept ze ons en vegen wij voor haar. Wanneer begin je dat zelf te leren? En hoe leer je dat? Zijn er hier al peuters waarbij het zelf goed lukt?
Ik heb ooit gelezen dat armen van peuters hier vaak nog wat kort voor zijn en ze er gewoon nog niet bijkunnen.
Ik moet 't even kwijt. Peuter is gewoon echt zindelijk. Vanmorgen dus bij peutergym droog en vanmiddag naar de stad wel een luier om gedaan. Hij ging ook in de draaimolen enz dus ik dacht tsja spanning, mogelijk plas. Maar nee hoor. Een half uur na thuis komst vroeg hij of z'n luier af mocht, want hij moest plassen. Ik vind 't zo knap. Zit even helemaal trots te zijn hoor haha!

Jullie morgen nog leuke plannen? Ik zit met zieke baby en drukke peuter die niet ziek is en uitgelaten moet worden alleen thuis. Man gaat de zolder opruimen en nog wat spullen van m'n oma's oude huis ophalen en naar vd garage box brengen. We willen 't niet weg doen(mooie meubels, oa m'n moeders oude commode) maar nu geen plek voor in ons huis. Nouja verwacht dat hij wel tot eind vd middag onder de panne zal zijn. Ik denk dat ik, Ondanks dat baby ziek is toch maar in de ochtend naar de supermarkt ga en peuter met een karretje laat sjouwen daar. Ik vind het echt niet te doen, een hele ochtend of middag thuis zitten met peuter. We worden allebei krankzinnig dan haha.
Wij gaan op kraamvisite maar is 2 uur heen en 2 uur terugrijden. Als baby slaapt gene probleem maar als peuter alles slaapt zal hij wel laat slapen in de avond.
Oei ja dat is wel een beetje veel haha. Tablet met spelletjes of filmpjes voor een deel vd rit?
Fijn dat het zo goed gaat Teckel!

Morgen hebben we geen echte plannen, het huis moet gepoetst worden, was gedaan etc en man is flink ziek dus denk dat ik daar druk genoeg mee ben. Ik hoop dat de buren morgen thuis zijn dan stuur ik tijdens slaapje baby peuter daar naartoe zodat ze met buurjongen kan spelen en ik het huis kan doen. Verder waarschijnlijk nog wel even een eindje lopen met de kinderen.
Wat heerlijk dat dat kan envelop, peuter even naar de buren. Zo goed zijn de onderlinge relaties hier nog niet. Misschien volgend jaar zomer, wie weet.
Teckeltje88 schreef:
21-12-2019 21:42
Wat heerlijk dat dat kan envelop, peuter even naar de buren. Zo goed zijn de onderlinge relaties hier nog niet. Misschien volgend jaar zomer, wie weet.
Echt heerlijk idd, ze wonen 2 huizen achter ons maar ze hoeven geen straat over te steken dus we laten ze zelf heen en weer lopen. Gister is ze daar ook bijna twee uur wezen spelen en hij komt ook regelmatig hier. Ik ben er wel wat drukker mee wanneer hij ook hier is maar het is zo leuk om te zien hoe ze beiden genieten en als ze daar is kan baby even wat extra aandacht krijgen of kan ik wat anders doen. Ze schelen ook maar 1 week qua leeftijd dus dat scheelt. Wanneer ze lekker aan het spelen zijn blijven ze ook nog wel eens lunchen.
Teckeltje88 schreef:
21-12-2019 21:31
Oei ja dat is wel een beetje veel haha. Tablet met spelletjes of filmpjes voor een deel vd rit?
Jep. As we speak Staat paw patrol op
Heerlijk Envelop! Ons nieuwe huis staat ook in een super kindvriendelijke wijk waar vorige keer buurkindjes van 4 en 2 gewoon samen buiten waren. En is woonerf waar enkel bestemmingen verkeer komt. Verheug me er nu al op.
Wat goed Teckeltje, wat zul je trots zijn! :cheer2: Ik gebruikte in het begin nog wel eens luierbroekjes voor lange autoritten of als we de stad in gingen en gaf dan aan dat het eigenlijk een soort onderbroek was, dus dat ze toch beter op de wc kon plassen. Ze zijn altijd droog gebleven.

Due, veel plezier! Lastig inderdaad, dat slapen in de auto. Wij zijn de laatste paar keer pas na het eten weggegaan. We hebben haar toen daar alvast een pyjama aangedaan en tanden gepoetst. Knuffel en dekentje in de auto en thuis overgelegd. En dat ging wonderbaarlijk goed.

Envelop, heerlijk inderdaad dat jullie zo'n goede relatie met de buren hebben! Wij wonen aan het water dus dat is hier nog geen optie helaas. Er zijn ook weinig jonge kinderen in de straat.

Ik ga vandaag uitzieken. Peuter is uiteindelijk bij oma blijven logeren zodat ik een beetje kon bijtanken. Erg fijn, want de (zieke) baby kwam al om 5 uur voor een fles en we hebben daarna allebei nog uitgeslapen tot half 9. Met peuter thuis had dat niet gekund. Mijn man heeft zijn laatste nachtdienst gehad van deze week en is nu 4 dagen vrij. Maar hij klaagde net al over een zere keel dus ik hoop niet dat hij nu ook ziek wordt.
Due-scimmie schreef:
21-12-2019 21:18
Wij gaan op kraamvisite maar is 2 uur heen en 2 uur terugrijden. Als baby slaapt gene probleem maar als peuter alles slaapt zal hij wel laat slapen in de avond.
Autostoel van de oudste op de bijrijdersstoel zetten? Doen we hier bij lange ritten. Bijkomend voordeel is dat elke ouder maar 1 kind heeft om te "vermaken", en dat je geen nekhernia krijgt omdat je je als bijrijder niet steeds naar achteren hoeft te draaien.
Wij doen dat ook wel eens, na het eten de pyjama aan en met knuf en dekentje in de auto en thuis door naar bed. Met peuter gaat dat sws goed. Met baby is dat altijd afwachten. Daarom blijven wij nu met kerst bij m'n schoonouders slapen en doen we 2de kerstdag brunch bij m'n ouders. Is wat rustiger voor ze.
Toen wij het voor het laatst deden was de baby nog jong genoeg, ze kreeg nog een late avondfles. Nu ben ik daar minder gerust op. Gelukkig woont onze familie redelijk dichtbij. Kerstavond kunnen we lopen, dus ik denk dat ik vroeg met de baby (en evt peuter) naar huis ga.

Op eerste kerstdag moeten we drie kwartier rijden dus ik hoop dat we een beetje vroeg eten. Tweede kerstdag zijn we thuis, dan moet mijn man weer aan het werk.
Lastig zo s avonds weg ja, wij doen t nooit met de kinderen. Peuter heeft altijd moeite gehad met in slaap vallen. Baby gaat prima en hij slaapt toch nog niet door...

We zijn vanochtend wezen zwemmen. Peuter vond t erg eng maar ontdooide gelukkig wel na een tijdje.

Ze gaat netjes op t potje sinds een paar dagen ben echt trots ze pikt t erg snel op.
Met rozetje samen uit eten geweest , was gezellig :) wou ik eerst op eerste kerstdag doen maar dat leek me toch te druk.

Er was daar een groepje dames, geblondeerd blondeerd haar, elke ronde naar buiten voor een sigaret, bont achtige fleece jasjes met dierenprint. Verder niet luid ofzo hoor, maar rozetje kwam naar me toe toen ze weer naar buiten lopen 'eng' hahahaha was grappig
Wij gaan nooit avonds weg met de kinderen, hun kennende is het daarna nog een paar uur feest als we ze gaan overleggen dus dat lossen we altijd anders op.

@fiona, Wij wonen ook naast een beek maar die zit aan de overkant van de straat. Ik maak me er geen zorgen om dat ze daar in valt terwijl ze naar de buren loopt. We appen overigens wel altijd even wanneer ze van het ene naar het andere huis gaan en laten dan ook weten dat ze zijn aangekomen. Lang leve de telefoon!

@Due, wat leuk dat in jullie nieuwe wijk de kindjes ook al alleen buiten kunnen spelen, dat vind ik hier nog wat te spannend, er zijn wel twee speeltuinen in de wijk maar we wonen toch wel echt dichtbij het centrum (letterlijk de eerste straat waar je gratis kan parkeren) en er zijn ook wel eens vage types en ze moet ook twee autoluwe straten over om naar de speeltuin te gaan. Denk dat het nog wel een paar jaren duurt voordat ik dat aandurf....
Ik ben zelf opgegroeid in de wijk waar we gaan wonen en sfeer is nog hetzelfde. Wel alle woonkamers kijken uit op de straat dus je kunt veel zien als je binnen bent :-D. Echt een fijne wijk in een dorp, in mijn ogen de fijnste wijk zelfs.

Autorit met peuter ging goed. Heenweg eerst uurtje tablet en toen vrachtwagens en dieren kijken. Terugweg sliep hij en hebben we hem na 1,5 uur wakker gemaakt. Baby daarentegen sliep heenweg want precies op slaaptijd maar viel daar kort in slaap op volgende slaaptijd en heeft autorit gehuild, gelachen, gepoept en laatste kwartier geslapen. We hadden peuter voor zekerheid wel luier aan willen doen voor 2 uur rijden maar vergeten en heel de dag ging goed.
Wat goed teckel!! 🎉
Wij zijn vandaag met een beloningskalender voor thuis gestart. Op de opvang gaat ze op de wc plassen maar thuis niet. Ze mag stickers plakken en als het vol is gaan we een cadeautje uitzoeken met z’n drieën. Vandaag stickers uitgezocht en ze wilde al twee keer naar de wc.

Dat klinkt erg gezellig due!
Hier in onze straat zijn veel kindjes en is ook een babyboom, er zijn net twee kindjes geboren en ik ben met twee andere buurvrouwen zwanger. Het is een doodlopende straat dus in de zomer wordt er veel op straat gespeeld. Heel leuk!

Wij zijn naar een kerstvoorstelling geweest en dochter zat een uur super aandachtig te kijken voor bij de andere kindjes. Af en toe keek ze achterom of wij er nog waren en dan was het goed. Daarna gewandeld en iets gedronken op onze trouwlocatie.

Met kerst moeten wij ook een uur rijden, maar dat doen we vaker. Peuter valt dan meestal in slaap maar kleden we snel om en slaapt in bed weer verder.
Wij hoeven trouwens niet ver te rijden met kerst, maar worden wel voor 7 gangenmenu verwacht op eerste kerstdag. Ben benieuwd met peuter en baby.
Ik denk dat wij eerste kerstdag gourmetten. Peuter vindt dat prachtig.
Tweede kerstdag brunch bij mijn ouders. Kan peuter ook lekker van alles happen. Ik hoop vooral heel erg dat baby beter is en niet meer de hele dag huilt. Ik hoor haar nu nog nagalmen terwijl ze al 2u slaapt.
Ah sterkte Teckel! Ik herken dat nog wel, van dat fantoomhuilen.

Hier gaat het potje met vallen en opstaan, maar toch in 2 dagen al 9 keer geplast op het potje en 1 keer op de wc. Wel een beetje jammer van die drol op m'n keukenvloer.

Kerst is hier thuis. Vind ik wel lekker met peuter, helemaal nu met zindelijk worden.
Ooh dat huilen blijf je horen. Zoon was een huilbaby dus ik hoorde hem altijd, ook als hij niet huilde. Dat douchte niet fijn.

Zoon loopt al 3 dagen zonder luier, super goed! Alleen met slapen een luier om.
Hij zegt ook zelf, geen luier, is voor slapen.
Poepen vind hij wel eng denk, hij maakt gebruik van de luier in de middag met poepen haha.

Eerst geen speen, nu zo goed al zonder luier. Hij wordt al zo groot.

Zaterdag nog 2x kraamvisite gehad en vandaag ons 1e kerstdiner. Druk maar gezellig.

En verder ben ik vergeten wat jullie geschreven hebben, sorry :facepalm:
Ik ben zo trots op jullie zindelijk-wordende peuters! :cheer2:

Glitter, leef je nog?

We beginnen allemaal weer iets beter te worden. Nog veel gehoest en gesnotter maar het ergste lijkt voorbij.
Fijn Fiona.
Ja GC, hoe gaat het bij jou? Hopelijk geen bericht, goed bericht.

Peuter is naar kdv. Baby is thuis. Ik baal zo dat m'n vrije dag vol me time een dag met huilende baby is geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven