Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
woensdag 12 september 2018 om 23:52
Ik heb echt geen idee of mijn kinderen alleen kunnen spelen want ze zijn natuurlijk altijd met zijn drietjes dus spelen ook echt altijd samen. Ik speel zelf eigenlijk nauwelijks mee behalve als we echt een spelletje gaan spelen.
Ik merk wel dat ik meer moet gaan proberen om ze uit elkaar te houden want ze beginnen nu echt een drie eenheid te worden en dat is niet altijd positief. In de speeltuin bijvoorbeeld vinden ze het vreselijk als er een ander kind komt en die sluiten ze ook een soort van buiten dan of nouja buitensluiten is een groot woord maar ze willen er dan echt niet mee spelen. En aangezien die andere moeder dan juist haar kind zit aan te sporen om mee te gaan doen vind ik het niet altijd fijn. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Ik wil niet dat ze lelijk tegen het vreemde kind gaan doen maar ik wil ook niet dat ze gedwongen worden om met een vreemd kind te spelen als ze dat niet willen. Dit probleem hebben ze overigens niet met hun vriendjes en bekende kinderen of op de PSZ.
En waar ik nu meezit is dat ik mijn hond wil laten inslapen. Hij is 18 jaar en sinds een week totaal niet meer zindelijk ( vind hem sochtends in zijn eigen poep en plas terug waarin hij ligt te slapen en het echt totaal niet door) en hij vind geen rust meer, blijft dag en nacht maar door het huis banjeren tot ik geïrriteerd raak en hem op zijn plek stuur. Vandaag bij de dierenarts geweest en hij heeft een milde blaasontsteking dus nu medicatie maar als het niet binnen een week werkt is het echt einde verhaal.
Dus ik probeerde mijn kinderen al een klein beetje voor te bereiden dat de hond heel oud is en niet meer zijn plas kan ophouden en dat hij naar de hemel gaat binnenkort. Nou ik kreeg gelijk te horen daahaaaag mama hij blijft gewoon hier en doe niet zo raar en trek hem maar een luier aan. Dus daar ga ik deze week flink mee struggelen. Tis ook heel moeilijk want op het zindelijk zijn en het lopen na is het echt nog een hele gezonde en vrolijke hond.
Ik merk wel dat ik meer moet gaan proberen om ze uit elkaar te houden want ze beginnen nu echt een drie eenheid te worden en dat is niet altijd positief. In de speeltuin bijvoorbeeld vinden ze het vreselijk als er een ander kind komt en die sluiten ze ook een soort van buiten dan of nouja buitensluiten is een groot woord maar ze willen er dan echt niet mee spelen. En aangezien die andere moeder dan juist haar kind zit aan te sporen om mee te gaan doen vind ik het niet altijd fijn. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Ik wil niet dat ze lelijk tegen het vreemde kind gaan doen maar ik wil ook niet dat ze gedwongen worden om met een vreemd kind te spelen als ze dat niet willen. Dit probleem hebben ze overigens niet met hun vriendjes en bekende kinderen of op de PSZ.
En waar ik nu meezit is dat ik mijn hond wil laten inslapen. Hij is 18 jaar en sinds een week totaal niet meer zindelijk ( vind hem sochtends in zijn eigen poep en plas terug waarin hij ligt te slapen en het echt totaal niet door) en hij vind geen rust meer, blijft dag en nacht maar door het huis banjeren tot ik geïrriteerd raak en hem op zijn plek stuur. Vandaag bij de dierenarts geweest en hij heeft een milde blaasontsteking dus nu medicatie maar als het niet binnen een week werkt is het echt einde verhaal.
Dus ik probeerde mijn kinderen al een klein beetje voor te bereiden dat de hond heel oud is en niet meer zijn plas kan ophouden en dat hij naar de hemel gaat binnenkort. Nou ik kreeg gelijk te horen daahaaaag mama hij blijft gewoon hier en doe niet zo raar en trek hem maar een luier aan. Dus daar ga ik deze week flink mee struggelen. Tis ook heel moeilijk want op het zindelijk zijn en het lopen na is het echt nog een hele gezonde en vrolijke hond.
donderdag 13 september 2018 om 09:50
Das niet zo leuk voor je hond Whats. Menselijke bejaarden kunnen aan het eind van hun leven ook de slaap niet meer vatten. Dat is een teken dat het leven op is.
Dat van die eenheid tussen kinderen heb ik twee keer meegemaakt. De eerste keer was ik met toen nog dreumes in de speeltuin. Er waren drie kindjes op een draaischijf aan het spelen en dreumes stond er bij en keek er naar. Hij wijst en accuut beginnen twee van de drie kindjes naar dreumes te schreeuwen dat hij er niet op mocht. Dat waren we ook niet van plan. Stapt de oudste af loopt naar dreumes terwijl die naast mij staat. De oudste zakt door de knieën voor dreumes en schreeuwt zo hard als ie kan ‘BAAAAAAAH JIJ MAG ER NIET OP!!’
Nou ben ik normaal van het ‘je raakt andermans kinderen niet aan’ maar dit blaag heb ik toen bij zijn nekvel gepakt en naar zijn vader gedirigeerd. Die vader zei alleen ‘tja ze waren met elkaar aan het spelen’
De andere keer was dat wij op bezoek gingen bij oude vrienden. We hadden ze al een jaar niet gezien maar hun kinderen wisten wel wie we waren. Maar ze meden peuter als de pest. Zelfs zo erg dat ze zand uit de zandbak haalde waar peuter in zat te spelen om verder op in de tuin met het zand te gaan spelen. Als peuter interesse toonde in hun spel dan vielen ze stil. Peuter ging toen zelf maar spelen. Ik snapte het wel maar ik vond het naar om te zien.
Ik ken meer gezinnen met meer kinderen en vaker wel dan niet absorberen die kinderen onze peuter en gaan ze gezamenlijk spelen. Ze zien hem dan als toevoeging en niet als indringer.
Dat van die eenheid tussen kinderen heb ik twee keer meegemaakt. De eerste keer was ik met toen nog dreumes in de speeltuin. Er waren drie kindjes op een draaischijf aan het spelen en dreumes stond er bij en keek er naar. Hij wijst en accuut beginnen twee van de drie kindjes naar dreumes te schreeuwen dat hij er niet op mocht. Dat waren we ook niet van plan. Stapt de oudste af loopt naar dreumes terwijl die naast mij staat. De oudste zakt door de knieën voor dreumes en schreeuwt zo hard als ie kan ‘BAAAAAAAH JIJ MAG ER NIET OP!!’
Nou ben ik normaal van het ‘je raakt andermans kinderen niet aan’ maar dit blaag heb ik toen bij zijn nekvel gepakt en naar zijn vader gedirigeerd. Die vader zei alleen ‘tja ze waren met elkaar aan het spelen’
De andere keer was dat wij op bezoek gingen bij oude vrienden. We hadden ze al een jaar niet gezien maar hun kinderen wisten wel wie we waren. Maar ze meden peuter als de pest. Zelfs zo erg dat ze zand uit de zandbak haalde waar peuter in zat te spelen om verder op in de tuin met het zand te gaan spelen. Als peuter interesse toonde in hun spel dan vielen ze stil. Peuter ging toen zelf maar spelen. Ik snapte het wel maar ik vond het naar om te zien.
Ik ken meer gezinnen met meer kinderen en vaker wel dan niet absorberen die kinderen onze peuter en gaan ze gezamenlijk spelen. Ze zien hem dan als toevoeging en niet als indringer.
donderdag 13 september 2018 om 10:24
Mijn kinderen doen gelukkig niet lelijk want dat accepteer ik ook niet maar uit zichzelf wat tegen een vreemd kind zeggen? Doen ze echt niet. En dingen afpakken etc ook niet maar kind wordt ook nergens bij betrokken en aangezien de meeste moeders de speeltuinen hier zien als een sociaal uitje voor hun kind zit ik er wel mee. Nogmaals dit gedrag hebben ze alleen in de speeltuin. Is het bijv in monkey town of thuis doen ze dat niet.
En hier woont ook ergens een meisje dat een beetje een vervelend kind is. Als zij de speeltuin in komt ben ik gelijk op mijn hoede want zij is dus zo’n schreeuwlelijk dat mijn kinderen van haar niets meer mogen. Haar heb ik al meerdere keren weer naar huis gestuurd ( bizar teouwens een 3 jarige die alleen de wijk ingaat).
En mijn hond heeft vandaag nog niets in huis gedaan en heeft vannacht geslapen dus hopen dat de medicijnen werken maar anders heeft hij toch een mooi lang en gezond leven gehad.
En hier woont ook ergens een meisje dat een beetje een vervelend kind is. Als zij de speeltuin in komt ben ik gelijk op mijn hoede want zij is dus zo’n schreeuwlelijk dat mijn kinderen van haar niets meer mogen. Haar heb ik al meerdere keren weer naar huis gestuurd ( bizar teouwens een 3 jarige die alleen de wijk ingaat).
En mijn hond heeft vandaag nog niets in huis gedaan en heeft vannacht geslapen dus hopen dat de medicijnen werken maar anders heeft hij toch een mooi lang en gezond leven gehad.
donderdag 13 september 2018 om 10:49
Even een vraagje over mijn peuter van bijna 26 maanden.
Hij sliep tot maandag moeiteloos overdag voor minimaal 2 tot 3 uur. Binnen 5 minuten was hij in slaap. Sinds maandag weigert hij ineens te slapen. Ik heb het de afgelopen dagen geprobeerd maar hij gaat gewoon niet slapen. Nu ben ik in dubio wat te doen, blijven proberen of slaapje opgeven. Hij heeft het namelijk nog wel echt nodig volgens mij. Bovendien vind ik het raar van 3 uur naar niks.
Is dit herkenbaar voor jullie en zijn er mss tips?
Hij sliep tot maandag moeiteloos overdag voor minimaal 2 tot 3 uur. Binnen 5 minuten was hij in slaap. Sinds maandag weigert hij ineens te slapen. Ik heb het de afgelopen dagen geprobeerd maar hij gaat gewoon niet slapen. Nu ben ik in dubio wat te doen, blijven proberen of slaapje opgeven. Hij heeft het namelijk nog wel echt nodig volgens mij. Bovendien vind ik het raar van 3 uur naar niks.
Is dit herkenbaar voor jullie en zijn er mss tips?
donderdag 13 september 2018 om 10:56
Hier is het ook 3 uur of niks. Ik ga de strijd er niet meer mee aan, dan ben je snel 1,5 uur bezig, ben je allebei alleen maar sjacho en wordt er uiteindelijk toch niet geslapen.
Ik leg tegenwoordig uit dat ik hem in bed leg, en dat hij niet hoeft te slapen maar wel even een uurtje moet gaan liggen. Natuurlijk heeft hij nog geen idee van tijd, dua als hij na een half uur gaat roepen weet ik dat het niks gaat worden en haal ik hem eruit. Dit was ook wat weken strijd, maar hij snapt het voor nu. We hebben zijn bedtijd wel wat verlaat (rond 1uur), en hier gaat hij in de avond altijd rond 7en naar bed, of hij nou wel of niet geslapen heeft.
Hij is trouwens net een week 2 en dit geintje speelt al ruim 2 maanden...
Nadeel is dat je opeens 3(!) uur extra in je dag hebt
Ik leg tegenwoordig uit dat ik hem in bed leg, en dat hij niet hoeft te slapen maar wel even een uurtje moet gaan liggen. Natuurlijk heeft hij nog geen idee van tijd, dua als hij na een half uur gaat roepen weet ik dat het niks gaat worden en haal ik hem eruit. Dit was ook wat weken strijd, maar hij snapt het voor nu. We hebben zijn bedtijd wel wat verlaat (rond 1uur), en hier gaat hij in de avond altijd rond 7en naar bed, of hij nou wel of niet geslapen heeft.
Hij is trouwens net een week 2 en dit geintje speelt al ruim 2 maanden...
Nadeel is dat je opeens 3(!) uur extra in je dag hebt
donderdag 13 september 2018 om 12:25
Whats misschien voelt het heel veilig voor ze om met zijn 3en te blijven in een speeltuin. En is het wellicht net als al het andere een fase. Nav je schrijven denk ik dat je er al genoeg mee doet en er voor zorgt dat ze verder sociale kinderen zijn.
Onze peuter slaapt nog steeds 2-3 uur. Tenzij hij gestoord wordt. Maar waar hij vroeger bozig werd van een slaapje missen, kan het nu soms wel. Als hij maar wel heeft kunnen rusten door bijvoorbeeld uit het autoraampje te turen of Casper & Emma kijken. Maar die 2-3 uur slapen blijft het liefst zo lang mogelijk
Onze peuter slaapt nog steeds 2-3 uur. Tenzij hij gestoord wordt. Maar waar hij vroeger bozig werd van een slaapje missen, kan het nu soms wel. Als hij maar wel heeft kunnen rusten door bijvoorbeeld uit het autoraampje te turen of Casper & Emma kijken. Maar die 2-3 uur slapen blijft het liefst zo lang mogelijk
donderdag 13 september 2018 om 13:07
Zoon zijn echte even is vandaag begonnen, hij heeft de eerste ochtend o de PSZ gehad!
Voelt voor mij een beetje gek, weer alleen thuis met alleen een baby. Ik bedoel, wat doe je nou ook alweer met een baby
? Heb het gevoel dat ik meer met het leventje van zoon vergroeid ben en dochter er maar een beetje bij ligt ofzo
Voelt voor mij een beetje gek, weer alleen thuis met alleen een baby. Ik bedoel, wat doe je nou ook alweer met een baby
donderdag 13 september 2018 om 15:14
Haha, de baby is hier nog maar 2 weken oud, maar dit is nu al herkenbaar! Dochter gaat gewoon op haar vaste dagen naar de opvang en ik zit hier dan echt een beetje te lummelen terwijl de baby slaapt of ligt te pruttelen in de wandelwagen..pomtiedomtiedom.. Kan me bijna niet voorstellen dat ik dit bij de eerste nou zo druk vondMaartje2016 schreef: ↑13-09-2018 13:07Zoon zijn echte even is vandaag begonnen, hij heeft de eerste ochtend o de PSZ gehad!![]()
Voelt voor mij een beetje gek, weer alleen thuis met alleen een baby. Ik bedoel, wat doe je nou ook alweer met een baby? Heb het gevoel dat ik meer met het leventje van zoon vergroeid ben en dochter er maar een beetje bij ligt ofzo
![]()
donderdag 13 september 2018 om 19:25
Volgens de berichten vond hij het wel wat.
Hij wilde mij eigenlijk geen gedag zeggen omdat hij het keukentje in de poppenhoek gevonden had, heeft daar een groot deel van de ochtend doorgebracht en heeft maar 1 kindje geprobeerd weg te duwen wat in de buurt durfde te komen
En bij het ophalen heeft hij een meltdown van alle indrukken en vermoeidheid gehad, maar na een giga-lunch wilde hij niet langer dan een half uur in bed liggen. Zucht*
Jammer dat hij nog niet praat, ik had zo graag van hem zelf willen horen wat hij ervan vond
Hij wilde mij eigenlijk geen gedag zeggen omdat hij het keukentje in de poppenhoek gevonden had, heeft daar een groot deel van de ochtend doorgebracht en heeft maar 1 kindje geprobeerd weg te duwen wat in de buurt durfde te komen
En bij het ophalen heeft hij een meltdown van alle indrukken en vermoeidheid gehad, maar na een giga-lunch wilde hij niet langer dan een half uur in bed liggen. Zucht*
Jammer dat hij nog niet praat, ik had zo graag van hem zelf willen horen wat hij ervan vond
zondag 16 september 2018 om 14:31
Ik vind het tijdens de spitsmomenten (bv 's morgens met opstaan op de ochtenden dat dochter naar de gastouder gaat, tijdens het avondeten etc) best pittig met twee kleine kinderen wanneer ik er alleen voor sta, ze beiden onrustig zijn en mijn man aan het werk is. Zeker aangezien mijn bloedarmoede door de fluxus echt nog niet over is. Op andere momenten is het goed te doen en vaak zelfs relaxter dan toen dochter nog een kleine baby was. Ik ben nu veel minder onzeker gelukkig.
Dochter is de laatste tijd weer flink aan het draken met haar middagslaap. Ze vindt het prima om naar bed te gaan, maar slapen vervolgens ho maar. Ze ligt dan heerlijk in haar bed te spelen en is vervolgens tegen het eind van de middag zwaar chagrijnig aangezien ze doodop van de vermoeidheid is
Dochter is de laatste tijd weer flink aan het draken met haar middagslaap. Ze vindt het prima om naar bed te gaan, maar slapen vervolgens ho maar. Ze ligt dan heerlijk in haar bed te spelen en is vervolgens tegen het eind van de middag zwaar chagrijnig aangezien ze doodop van de vermoeidheid is
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
zondag 16 september 2018 om 16:58
Hier ook hoor. De eerste keren dat man tijdens de avondspits in het buitenland zat, riep ik de hulp van mijn broer in. Hij was blij dat hij niet hoefde te koken en liep dan als ik zoon in bed moest doen een rondje met dochter buiten, zodat wij rust hadden.Chiao schreef: ↑16-09-2018 14:31Ik vind het tijdens de spitsmomenten (bv 's morgens met opstaan op de ochtenden dat dochter naar de gastouder gaat, tijdens het avondeten etc) best pittig met twee kleine kinderen wanneer ik er alleen voor sta, ze beiden onrustig zijn en mijn man aan het werk is. Zeker aangezien mijn bloedarmoede door de fluxus echt nog niet over is. Op andere momenten is het goed te doen en vaak zelfs relaxter dan toen dochter nog een kleine baby was. Ik ben nu veel minder onzeker gelukkig.
Man heeft wel een totaal ander begrip van de spits dan ik. Als hij 2 nachten weg is en ik wil weten hoe laat hij weer landt, dan is het antwoord meestal ergens rond 8 uur in de avond. Als ik dan roep dat ik dan dus 3 avondspitsen in mijn eentje heb, verteld hij me altijd braaf dat het spitsuur in Nederland maar tot 7 uur duurt en hij daarná dus pas land
Maar het gaat vanzelf makkelijker!
zondag 16 september 2018 om 22:30
Welkom Selectia! En nog van harte gefeliciteerd!
Geweldige reactie van je man Maartje
Dochter heeft vanmiddag wederom niet geslapen in bed. Aan het eind van de middag was ze echt niet te genieten. Om 19.00 uur gaf ze daarentegen wel aan naar bed te willen. Dus ze lag heerlijk vroeg in bed vandaag. Ik hoop toch stiekem dat ze nog een tijdje wil rusten 's middags.
Het ledikant wat inmiddels 1.5 maand ongebruikt in haar slaapkamer stond (de baby slaapt in de wieg), hebben we gisteravond samen met haar naar de slaapkamer van haar broertje gebracht. Er staat nu een zitzak voor in de plaats. Ze heeft nu echt een 'grote meisjeskamer'
Geweldige reactie van je man Maartje
Dochter heeft vanmiddag wederom niet geslapen in bed. Aan het eind van de middag was ze echt niet te genieten. Om 19.00 uur gaf ze daarentegen wel aan naar bed te willen. Dus ze lag heerlijk vroeg in bed vandaag. Ik hoop toch stiekem dat ze nog een tijdje wil rusten 's middags.
Het ledikant wat inmiddels 1.5 maand ongebruikt in haar slaapkamer stond (de baby slaapt in de wieg), hebben we gisteravond samen met haar naar de slaapkamer van haar broertje gebracht. Er staat nu een zitzak voor in de plaats. Ze heeft nu echt een 'grote meisjeskamer'
maandag 17 september 2018 om 08:06
Oh, herkenbaar Chiao en Maartje! Ik heb het zweet al in m’n bilnaad staan als ik er alleen al aan dénk hoe ik in m’n eentje twee kinderen moet managen in de spits, waarvan er een sowieso nog niks begrijpt en de ander het geduld heeft van een jachtluipaard.. Gelukkig is man er ‘s avonds redelijk op tijd weer en kan hij (vaak) helpen, maar ik zou niet weten hoe ik ons ‘s ochtends op tijd gewassen en gestreken krijg. Zeker niet als ik nog borstvoeding moet geven tussendoor.. Gelukkig heb ik nog even voordat ik weer aan het werk moet, maar ohh, wat was het leven met één kind toch makkelijk
maandag 17 september 2018 om 14:37
@Shift: en wat vond ik het toen toch vaak pittig met 1 kind. Ik vraag me nu serieus met regelmaat af hoe dat ouders dit met 3 of meer kinderen voor elkaar krijgen. Ik heb het vanmorgen tijdens de 'ochtendspits' voor het eerst echt alleen gedaan met dochter en onze 5 weken oude zoon. Het is me gelukt
ik was keurig op tijd bij de gastouder waar dochter op dit moment twee ochtenden per week heen gaat. Ik heb wel gesmokkeld. Zoon heb ik pas gewassen, omgekleed en de fles gegeven nadat zoon en ik dochter hadden weggebracht
En daarna was het echt bizar relaxt met alleen onze baby thuis in de ochtend. Ik heb een hoop kunnen doen voordat we dochter weer hebben opgehaald. Vandaag voor het eerst weer een hele verdieping in 1 keer kunnen stofzuigen. En dat na een hele slechte nacht. Bizar hoe blij ik nu kan zijn met dit soort 'overwinningen' want zo voelt het echt.
maandag 17 september 2018 om 15:46
Vriend doet hier de ochtendspits omdat ik vaak al weg ben tegen de tijd dat ze wakker worden. Ik zorg er wel voor dat tassen klaar staan en kleren klaar liggen. Het scheelt dat vriend meestal probeert om om acht uur op kantoor te zijn, maar uiterlijk pas om negen uur binnen hoeft te zijn, dus hij heeft wat speling.
Maar petje af hoor, hij krijgt het wel voor elkaar. Het scheelt wel dat ze binnenkort op de fiets kunnen, dan kan hij in een moeite door fietsen.
Maar petje af hoor, hij krijgt het wel voor elkaar. Het scheelt wel dat ze binnenkort op de fiets kunnen, dan kan hij in een moeite door fietsen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
maandag 17 september 2018 om 20:13
Hier is de ochtendspits gelukkig nog beperkt. Ik ga pas vanaf half oktober weer aan het werk. Dus momenteel wil ik vooral peuter klaar hebben voordat man de deur uitgaat. En hij hoeft niet precies op een bepaalde tijd aanwezig te zijn, dus dat is fijn.
De avondspits heb ik nu 1x alleen gedaan. Wat een ellende is dat met een baby die zijn huiluren ook op dat moment heeft
Als het even kan vraag ik dus mijn zus om langs te komen wanneer mijn man werkt oid in de avonduren. Vinden zus en peuter gelukkig allebei leuk.
Hoe oud zijn de babybroertjes en -zusjes van de peuters hier? Ik probeer mijn baby nu te laten slapen in de cosleeper ipv op mij beneden op de bank, maar echt met weinig succes. Iedere keer dat ik mijn pink terugpak (baby pakt geen speen) als ie slaapt wordt ie weer wakker... Ben toch alweer 1.5 uur bezig.
Mijn peuter zegt nu af en toe dat hij moet poepen, en wil dan niet op de pot of wc als ik dat vraag, maar zegt: "nee mama, even in de luier poepen". Herkenbaar voor iemand? En hoe verander ik dit?
Maartje, dan woon je relatief vlakbij mij
Leuk wonen is het hier he
De avondspits heb ik nu 1x alleen gedaan. Wat een ellende is dat met een baby die zijn huiluren ook op dat moment heeft
Als het even kan vraag ik dus mijn zus om langs te komen wanneer mijn man werkt oid in de avonduren. Vinden zus en peuter gelukkig allebei leuk.
Hoe oud zijn de babybroertjes en -zusjes van de peuters hier? Ik probeer mijn baby nu te laten slapen in de cosleeper ipv op mij beneden op de bank, maar echt met weinig succes. Iedere keer dat ik mijn pink terugpak (baby pakt geen speen) als ie slaapt wordt ie weer wakker... Ben toch alweer 1.5 uur bezig.
Mijn peuter zegt nu af en toe dat hij moet poepen, en wil dan niet op de pot of wc als ik dat vraag, maar zegt: "nee mama, even in de luier poepen". Herkenbaar voor iemand? En hoe verander ik dit?
Maartje, dan woon je relatief vlakbij mij
maandag 17 september 2018 om 20:19
Mijn peuter wil sporadisch de luier uit en dan op het potje of wc. Ze weet precies wat de bedoeling is en kan het ook, maar vindt het denk ik een beetje spannend en kiest nog vaak voor het gemak van een luier. Ik laat het voor nu zo en hoop dat ze uit zich zelf vaker wil.
Geen broertje/zusje hier (en ook nog geen wens voor een tweede).
Geen broertje/zusje hier (en ook nog geen wens voor een tweede).
maandag 17 september 2018 om 20:23
maandag 17 september 2018 om 20:24
@leeftijden: zoon is net 2, dochter net 6mnd. Dochter heeft de eerste tijd heel goed op ons bed geslapen, dan gaf ik een liggende voeding (bv), en kon ik al vrij snel daarna mijn tepel weer terugpikken en naar beneden gaan. Maar eerlijk is eerlijk, ze is wel heel gemakkelijk met slapen. Ze vind de kinderwagen nog steeds oke, en ze is gewend dat dat ding niet altijd rijdt maar we ook geregeld stilstaan te wachten op zoon.
En het huiluurtje had ze altijd na bedtijd van zoon, en dan meestal ook niet eens met huilen maar alleen zwaar onrustig zijn
@poepen: zoon ligt nu dubbel als hij windjes laat, én begint sinds deze week te herkennen dat hij poept. Hij wijst nu naar zijn luier als hij klaar is, of hij zegt netjes 'ja' of 'nee' als je het gevraagd hebt (en dan klopt het ook steeds vaker). Hij begint dus het besef te krijgen
Dan ben ik nu wel heel benieuwd waar je woont
En het huiluurtje had ze altijd na bedtijd van zoon, en dan meestal ook niet eens met huilen maar alleen zwaar onrustig zijn
@poepen: zoon ligt nu dubbel als hij windjes laat, én begint sinds deze week te herkennen dat hij poept. Hij wijst nu naar zijn luier als hij klaar is, of hij zegt netjes 'ja' of 'nee' als je het gevraagd hebt (en dan klopt het ook steeds vaker). Hij begint dus het besef te krijgen
Dan ben ik nu wel heel benieuwd waar je woont
maandag 17 september 2018 om 20:26
Die van ons vind het potje niks, maar de wc (met verkleiner) reuze-interessant. Logisch ook, want hij heeft ons nog nooit op een potje zien zitten, maar wel op de wcMorgenstond_ schreef: ↑17-09-2018 20:23Elifantje, hoe oud is jouw peuter? Ik snap niet zo goed wat de spanning van een potje kan zijn (wc evt wel). Als ik het zou snappen kon ik er misschien wat aan doen. Ik vind die poepluiers echt zo veel werk altijd :-p
Maar zoontje hier kan iig niet vertellen wat hij spannend vindt.
maandag 17 september 2018 om 20:32
Handig dat ie dat nu kan aangeven maartje! Hier zegt peuter het dus soms wel, maar andere keren is hij te druk aan het spelen om tijd te hebben voor een luierwissel en zegt hij dus nee. Soms laat man een scheet en vraag ik voor de vorm wie dat was en zegt peuter ook enthousiast Ikkkkeeee! Heerlijk nog die schaamteloosheid. Of gewoon jongensgedrag :-p
Nou, zo'n makkelijke slaper heb ik dus absoluut niet. Baby is nu bijna 3 maanden en slaapt pas sinds vorige week weer af en toe even in de wieg. Daarvoor woonde hij in de draagzak. Maar na de 3 maanden zal alles anders zijn
Ik woon aan de zuidelijke kant van de snelweg bij het SFG. Km ten noorden van CS.
Nou, zo'n makkelijke slaper heb ik dus absoluut niet. Baby is nu bijna 3 maanden en slaapt pas sinds vorige week weer af en toe even in de wieg. Daarvoor woonde hij in de draagzak. Maar na de 3 maanden zal alles anders zijn
Ik woon aan de zuidelijke kant van de snelweg bij het SFG. Km ten noorden van CS.