Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wat sneu! Je hoort wel vaak dat kinderen die later bij een kdv komen erg moeten wennen en dan helpt het ook niet dat hij 1 dag gaat.
Hier was peuter zaterdag boos omdat we langs het kdv kwamen op de fiets maar ze er niet naar binnen mocht...
Aapje, voor wat het waard is: Mijn zoontje vond KDV ook heel lang niet leuk, maar hij gaat er sinds een paar maanden met minder drama naartoe.

Envelop: Succes met de provocatie!
Ow maar zoon vindt het er wel leuk hoor. Het is alleen het stukje afscheid wat hij lastig vindt op het moment. Ook omdat baby wel thuis is bij mij. Zodra baby ook gaat, is zoon in ieder geval in juni dag alleen thuis met mij per week dus dat zal ook wel helpen.
@nijntje, schiet me ineens een leuk idee binnen wat een vriendin onlangs heeft getrakteerd. Appelflap monsters, ik kan zo snel geen plaatje vinden via google maar ze had een vierkante appelflap gemaakt met schuin in het midden een sneetje, dit is dan de mond, en op één van de schuine helften twee rozijnen zodat het oogjes lijken. Hoop dat je de omschrijving snapt... Als je vegan bladerdeeg koopt (hebben ze in elk geval bij ekoplaza) is het verder allergeen vrij.
Ja!!!! Geen reactie op de pinda dus die allergie is helemaal over :cheer: Het lijkt er op dat ze nu geen allergieën meer heeft die een shock veroorzaken :yes:
Ah superfijn envelop!!

Zoon heeft vanmorgen nog best lang gehuild bij het kdv. Met ophalen zei hij wel dat hij het leuk vond.
Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat. En hopelijk is er snel een plekje voor een 2e dag.

(Stom he, dat alles zo vol zit. Echt bizar)
Wat goed envelop!

Hier start ze volgende week met kdv nadat ze altijd naar een gastouder ging. Met wennen was het 5-10 minuutjes huilen nadat ik weg was, dus dat viel me mee en toen ik haar op kwam halen was ze druk aan het spelen. Hier valt het wel mee hoe vol het is. Ik hoefde niet pers ver van te voren aan te melden. En vriendin in Amersfoort die moest dan wel weer voor de geboorte nog haar kindje aanmelden voor een plekje.

Wij zitten een midweek in Landal. Valt me tegen hoeveel dingen zoals restaurants, speelhal, enz gesloten of vroeg sluiten doordeweeks. Dan toch de volgende keer een weekendje.
Wat fijn Envelop!! Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent. Kan een ei-allergie geen shock veroorzaken?

Sneeuwball, sneu is dat hè, dat huilen bij het afscheid. Toen dochter naar de peuterspeelzaal ging hebben we hier ook zo'n periode gehad, ze wilde dan echt niet gaan en huilde vaak nog 1,5 uur als ze daar eenmaal was. Maar ook dat is goedgekomen, het was echt wennen. Nu wil ze het liefst elke dag.
Wat fijn envelop! Dat wordt een pindakaas met ei feestje ;-D
Pindakaasfeestje dan, voor ei is ze nog wel allergisch alleen reageert ze niet op de eerste kruimels dus hoeven we daar niet meer zo panisch op te letten. Als ze echt veel ei (meer dan 8 gram) binnen krijgt of rauw ei zou ze nog wel een shock kunnen krijgen theoretisch maar de kans dat dat gebeurd is heel klein.

Balen lavendel, wij gaan volgende week een midweek naar de limburgse peel. Zitten jullie daar nu?
Fijn Envelop

Vervelend hè die volle kdv Sneeuwball. Wij hebben onze baby in september aangemeld, is in maart geboren en kan in juni pas 1 dag terecht. Gelukkig vanaf september wel 4 dagen. 'Gelukkig' ben ik werkzoekende dus geen groot probleem nu.
Envelop schreef:
02-04-2019 20:36

Balen lavendel, wij gaan volgende week een midweek naar de limburgse peel. Zitten jullie daar nu?
Nee wij zitten nu in Brabant. 1 restaurant zijn we gisteren maar gaan eten want die is de rest van de midweek gesloten en het family buffet was alleen vandaag savonds open en de rest van de week gesloten. Beetje jammer....
Envelop, wat een fijne uitslag!! Wat een ontspanning zal dat jullie geven zeg!
Ik ben echt onder de indruk van hoeveel het wel niet doet/deed in jullie dagelijks leven.

En nog bedankt voor jou en iemand anders die tips gaven mbt traktatie.
Uiteindelijk is het toch maar een simpeler traktatie geworden, namelijk een ijsbakje met een lekkere fruitsalade, en een parasolletje er in.
Het kindje dat allergisch is, krijgt dan een feestbekertje ipv ijsbakje (ivm koemelk).
We hebben allebei even niet de energie voor uitgebreide knutselpakketjes etc.

Wel gek hoor, dit weekend wordt mijn oudste peuter dus een kleuter. Zo'n mijlpaal, en dan blik je terug op 4 jaar geleden en dan kun je je toch niet voorstellen dat je toen nog met je dikke buik liep, nog geheel kindvrij en geen idee wat te verwachten :-D
Ownee. Zoon zijn favoriete films zijn verwijderd van ondemand en Cars 3 staat ook niet meer op Netflix :-x
1-Aapje schreef:
03-04-2019 10:38
Ownee. Zoon zijn favoriete films zijn verwijderd van ondemand en Cars 3 staat ook niet meer op Netflix :-x

Dat is niet handig :nope:

Hier krijgt peuter ook steeds meer een mening wat er op tv is. Ik hoop dat Robocar nog lang genoeg beschikbaar is o_o
Hier had het kdv vanmorgen ook eindelijk door dat er iets moest gebeuren aan het verlatingsangst-ritueel van peuter. We kwamen daar ‘smorgens gewoon niet meer weg zonder dat peuter krijsend aan ons been hing :sigh: De rest van de dag gaat het prima maar de ochtend van het afzetten waren thuis al ongezellig en op het kdv helemaal.

Maar de leidster pakte het goed aan door hem taakjes te geven en blij met hem door de ruimte te lopen. Zij waren ook gewent dat er bijna geen omkijken naar hem was. Maar dat was vroeger..
1-Aapje schreef:
03-04-2019 10:38
Neee, niet Cars 3. :'(
Zoon is gek op Storybots, en dan vooral de aflevering waar Snoop Dog in speelt. Zodra Snoop in beeld komt staat hij voor de tv te trappelen. Zoon praat nog niet. Maar hij piept wel mee met het muizenfeest liedje. :love:
Wat vervelend Glitter, dat hij opeens zo'n verlatingsangst heeft. Goed dat de leidster het nu goed oppakte. Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat huis, hebben jullie nog een bod gedaan?

Dochter krijgt ook steeds meer voorkeuren voor wat ze op de televisie wil zien. Door jullie heb ik laatst ook eens Robocar opgezet en ze vindt het fantastisch.
Ja heel naar voor peuter die verlatingsangst :-( Het kwam ook uit het niets.

We hebben geen bod meer gedaan op het huis. Manlief bedacht zich dat hij niet in dat dorp/stadje wilde wonen :roll: Maar waar de één zou zeggen ‘daar kom je nu mee’ ben ik blij dat er iig een soort van duidelijkheid is waar man níét wil wonen. Het heeft dus wel wat opgeleverd :cheer2: Dus hebben we nu 2 dorpen gekozen waar man wél wil wonen en daar gaan we een huis kiezen.

Alleen zijn dat wel de duurste dorpen van de omgeving dus moeten we ons appartement verkopen. Ik ben bezig om alle klusjes in huis op te lossen zodat het in de verkoop kan.
Littlebell schreef:
03-04-2019 11:06
Neee, niet Cars 3. :'(
Zoon is gek op Storybots, en dan vooral de aflevering waar Snoop Dog in speelt. Zodra Snoop in beeld komt staat hij voor de tv te trappelen. Zoon praat nog niet. Maar hij piept wel mee met het muizenfeest liedje. :love:
Zoon op cars 2, maar die was dus van ziggo ondemand af. Dus dacht probeer cars 3 op Netflix maar die staat er ook niet meer op.
Cars 3 is er al even af, vraagt zoon ook regelmatig naar. Gelukkig hebben we deel 1 en 2 op dvd!

In ieder geval dichter bij je zoektocht glitter. Vind je het deze tijd niet spannend om eerst te verkopen en dan pas kopen? Wij hebben het andersom gedaan.

Nou, het extra bellen naar het planbureau van het kdv heeft geholpen. Zoon kan vanaf halverwege volgende maand, ook op donderdag terecht.
Hopelijk is het dan makkelijker voor hem.
Fijn dat het extra bellen iets heeft opgeleverd. Hier is dat ook zo; hoe vaker je belt hoe sneller het kan. Beetje raar maar oké.

Hebben jullie ookal ideeën over de basisschool? Wij willen binnenkort een gesprek aanvragen op 2 of 3 scholen hier in de wijk. Geen specifiek onderwijs, wel jammer want ik denk dat peuter Jenaplan echt geweldig zou vinden.

Zojuist op jullie aanraden even Robocar opgezet, nou dat mocht na 2 minuten af: “dat vindt papa leuk, ik niet”.
Wij hebben de keuze uit 3 katholieke scholen en 1 openbare. Bij de openbare zit hij nu op kdv. Ligt er beetje aan waar we huis kopen.
Glitter, toch fijn dat het huis iets van duidelijkheid heeft gebracht. De beslissing om eerst te verkopen begrijp ik wel, dat geeft toch wat financiële ruimte.

Sneeuwball, wat fijn dat het bellen heeft geholpen. Hopelijk kan hij dan wat sneller wennen.

Zussel, wij hebben dochter al ingeschreven toen ze net 1 was, met 2 jaar zitten de wachtlijsten van veel scholen hier al vol. Wij zijn bij twee scholen langsgeweest en in de gesprekken werd ons direct al duidelijk wat onze voorkeur had.

De eerste directeur was alleen aan het pochen over alle dure apparatuur die ze op school hadden en zei letterlijk "op onze school wordt niet gepest". Toen was het bij mij al klaar, want op elke school wordt gepest. Het leek echt een leerfabriek. Kinderen kleuteren daar ook maar 1,5 jaar, terwijl het me logischer lijkt om naar de behoefte van het kind te kijken.

Op de tweede school ging het gesprek veel meer over de kinderen en de leermethodes. Daar hadden we echt een beter gevoel bij.
Wij hebben hier keus uit reformatorisch, christelijk, jenaplan of montesori. Hier zijn geen lange wachtlijsten dus gaan denk ik rond haar derde verjaardag oriënteren. Zal waarschijnlijk christelijk of jenaplan onderwijs worden. Wordt nog wel een puzzel dan want ze werken hier nog niet continurooster op één school na.

Pfff vandaag een heftig dagje meisje was niet te genieten lees gillen, schreeuwen, tegenovergestelde willen, met eten gooien enz. Ze had tussen de middag ook niet lang geslapen en vanavond was ze zo stil. Hopelijk had het voor een groot deel te maken met vermoeidheid en is ze morgen weer beter te genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven