Puckababy; is het wat?

28-04-2009 21:50 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds bijna 2 weken ben ik moeder van een superlieve en mooie zoon. Hij doet het erg goed. Drinkt goed, spuugt niet, geen darmkrampjes en slaapt bijna de gehele dag heel goed. Afgelopen nacht heeft hij zelfs een voeding overgeslagen en sliep hij van 23.00 tot 05.00 uur 's ochtends.

Hij is ook totaal geen huilbaby en wij zijn zeer gelukkig met hem. Het enige moment dat hij erg onrustig wordt en erg gaat huilen is 's avonds tussen zijn voeding van 20.00 uur en 23.00 uur.

We leggen hem in zijn bedje en na 10 minuten begint hij onophoudelijk te huilen. De gehele avond moet een van ons twee elk half uur naar boven om hem te troosten. Vervolgens is hij 2 minuten stil en begint hij weer van voor af aan.

Nu vertelde de mevrouw van het consultatiebureau me dat dat normaal is. Dit zijn de zgn. huiluurtjes en kan wel duren totdat hij 4 maanden is.

Nu lees ik dit ook op internet en kom ik via via op de site van Puckababy. Hier staan uiteraard zeer lovende ervaringen op en het klinkt allemaal heel goed. Maar nu zoek ik wat meer objectieve ervaringen buiten hun eigen site.

Daarom maar hier de vraag. Wie heeft hetzelfde probleem en heeft het opgelost met de Puckababy??

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Dit is niet echt op te lossen met inbakeren. Mijn dochter (nu 3 maanden) deed dit ook tot een paar weekjes geleden. Een uurtje gewoon huilerig zijn, ondanks inbakeren.
Dat is zo'n inbakerding toch? Kan bij sommige kinderen helpen. Denk er alleen aan dat je na een aantal maanden dat ook weer moet afbreken. Ik vraag me overigens af of het helpt omdat het meestal voor onrustige kinderen is. Aangezien hij overdag en in de avond prima slaapt denk ik dat daar niet echt sprake van is. Ik denk dat als ik het zo lees de meeste moeders zo met je zouden ruilen:-)
is het niet een idee om hem een aantal keer in te bakeren om te kijken hoe dat gaat en als dat helpt dan alsnog zo'n puckababy kopen?
Wij zijn met puckababy begonnen toen zoon ong. 5 weken was.

Hij maaide enorm met zijn armpjes en hield zichzelf daarmee wakker.

Door deze zak was dat probleem opgelost.

Mijn ervaring is dus positief
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou eerst een proberen hem in te bakeren met hydrofielen. Als blijkt dat het helpt kun je altijd nog zo'n zak kopen, want volgens mij zijn ze best duur. Ik heb zelf erg goede ervaringen met inbakeren, maar wij gebruikten de pacco.
The time is now
Als hij verder goed slaapt dan zou ik er niet aan beginnen. Mijn beide dochters waren toen ze zo klein waren 's avonds wakker. Ik nam ze dan gewoon lekker bij me in de woonkamer.

Rond 4 maanden vielen ze vanzelf steeds eerder in slaap en gingen ze voor de laatste voeding steeds eerder naar bed.

Het hoort, naar mijn mening, gewoon bij een kleine baby.
Ik hield mijn dochter ook lekker dicht bij me op die momenten. Ik mis ze nog wel, van die avonden waarop Mini de hele avond op mijn buik lag te slapen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Wij zijn inderdaad heel gelukkig met hem en we mogen echt niet klagen. Maar het verschil met de rest van de dag is zo groot. Nu is manlief net weer terug van boven. Het duurt echt een half uur om hem rustig te krijgen. En binnen een paar minuten is hij soms weer wakker. En ik herken het onrustige wel tijdens deze drie uurtjes. Hij maait inderdaad heel erg met zijn armpjes en is gewoon heel onrustig.

Nu probeerde ik hem al in te bakeren met een gewone omslagdoek/baddoek. Maar dat vindt hij niet erg leuk. Bovendien wurmt hij zijn armpjes daar zo weer uit los.

Maar misschien doe ik het niet goed? Ik zal zo een googlen..
Wat hierboven gezegd wordt, klopt trouwens wel hoor. Ik heb zoon de eerste maanden 's avonds ook beneden gehad. Hij was vaak gewoon te wakker om te slapen. Pas als wij naar bed gingen, ging hij ook naar zijn eigen bedje. Pas na een paar maanden kwam er echt een duidelijk slaapritme in.
The time is now
quote:Supersmollie1 schreef op 28 april 2009 @ 22:06:

Ik hield mijn dochter ook lekker dicht bij me op die momenten. Ik mis ze nog wel, van die avonden waarop Mini de hele avond op mijn buik lag te slapen.

Ja, dat wilden wij ook proberen, maar dat lukt op de een of andere manier niet. Hij wordt vaak alleen rustig als je heen en weer loopt met hem en dan nog met moeite eigenlijk. Dus dan loopt manlief of ik de hele tijd met hem door de woonkamer.

Dus doen we dat nu maar boven in het donker omdat ik ook bang ben dat hij te veel prikkels krijgt door de televisie en het licht en dan 's nachts niet meer wil slapen.
Mijn zoon had s'avonds ook vaak een huil uurtje

Ik ging op de bank liggen en nam hem lekker bij mij op de buik. Daar werd hij dan rustig van en ik ook. Dat is ook heel belangrijk dat je zelf rustig blijft.
Heb bij mijn tweede dochter een bakerzak gehad,( te vergelijken met de puckababy) Ideaal!! Het is nu via mijn ene nichtje naar een ander nichtje en weer naar een ander nichtje gegaan. Op mijn werk is er een kindje met de puckababy, ouders vinden het een uitkomst en wij merken inderdaad ook een groot verschil, maar die heeft het overdag dus ook nodig en niet alleen 's avonds// 's nachts.

Zou het eigenlijk zolang je het zelf aankan!!! eerst aanzien, mocht het niet lukken kan je alsnog overgaan tot koop, ze zijn inderdaad niet goedkoop.

Succes!
Het is ook niet erg als hij even huilt hoor. Heel normaal voor die kleintjes, dat is hun manier om de dag te verwerken. Ik heb zoon nooit alleen laten huilen, maar hield hem dan lekker tegen me aan. Als je tijdens het huilen steeds gaat sussen, door te lopen / te wiegen oid. belet je hem eigenlijk zich te uiten. Dar resulteert er vaak in dat hij onrustig blijft en lange tijd blijft jengelen.

Ik heb destijds 'de taal van huilen' van Aletha Solter gelezen en er erg veel aan gehad, misschien ook interessant voor jullie...
The time is now
Hoi chi ca

Ze zijn inderdaad erg duur.

Wij hebben er 2, waarvan er 1 (lime) nauwelijks gebruikt is.

Die mag je wel van mij overnemen hoor (voor een boekenbon ofzo )

Zonde om 60 euro uit te geven als het niet hoeft. Voor hetzelfde geld is het niets.

Het voordeel van een puckababy is wel dat ze hun armpjes enigszins kunnen bewegen. Mijn zoontje lag met zijn handjes tegen zijn kinnetje aan.

Ik hoor het wel van je
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Chi caatje schreef op 28 april 2009 @ 22:11:

[...]

Ja, dat wilden wij ook proberen, maar dat lukt op de een of andere manier niet. Hij wordt vaak alleen rustig als je heen en weer loopt met hem en dan nog met moeite eigenlijk. Dus dan loopt manlief of ik de hele tijd met hem door de woonkamer.

Dus doen we dat nu maar boven in het donker omdat ik ook bang ben dat hij te veel prikkels krijgt door de televisie en het licht en dan 's nachts niet meer wil slapen.Toen Mini 2 weken was was het hier ook meer rondlopen dan zitten. Wat later werd het inderdaad rustig slapen op de buik. Wij deden dat wel gewoon in de woonkamer met de televisie aan. In die begin periode was het ook 's nachts hier zo onrustig. We hebben wat uurtjes met haar rondgesjokt 's nacht. Gelukkig was er Olympics in Bejing. Nog nooit zo veel sport gekeken als toen.
Ik zou overigens voor het huilen 's avonds alleen niet bakeren. Als het slapen overdag en 's nachts goed gaat is het meer gewoon dat onrustige uurtje 's avonds waar je doorheen moet. Als je bv geeft (haal niet uit je posts welke voeding de kleine krijgt) dan zou ik gewoon lekker aanleggen. Op de bank zitten met het kind aan de tiet, ook lekker rustig.
Ok. misschien moet ik dat maar eens gaan lezen inderdaad.

Dat het niet erg is dat hij huilt wist ik wel. Overdag huilt hij ook heus wel eventjes. Maar dat is dan hooguit een halfuurtje. Dan neem ik hem op schoot en gaat het inderdaad vanzelf over.

Maar 's avonds vind ik het toch anders. Nu zijn we afwisselend (ok, nu dus manlief alleen maar ) een half uur boven met hem. Hij lijkt dan half in slaap te vallen of valt ook daadwerkelijk in slaap. Dat was net ook zo. Manlief kwam na een dik half uur trots naar beneden dat hij sliep. Helaas was hij na een paar minuten alweer wakker. Zo gek.

Nog een half uurtje trouwens en dan is het tijd voor zijn laatste voeding. En daarna weet ik bijna zeker dat hij gaat slapen.

Is trouwens nog maar 3 avonden zo dat hij tussen 20.00 en 23.00 uur wakker is en veel huilt.
Chicaatje, wat voor voeding krijgt je zoon? Als je bv geeft, zou je hem ook een keer vaker aan kunnen leggen tussen 20:00 en 23:00 uur.
The time is now
Dit heeft onze zoon ook gehad, is een fase waar hij doorheen moet. Inbakeren lijkt me wel een beetje 'zwaar geschut' hiervoor. Heb je al een draagdoek geprobeerd, dan heb je je handen vrij en ligt hij toch lekker tegen je aan. Even aan de borst doet vaak inderdaad ook wonderen, of op de pink laten sabbelen.
mahna mahna tuduuuudududu
Hier ook zoontje van 11 weken die altijd van een uurtje of 18.00 tot 21.00 erg onrustig is.

Ik baker hem nu nog in met een hyrdofiele luier en dat gaat voor de rest van de dag/nacht goed.

Op die paar uurtjes na dan maar dan hou ik hem gewoon lekker bij me.

Het enige nadeel van die uurtjes vind ik het avond eten, maar er zal vanzelf een ander ritme in komen.
Geef je borstvoeding? In dat geval is hij waarschijnlijk aan het clusteren. Dat deed onze dochter ook. Ze wilde steeds om het half uur drinken. Ik nam haar dan gewoon lekker dicht bij me en legde haar bij elk klein kikje gewoon maar aan. En dan was het goed.

Wij hebben haar toen ze een huilbaby was wel ingebakerd. De echte bakerzak van Puckababy vond ze niks omdat ze haar handjes kon bewegen en in paniek raakte. Dus we hebben de échte Pacco doeken gekocht en toen ging het beter. Ik ken overigens zeker 10 meiden die razend enthousiast zijn over de Puckababy, dus bij ons was het gewoon pech hebben. Ik heb 'm omgeruild voor de opvolger: de slaapzak met mouwtjes en daar slaapt ze nu in.
Sorry, het was mijn beurt weer. Dus was even weg.

Zoon zit hier nu bij manlief op schoot en het gaat bij vlagen goed.

Borstvoeding heb ik wel geprobeerd, maar mee gestopt. Kreeg al na 3 dagen veel tepelkloven op beide tepels. Toen op aanraden van kraamzorg en vk gaan kolven tot het zou genezen. Maar het werd niet beter en kolfde zaterdag gewoon 20 cc bloed!

Dat was een beetje de druppel na een week continu pijn. Werd er erg gestresst en onrustig van. Ben nu aan het afbouwen, maar vind het wel jammer. Volgens mij kan je je baby heel goed troosten met de borst. Wat ik me er nog van kan herinneren die eerste dagen.
quote:calvijn1 schreef op 28 april 2009 @ 22:20:

Hoi chi ca

Ze zijn inderdaad erg duur.

Wij hebben er 2, waarvan er 1 (lime) nauwelijks gebruikt is.

Die mag je wel van mij overnemen hoor (voor een boekenbon ofzo )

Zonde om 60 euro uit te geven als het niet hoeft. Voor hetzelfde geld is het niets.

Het voordeel van een puckababy is wel dat ze hun armpjes enigszins kunnen bewegen. Mijn zoontje lag met zijn handjes tegen zijn kinnetje aan.

Ik hoor het wel van jeHey bedankt voor het aanbod. We kijken het nog 2 avondjes aan en misschien hou ik je aan je aanbod. Ik laat het je nog weten.
Ik wilde ook net vragen of je borstvoeding gaf, jammer dat je er zo veel last van hebt gehad. Mijn dochter was in de eerste zes weken ook ontzettend onrustig 's avonds. Ze lag bijna de hele avond aan de borst, dan werd ze wel rustig. Soms deed ik haar in een draagdoek en af en toe gingen we dan maar een ommetje maken 's avonds met haar in de draagdoek. Het is vanzelf overgegaan en nu slaapt ze van 7 tot 7 's nachts. Ze is inmiddels bijna 8 maanden, maar dat doet ze al een hele poos. Wat we wel hebben gedaan, bijna vanaf haar geboorte, is hetzelfde avond ritueel. Eerst wassen of in bad, verhaaltje voorlezen, drinken dan slapen. Of we nou thuis zijn of ergens logeren, dat doen we elke avond.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven