Pilstoppers

24-03-2010 22:00 581 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Gelukt!!!!!!!
anoniem_10451 wijzigde dit bericht op 29-08-2010 20:25
Reden: je moet niet denken dat je alle plaatjes uit je hoofd kent
% gewijzigd
Hoe gaat het met de hond?

Heb je foto's?
Mooi dat je weekendje goed is verlopen! En de vouwwagen waterdicht, ook wel erg belangrijk, haha.

Ik zag net al hele stoere foto's op hyves van de eerste schooldag, dat was wel goedgegaan dus. Nu wachten tot je hem weer kan halen en dan hopen dat hij ook nog wat te vertellen heeft, haha, zodat je kunt horen wat er is gedaan!

Kayleigh had er ook al weer zin in om te gaan vanmorgen, ze was al op tijd wakker en toen ze mij nog in bed aantrof een beetje beledigt, want ik zou haar toch wakker maken...

Nou ben blij dat ik niet de enige ben die dat irritant vindt, nu nog aan vent verstand peuteren, die vindt het allemaal wel meevallen, maar ik zet mijn telefoon op stil als ik ergens eet en in mijn tas, tenzij ik voor de oppas bereikbaar wil zijn. Dacht al dat het ouderwets was, je ziet zoveel mensen te pas en te onpas bellen/ internetten/ sms-en in gezelschap tegenwoordig! Zal vriend dit eens laten lezen allemaal, haha, misschien snapt hij het dan!
Kayleigh, mijn Vent doet dat gelukkig niet zo heel veel (met zijn IPhone spelen tijdens het eten), maar ik kan het begrijpen dat je dat zwaar irritant vindt.

Je gaat juist even uit eten, zodat je samen weg bent denk ik?

Hera, hoe ging je eerste werkdag weer? Beetje opgeknapt?

12-9, fijn dat het weekend geslaagd was.

Heb toch wel aan je gedacht met dat helse weer...

En hoe is het Ties (en zijn mama ) vergaan vandaag?!?!?!

En hoe gaat het met de andere schoolgaande kindjes?

Bij de osteopaat ging het allemaal goed. Het is een beetje alternatief wat 'ie doet, maar ik heb er een goed gevoel bij.

Hij gaf aan dat het onrustig voelde bij mij li-eierstok. (kan wel kloppen, daar zit een litteken van die cyste die toen is weg gehaald) Mijn lever voelde onrustig. (kan van de hormonen komen die ik moest spuiten)

Mijn longen (ben longpatiente geweest) en ook mijn dikke darm.

Hij heeft dat allemaal behanded en nu moet mijn lichaam het verder zelf gaan herstellen. Dit duurt even, daarom moet ik pas 15 sept weer terug.

Maar ik voel al verschil in mijn rug, dus hoop dat het echt werkt.

Hij was wel erg verbaasd wat ik mijn hele leventje al (lichamelijk) te verduren heb gehad. 7 Longontstekingen, miskraam, zh traject, (kijk)operaties, bevalling met nasleep en ga zo maar door. Zijn mond viel eigenlijk steeds verder open, terwijl ik eigenlijk niet door had dat dat lijstje zo lang was.

Is ook wel eens goed om dat te realiseren.

Dus nu is het even afwachten.

Mijn rug is minder pijnlijk, maar voel het nog wel. Vooral eind van de dag.

Ben deze week rustig aan dingen in het huishouden aan het oppakken, kijken hoe dat gaat.

Ben nu ook gestopt met de spierverslappers.

Maar wel/niet werken vind ik nog wel erg moeilijk.

Heb best wel zwaar lichamelijk werk, maar het voelt ook raar om al die tijd thuis te zitten. Want je voelt je verder niet ziek.

Iedereen verder een leuk weekend gehad?

Wij wel. Zijn gister naar Ballorig gegaan. Wilden eerst naar Blijdorp, maar het was niet echt dierentuin weer.

Maar Ballorig was helemaal geweldig!

Ook al is Esmée er nog erg klein voor, ze heeft zich super vermaakt. (foto's staan op mijn Hyves)

Ze heeft trouwens sinds vrijdag gaatjes in d'r oren. (alvast gehad van d'r peetoom en tante voor d'r verjaardag)

Ging gelukkig super en tot nu toe blijft ze er netjes vanaf.
Mooi dat je rug weer wat beter lijkt te worden. Nog maar even wachten met aan het werk gaan lijkt me, voor je je rug overbelast en je weer van voor af aan kan beginnen!

Ik las al op hyves dat Esmée gaatjes in haar oren heeft gekregen, poeh, durfde ik niet aan. Vraag nu weleens aan Kayleigh of zij dat ook wel wil, maar vooralsnog is het als ik 5 jaar ben...

Leuk hoor Ballorig, is voor alle kindjes al snel leuk, en Esmée is ook lekker bewegelijk, dus kan me voorstellen dat het geweldig was!

Detlev vanmorgen alleen naar de creche gebracht, wel een beetje kaal met 1 kind lopen, haha! Maar hij vond het niet erg of zo, had ik nog even gedacht, zwaaide me net zo enthousiast als anders uit!

Vanmiddag gaat Kayleigh even een uurtje wennen op de BSO, ben benieuwd hoe ze dat vindt, met allemaal kindjes door elkaar!
Wennen op de BSO ging super, ze was zo druk aan het spelen, dat ik haar bijna niet meer mee kreeg! Hopelijk blijft ze alles zo leuk vinden!

Morgen haar 1e lange dag met overblijven erbij en mijn moeder haalt haar daarna op, dus ben benieuwd!

Hoe gaat het met Ties, 12-sept? Bevalt het hem allemaal?
Fijn Kay, dat het goed ging.

Ties vindt het ook nog allemaal geweldig. Hij is ontzettend hyper, volgens mij om zichzelf wakker te houden.

Alleen eerste keer bso niet zo'n succes vandaag. Ze waren hem namelijk vergeten op te halen. Chauffeur van bus had hem niet op de lijst dus wilde hem niet meenemen. Juf moest daar dus achterna gaan bellen. En toen hebben ze hem alsnog opgehaald.

(ze gaan volgende week verhuizen en alle nieuwe kinderen beginnen dan pas, was bij Ties waarschijnlijk fout gegaan dat hij deze week mocht beginnen). Ze belde dus om 13.00 uur, maar toen was hij al aangekomen. En hij vond het niet zo erg.

Zit nu alleen erg in dubio. Morgen zou Ties lange dag hebben maar man is vrij. Dus eigenlijk zou het me goed lijken dat hij misschien middagje thuis blijft of niet naar de bso gaat. Maar hij wil zelf zo graag. Hij heeft het de hele week al over overblijven, straks misschien nog maar eens vragen wat hij wil.

Nala, leuk die taarten!
Super dat het zo goed ging met Ties. En Kay ook al zo goed bezig.

Schattig Nala die gaatjes in de oren.

Nick wil ze ook graag

Ga nu nog even wat doen voor school.

Dus tot de volgende keer.
Fijn Kay, dat het op de BSO goed ging.

En 12-9, al eruit wat je morgen doet?

Lastige keuze.

Ja leuk hè, die taarten.

Hihi, die Nick, ook gaatjes in zijn oren.

Kan nog steeds hè, bij een jongen.

Gisteravond dus workshop taart maken gedaan en dat was echt leuk!

Gelijk allemaal dingen ingekocht en vandaag al cupcakes gemaakt. Heb er een nieuwe hobby bij.

Heb mijn werk gebeld, ga volgende week woensdag weer werken.

Maandag dus nog even niet, heb ik volgende week maar 1 dag. En nu dan nog een weekje rustig aan kunnen doen.

Sinds gister staat Esmée zonder hulp van iets of iemand!

Echt geweldig om te zien. ze doet het iedere keer weer.

Wat goed van Esmée zeg!

En fijn dat het wat beter met je rug gaat.

Ties zelf laten kiezen en eerst wilde hij naar de bso maar toen man hem wegbracht zei hij dat hij toch naar huis wilde.

's avonds is hij wel helemaal op, huilt echt om alles.

Waarschijnlijk went het vanzelf.
Esmée deed vanavond haar eerste losse stapjes!

Waren iedere keer maar een paar richting papa, maar het begin is er!!!
Er ligt hier een slapend jongetje op de bank, zo'n eerste schoolweek is heel leuk maar ook heel vermoeiend.
Wat knap Nala!

Maar de 1e week zit er wel op! en hij heeft het super goed gedaan.

Hier een jongen die toch al wat langer naar school gaat maar ook bekaf is en daardoor overal de strijd mee aangaat. Erg vermoeiend

Net een uur geduurd voordat hij zijn kamer ging opruimen (had alle boeken uit de kasten gehaald.

Dus het is hier gezellig
hiep hiep hoera voor Sara!!!!!!!!!!
Amy, ook hier even, nog gefeliciteerd met Sara haar verjaardag! Was het een leuke dag?

Hier alles ok. Esmée d'r humeur is erg wisselend.

Soms erg vrolijk en oefent hard met het lopen. (staat een filmpje op mijn Hyves)

Maar ze is ons ook zóóóó aan het uitproberen.

Als we maar 1 keer het woordje nee zeggen zet ze het al op een gillen.

Zit ook te twijfelen of ze niet tegen hafvolle melk kan.

Ben rustig aan aan het overstappen, maar ze heeft sinds een paar dagen plekjes op d'r benen.

Had ze in het begin ook en dat was "gewoon" droog en moest ik vet houden. Maar dit lijkt wel op eczeem.

Weten jullie dat, hoe kinderen reageren op een koemelkallergie? Is dat met eczeem of juist benauwdheid of darmklachten of zo?

Morgen voor het eerst weer aan de slag. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Heb verder weinig last meer van mijn rug, gelukkig maar!
Even snel.

Amy gefelicteerd met je grote meid.

Nala, wat knap hé van Esmee.

Wat betreft eczeem kan ik je niet helpen, geen ervaring mee.

Ga nu even rustig zitten.

Tot later
Haaalllloooo,

Mijn akantie zit er weer helemaal op... Weer flink aan de slag, niet erg hoor, dat is het leuke aan een nieuwe baan, dan heb je weer zin om te beginnen! Kunnen we nu echt aan het normale ritme gaan wennen! Kayleigh vandaag echt naar de bso geweest met broodschool geweest en dat ging goed! Enige was het brood eten op de bso, ze moeten daar eerst een broodje met gezond eten (kaas, worst of pindakaas) en dat lust mevrouw niet! Uiteindelijk een compromis gevonden met een broodje komkommer, wat op zich al een vooruitgang is, want dat eet ze maar minimaal thuis! Misschien wordt ze nog wel een gezonde eter, ooit!

Weekendje weg was ook super, heerlijk weer en de kids hebben zich uitstekend vermaakt op het strand! Detlev heeft heerlijk met modder gespeeld en kayleigh vond het pootje badeb/ rennen erg leuk! We waren met vrienden waaronder ook een ander stel met 2 kids, oudste van detlevs leeftijd en jongste nog maar 9 weken, kon dus alweer flink oefenen met een baby, leuk hoor! We zaten met hun samen in een huisje, wat alleen wel een beetje irritant was dat hun manier van opvoeden wel erg ver van dat van ons ligt, dus wat dat betreft was het weekend lang genoeg, dan zit je wel erg op elkaars lip. Maar goed, hierdoor ben ik wel tevreden hoe wij het doen, ondanks alle foutjes die ik ook maak natuurlijk!

En dan nog het belangrijkste nieuws!!!! Detlev looopt! Jaahaa, het is dan eindelijk zover! Dit weekend deed hij al een keer een aantal stappen, maar vandaag op het kdv kreeg hij de smaak te pakken, dus ik werd onthaald door een hele enihousiaste leidster en een lopende detlev. Thuis ook steeds heen en weer, haha! Filmpje op mijn hyves!!!

Zo, dat moest ik even kwijt! Nala, jouw Esmée is helemaal een vluggertje, haha, nog geen 1 en al stapjes zetten! Veel knapper dan die slome donder van mij!

12-sept, mooi hoor dat ties het naar zijn zin heeft op school en de bso! Wat een omschakeling voor zo'n hummel niewaar!

Oeh en Hera, hier ook een strijdlustig meisje dat overal de dscussie over aangaat, hoe meer moe ze is, hoe erger en standvastiger ze is...

En last but not least: Amy, nog gefeliciteerd met je meisje, ook al weer 4, wat worden ze groot allemaal!
Jullie hadden zeker lekker weer Kay, van het weekend.

Lekker hoor.

En Detlev lopen, toppie! Ga straks eens je filmpje kijken.

Wij zijn bijna helemaal over gestapt op halfvolle melk, maar de eczeem bij Esmée wordt steeds erger.

Gister bij de ha geweest, maar moest gewoon door gaan met halfvolle melk. Werd de eczeem erger, moest ik trug komen.

Morgen denk maar weer bellen.

Ze had gister maar 2 plekjes op d'r beentje.

Nu zit het ook op d'r armen.

Het los open heeft Esmée helemaal te pakken. En ze heeft er ook zoveel lol in.

Ze gaat nu steeds grotere stukjes los lopen.

Helemaal geweldig.

Heb vandaag voor het eerst weer gewerkt.

Ging allemaal goed. Geen last van mijn rug gelukkig.
Hoe gaat het met de eczeem Nala? Wordt het erger? Anders misschien even stoppen met gewone melk en kijken of het dan weer beter wordt, weet je of het daaraan ligt? Verder geen ervaring met koemelkallergie....

WOu dat Detlev wat meer lol in lopen los kreeg, want hij heeft nu laten zien dat ie het kan, maar doet er verder vrij weinig mee, moet ik zeggen, haha! Krijg het kruipen of op zijn knieën lopen er nog niet uit en hij doet geen aanstalten om hier actief mee aan de slag te gaan. *komtvanzelfkomtvanzelfkomtvanzelf*

Verder lekker weekend, toh wel lekker mijn vrije dag op vrijdag!
Hai!

Milena is allergisch voor melk. Maar dat was meteen heel erg duidelijk. Zodra ze een druppel melk drinkt, zwelt ze helemaal op (echt helemaal, zo eng om te zien) en moet ze erg overgeven. Ze krijgt dus ook echt geen melk. Ze weet het nu zelf ook, erg handig. en nu was het ook handig natuurlijk dat het zo'n zeurpiet met eten en drinken is, ze zou nooit zomaar iets nemen.

eczeem heeft ze nooit echt gehad. Bojan heeft wel eczeem, dat is een tijdje erger geweest toen hij AH melkpoeder kreeg. Toen ben ik daar direct mee gestopt en heb ik Nestel Nana gekocht. Maar ik had maar 2 pakken nodig voor hij 1 was en ben toen op gewone melk overgegaan. Daar kreeg hij ook weer wat meer eczeem van (althans denk ik, want toen had hij het weer erger, maar dat kan ook aan iets anders liggen). Ik doe hem als zijn huidje slecht is (open plekken dus) maar 2 keer per week in bad, ik smeer zijn huid goed in met vaseline lanette en van de huisarts heb ik hormoonzalf. Als hij veel last heeft smeer ik een paar dagen met die creme en dan is de eczeemplek zo weg. Vervelend is eczeem he?

Bojan krijgt wel gewoon melk enzo. Ik heb nu niet het idee dat de eczeem erger wordt doordat hij melk drinkt. OP dit moment heeft hij alleen maar een klein plekje op zijn elleboog.

Knap hoor dat Esmee loopt!

Haha en detlev liep dus . Bojan loopt nog steeeeeeeeeeds alleen maar aan de hand. Verder kruipt hij liever, veel sneller. Bijna al zijn broeken zijn kapot nu, echt balen. Ik zal van die dingen die je dan op de knieen doet moeten gaan kopen (of nieuwe broeken...). Grappig dat kleine Kay toch een beeetje bezwijkt voor gezonde boterhammen op de bso . Hier ook zo'n mieperd met eten dus. Die zou dan niks eten. Dat doet ze dan dus ook wel eens. Echt irritant.

Grappig he dat als je soms van dichtbij de opvoedtactieken van anderen meemaakt dat je dan weer helemaal tevredenbent met hoe het bij jou gaat! Ik denk dan altijd: dat zal andersom vast ook wel zijn dan .

Ah en die kinderen die zo moe zijn van school. Hier ook hoor. Maandag was ze eerst overgebleven en daarna ergens gaan spelen. Toen man haar daar ging ophalen ging ze onderweg helemaal door het lint omdat ze de verkeerde weg namen . Armerd was gewoon heel erg moe.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Heeft Milena nog zoveel last van melk. Alle melkproducten? Probeer je het wel af en toe een keer? Detlev heeft het met vis, geen idee of het alle vis is, maar als hij een visstick of kibbeling aanraakt/ eet, zit hij direct onder de vlekken en pukkeltjes en dat jeukt enorm. Ik geef hem nu dus maar even helemaal niets op visgebied en wil het na zijn 3e ofzo weer eens introduceren, misschien dat hij er dan wel tegenkan!

Ik denk dat ook hoor dat zij waarschijnlijk hetzelfde over ons denken. Bij ons mogen de kinderen wel vies worden, loop niet de hele dag met een zakdoek achter ze aan en aangezien Detlev nog kruipt maak ik me ook niet zo druk over vieze handjes. Natuurlijk gaan ze schoon in bed en aan tafel en snot wordt ook echt wel weggeveegd, maar niet elke minuut. En dat doen zij wel, zij vinden het heel vervelend als hun kind(eren) vies zijn. Dochter (net zo oud als Detlev) mocht niet mee kruipen (ze kan natuurlijk allang lopen, ) met Detlev, want vloeren zijn vies. Op het strand lieten we Detlev lekker met zand en water spelen, maar zij mocht dat niet. Prima hoor als zij dat zo willen, maar het is zo tegengesteld. Ook wel sneu voor de kids, want die snappen dat nog niet echt. Wij vinden dat ze wat meer los zouden moeten laten en zij vinden ons waarschijnlijk wat te makkelijk. Ach ja, je moet opvoeden op een manier wat bij je past!

Dus jij bent ook door de broeken heen, heb hier al wel knielapjes, van de markt gehaald die je er zo opstrijkt, maar die laten al heel snel weer los, dus niet echt een oplossing. Heb maar broekjes bij de kringloop weggehaald en bij de zeeman (nog wel een leuk spijkerbroekje ook). De korte broeken kunnen ook niet echt aan qua weer, want dat is eigenlijk nog het beste!

Ga nu een doosje vouwen, want we moeten een dode muis begraven. Kast heeft er 1 gevangen en dat vond Kayleigh zo zielig, dat er een hele ceremonie gehouden moet worden, haha! Ze heeft van die momenten.
en ceremonie achter de rug? Lekker gevoel voor drama hoor. Pas lag er bij ons ook een dode muis in de tuin. Milena + vriendje vonden vorige week een dode muis in de tuin. Ik heb hem opgepakt en in de kliko gegooid. Kinderen overstuur over zoveel hartelooshbeid. Wat gaat het muisje doen in de kliko dan? Haha oeps.

Milena is alleen allergisch voor melk. Dus niet zozeer voormelkproducten. Heel gek want ze is echt heel allergisch voor melk, want zodra ze 1 druppel binnenkrijgt zwelt ze dus op. Ziet er echt eng uit. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar omdat het dus alleen melk is, laat ik het maar zo.

Mijn kinderen zijn ook altijd erg vies . Ze mogen zeker met zand en water en Bojan kruipt nu eenmaal, dus ik negeer vieze handen maar. Wel schoon aan tafel en in bed idd. Tja verder moet je veel smetvrees loslaten als je kinderen hebt denk ik . Milena is wel redelijk netjes, maar zit buiten toch graag in de modder te roerenmet stokjes enzo. Bojan is minder netjes die gaat zelf in de modder liggen

Ow Bojan is wakker en wil erg graag uit bed gevist worden.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ceremonie is voorbij! Zat meer tijd in het maken van het doosje, dan in het begraven ervan. Nog een kleine discussie over de plek waar de muis moest liggen, Kayleigh vond in onze tuin, ik niet, ik heb gewonnen! Ze durfde uiteindelijk de muis niet zelf in het doosje te doen, dus heb ik gedaan (wel met keukenrol, ík hou zelf niet zo van vieze handen ) Ik gooi de muizen ook meestal zo in de klikko of in het bosje achter de schutting. Maar goed, dat heb ik maar niet meer voorgesteld!

Haha, hier net zo met viezigheid en modder, Detlev duikt er lekker in (zie nieuwe foto's op hyves, kayleigh houdt daar ook niet zo van!

Detlev lijkt ook eindelijk te ontwaken, dus ga ik maar even halen!
Even uppen hoor...

Kayleigh, de eczeem wordt niet minder, nu dat ik met de gewone melk ben gestopt. Weet ook niet hoe lang dat duurt.

Kijk het van de week ff aan. Ze heeft er gelukkig niet zo'n last van.

Thx Frans, voor je uitleg.

Ga denk ook maar weer smeren met Lanette en dan aankijken of het minder wordt en ze wel gewone melk drinkt. Esmée zwelt iig niet op, het is alleen maar de eczeem.

Hier een meisje die continu loopt. Ze vindt het ook helemaal geweldig. Het worden steeds langere stukjes, maar blijft nog een beetje spastisch.

Ik ben eigenlijk ook zo'n mutsefluts die d'r kind niet vies wil hebben, maar probeer het niet te zijn.

Merk dat als ze aan het eten is, ik het wel snel wegveeg en zo, maar verder krijgt ze gewoon vieze handjes en alles. Ze kruipt als het lekker weer is buiten gewoon door de tuin.

Hier gaat alles goed. Mijn rugpijn is echt helemaal weg, heerlijk!

Esmée heeft alleen een beetje miepdagen. Maar er komen ook weer 2 tandjes door.

Gister de asverstrooiing van mijn opa.

Echt al mijn ooms, tantes, neven en nichten waren er, dus was fijn om te doen.

Daarna nog eventjes met mijn ouders en oom wezen winkelen.

Eind van de middag heerlijk met Vent en Esmée stuk wezen fietsen. Was echt leuk. En 's avonds eindelijk eens niets gedaan.

Vanmiddag op visite bij kennissen, maar verder ook een rustig dagje.

Nog 2 dagen, dan is mijn kleine meid jarig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven