pijn in de onderbuik

08-03-2010 15:59 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Dit is de eerste keer dat ik me inschrijf op een forum en zelf een berichtje post. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

In juli 2009 ben ik gestopt met de pil. Vanaf dat moment proberen we een kindje te maken (wat tot nu toe spijtig genoeg nog niet gelukt is). Sinds de pilstop heb ik steeds vaker last van een zeurende, trekkende en soms krampende buikpijn. De pijn bevindt zich steeds een aantal cm onder de navel en is vergelijkbaar met menstruatiepijn. Het vervelende is, dat die pijn gedurende heel de cyclus aanwezig is.

Herkent iemand dit?
Ben je al naar de dokter geweest?
Als je je echt zorgen maakt, zou ik inderdaad even langs de dokter gaan. Die kan er waarschijnlijk meer zinnigs over zeggen dan wij. Maar even ter voorbeeld: ik had ook weleens last van wat steekjes in die regio. Er is daar gedurende je cyclus best heel wat gaande, dus soms kun je dat een beetje voelen.

Maar nogmaals: als je het niet vertrouwt, maak dan even een afspraak met de huisarts. Het is waarschijnlijk niks, maar als je er even naar laat kijken weet je het zeker.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Had ik ook, de hele maand door. Heb het wel eens een maand opgeschreven maar toen stond er veel 'buikpijn, krampjes' etc. Ik had het tijdens en net na menstruatie, rond eisprong, een week erna en dan tot menstruatie en begon de riedel opnieuw. Niet echt pijn maar ik voelde wel vaak mijn baarmoeder etc.

Ik ben gecontroleerd (wegens uitblijvende zwangerschap) maar niks gevonden en ze waren niet echt onder de ondruk van de krampjes. Imiddels ben ik zwanger en blijft mijn baarmoeder gevoelig maar hoor dit meer.

Kortom, het hoeft niks te zijn!
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Aisha24:

Ik ben nog niet naar een dokter geweest, omdat het geen onverdraagbare pijn is. Het lijkt me zo iets stom om mee naar een dokter te gaan.

Chryssa en Phoehee:

Het is wel 'fijn' om te horen dat dit wel vaker voorkomt. Ik kan me niet herinneren dat ik hier last van had voor ik met de pil begon, maar een lichaam kan veranderen zeker?

Phoehee: proficiat met je zwangerschap. Wat een geruststelling dat een (bijna) dagelijkse buikpijn helemaal niks te maken heeft met een al dan niet verminderde vruchtbaarheid. Hier was ik eigenlijk bang voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven