Problemen met schoonmoeder

11-07-2018 16:05 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu mag ik mijn schoonmoeder totaal niet dus misschien ben ik wel extra gevoelig voor haar gedrag maar ik vind haar zo vervelend! Nu is mijn oudste binnenkort jarig en wil haar niet uitnodigen na haar gedrag op de verjaardag van mijn middelste.

Verjaardag van de middelste vierde we in een speeltuin in de straat en we hadden er nog een badje en een zandbak bij gezet. Nou een paradijs voor peuters dus tot mijn schoonmoeder kwam. Mijn middelste moest van haar direct mee naar huis en gaan douchen want vies kon hij geen taart eten. Kom op zeg, hij is 3 geworden en in een speeltuin met een zandbak en badje met 11 andere peuters erbij en snoep en chips etc dusja hij is vies maar lekker boeiend want vies kan hij heus wel taart eten. Dan ga je hem niet wegtrekken omdat hij zo nodig schoon moet zijn en toen ik dat zei ging ze weer een hele discussie aan met letterlijk 13 keer vragen of ze hem nu mee moest nemen om hem te douchen. Pas toen ik zei dat nee ook echt nee betekend hield ze op maar begon ze tegen een vriendin van mij dat haar kind zo zielig was dat hij geen chocola mocht en zij hem wel zou geven. Ook weer een hele discussie tot mijn vriendin haar afsnauwde dat ze nog altijd zelf bepaald wat haar kind krijgt en ze het zieliger vind dat hij de hele nacht op de wc zit als ze hem chocola geeft. Toen bedacht ze dat het handig was om een wildvreemde baby van 2 weken oud uit de wagen te halen en hem begon te zoenen. Verse moeders met hormonen accepteren dat natuurlijk al helemaal niet dus weer een discussie. En zo ging het de hele tijd door, met iedereen maar een ja/nee strijd aangaan. Zelfs met de visite die ze nog nooit heeft gezien tot ik het echt zat was en haar bij bijzijn van iedereen een grote mond gaf dat ze maar op moest rotten als ze zo bleef doen, toen bond ze in en heeft 2 uur boos in een hoekje gezeten. Man heeft haar daarvoor meerdere keren aan de kant getrokken om haar aan te spreken op haar gedrag en mijn schoonzus heeft dat ook meerdere keren gedaan.

En ik heb het gevoel alsof ze het zelfvertrouwen van mijn kinderen schaadt. Mogen niet meer alleen van de glijbaan af waar ze vanaf 1 jaar al bijna dagelijks alleen vanaf gaan, mogen de eendjes niet voeren want dat is gevaarlijk, mogen absoluut niet zelf lopen buiten want gevaarlijk, zijn ineens bang voor honden want die zijn gevaarlijk en onze eigen hond slaat ze bij ze weg. Dat is al de reden dat we haar niet meer alleen bij de kinderen laten en ze niet mag oppassen. Ze ziet de kinderen nog ongeveer eens per maand als wij erbij zijn en dat is altijd een ja/nee strijd en een hoop gehuil als we weggaan. Daar heb ik ook helemaal geen zin meer in.

En nu is de oudste binnenkort jarig en ook zijn feestje gaan we op dezelfde manier vieren en ik wil eigenlijk helemaal niet dat ze komt als het op deze manier moet gaan. Man vind dat we haar gewoon niks moeten laten weten maar ik vind dat niet goed aanvoelen want opzich is ze welkom maar niet met dit gedrag maar hoe krijg ik dat bij haar erin? Want voor ons zit er niets anders op dat wanneer ze haar gedrag niet veranderd dat we het contact verbreken wat ik erg jammer zou vinden omdat ze verder geen opa’s of oma’s hebben maar op deze manier wil ik echt niet meer. Ze heeft een hele stempel op het feestje gezet. Hoe zouden jullie dit brengen?
Alle reacties Link kopieren
58 is nou ook weer niet zo stokoud om niet door te hebben dat sommige dingen hier anders werken lijkt mij. Vooral een vreemde baby uit de kinderwagen op pakken kan echt niet. Als je man hier is opgegroeid wonen ze hier al een jaar of 30 minimaal denk ik, dan zou ze dat nu toch echt wel door moeten hebben. Ik heb echt de indruk dat je het over iemand van een jaar of 80 had ofzo,

Ik zou haar apart uitnodigen, anders loop je echt het risico dat je vrienden weg gaan blijven volgens mij. Dat zou ik namelijk doen denk ik als ik zo op een feestje was bejegend door een schoonmoeder van een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
12-07-2018 17:07
Stel je niet aan.
Als dat geschaad wordt omdat oma wat overbezorgd is dan had je al broze stakkers.
Kan je jezelf aanrekenen als ouders.
Oh nee hoor, ga jij maar tegen jonge kindjes vertellen dat honden je bijten en je dan heel veel pijn en bloed hebt. Wedden dat ze dan bang voor honden worden? Maar schijnbaar weet je dat niet dus je zal wel kinderloos zijn ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus naar je man luisteren en haar gewoonweg niet uitnodigen. Wat halen jullie er allen uit? Jij, je man, je kinderen maar ook schoonmoeder zelf. Alleen maar strijd en stress.

En tja opa's en oma's zijn niet heilig. Mijn neefje heeft ook geen opa's en oma's (onze ouders overleden, van vader is vader overleden en absoluut 0 contact met moeder om goede redenen) en is ook een prima gelukkige knul van inmiddels 15 geworden.
Jullie hebben leuk contact met schoonzus en zwager zo te lezen. Helemaal top een oom en tante nou die kunnen ook goud waard zijn! Dat zeg ik als nichtje zijnde van briljante ooms en tantes.
En ik hoop dat mijn neefjes en nichtje zo ook naar mij kijken, nu en in de toekomst.

Als het beter is voor jullie gezin om afstand te nemen van schoonmoeder dan is dat nou eenmaal het beste.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
14-07-2018 00:08
Oh nee hoor, ga jij maar tegen jonge kindjes vertellen dat honden je bijten en je dan heel veel pijn en bloed hebt. Wedden dat ze dan bang voor honden worden? Maar schijnbaar weet je dat niet dus je zal wel kinderloos zijn ofzo.
Nou nee. Tenzij je heel angstige kinderen hebt die ook nog geen honden gewend zijn maar jullie hebben zelf een hond (die oma weg mept bij de kinderen vandaan). Van 1x in de maand zo’n oma om je heen loop je heus geen faalangst op of een fobie voor honden.

On topic: ik zou de tip opvolgen om oma apart uit te nodigen om jezelf de frustratie te besparen. Je staat nu als het ware op scherp wat schoonmoeder betreft. Dat kan alleen nog maar een bron van ergernis worden en dat zou jammer zijn. Misschien werkt het apart vragen een stuk beter, dan kun je vanuit zo’n positie ook bekijken of en hoe je contact voort wil zetten. Wellicht dat het werkbaar is als je schoonmoeder vraagt voor het avondeten in het vervolg, een uurtje of twee, drie. Kinderen zijn dan ook lekker uitgeraasd en moeten dan toch in bad na het eten (en wellicht vindt schoonmoeder dat ook prettig, helpen met badderen, meer concreet iets dan sociaal doen met vreemden en hun kinderen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Whatsinaname1988 schreef:
14-07-2018 00:08
Oh nee hoor, ga jij maar tegen jonge kindjes vertellen dat honden je bijten en je dan heel veel pijn en bloed hebt. Wedden dat ze dan bang voor honden worden? Maar schijnbaar weet je dat niet dus je zal wel kinderloos zijn ofzo.

Bijten en pijn doen. Dat kunnen honden inderdaad doen. Bij een vreemde hond blijf ik ook liever uit de buurt vanwege het risico dat ze bijten en pijn doen.
IBIopviva schreef:
14-07-2018 00:22
Ik zou dus naar je man luisteren en haar gewoonweg niet uitnodigen. Wat halen jullie er allen uit? Jij, je man, je kinderen maar ook schoonmoeder zelf. Alleen maar strijd en stress.

En tja opa's en oma's zijn niet heilig. Mijn neefje heeft ook geen opa's en oma's (onze ouders overleden, van vader is vader overleden en absoluut 0 contact met moeder om goede redenen) en is ook een prima gelukkige knul van inmiddels 15 geworden.
Jullie hebben leuk contact met schoonzus en zwager zo te lezen. Helemaal top een oom en tante nou die kunnen ook goud waard zijn! Dat zeg ik als nichtje zijnde van briljante ooms en tantes.
En ik hoop dat mijn neefjes en nichtje zo ook naar mij kijken, nu en in de toekomst.

Als het beter is voor jullie gezin om afstand te nemen van schoonmoeder dan is dat nou eenmaal het beste.
Wat een raad van iemand die weet hoe belangrijk familie kan zijn. Als mams niet briljant genoeg is dan past ze niet in het rijtje.

Als de kinderen van TO later groot zijn sluiten zij hun mams ook maar buiten wanneer partner geen zin heeft in schoonma. En zoonlief zegt onder druk van zijn vrouw dan 'mams ik vind je maar moeilijk dus je bent niet meer welkom'

En dat omdat ze overbezorgd is.

:pukey:
lemoos2 schreef:
14-07-2018 00:42
Nou nee. Tenzij je heel angstige kinderen hebt die ook nog geen honden gewend zijn maar jullie hebben zelf een hond (die oma weg mept bij de kinderen vandaan). Van 1x in de maand zo’n oma om je heen loop je heus geen faalangst op of een fobie voor honden.

On topic: ik zou de tip opvolgen om oma apart uit te nodigen om jezelf de frustratie te besparen. Je staat nu als het ware op scherp wat schoonmoeder betreft. Dat kan alleen nog maar een bron van ergernis worden en dat zou jammer zijn. Misschien werkt het apart vragen een stuk beter, dan kun je vanuit zo’n positie ook bekijken of en hoe je contact voort wil zetten. Wellicht dat het werkbaar is als je schoonmoeder vraagt voor het avondeten in het vervolg, een uurtje of twee, drie. Kinderen zijn dan ook lekker uitgeraasd en moeten dan toch in bad na het eten (en wellicht vindt schoonmoeder dat ook prettig, helpen met badderen, meer concreet iets dan sociaal doen met vreemden en hun kinderen).
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een verhaal. Ik zou haar ook maar op een andere dag uitnodigen. Op deze manier ga je je alleen maar ergeren als ze zich weer zo raar gaat gedragen, mensen zijn niet snel te veranderen..... Dan kan je ook niet genieten van de verjaardag van je oudste kind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven