Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
maandag 26 november 2018 om 13:54
Onze peuter van 2,3 kan:
10 tellen met aantallen op plaatjes (9 eendjes op een afbeelding)
30 met cijfers op plaatjes (getal 22 op een huisnummerbord/klok oid)
Tot 30 tellen hardop. Hij vergeet wel altijd de 3, 13 en 27.
Alle kleuren behalve wit. Hij haalt wel rood/blauw doorelkaar. Roze favoriet.
Land Rover, Alfa Romeo, Jeep, Hummer, Maserati (massetoetie), Skoda, BMW (Beejemweeej), Mercedes en Audi herkennen van het logo.
Mijn schuld.
Het alfabet en letters herkennen van afbeeldingen. Ook de Q van Qwash
Tent, hond, poes, berg spellen. Alleen die vier
10 tellen met aantallen op plaatjes (9 eendjes op een afbeelding)
30 met cijfers op plaatjes (getal 22 op een huisnummerbord/klok oid)
Tot 30 tellen hardop. Hij vergeet wel altijd de 3, 13 en 27.
Alle kleuren behalve wit. Hij haalt wel rood/blauw doorelkaar. Roze favoriet.
Land Rover, Alfa Romeo, Jeep, Hummer, Maserati (massetoetie), Skoda, BMW (Beejemweeej), Mercedes en Audi herkennen van het logo.
Het alfabet en letters herkennen van afbeeldingen. Ook de Q van Qwash
Tent, hond, poes, berg spellen. Alleen die vier
maandag 26 november 2018 om 15:10
Ik snap je boodschap.Maartje2016 schreef: ↑26-11-2018 10:46Maar met een winterjas aan zijn ze nooit passend bij een bosting, dat is wat ik probeer te zeggen.
Ze lijken passend, maar door de lucht en voering zitten er centimeters verschil tussen. Dát is het onveilige aan een winterjas!
maandag 26 november 2018 om 15:25
Mijn oudste kent nu pas net alle kleuren en kan nu pas net tellen tot 10. Terwijl hij toch al bijna 4 is, het boeit hem gewoon helemaal niks joh. Maar hij kon met 2 jaar dan al weer wel gezichten tekenen met wenkbrauwen en wimpers en kan schrijven.
Middelste van 2,5 kent alle kleuren en tellen en optellen/aftrekken, hij weet ook echt overal de weg. Oudste weet dan weer altijd waar alles ligt dus dat is handig. Als je iets kwijt bent vraag het aan de oudste en hij pakt het gelijk.
Jongste kan tot 10 tellen en kent de primaire kleuren wel.
Middelste van 2,5 kent alle kleuren en tellen en optellen/aftrekken, hij weet ook echt overal de weg. Oudste weet dan weer altijd waar alles ligt dus dat is handig. Als je iets kwijt bent vraag het aan de oudste en hij pakt het gelijk.
Jongste kan tot 10 tellen en kent de primaire kleuren wel.
maandag 26 november 2018 om 21:18
Mijn dochter (net 2) telt wel al een tijdje tot 10, maar slaat altijd de 6 over. Ze herkent ook bepaalde letters (de M van papa, P van papa etc.). Van kleuren snapt ze nog niets, alles is hier blauw.
Nog over de winterjassen, ik trek die dus niet aan als we met de auto weg gaan. De auto staat meestal dichtbij dus ik zet haar zo de auto in. Pas op de plek van bestemming gaat de jas aan. Je zal maar een botsing krijgen.. Als mijn schoonouders trouwens mijn dochter zonder stoeltje of in een los stoeltje zouden vervoeren zou het direct de laatste keer zijn dat ze daar was. Ik ga er vanuit dat ik mijn kind veilig kan achterlaten.
Nog over de winterjassen, ik trek die dus niet aan als we met de auto weg gaan. De auto staat meestal dichtbij dus ik zet haar zo de auto in. Pas op de plek van bestemming gaat de jas aan. Je zal maar een botsing krijgen.. Als mijn schoonouders trouwens mijn dochter zonder stoeltje of in een los stoeltje zouden vervoeren zou het direct de laatste keer zijn dat ze daar was. Ik ga er vanuit dat ik mijn kind veilig kan achterlaten.
dinsdag 27 november 2018 om 21:09
Willen jullie voor mij duimen/bidden/chanten? Peuter had zijn speen kapotgebeten vanmorgen en omdat hij zijn kapotte speen in de auto niet meer boeiend vond, dacht ik dat het een goed plan was dat ie zonder ging middagslapen.
Nou. Daar dacht peuter anders over. Hij vond wel dat wat kapot is, in de prullenbak hoort, maar heeft zijn middagslaapje geskipt en een uur zitten klagen in bed dat hij geen speen had
Hij ging onder protest naar bed daarstraks en lag wel even te mopperen. Nu slaapt ie stil. Maar ik vrees voor de nacht
Als ie wakker wordt, is het niet even vlug die speen er in en verder slapen
Ik ga maar vroeg naar bed.
Nou. Daar dacht peuter anders over. Hij vond wel dat wat kapot is, in de prullenbak hoort, maar heeft zijn middagslaapje geskipt en een uur zitten klagen in bed dat hij geen speen had
Hij ging onder protest naar bed daarstraks en lag wel even te mopperen. Nu slaapt ie stil. Maar ik vrees voor de nacht
Ik ga maar vroeg naar bed.
woensdag 28 november 2018 om 07:18
Fijn dat het goed ging, Glitter!
Zoon hier was vannacht strontverkouden en koortsig, uiteindelijk ben ik er maar bij gaan liggen en heeft hij nog een beetje licht geslapen. Tot zijn zusje begon te huilen, toen stond hij erop dat ik bij haar ging kijken
(Uiteindelijk is man bij hem gaan liggen, dochter bij mij, en heb ik de wekker uitgezet voor wat extra slaap. Man is nu een uur later dan normaal, maar gelukkig heeft hij redelijk flexibele tijden)
Zoon hier was vannacht strontverkouden en koortsig, uiteindelijk ben ik er maar bij gaan liggen en heeft hij nog een beetje licht geslapen. Tot zijn zusje begon te huilen, toen stond hij erop dat ik bij haar ging kijken
(Uiteindelijk is man bij hem gaan liggen, dochter bij mij, en heb ik de wekker uitgezet voor wat extra slaap. Man is nu een uur later dan normaal, maar gelukkig heeft hij redelijk flexibele tijden)
woensdag 28 november 2018 om 08:37
@Maartje ahw wat sneu zo ziek en weinig slaap
@Snowgirl je kan het ook stimuleren
door die speen lek te prikken.
Ik bracht peuter net weg en meldde de leidster dat hij geen speen meer had. Gingen alle oudere kindjes vertellen dat zij ook geen speen meer hadden.. maar ze hadden wél een knuffel! Zat mijn peuter een beetje beteuterd te kijken van ‘ik heb geen speen én geen knuffel’
#loedermoeder
@Snowgirl je kan het ook stimuleren
Ik bracht peuter net weg en meldde de leidster dat hij geen speen meer had. Gingen alle oudere kindjes vertellen dat zij ook geen speen meer hadden.. maar ze hadden wél een knuffel! Zat mijn peuter een beetje beteuterd te kijken van ‘ik heb geen speen én geen knuffel’
#loedermoeder
woensdag 28 november 2018 om 09:10
Haha tja blijkbaar vind hij het lekker om erop te kouwen, morgenstond
We willen idd zoiets doen Glitter, alleen is hij nu strondverkouden dus eerst maar eens kijken of het daar bij blijft of dat straks zijn astma gaat opspelen. Als hij dan ook nog geen speen heeft vind ik dat toch een beetje zielig.
We willen idd zoiets doen Glitter, alleen is hij nu strondverkouden dus eerst maar eens kijken of het daar bij blijft of dat straks zijn astma gaat opspelen. Als hij dan ook nog geen speen heeft vind ik dat toch een beetje zielig.
woensdag 28 november 2018 om 22:21
Alweer een peuter alleen op straat, familie komt zich na 3 uur ook eens melden...
Hoe dan?!? Dat je je peuter kwijtraakt kan ik nog 'begrijpen', maar dan raak je toch gelijk in paniek?
Peuter in luier en shirtje alleen op straat in Helmond - http://nos.nl/l/2261267
Hoe dan?!? Dat je je peuter kwijtraakt kan ik nog 'begrijpen', maar dan raak je toch gelijk in paniek?
Peuter in luier en shirtje alleen op straat in Helmond - http://nos.nl/l/2261267
donderdag 29 november 2018 om 05:40
Ja erg he
Als ik er aan denk hoe zo’n hummel alleen over straat stapt, dan krijg ik het heel koud van binnen.
Wij kunnen ons er weinig bij voorstellen maar wij schrijven ook in een topic over onze kinderen. Er zijn ook mensen met hele andere dingen bezig. Scheiden, overleven, drugs, chronische aandoeningen, sex (hele topics over buiten de deur seksen), ruzie, angsten..
Ik denk dat die mensen niet allemaal de capaciteit hebben om 24/7 mama en papa te zijn. Dat ligt niet altijd aan henzelf.
Wij kunnen ons er weinig bij voorstellen maar wij schrijven ook in een topic over onze kinderen. Er zijn ook mensen met hele andere dingen bezig. Scheiden, overleven, drugs, chronische aandoeningen, sex (hele topics over buiten de deur seksen), ruzie, angsten..
Ik denk dat die mensen niet allemaal de capaciteit hebben om 24/7 mama en papa te zijn. Dat ligt niet altijd aan henzelf.
donderdag 29 november 2018 om 07:31
Er stond in het artikel dat de moeder aangesproken werd. Dit zou mij ook kunnen gebeuren. Zoon loopt hier na zijn slaapje smiddags bijna altijd in zijn luier rond en hij kan de voordeur open krijgen...ik ben altijd wel in de buurt, maar ik kan me wel voorstellen dat het hier gebeurt.
Dat je er 3 uur over doet om bij de politie te komen...ik denk dat ik als ik hem voor huis niet kan vinden ik vrij snel de politie zou bellen.
Dat je er 3 uur over doet om bij de politie te komen...ik denk dat ik als ik hem voor huis niet kan vinden ik vrij snel de politie zou bellen.
donderdag 29 november 2018 om 07:53
Dat zie ik in het artikel van de NOS niet staan? Ik zie alleen staan, dat de moeder nu door Veilig Thuis aangesproken gáát worden.Tinkeltje33 schreef: ↑29-11-2018 07:31Er stond in het artikel dat de moeder aangesproken werd.Dit zou mij ook kunnen gebeuren. Zoon loopt hier na zijn slaapje smiddags bijna altijd in zijn luier rond en hij kan de voordeur open krijgen...ik ben altijd wel in de buurt, maar ik kan me wel voorstellen dat het hier gebeurt.
Overigens is het artikel wel enigzins aangepast. In eerste instantie stond er dat een familielid het kind kwam halen, nu is dat veranderd naar 'een familielid met de moeder samen'.
donderdag 29 november 2018 om 08:28
Bizar van die peuter. Ik kan me ook wel scenario's voorstellen waarbij een peuter zo op straat komt. Misschien had hij geen zin in zijn dutje, is de trap afgelopen en naar buiten om zijn moeder te zoeken, of zoiets. Moeder denkt dat hij heel lang ligt te slapen.
Ik ben benieuwd of de oorzaak hiervan nog in het nieuws komt. En ik ben sowieso wel blij dat onze peuter nu in principe weet waar hij woont - met de juiste vragen komt het adres er wel uit
En mocht onze peuter op straat terecht komen, dan is er iets goed mis met onze oplettendheid, of is peuter echt heel vernuftig, want wij wonen 2-3 hoog, dus daar ontsnap je niet zomaar aan
Ik ben benieuwd of de oorzaak hiervan nog in het nieuws komt. En ik ben sowieso wel blij dat onze peuter nu in principe weet waar hij woont - met de juiste vragen komt het adres er wel uit
donderdag 29 november 2018 om 09:43
Maartje2016 schreef: ↑29-11-2018 07:53Dat zie ik in het artikel van de NOS niet staan? Ik zie alleen staan, dat de moeder nu door Veilig Thuis aangesproken gáát worden.
Overigens is het artikel wel enigzins aangepast. In eerste instantie stond er dat een familielid het kind kwam halen, nu is dat veranderd naar 'een familielid met de moeder samen'.
Ik had het gisteren gelezen, wist niet meer exact wat er in staat. Ik heb een beetje een apart gevoel bij het artikel, vanwege dat ene zinnetje. Je moet op je kinderen letten, maar ik kan me hier best voorstellen dat het kan gebeuren dat mijn zoon in zijn luier buiten staat. Het artikel insinueert dat moeder op de vingers getikt gaat worden, terwijl er misschien helemaal niks aan de hand is. Misschien was kind wel bij een oppas toen het gebeurde en kon moeder er helemaal niks aan doen. Het artikel wekt de suggestie dat er niet goed voor het kind gezorgd wordt.
donderdag 29 november 2018 om 09:53
Ik dacht dat je misschien een ander artikel had gelezen waarin meer uitleg stond, vandaar
Ik kan het me trouwens ook voorstellen dat je je kind kwijt raakt, alleen wil het er bij mij niet in dat het ruim 3 uur duurt voor iemand zich meld. Helaas hoor je in dit soort zaken nooit achteraf wat er nou gebeurd is waardoor dat zo kon zijn, terwijl ik juist die verklaring zo graag eens zou willen horen.
Ik kan het me trouwens ook voorstellen dat je je kind kwijt raakt, alleen wil het er bij mij niet in dat het ruim 3 uur duurt voor iemand zich meld. Helaas hoor je in dit soort zaken nooit achteraf wat er nou gebeurd is waardoor dat zo kon zijn, terwijl ik juist die verklaring zo graag eens zou willen horen.