Puber (tje) gaat zuipen

05-02-2020 12:13 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 12 is ernstig aan het puberen sinds kort. Heeft een vriendengroep van jongens en meisjes waar veel nieuwe kinderen bij zijn. We houden hem goed in de gaten omdat hij ineens wel erg veel vrijheid wilde op zijn leeftijd. We hebben duidelijke afspraken en daar houdt hij zich ook aan. Toch weet ik niet altijd wat hij doet met die groep. Ergens vertrouw ik hem niet helemaal en ik kijk soms in zijn telefoon. Vanmorgen zag ik een groepsapp die zuipen heet. Ze spreken af voor vanmiddag en nemen geld mee voor een drankje. Zoon reageerde niet op het verzoek maar gaat wel vanmiddag naar ze toe.
Wat ga ik doen? Als hij weet dat ik zijn telefoon check is de kans groot dat hij voortaan alles wist.
strings-attached schreef:
07-02-2020 17:46
Dus jij straft een kind al vóórdat het ook maar iets fouts gedaan heeft? Dat vindt jij opvoedkundig?
Hij gaat naar vrienden, wat die vrienden doen heb jij niets over te vertellen. En wat een kind doet bij die vrienden wel maar dan moet hij het wel eerst gedaan hebben hé.

Als we jouw ideeen volgen zal de vriend van een dief ook wel een dief zijn?
Als een kind van die leeftijd lid is van een groep 'zuipen' en er daadwerkelijk over alcohol wordt gesproken is de telefoon van mij en blijft hij binnen. Ik ga dan niet afwachten tot er misschien wat wordt gedronken, kom op zeg.
Maar gingen ze echt zuipen dan?
Het-groepje schreef:
07-02-2020 19:15
Zo wisten wij zeker dat als je rond het leidseplein de verkeerde tegenkwam eind jaren 80 je zo een heroinespuit in je kont kreeg en instant het leven van Christiane f ging leiden.
Met als extraatje vrijwillig en enthousiast in je ondergoed achter het raam gaan zitten. Direct dezelfde dag nog.
:rofl: ja zo ging dat ik in die tijd
rumforviva schreef:
07-02-2020 19:33
Maar gingen ze echt zuipen dan?
Dat ga je toch je 12 jarige niet laten uitvinden? Als er zoals to zegt concrete plannen worden gemaakt zou ik niet zeggen ‘veel plezier snoes, als er nou wel bier is, probeer dan niet naar groepsdruk en je beginnende puberbrein te luisteren maar bel even ok? Succes!’

Dat zijn situaties waarin je een 16 jarige plaatst en dan eens afwacht hoe het afloopt. Met een 12 jarige neem je geen risico
Th∅rdis schreef:
07-02-2020 19:37
Dat ga je toch je 12 jarige niet laten uitvinden? Als er zoals to zegt concrete plannen worden gemaakt zou ik niet zeggen ‘veel plezier snoes, als er nou wel bier is, probeer dan niet naar groepsdruk en je beginnende puberbrein te luisteren maar bel even ok? Succes!’

Dat zijn situaties waarin je een 16 jarige plaatst en dan eens afwacht hoe het afloopt. Met een 12 jarige neem je geen risico
Nou, binnenkort heet die groep voortaan dus, “boekenclub groep 8”, terwijl ze samen lekker mdma gaan doen.
rumforviva schreef:
07-02-2020 19:44
Nou, binnenkort heet die groep voortaan dus, “boekenclub groep 8”, terwijl ze samen lekker mdma gaan doen.
Alles kan. Maar dat maak je uit de inhoud wel op lijkt me.
Th∅rdis schreef:
07-02-2020 19:46
Alles kan. Maar dat maak je uit de inhoud wel op lijkt me.
Ik denk dat ze daar dan wel mee uitkijken. Ik raad aan ook de gearchiveerde chats bij te houden, haha!
rumforviva schreef:
07-02-2020 19:55
Ik denk dat ze daar dan wel mee uitkijken. Ik raad aan ook de gearchiveerde chats bij te houden, haha!
Maar wat is je punt?
Het-groepje schreef:
07-02-2020 19:56
Maar wat is je punt?
Dat ik denk dat ze gewoon cola en Fanta zouden gaan drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven